Autokreso
Autokreso
2008-06-17 , Autor: Neven Novak
Bookmark and Share

Laguna GT i njezin activ chasis sustav skretanja na sa sva četiri kotača prava je revolucija u dinamičkom ponašanju i osjećaju koji pruža u vožnji. Omogućava brži i sigurniji prolazak kroz zavoje, veću stabilnost prilikom kočenja na neujednačenoj podlozi i gradsku okretnost broj manjeg automobila




Premda bi se uvođenje sustava skretanja na sva četiri kotača moglo prozvati otkrivanjem tople vode, s obzirom da su ga krajem osamdesetih i početkom devedesetih godina prošlog stoljeća koristili (i kasnije napustili) brojni japanski proizvođači (Honda, Mazda, Nissan, Subaru), Renault je toj relativno staroj ideji udahnuo novi život. U biti, rijetko nas je kada jedna tehnološka novost toliko ugodno iznenadila kao što je bio slučaj s Renaultovim „activ drive chasis“ sustavom koji su u Renaultu odlučili predstaviti u posebnoj sportski orijentiranoj laguni GT.

Za demonstraciju mogućnosti novog sustava u Renaultu nisu mogli odabrati težu, ali upravo zato i idealniju lokaciju od Korzike, otoka s bezbroj zavoja svake vrste, u automobilsitičkom svijetu poznatom po najzahtjevnijoj asfaltnoj rundi svjetskog reli prvenstva.Da sjedite za upravljačem jednog posebnog i drugačijeg automobila (pritom ne mislimo na poseban sportski optički styling i uređenje unutrašnjosti specifično za laguninu GT izvedbu) postane vam jasno čim prvi put skrenete u zavoj.

Oni oko tridesete pa naviše mogli bi se sjećati nekada popularne TV serije „Automan“ i automobila koji trenutačno, nevjerojatnom brzinom, bez ikakvog proklizavanja prolazi zavojem od 90 stupnjeva između dva gradska bloka. I stvarno, dojam u laguni GT vrlo je sličan, premda zakoni fizike i dalje vrijede, samo su granice pomaknute dalje nego što smo navikli. Volan je direktniji od bilo kojeg drugog u bilo kojem drugom automobilu, i za sva skretanja potrebno je puno manje rada rukama nego kod klasičnog upravljanja na samo prednje kotače.



Ta izravnost dodatno je naglašena idealnim praćenjem putanje stražnjeg para kotača koji se do brzine od 60 km/h zakreću suprotno smjeru zakreta prednjih kotača, dok se nakon 60 km/h zakreću u istom smjeru kao i prednji kotači. Čitavim sustavom upravlja napredna ekektronika koja svakih 10 ms procesira podatke skupljene od različitih senzora i šalje naredbe prema električno pokretanom aktuatoru koji stražnji par kotača zakreće do maksimalnih 3,5 stupnja.

U teoriji to zvuči dosta komplicirano, no u praksi je cijeli sustav neočekivano prirodan i intuitivan. Ali, o tome ćemo uskoro više pisati s obzirom da bi jedna laguna GT vrlo skoro trebala stići na maraton test koji s nestrpljenjem očekujemo.Laguna GT nudi se u samo jednom specifičnom, vrlo bogatom paketu opreme, u dvije karoserijske izvedbe (karavan i limuzina) i s dva sportski orijentirana motora.

Oba su zapremine dvije litre, benzinski je turbo posuđen iz meganea RS, ali za lagunu prilagođenih karakteristika razvija 204 KS, dok je sa 180 KS u GT ugrađena najsnažnija izvedba poznatog dvolitrenog common-rail dizela (više podataka u tablici).Laguna GT u Hrvatskoj bi se trebala početi prodavati od lipnja, a cijena joj je 250.000 kn za benzinsku izvedbu, odnosno 266.000 kn za dizel i limuzinu, dok za grandtour karavan treba nadodati još 9000 kn.



Tehnički podaci Renault laguna GT
Automobil 2,0 T 2.0 dCi
Vrsta motora/broj cilindara R4 R4
Obujam ccm 1998 1995
Snaga kW (KS) 150 (204) 131 (180)
Maks. okretni moment Nm pri o/min 300/3000 400/4000
Masa kg 1470 1490
Dužina x širina mm 4695 (4805) x 1810
x visina x 1445
Međuosovinski razmak mm 2755
Prtljažnik l (VDA) 450/1375 (510/1595)
Ubrzanje 0-100 km/h s 7,8 (8,0) 8,5 (8,7)
Najviša brzina km/h 232 (227) 222 (217)
Potrošnja (ECE) l/100 km 6,5/8,2(8,3)/11,5 5,5(5,7)/6,5(6,7)/8,6(8,8)
(*) podaci u zagradi odnose se na grandtour izvedbu


Motor-Presse Online: Motorevija / Motor-Presse Hrvatska d.o.o.

Nedavno pretraživani izrazi: cactus thefnorthdfacekhaydeniiicshoes arena honda fanclub gume yeti suzuki jimmny opell kiabservisazadar koliko ide ulja u fiat stila renaul gumesdimenzijecvwrpolo buba renault clio rs santa domenica rally uporedni test zimskih guma nissan gt-r matrix kranik paliwa honda test ljetnih pneumatika nokian gume lllllllredba golf hyundai navigacija yetiutiguan minionediesel kupitiarabljeni nan zahvalnosti u hrvatskoj honda fanclub ford mondeo vw golf-vodic za kupnju goriva kvaliteta mercedes vito mixto matrix nosac za bicikle skoda chevrolet lacetti testovi rabljenih vozila bregasta osovina skoda pritisakugumamafordmondeo tiskano genfasalon s klase test rabljenog nissan quashqai testiranje christian.louboutinhchangeeof car wash ford s ma elantra auto hold rezervni pritisak u gumama renault thal brabus ford focus