Autokreso
Autokreso
2010-03-04 , Autor: Marko Tomac, Slike: GEC
Bookmark and Share

Mali karavani su pred izumiranjem. Pregazili su ih samo nešto skuplji razni 'golfovi'. Nimalo čudno, pomislili biste, ali ne dok ste za volanom malog clia karavana




U cliu grandtouru prosječan će vozač brzo pronaći sve što mu treba, pa i više od toga. Za njegovim volanom nismo ni razmišljali o sve jeftinijim kompaktnim modelima koji se pokušavaju nametnuti. Naprotiv, vikali smo da je mali karavan bolji izbor jer ima veći prtljažnik, odličan dizelski motor i više opreme. Problem je što bismo se predomislili svaki put kad bismo prilazili autu ili ga jednostavno pogledali izvana. Nažalost, clio karavan nije lijep, ali nam se ni cjelovit redizajn clia treće generacije nije svidio. Dizajneri su mogli i bolje.

Uglavnom, dok ste u kabini, sve je u redu. Prostora ima u izobilju, na stražnjoj klupi također, a prtljažnik je u odnosu na model s peterim vratima veći čak 150 litara. Ukupno je tu 440 litara, hvali se i pretincima ispod podnice, a iskazat će se i kad preklopite stražnja sjedala. U tim su situacijama mali karavani bolji od kompaktnih modela.



U odnosu na obični clio s peterim vratima, karavan je duži čak 20 centimetara, a promjene u visinu i širinu su neznatne. Oba imaju isti ovjes i nosivost od 490 kilograma, a razlika nema ni u voznim osobinama. Iako su tijekom testa vremenski uvjeti na cestama bili opasni, vožnja je prolazila sigurno, a povjerenje u podvozje nismo gubili ni pri višim brzinama. Podvozje je po tom pitanju odlično i jedno od boljih u klasi. Vozne osobine su na vrlo visokoj razini, a udobnost možda čak i na još višoj. Zvuk s kojim clio odradi grube ležeće policajce podsjeća na onaj iz puno skupljih modela.

Mjenjač je odličan, njegova ručica također, a prostora za napredak ima jedino volan. Voljeli bismo da je izravniji, okomitiji, pa možda čak i manjeg promjera.



Blagoslov kupnji clia, bez obzira na karoseriju, svakako je 1,5-litreni dCi sa 85 KS. Mislimo da je to najbolji izbor u klasi malih dizela. Iznimno je štedljiv, a performanse su mu sasvim prihvatljive i lako ostvarive. S njime doista imate osjećaj da ste dobro uložili novac.

Najmanje smo zabilježili samo 4,1 litru vozeći do 80 km/h otvorenom cestom. Najgušći gradski promet može proći sa samo 6,1 litrom, a prosjek testa se sveo na 5,5 litara. S time može računati svaki prosječan vozač.



Clio grandtour sa 1,5-litrenim dCi turbodizelom od 85 KS i solidnom opremom dynamique stoji 123.900 kuna. Gotovo kao i izravni konkurenti, odnosno točno 4000 kuna više od peterovratnog modela. Koliko god kompakti izgledali privlačno, i ovakav je mali karavan dobro uložen novac. A to što je ružan… Sigurno nije svima.

Renault clio grandtour 1,5 dCI 85 dynamique
Cijena: 103.990 kuna Motor: 1461 ccm, 16 ventila, 4 cilindra, turbodizel, 85 KS pri 4000 okretaja, 220 Nm pri 2250 o/min
Prijenos: ručni mjenjač sa 5 brzina, na prednje kotače
Performanse: 174 km/h, 13,1 sekunda do 100 km/h, potrošnja EU 4,7 l/100 km
Konkurenti: peugeot 207 SW 1,6 HDI 90 active po 126.500 kuna, škoda fabia combi ambiente 1,4 TDI po 125.322 kune
AMS kaže: natjerajte se probati ga, zaista je sjajan mali-veliki automobil



Motor-Presse Online: Motorevija / Motor-Presse Hrvatska d.o.o.

Nedavno pretraživani izrazi: koliko ulja ide u motor seat koliko ulja ide u multitronic nissan pathfinder elektro elektro hyundaija felge mazda focus servis mazda tuning koliko ulja ide u motor polo test guma citroenccross koliko ulja ide u motor seat golfgti japanski auti koliko ulja ide u motor fordtr koliko ulja ide u motor opel z voyager vwbgtiudsg lexus gs veliki kalendar svih noviteta bicikala test rabljenog nissan qashqai chevrolet lacceti ljetne suv gume gt phev gec motor za gepek kiauceed-crdi bfogoodrichogume goodyearvwrangler nissanajuke cruzkautomobil cijena servisa seat ibiza prvi broj logan pick up suzuki alto test polranje nissanttida christian louboutin suede squa novaaskoda alpina koliko ulja ide u motor golf koje drift na struju fiat ulysse dijelovi bluetooth rasvjeta automobila golfu-opetaplus gudjer dachiatsandero hyundai terracan