2008-07-17 , Autor: Ozren Adamović
Bookmark and Share

Prvi Renaultov SUV uspješan je plod korištenja resursa alijanse Renaulta i Nissana, koji oduševljava udobnošću i iznenađuje terenskim sposobnostima




Trend potražnje za SUV-ovima u Europi posljednjih je godina u stalnom porastu i svi se proizvođači uključuju u igru. Oni s iskustvom proširuju paletu uglavnom manjim modelima, dok se oni bez iskustva uglavnom okreću partnerima koji ga imaju. Francuski je običaj nazvati prijatelje u Japanu. Citroën i Peugeot na izlet u ovaj segment krenuli su s Mitsubishijem i napravili tri blizanca, dok je Renault japanskog partnera našao "u kući", u alijansi s Nissanom.

Renaultov se prvijenac u klasi zove koleos, što je ime koje nosi koncept takvog automobila još iz 2000. godine. Tada je to još bila samo dizajnerska studija, a šest godina kasnije u Parizu je predstavljen novi koncept koleos koji je i vizualno najavio serijski model kakav smo imali priliku isprobati u Maroku u najrazličitijim uvjetima.
Iz Japana je stiglo podvozje nissana X-traila, što je garancija terenskih sposobnosti i efikasnog pogona na sve kotače. Motori su kombinacija dvaju svjetova, dok je karoserija mješavina francuskih elemenata.

U Renaultu kažu da su spojili kombi-limuzinu (megane), terenac (X-trail) i monovolumen (scenic). Rezultat je pomalo zbrkan izgled koji najviše kvari prednji kraj automobila koji izgledom ima najviše veze sa scenicom, ali onim prošle generacije, što se kosi s ostatkom automobila koji je modernije oblikovan.



Za kraj priče o kombinacijama i porijeklu pojedinih koleosovih elemenata spomenut ćemo da se proizvodi u Koreji u Samsungu. Pravi globalni proizvod.No, takva kombinacija i posezanje u razne "izloge" po dijelove donijela je koleosu puno prednosti. Spomenuli smo platformu X-traila koja je za francuski SUV modificirana, a najveća je promjena povećanje međuosovinskog razmaka na 2,69 metara. Zahvaljujući tome, postignuta je zavidna razina udobnosti, a zasluge za to, naravno, pripadaju i dobro projektiranom i podešenom ovjesu.

Dodamo li tome i prilično visok profil serijskih guma (225/60 R17), dobivamo dobitnu kombinaciju za udobnu vožnju u svim uvjetima.Za sigurnost na asfaltu i terensku sposobnost zaslužan je Nissanov all-mode sustav pogona na sve kotače koji nudi tri načina vožnje. Prvi je samo s prednjim pogonom, drugi je 4x4 auto kada sustav putem elektromagnetske spojke u stražnjem diferencijalu prebacuje do 50 posto momenta na stražnji par kotača, dok je treći, 4x4 lock, stalan pogon na sve kotače.

U bogatijim paketima opreme na raspolaganju su i sustavi za vožnju nizbrdo i za kretanje na uzbrdici. U ponudi će biti i verzija samo s pogonom na prednje kotače.Za isprobavanje svih nabrojenih sustava imali smo na raspolaganju zahtjevne terene sjevernog dijela Maroka gdje smo pronašli mnoge grube makadamske puteljke, korita presušenih potoka i slične prepreke kakve prosječni vozači SUV-a u pravilu gledaju izdaleka. Koleos se na njima snalazio jako dobro, a osim pogona za to su zaslužni i odmak od tla od 20,6 cm (18,8 kod dizelaša), napadni kut od 27 i odlazni od 31 stupnja.



Kako većina korisnika ovakvih automobila uglavnom s asfalta skrene tek do neke plaže ili kleti, ipak je ponašanje automobila na asfaltu ono što ih više zanima. I tu se koleos izvrsno snalazi. Lijek za loše ceste udoban su ovjes i visok profil guma, a i u zavojima može biti prilično brz. Karoserija se prilično malo naginje, manje nego što smo očekivali od ovako udobnog automobila, a pri pretjerivanju čak i na skliskoj cesti auto se ponaša predvidljivo pa ga je lako kontrolirati.

Ponuda motora prilično je oskudna, ali dovoljna. Benzinac je samo jedan - 2,5-litreni četverocilindraš od 170 KS porijeklom iz Nissana. Turbodizelaš je također jedan, ali u dvije verzije, a porijeklom je iz Francuske. Riječ je o već dobro poznatom dvolitrenom dCi motoru od 150 ili 175 KS.
Slabiji će dizelaš i benzinac biti dostupni i u verzijama s pogonom samo na prednje kotače, dok će snažniji turbodizelaš dolaziti samo s pogonom na sve kotače.

U ponudi su i tri mjenjača - šestostupanjski ručni uz sva tri motora, automatik s jednakim brojem stupnjeva uz dizelaša od 150 KS i CVT-mjenjač uz benzinca. Sve to ovisi i o tržištu, a kakve će kombinacije točno biti dostupne u Hrvatskoj - još nije poznato.Unutrašnjost je prilično prostrana, a u 4,52 metra dug automobil bez problema će se smjestiti pet putnika i 450 litara prtljage. Čak ni straga odrasli neće previše prigovarati.

Prtljažnik se otvara u dvije faze - gornji dio poklopca dovoljno je otvoriti za manje stvari, a za veće se otklapa i donja polovica. Donja vrata mogu po potrebi produžiti i utovarni prostor, što u kombinaciji s preklapanjem naslona suvozačkog sjedala znači da je moguće prevesti i predmete duge do 2,6 metara. Preklapanje stražnje klupe obavlja se jednim potezom ručice u prtljažniku, što je izvrsno rješenje predstavljeno na laguni grandtour.

Na polju sigurnosti Renault se diči s osam modela koji su osvojili pet zvjezdica na EuroNCAP-ovom testu, a uvjereni su da će koleos biti deveti. Osim pomno projektirane karoserije s deformacijskim zonama i ojačanjima, za putnike se u slučaju nezgode brine serijskih šest zračnih jastuka.
Nakon druženja s koleosom u raznim uvjetima možemo reći da nas je iznenadio udobnošću i terenskim svojstvima koja su iznad očekivanja. Riječ je o uspješnom Renaultovom iskoraku u novi segment korištenjem najboljih dijelova s polica Alijanse. Na naše tržište koleos stiže najesen, a cijene bi se trebale kretati od 200 tisuća kuna naviše.



Motor-Presse Online: Motorevija / Motor-Presse Hrvatska d.o.o.

Nedavno pretraživani izrazi: aston skuter honda maglenke opc porsche inter auto povoljan polo dizel motor novi ford brocki mercedes e klasse pneumatici kolicina ulja motoguzzi karting arena meganeocoupe civictyper anketa omv sedmibroj a class renault laguna gt line passat highline tdi axis opel insignia sw odzracivanje rashladnog sistem miniacoupe wholesaleshortpromdresses renault alpine koliko ulja ide u motor opel h suszki cadillacsrx marin autosmotor opelnastraagtc hyundai fastback alfauromeo roomster-logan velebit koliko ulja ide u motor opel louis vuitton classic china ru dieselgate i psa koliko ide ulja u getribu seat novi bmw xd concept hyundai sabta fe fordvmustangtsally fiatalineagtest svi brojevi magazina zest suzukiignisdizel usporedbamercedescklasaic chevrolettrax jednimrezeroarom