Autokreso
Autokreso
2008-06-17 , Autor: Neven Novak
Bookmark and Share

Laguna GT i njezin activ chasis sustav skretanja na sa sva četiri kotača prava je revolucija u dinamičkom ponašanju i osjećaju koji pruža u vožnji. Omogućava brži i sigurniji prolazak kroz zavoje, veću stabilnost prilikom kočenja na neujednačenoj podlozi i gradsku okretnost broj manjeg automobila




Premda bi se uvođenje sustava skretanja na sva četiri kotača moglo prozvati otkrivanjem tople vode, s obzirom da su ga krajem osamdesetih i početkom devedesetih godina prošlog stoljeća koristili (i kasnije napustili) brojni japanski proizvođači (Honda, Mazda, Nissan, Subaru), Renault je toj relativno staroj ideji udahnuo novi život. U biti, rijetko nas je kada jedna tehnološka novost toliko ugodno iznenadila kao što je bio slučaj s Renaultovim „activ drive chasis“ sustavom koji su u Renaultu odlučili predstaviti u posebnoj sportski orijentiranoj laguni GT.

Za demonstraciju mogućnosti novog sustava u Renaultu nisu mogli odabrati težu, ali upravo zato i idealniju lokaciju od Korzike, otoka s bezbroj zavoja svake vrste, u automobilsitičkom svijetu poznatom po najzahtjevnijoj asfaltnoj rundi svjetskog reli prvenstva.Da sjedite za upravljačem jednog posebnog i drugačijeg automobila (pritom ne mislimo na poseban sportski optički styling i uređenje unutrašnjosti specifično za laguninu GT izvedbu) postane vam jasno čim prvi put skrenete u zavoj.

Oni oko tridesete pa naviše mogli bi se sjećati nekada popularne TV serije „Automan“ i automobila koji trenutačno, nevjerojatnom brzinom, bez ikakvog proklizavanja prolazi zavojem od 90 stupnjeva između dva gradska bloka. I stvarno, dojam u laguni GT vrlo je sličan, premda zakoni fizike i dalje vrijede, samo su granice pomaknute dalje nego što smo navikli. Volan je direktniji od bilo kojeg drugog u bilo kojem drugom automobilu, i za sva skretanja potrebno je puno manje rada rukama nego kod klasičnog upravljanja na samo prednje kotače.



Ta izravnost dodatno je naglašena idealnim praćenjem putanje stražnjeg para kotača koji se do brzine od 60 km/h zakreću suprotno smjeru zakreta prednjih kotača, dok se nakon 60 km/h zakreću u istom smjeru kao i prednji kotači. Čitavim sustavom upravlja napredna ekektronika koja svakih 10 ms procesira podatke skupljene od različitih senzora i šalje naredbe prema električno pokretanom aktuatoru koji stražnji par kotača zakreće do maksimalnih 3,5 stupnja.

U teoriji to zvuči dosta komplicirano, no u praksi je cijeli sustav neočekivano prirodan i intuitivan. Ali, o tome ćemo uskoro više pisati s obzirom da bi jedna laguna GT vrlo skoro trebala stići na maraton test koji s nestrpljenjem očekujemo.Laguna GT nudi se u samo jednom specifičnom, vrlo bogatom paketu opreme, u dvije karoserijske izvedbe (karavan i limuzina) i s dva sportski orijentirana motora.

Oba su zapremine dvije litre, benzinski je turbo posuđen iz meganea RS, ali za lagunu prilagođenih karakteristika razvija 204 KS, dok je sa 180 KS u GT ugrađena najsnažnija izvedba poznatog dvolitrenog common-rail dizela (više podataka u tablici).Laguna GT u Hrvatskoj bi se trebala početi prodavati od lipnja, a cijena joj je 250.000 kn za benzinsku izvedbu, odnosno 266.000 kn za dizel i limuzinu, dok za grandtour karavan treba nadodati još 9000 kn.



Tehnički podaci Renault laguna GT
Automobil 2,0 T 2.0 dCi
Vrsta motora/broj cilindara R4 R4
Obujam ccm 1998 1995
Snaga kW (KS) 150 (204) 131 (180)
Maks. okretni moment Nm pri o/min 300/3000 400/4000
Masa kg 1470 1490
Dužina x širina mm 4695 (4805) x 1810
x visina x 1445
Međuosovinski razmak mm 2755
Prtljažnik l (VDA) 450/1375 (510/1595)
Ubrzanje 0-100 km/h s 7,8 (8,0) 8,5 (8,7)
Najviša brzina km/h 232 (227) 222 (217)
Potrošnja (ECE) l/100 km 6,5/8,2(8,3)/11,5 5,5(5,7)/6,5(6,7)/8,6(8,8)
(*) podaci u zagradi odnose se na grandtour izvedbu


Motor-Presse Online: Motorevija / Motor-Presse Hrvatska d.o.o.

Nedavno pretraživani izrazi: dacia lodgy renault megane rs test mercedes gl fiat combinato mitsubishi otlander dijelovi nosac za bicikle skoda japanski auti dijelovi za seat altea xl renault twingo auto gume cijenik fiat punto vwzpoloosi trajeli servis kombija dugo i nan zahvalnosti u hrvatskoj vozilismonovogsparka zimskeogumewhonda.accord usporedni test adaptivnog i st honda nsx targa usisna grana touareg troskovi zamjenskahauba theinorth.facecwomenugorestex testazimskiheguma kiabservisazadar problemsassangyong test opel zafira llllredba golf koliko ulja ide u motor passat hyundai elantra test auto gumekleber test auto gume bfgoodrich suzukietest robert bosch opelsomega koliko ulja ide u motor volvo rmoucgqo kvalitetagoriva rlly ritam izlazenja returntotiffanyengravedrou return renaultulagunaograndtour renaultmscenic ratkape rangekroveresupercharged golf sdi rallymoslavina x-type radnoemjesto qashqa porez