2008-10-18 , Autor: Marko Tomac, Slike: Vanda Kljajo
Bookmark and Share

Potpuno novi renault koleos uspio je ući u vrlo zahtjevan SUV-klub. Svojim mogućnostima, prije svega udobnošću i ugodnošću, preskočio je visoko postavljenu ljestvicu, ali ne bez poteškoća




Pođete li na Renaultovu službenu internetsku stranicu upoznati novi koleos, mogao bi vas iznenaditi promo-film s porukom: "Renault vam predstavlja svoj prvi 4x4"! Netko je, čini se, zaboravio na scenic RX4 koji je prije sedam godina imao stalni pogon na sve kotače. Renault je, inače, u svoje iskustvo s "malo drukčijim" pogonima i diferencijalima ugradio i proizvodnju modela 21 quadra koji se proizvodio od 1990. do 1992. godine, ali i espacea quadra aktualnog od 1988. do 1991. godine. Na koncu, lakše smo se prisjetili i kangooa 4x4, pa priča o prvom 4x4 nikako ne drži vodu. S druge strane, bojite li se Renaultovog neiskustva na području terenskih vozila, to vas ne treba brinuti jer su Francuzi u sretnom braku s Nissanom koji je priznati ekspert za terence.

Plod tog braka je i koleos. Od Nissana je dobio dobru X-trailovu platformu, a geni za izgled, kao što vidite, stigli su iz Renaulta. Ne vjerujemo da će ga itko proglasiti misterom SUV klase, doduše, nekima se možda i svidi, ali generalno, koleos bi morao izgledati bolje od renaulta za brazilsko tržište. U nastupu mu nedostaje agresivnosti i pomodnosti, što su danas obvezni elementi na svim dobro prodavanim modelima.

Ipak, sreću ćete u koleosu lako pronaći ako vam nije do pokazivanja i ako s neprimjetnim autom volite daleko putovati. Za takve pothvate spreman je u svakom trenutku, a neće ga zabrinuti ni troje zahtjevnih putnika. Moramo priznati, odlično smo se počeli osjećati čim smo sjeli za upravljač, ali ne samo zato što se iznutra vanjski dizajn ne vidi ili zato što nas je u kabini dočekala senzacija. U koleosu smo trenutačno počeli uživati jer tamo vlada poznat Renaultov ambijent i uređenje, udobna sjedala vrlo dobra u svakom pogledu, odlično prilagodljiv volan i prozračna atmosfera s puno svjetla.

Ipak, držimo kako bi instrumenti slični onima u novom kangoou mogli biti i atraktivniji, te da bi izvučeni ekran i pretinac nasred kokpita morali biti skladnije riješeni. Sve drugo je zapravo bez mane, a kad osjetite udobnost podvozja, spomenuta loša rješenja lako ćete mu oprostiti. Tada možda čak uspijete zaboraviti i na "Samsung" dizajn. Inače, zgodno je znati, koleos se proizvodi u Busanu, u Južnoj Koreji, a u prodaji se nalazi pod imenom 'renault samsung QM5'.



Vozne osobine su pristojne, ali ne i reprezentativne. Za umjerene vožnje do izražaja prvenstveno dolazi rijetko viđena udobnost i lakoća s kojom X-trailova platforma odrađuje neravnine. Stres preko rupa u kabini je gotovo nepoznat, a gotovo jednako udobna je vožnja po terenu. Ovjes nije tvrd, ali nije ni premekan, i precizno slijedi zadane putanje, uz tendenciju sigurnog proklizavanja prednjeg kraja. Na koncu, nažalost, izmjerene brzine nisu posebno fascinantne. Koleos je testove dinamike odradio kao prosječan član SUV-klase, ali još smo se na master-testu uvjerili da pripada zlatnoj sredini. Dobra strana ugodnog podvozja ograničenog na tek "malo bržu vožnju" je u tome što vozača neće iznenaditi ni kada ozbiljno pretjera. Tu mu pomaže i uvijek budni ESP-sustav koji brzo reagira.

Dobar pogon vozaču dopušta, pored automatskog pogona na sve kotače, izbor pogona na samo prednje kotače, ali i blokiranje središnjeg diferencijala. Čak ni zahtjevan vozač neće više poželjeti jer su sve situacije koje smo stavili pred koleos odrađene bez zadrške. Pritom bismo svakako istaknuli odličan napadni i silazni kut kao blagoslov za hrabrije terenske izlete. S njuškom koleosa podlogu nećete "zaorati" gotovo nikada, a s uključenom opcijom "4WD lock" slobodno se upustite i u blatni izlet. Naposljetku, ne treba zaboraviti da je riječ o X-trailovim "gojzericama" koje su jedne od najboljih u klasi.

Nažalost, daleko od najboljih u klasi su kočnice. Subjektivno, one renaultovski brzo reagiraju, no učinkovitost im pod opterećenjem opada, za što razloge treba potražiti i u ovećoj masi karoserije od čak 1816 kilograma. Koleos je kočenje pod opterećenjem odradio s prilično duga 44 metra, a bez opterećenja za nešto bolja 42 metra. Nije strašno, ali moglo bi i bolje.
Po završetku testova dinamike znoj je počeo nestajati s čela koleosa koji nas iz nekih kutova podsjećao na stari scenic, a 2,0-litreni dCi sa 173 KS pokazao je mogućnosti solidno brze putne limuzine. Isti vozimo i u laguni GT koja se nalazi na maraton testu, a razliku u korištenju čini jedino kraće proračunati mjenjač.

Možda je dovoljno reći da s tim motorom koleos ima jednu od najtiših kabina u klasi, te da ostvaruje odlične rezultate na mjerenju elastičnosti. Ubrzanje do stotke, zbog kraće proračunatih brzina, iznosi ne pretjerano uvjerljivijih 10,1 sekundu, ali takva ubrzanja u autima tipa koleos nitko ni ne pokušava ostvariti. Puno je zahvalnije što se pretjecanja uistinu odrađuju k'o od šale, baš kao i putna brzina između 170 i 180 km/h. Na koncu, lako se postiže i najviša brzina od 189 km/h, koja je dovoljna, ali bi ipak (s obzirom na konjicu) trebala biti viša (razlog je opet u masi).



Zaključno, s 360 Nm dostupnih od 2000 okretaja to je svakako jedan od najzanimljivijih dvolitrenih turbodizela na tržištu. Zadovoljava i potrošnjom, jer uz 173 KS morate biti zadovoljni s prosječne 9,4 litre. U gradu nam je trošio tek 7 "deci" više, dakle, 10,1 litru, a na putovanju otvorenom cestom, gdje je i najugodniji, tek 6,2 litre. Zgodno je znati, to je dovoljno niska potrošnja da se sa spremnikom od 65 litara goriva autonomija opasno približi okruglih 1000 kilometara. Hvalimo i lagodno korištenje motora/mjenjača u gradskim kilometrima, gdje nije potrebno prelaziti ni 2500 okretaja da biste tiho klizili prometom i pritom bili među bržima. S druge strane, bilo bi bolje da je karoserija preglednija te da je krug okretanja manji od 12,4 metra.

Veći je i od kruga okretanja X-traila, ali to je zato što koleos ima 6 cm duži međuosovinski razmak. Putnici straga vjerojatno se neće zamarati tim podacima, ali ne samo zato što mogu gledati u doplaćeni dvostruki DVD sustav ili gledati kroz veliki panoramski krov, nego i zbog obilja prostora. Ako ste visoki i spremate se u koleosu provesti nekoliko sati, sasvim je svejedno hoćete li boraviti na prednjim ili stražnjim sjedalima. Komfor straga, iako ne izgledaju bajno, podižu otvori ventilacije u B-nosačima krova, a jačinom puhanja putnici straga upravljaju prekidačem između prednjih sjedala. Moguće je podešavati i nagib naslona stražnjih sjedala.

Prtljažnik obujma 450 litara je u prosjeku klase, ali je vrlo praktičan. Do njegovih ravnih površina i podnice s plastičnim klizačima dolazi se kroz dvostruka klizna vrata. Na koncu vrlo lako možemo zaključiti kako je koleos stigao u vrlo zahtjevno društvo, a ponudio tek prosječnost. Nažalost, nedovoljno visokim ocjenama na testovima dinamike i kočenja umanjio je vrijednosti vrhunske udobnosti, tišine i moćnog motora. Budući da smo ga dugo čekali, možda smo mogli još malo pričekati pa da bude vrlo dobar poput većine renaulta - ovako je samo dobar. No, nije ni to loše za prvi put.


Motor-Presse Online: Motorevija / Motor-Presse Hrvatska d.o.o.

Nedavno pretraživani izrazi: rabljenirdjelovaizarmegan fordfocusrsindex.php tiffany pendants,cheaptiffany nova skoda koliko ulja ide u mercedes a k koliko ulja ide u motor passat struju alfasmito.progression test rabljenog audi tt motorno ulje za opel insignija diskplocice koliko ulja ide u mercedes a k cjenik dijelova za opel merivu nemo combi opel zafira tourier louis vuitton classic china ru koliko ulja ide u mercedes a k yaristmaratonbtest honda accord types pritisak u gumama insignia ljetne gume test digitalni okvir aoklasa opelampera mini cooper clabmen c, test rabljenih galaxy viola vwsgolfeii ford-c-max porsche video fusion tdci clioograndtournvsifabiaacombi koliko ulja ide u motor touran sexylingerieonlinestore koliko ide ulja u fiat stila peugeot nagradna igra dizel model christianlouboutinleatherco mio boxerldiesel teststoyotawavensis the north face men denali jack tiffanyrelsawperettissevillana strast pritisaktucgumama s jednim tankom za guinnessa sartra kiaosorento christian louboutin louis jewe