Autokreso
Autokreso
2008-07-17 , Autor: Ozren Adamović
Bookmark and Share

Prvi Renaultov SUV uspješan je plod korištenja resursa alijanse Renaulta i Nissana, koji oduševljava udobnošću i iznenađuje terenskim sposobnostima




Trend potražnje za SUV-ovima u Europi posljednjih je godina u stalnom porastu i svi se proizvođači uključuju u igru. Oni s iskustvom proširuju paletu uglavnom manjim modelima, dok se oni bez iskustva uglavnom okreću partnerima koji ga imaju. Francuski je običaj nazvati prijatelje u Japanu. Citroën i Peugeot na izlet u ovaj segment krenuli su s Mitsubishijem i napravili tri blizanca, dok je Renault japanskog partnera našao "u kući", u alijansi s Nissanom.

Renaultov se prvijenac u klasi zove koleos, što je ime koje nosi koncept takvog automobila još iz 2000. godine. Tada je to još bila samo dizajnerska studija, a šest godina kasnije u Parizu je predstavljen novi koncept koleos koji je i vizualno najavio serijski model kakav smo imali priliku isprobati u Maroku u najrazličitijim uvjetima.
Iz Japana je stiglo podvozje nissana X-traila, što je garancija terenskih sposobnosti i efikasnog pogona na sve kotače. Motori su kombinacija dvaju svjetova, dok je karoserija mješavina francuskih elemenata.

U Renaultu kažu da su spojili kombi-limuzinu (megane), terenac (X-trail) i monovolumen (scenic). Rezultat je pomalo zbrkan izgled koji najviše kvari prednji kraj automobila koji izgledom ima najviše veze sa scenicom, ali onim prošle generacije, što se kosi s ostatkom automobila koji je modernije oblikovan.



Za kraj priče o kombinacijama i porijeklu pojedinih koleosovih elemenata spomenut ćemo da se proizvodi u Koreji u Samsungu. Pravi globalni proizvod.No, takva kombinacija i posezanje u razne "izloge" po dijelove donijela je koleosu puno prednosti. Spomenuli smo platformu X-traila koja je za francuski SUV modificirana, a najveća je promjena povećanje međuosovinskog razmaka na 2,69 metara. Zahvaljujući tome, postignuta je zavidna razina udobnosti, a zasluge za to, naravno, pripadaju i dobro projektiranom i podešenom ovjesu.

Dodamo li tome i prilično visok profil serijskih guma (225/60 R17), dobivamo dobitnu kombinaciju za udobnu vožnju u svim uvjetima.Za sigurnost na asfaltu i terensku sposobnost zaslužan je Nissanov all-mode sustav pogona na sve kotače koji nudi tri načina vožnje. Prvi je samo s prednjim pogonom, drugi je 4x4 auto kada sustav putem elektromagnetske spojke u stražnjem diferencijalu prebacuje do 50 posto momenta na stražnji par kotača, dok je treći, 4x4 lock, stalan pogon na sve kotače.

U bogatijim paketima opreme na raspolaganju su i sustavi za vožnju nizbrdo i za kretanje na uzbrdici. U ponudi će biti i verzija samo s pogonom na prednje kotače.Za isprobavanje svih nabrojenih sustava imali smo na raspolaganju zahtjevne terene sjevernog dijela Maroka gdje smo pronašli mnoge grube makadamske puteljke, korita presušenih potoka i slične prepreke kakve prosječni vozači SUV-a u pravilu gledaju izdaleka. Koleos se na njima snalazio jako dobro, a osim pogona za to su zaslužni i odmak od tla od 20,6 cm (18,8 kod dizelaša), napadni kut od 27 i odlazni od 31 stupnja.



Kako većina korisnika ovakvih automobila uglavnom s asfalta skrene tek do neke plaže ili kleti, ipak je ponašanje automobila na asfaltu ono što ih više zanima. I tu se koleos izvrsno snalazi. Lijek za loše ceste udoban su ovjes i visok profil guma, a i u zavojima može biti prilično brz. Karoserija se prilično malo naginje, manje nego što smo očekivali od ovako udobnog automobila, a pri pretjerivanju čak i na skliskoj cesti auto se ponaša predvidljivo pa ga je lako kontrolirati.

Ponuda motora prilično je oskudna, ali dovoljna. Benzinac je samo jedan - 2,5-litreni četverocilindraš od 170 KS porijeklom iz Nissana. Turbodizelaš je također jedan, ali u dvije verzije, a porijeklom je iz Francuske. Riječ je o već dobro poznatom dvolitrenom dCi motoru od 150 ili 175 KS.
Slabiji će dizelaš i benzinac biti dostupni i u verzijama s pogonom samo na prednje kotače, dok će snažniji turbodizelaš dolaziti samo s pogonom na sve kotače.

U ponudi su i tri mjenjača - šestostupanjski ručni uz sva tri motora, automatik s jednakim brojem stupnjeva uz dizelaša od 150 KS i CVT-mjenjač uz benzinca. Sve to ovisi i o tržištu, a kakve će kombinacije točno biti dostupne u Hrvatskoj - još nije poznato.Unutrašnjost je prilično prostrana, a u 4,52 metra dug automobil bez problema će se smjestiti pet putnika i 450 litara prtljage. Čak ni straga odrasli neće previše prigovarati.

Prtljažnik se otvara u dvije faze - gornji dio poklopca dovoljno je otvoriti za manje stvari, a za veće se otklapa i donja polovica. Donja vrata mogu po potrebi produžiti i utovarni prostor, što u kombinaciji s preklapanjem naslona suvozačkog sjedala znači da je moguće prevesti i predmete duge do 2,6 metara. Preklapanje stražnje klupe obavlja se jednim potezom ručice u prtljažniku, što je izvrsno rješenje predstavljeno na laguni grandtour.

Na polju sigurnosti Renault se diči s osam modela koji su osvojili pet zvjezdica na EuroNCAP-ovom testu, a uvjereni su da će koleos biti deveti. Osim pomno projektirane karoserije s deformacijskim zonama i ojačanjima, za putnike se u slučaju nezgode brine serijskih šest zračnih jastuka.
Nakon druženja s koleosom u raznim uvjetima možemo reći da nas je iznenadio udobnošću i terenskim svojstvima koja su iznad očekivanja. Riječ je o uspješnom Renaultovom iskoraku u novi segment korištenjem najboljih dijelova s polica Alijanse. Na naše tržište koleos stiže najesen, a cijene bi se trebale kretati od 200 tisuća kuna naviše.




Motor-Presse Online: Motorevija / Motor-Presse Hrvatska d.o.o.

Nedavno pretraživani izrazi: fiatbravo audi zanimljivosti modeli automobila djelovi peugeot jet force c te opel astra gtc djelovi renault megne vw polo cross renault velzsatis testiranje benzinskih postaja motorno ulje za opel iastra modeli automobila modeli automobila mitsubishi lancer evolution vi elektro automobil ukraina street race ml cdi dario konope skoda felicija lexus lf skodarjeti hintersee volvo koliko ulja ide u motor bmv test auto gume kleber auto staklo goodrich renault clio iv kao nijedan drugi vw golf plus goal auris hibrid autosgume.goodyear lastautoomnibus geopolis wmi motor crvhonda jaguarxj hrvatska zimske gume honda accord zamjena usisne grane edogalic autobusi qashquai test dizela opelaoastraaclassic renoklio opel corsa b joy kiaibeta mercedes a class ibizatsi prodajni mercedestvaneo zimske gume