Autokreso
Autokreso
2008-07-17 , Autor: Ozren Adamović, Slike: Vanda Kljajo, AMS
Bookmark and Share

Kažu da sve što je lijepo - kratko traje, a to je misao koja nam se motala po glavi kako se bližio kraj druženja s peugeotom 407 coupe




No, budimo realni, u njemu smo uživali punu godinu dana tijekom koje smo prevalili malo više od 50 tisuća kilometara i isprobali ga u najrazličitijim uvjetima i životnim situacijama. Veliki kupe pokazao se kao izvrstan putnik, pravi gutač kilometara, pa je zbog toga i obišao niz europskih destinacija. Nekoliko je puta bio u Parizu i Monte Carlu, obišao je sjevernu Italiju uzduž i poprijeko, a odradio je i puno tura do Beča, Budimpešte i Beograda. Zahvaljujući velikom turbodizelskom motoru od 204 KS i 440 Nm, kupe je pravi kralj autoceste, a posebno nam je zadovoljstvo - naravno - bila Njemačka gdje smo često iz preticajne trake "tjerali" začuđene domorodce u skupljim domaćim automobilima.

Na brojnim je izletima od velike koristi bio i navigacijski sustav koji nas je bez poteškoća vodio jednako uspješno po Parizu i po predgrađima Bratislave.Uz veliki turbodizelski motor izvrsno pristaje i šestobrzinski automatski mjenjač. Posjeduje i opciju ručnog mijenjanja brzina, ali nju smo vrlo rijetko koristili. U normalnom automatskom načinu rada brz je i uglađen, za oštriju vožnju dovoljno je uključiti mod 'sport' kada se brzine mijenjaju na višim okretajima. Njega smo najviše koristili na brzim magistralnim cestama, ali često samo za pretjecanje jer je malo naporno slušati dizelaša kako se vrti do 4000 okretaja. Zvali smo ga "kvisko", a uključili bismo ga čim bismo stigli sporiji auto i isključili nakon pretjecanja.

Pored gumba kojim se uključuje 'sport' nalazi se i gumb s pahuljicom - za zimske skliske uvjete. Moramo priznati da smo ostali ugodno iznenađeni na jednom skijaškom vikendu kada se kupe u zimskom modu popeo do restorana po utabanome snijegu. Još su se više iznenadili oni koji su se na isto mjesto popeli terencima. Nikako im nije bilo jasno kako je zlatni šminkerski kupe s niskoprofilnim gumama i 18-colnim kotačima dospio među njihove grdosije s pogonom na sve kotače. Dobre zimske gume i pametna kombinacija rada mjenjača i ESP-a odradila je izvrstan posao.



U unutrašnjosti kupea ima bitno više mjesta nego što bismo od ovakve vrste automobila očekivali. Treći odrasli putnik iza suvozača stane bez poteškoća, što smo isprobali nebrojeno puta. S obzirom da je statistički prosječan član naše redakcije visok 1,89 metara i teži 109 kilograma, to i nije tako lak zadatak kako se možda na prvi pogled čini. Putovali smo i u četvero, doduše s nešto povoljnijom statistikom dimenzija. Vozač se malo žalio da čudno sjedi nakon nekoliko stotina kilometara, ali i tako se može putovati.

Puno putnika znači i puno prtljage, a i tu se kupe ima čime pohvaliti. Prtljažnik je obujma 400 litara, a i otvor je dovoljno velik za utovar većih kofera i torbi. Osim prtljage, u kupeu smo čak i preselili dio redakcije, a bio je i dvaput u posjetu Ikei u Grazu. Možda zvuči malo neobično tamo ići takvim automobilom, ali to ima dvije prednosti: prva je mogućnost uvjeravanja bolje polovice da nešto ne može kupiti jer neće stati u kupe, a druga je činjenica da to najčešće nije istina. Naime, s preklopljenim sjedalima može se štošta prevesti. Ima i treća sreća - u isto u što ste uvjerili bolji polovicu - možda povjeruje i carinik kad vas vidi u kupeu.

Pozamašne vanjske dimenzije kupea povoljne su za prostranost i udobnost na putovanjima, ali su jednako tako veliki minus u gradu. Sa 4,82 metra dužine 407-ica nije baš najokretnija i najspretnija za probijanje po gužvi, a ni parkiranje baš nije zabavno. Srećom, tu su prednji i stražnji parking-senzori koji rade odlično, a ne smeta im ni snijeg ni voda na senzorima, što se zna događati u nekim drugim automobilima. No, i kada ugurate veliki kupe negdje na premalo parkirno mjesto, problem nastaje kada želite izaći. Duga i debela vrata često ostavljaju taman toliko mjesta da je potrebno izvesti pravu malu akrobaciju. To je posebno nezgodno ako je auto prljav ili mokar jer onda strada i odjeća.
U gradu je i potrošnja 2,7-litrenog V6 HDi-ja bitno viša od one na otvorenoj cesti. Uglavnom se u gradu brojka na putnom računalu nije spuštala ispod 10,5 litara.



Za sličnu potrošnju na autocesti treba stvarno ozbiljno nagaziti papučicu gasa. Uobičajeno smo na autocestama trošili između 8,5 i deset litara. Najmanje što smo uspjeli postići bilo je 6,8 litara, ali za tako nisku potrošnju u ovolikom autu, s tako velikim motorom - treba imati i živaca.Dugo druženje s kupeom ugodnim nam je činila i bogata oprema. Auto je bio opremljen najbogatijim paketom opreme 'sport pack' koji serijski sadrži automatsku dvozonsku klimu, kožom presvučenu unutrašnjost, 18-colne naplatke, tempomat, audiosustav JBL, ksenonska svjetla... S popisa doplata još je imao metalik boju, navigacijski sustav, telefon i CD-izmjenjivač. S obzirom na sve to, ni cijena od 369.800 kuna do registracije ne izgleda tako visoka.

Kvarovi i oštećenja

U godinu dana nismo imali nikakvih nepredviđenih posjeta servisu. Štoviše, čak niti žaruljicu nismo promijenili. Jedini trag korištenja nakon pedesetak tisuća kilometara i nekoliko vozača u unutrašnjosti je škripanje prednjih sjedala, posebno vozačkog, što je vjerojatno vrlo lako ukloniti na servisu kada bi to netko ozbiljno shvaćao. Naši serviseri takvo što ne mogu ni primijetiti. Preteško im je poništiti i servisni interval.

Prvo oštećenje auto je zaradio već nakon desetak dana kada su ga "napala" garažna vrata - dug je i trebalo ga je još nekoliko centimetara ugurati u garažu. Posljedica tog susreta dvije su crte na sredini stražnjeg branika. Drugi ožiljak zaradio je od crijepa koji je pao sa zgrade na Gornjem gradu dok je auto bio parkiran ispred nje. Zbogd crijepa je ostalo udubljenje na spoju A-nosača i krova.

SERVISI I KVAROVI
25.710 redoviti servis 2763 kn
promjena guma u zimske 8452 kn
(SP winter sport M3 M+S 235/45 R18)
53.540 promjena guma u ljetne

TROŠKOVI
Cijene
Cijena testnog automobila u lipnju 2007. 366.700 kn
Cijena testnog automobila u lipnju 2008. 369.800 kn
Cijena rabljenog 276.400 kn

Nameti i osiguranja
Godišnji porez 1500 kn
Obvezno osiguranje (ZG) 6142 kn
Puni kasko 22.065 kn

Troškovi u 57.300 km
Gorivo 5415,3 litre 48.756,20 kn
Ulje 1 litra 88,50 kn
Tekućina za pranje stakla 27 litara 392,10 kn
Servisi 2763 kn
Gume 8452 kn
Ukupni troškovi 60.451,80 kn

PODACI I MJERENJA
Dolazak u redakciju lipanj 2007.
Stanje km na početku testa 1237
Stanje km na kraju testa 57.300
Obujam 2720 ccm
Snaga (kW/KS) 150/204 pri 4000 o/min
Okretni moment 440 Nm pri 1900 o/min

Vozne osobine
Ubrzanje (s) na početku testa/na kraju
0-80 km/h 6,3/6,3
0-100 km/h 8,8/8,7
0-120 km/h 12,4/12,3
0-140 km/h 16,6/16,7
Najviša brzina 228/230 km/h

Potrošnja
(ECE) l/100 km
Grad 11,9
Otvorena cesta 6,5
Ukupno 8,5

(na testu)
Najniža 6,8
Najviša 12,7
Prosječna 9,8


Motor-Presse Online: Motorevija / Motor-Presse Hrvatska d.o.o.

Nedavno pretraživani izrazi: pretplata touareg troskovi audiattsecijena christian louboutin slingback cijena auta motrio auto gume ford ka citan twingo meganesiii turbina laguna citroen c crosser zadnji kocioni cilinder desni xedos xdconcept westin vwtpolosgti vwlupo vw pasat vbolkwagen cc usporednitest-vwgolfvii usporednietestgzadnjiapogonai usporedni.testokaravana uljaideumotorcaptive uggiclassicatallobootsfpaisley uggacorinthiboots,buyauggjcori usporedni test adaptivnog i st uggaccessories,uggsaccessori tsi voyager tsfds toyota-prekorijekeiprekomo tojota yaris tlakugumama veliki kalendar svih noviteta tiffany pendants,cheaptiffany tiffany necklace,tiffany and c thenorthfacet-shirtsmenbl citroen. theinorth.faceawomens,northsfa testtrabljenihbmercedes teststoyotawavensis testspolo test polranje testrabljenogastra testpautopguma-uniroyal testmercedesgl logan pick up testeminicmorisscooper test smart test mercedes r class