Autokreso
Autokreso
2008-11-11 , Autor: Igor Doležal, Slike: Vanda Kljajo
Bookmark and Share

Obilje prostora, privlačan dizajn i praktični detalji karakteristike su posljednje karoserijske izvedbe u nizu modela 308. SW je Peugeotova alternativa kompaktnim monovolumenima, po mnogočemu jedinstvena u svojoj klasi. Testirali smo verziju s 1.6 HDi motorom snage 110




Francuzi su oduvijek bili pomalo osebujni i jedinstveni, pa nije rijetkost kroz povijest naći brojne primjere koji odražavaju njihov specifičan pogled na svijet i način života unutar automobilske industrije. Upravo jedan takav primjerak, a tik prije dolaska na hrvatsko tržište, našao se na testu redakcije auto, motor i sporta. Karavanska izvedba peugeota 308, sada pod nazivom SW, objedinjuje prijašnju generaciju modela 307 break (čvrsti) i sw (panoramski krov).

U novoj raspodjeli snaga samo prvi paket opreme (comfort pack) dolazi sa standardnim krovom, dok je panoramski krov serija u opremi 'comfort pack cielo' te 'premium' kakvom je i bio opremljen testni model. 308 SW vrlo brzo otkriva hedonistički pogled na svijet Francuza koji nastoje iskoristiti sve prednosti koje pruža život. Već spomenuti stakleni krov nudi znatno više svjetla nego prije (1,68 m2), protežući se i do glava putnika u trećem redu (opcija), pa je ukupna količina ostakljenih površina veća od 5,5 m2, što je dojmljivo i vrlo privlačno, pogotovo za vrijeme tmurnih i kišnih dana.

Priča sa staklom tu ne prestaje jer su se francuski dizajneri poigrali i sa staklom na stražnjim vratima koje neuobičajeno duboko zadire u bokove automobila, a kako se može otvarati zasebno, olakšava utovar stvari na uskim parkiralištima. I sam je utovarni prag sada niži nego prije, te se nalazi 55 cm od poda.



Kao i prije, prostrani je prtljažnik jedan od najveći aduta ovog auta, a u verziji s pet sjedala (kakva je bila na testu) nudi između 503 i 573 litara korisnog prostora, ovisno o položaju kliznih sjedala u drugome redu. Osim što se konkurencija s ovim brojkama teško može nosti, uklanjanjem drugog reda sjedala dobiva se vrlo impresivnih 1736 litara (do krova).

Ipak, koliko su god sjedala u drugome redu lako prilagodljiva u svim smjerovima i jednake veličine, samo njihovo vađenje, zbog težine i veličine, nije najjednostavnije. Također, ukoliko se odlučite za nadoplatu trećeg reda (2200 kn po sjedalu), nećete dobiti ono što većina monovolumena sa sedam sjedala danas nudi - uklapanje trećeg reda u podnicu prtljažnika.

No, svejedno, ostaju pohvale lakoći preklapanja sjedala (automatski, samo jednim potezom vezice), kao i brojnim mogućnostima raspodjele sjedala unutar same kabine. Općenito, mogućnost postavljanja do sedam sjedala u kabini jedinstven je slučaj u klasi.



Što se vozačke pozicije tiče, ona je niža u odnosu na prijašnju generaciju, ali i znatno bolja, pa ni iznimno visoki vozači neće imati problema pronaći idealan položaj. Iako je i karoserija niža (ali šira i duža), francuski su inženjeri uspjeli dodatno stanjiti panoramski krov pa nema problema za smještaj glava putnika.

No, za razliku od onih sprijeda, putnici u drugom redu neće biti toliko zadovoljni, i to ne nužno pomanjkanjem prostora, koliko kratkom sjedećom površinom, prilično zamornom na dužim relacijama. Peugeotovi konstantni napori na unaprjeđenju kvalitete itekako su vidljivi u unutrašnjosti gdje sve izgleda vrlo solidno i na svome mjestu. Položen kokpit omogućava još više svjetla u unutrašnjosti, jedino masivni A-nosači (iako tanji nego na 307) ograničavaju vozačev pogled. Za motorizaciju je poslužio hvaljeni 1,6–litreni common-rail dizel snage 110 KS koji je u praksi znatno rafiniraniji nego 2-litrena izvedba (136 KS).

Ipak, dodatna se težina itekako osjeti, pa četiri i pol metra dugačak SW nema agilnost 22 centimetara kraće standardne izvedbe. Smireniju vožnju dodatno potencira duži međuosovinski razmak (271 cm), no poznata francuska udobnost i komfor ovdje su na uzornoj razini. Zanimljivo je da više nema uvriježenih pritužbi na ručni mjenjač, budući da se radi o potpuno novoj konstrukciji koja sada nudi šest brzina, a dostupna je još samo uz benzinski THP motor (150 KS).



Kako mjenjač sada solidno obavlja svoju zadaću, primjedba ostaje jedino na upravljač koji u dinamičnoj vožnji malo toga sugerira vozaču. Pohvale zato idu na račun vrlo učinkovitih kočnica koje 308 SW s lakoćom zaustavljaju debelo ispod 40 metara prilikom potpunog zaustavljanja sa 100 km/h.
Prosječna potrošnja na testu bila je nešto viša od tvorničkih podataka, te se u gradu kretala oko 7,7 litara na prijeđenih 100 km, dok je na otvorenoj cesti prosjek pao na 6,4 litre.



Cijena testnog modela s najizdašnijim 'premium' paketom opreme (automatska klima, 16-inčni alu naplatci, kožni volan i ručica mjenjača...) iznosila je 168.800 kuna, što je nešto više u odnosu na ostatak komkurencije. Ipak, ukupan je rezultat vrlo osebujan i praktičan automobil, po mnogočemu jedinstven, kojemu tek poneki detalji poput stražnje klupe (pristale prije djeci nego odraslima) smetaju u pogledu na posve zvjezdano nebo.


Motor-Presse Online: Motorevija / Motor-Presse Hrvatska d.o.o.

Nedavno pretraživani izrazi: toyota land download christianlouboutinarielleta toyota corollaa verso cijena novog golfa fiat prisma toyota carola wagon usporedni.testuzadnjitpogonni veliki test guma motrio toyota bmw piaggio x evo sexisdjevojke yarisktest adac test pouzdanosti suv termo otpornik spas tlak kalos toyota auris gt style alfasmito.citroen skoda fabia sdi cijena galerij test autosjedalica refari kompaktssuvfmasterttest the north face paige laptop da alternativna c kategorija daciassanderoastepwey kvarova christian louboutin so private aircross astra g the north face nuptse goose do dunlopovagumasportmaxxrace stari automobili the north face men denali jack abarthaalfalromeo cijena antifriza koliko ide ulja u getribu fiat motor godine giullietta minibager the north face goretex jacket test rabljenog nissan juke koliko ulja ide u motor toyota seatcordobazadnjilonac pritisak u gumama renault mast turbine renault reno megane test rabljenog hyundai gett od opel agila vrata lijeva golf-petplus testberlingo