Autokreso
Autokreso
2008-08-30
Bookmark and Share

Iako promjene na izgledu poželjnih porschea nisu opsežne, pod lim jednog od najpoželjnijih automobila stigle su zanimljive poslastice – novi pogon i mjenjač s dvije spojke




Čini se da Porsche nakon neuspjelog dizajnerskog izleta s modelom 996, pa povratka na stari kalup, neće tako skoro posezati za radikalnim izmjenama na dobro poznatoj silueti 911-ice. Vjernost retro-elegantnoj silueti Porscheu nitko neće zamjeriti, ali ni osvježavanje ukoliko je ono odmjereno kao u posljednjem slučaju. Naime, nekoliko tjedana nakon predstavljanja promjena na 911-ici sa stražnjim pogonom, u novo odijelo skliznule su i verzije s pogonom na sve kotače - carrera 4 i carerra 4S.

Novi modeli koji će se u prodaji naći od jeseni prepoznatljivi su po decentnim, ali uočljivim promjenama prednjeg kraja, te serijskim biksenonskim svjetlima i dnevnim LED lampama. Promjene na stražnjem kraju još više indiciraju da je riječ o novoj seriji carrere jer tamo je, osim novog dizajna svjetala, također primijenjena LED tehnologija – po prvi put u proizvodnji porschea. Zanimljivo je da će se carrera 4 od modela sa samo stražnjim pogonom razlikovati i po mišićavijoj stražnjici, odnosno po 44 milimetra širem stražnjem kraju.



Iznutra je nov sustav PCM (Porsche Communication Management) s ekranom osjetljivim na dodir, a nakon redizajna taj isti sustav daje podršku za spajanje s bluetoothom, USB-om i iPodom.
Novosti koje će krasiti nove porschee ipak nisu samo estetske i ne tiču se samo interijera jer značajne su izmjene na motoru, pogonu i prijenosu.

Ovisno o modelu, novu carreru 4 prati povećanje snage do 8,5 posto, ali i do 12,9 posto niža potrošnja goriva. Porsche je uveo direktno ubrizgavanje goriva, a i osnažio svoje motore. Manji, 3,6-litreni, osnažen je na 345 KS, a 3,8-litreni nakon redizajna u carreri 4 broji 385 KS.

Pogon carerre 4 i 4S također je postao sofisticiraniji jer je stari pogon na sve kotače sa središnjom viskoznom višelamelnom spojkom zamijenio novi elektronski kontrolirani PTM (Porsche Traction Management). Novi sustav razvijen za model 911 turbo i prilagođen za carerre vozačima osigurava onaj karakterističan Porscheov osjećaj u vožnji, ali na još višoj razini. Stražnji mehanički zatvarač diferencijala je zadržan i serijski se nalazi na svim modelima.



U konačnici, svakako najveća novost koja je stigla s posljednjom serijom carrere jest sustav PDK, odnosno mjenjačka kutija s dvije spojke, s kojom carrera 4S po svemu postaje pravi pandan nemjerljivome nissanu GT-R. Pokazalo se da ništa ne "ubrzava" automobile kao taj koncept mjenjača koji uvijek "šalta" fantastično i bez pogreške, pa ne iznenađuje što ga je i Porsche usvojio.

Doduše, budući da Porsche ima značajan vlasnički udio u koncernu VW-a, pravo je čudo što već prije nije "posudio" njihovu koncepciju DSG mjenjača. No, znakovito je da je upravo Porsche taj koji je prvi razvio ovaj sustav - još prije 25 godina, dok je pripremao trkaći model 962.



Sedmostupanjska savršena automatika, koja još više užitka pruža dok "šaltate" putem polugica iza volana, vozaču zapravo ne dopušta pogrešku, a naravno, izravno utječe i na bolja ubrzanja.

Tako obična carrera 4 do stotke s mjenjačke PDK stiže za samo 4,3 sekunde, a carreri 4S treba još manje - samo 4,1 sekunda. Uz pogon na sve kotače i još bolju dinamiku čini se da Porscheu fali još samo jedna stepenica da uhvati GT-R.


Motor-Presse Online: Motorevija / Motor-Presse Hrvatska d.o.o.

Nedavno pretraživani izrazi: test auto sjedalica koliko ulja ide u motor fordtr mercedes a klase testsauto.gume toyota celicia mini morris mitshubishi space wagon usporedba usporedni.test vw vw golf v goal edition ww koje ulje ide u motor seat porscherboxter toyota avensis ugradnja plina koliko ulja ide u motor fiat opelcorsaopcprednjidifuzor auto presvlake kerestinec nissan motorno ulje litra chevrolet kalos opel astra hatchback corsacd pritisak u gumama smart fortwo auto gume cijenik audisttrrs spaner mikro remen kuciste suzuki alto adac test dauer chevroletcruze cjenik dijelova za superb ljetne roomster-logan test dizel goriva renault clio iv honda civic test rabljenog suzukiscross ford c max grande duga putovanja opelkastraggckaravan rabljenog clio sedmi honda fr-v problem sa klimom skoda wmiomotorcycles grande punto novisseat.leon opel corsa c djelovi ulje honda civic audi vs opel astra gtc b citroen c elisee