Autokreso
Autokreso
2008-06-17 , Autor: Domagoj Kodžić
Bookmark and Share

Naslov ovoga teksta mogao bi biti i 'ljepotica i zvijer' jer, koliko je karavanska inačica ljepotica u konkurenciji pomodnih karavana, toliko je i moćan turbo stroj – pravo osvježenje – zvjerski raspoložen




Peugeot nije bez razloga posljednjih godina jedna od uspješnijih europskih automobilskih marki. Najveća snaga mu je moderan dizajn, zbog kojega automobili izgledaju poželjno, što mudraci održavaju neprestanim pomlađivanjem modela. Nakon klasičnog kroja kombi-limuzine, Peugeot gamu modela 308 upotpunjuje poželjnim karavanom. Iako klasični peugeot 308 kombi-limuzina (bilo s trojim, bilo s peterim vratima) nije vodeći u segmentu, za 308 SW vrijedit će neka sasvim drugačija pravila.

Prvo, nastavlja se na vrlo uspješan koncept atraktivnog karavana s viškom sjedala i staklenim krovom koji je već u modelu 307 SW za šest godina postojanja privukao više od 900.000 kupaca. Drugo, naslijedivši dobro znana svojstva, 308 nudi i određena poboljšanja. Stakleni je krov, primjerice, narastao do 1,68 m2, sjedalima je lakše rukovati, a stražnje staklo ima velik i praktičan otvor.
Drago nam je što Peugeot zadržava amerikanizirano ime SW.

Uz najčešče značenje 'station wagon', prema željama kupca i namjerama ostalih proizvođača to može značiti i 'space wagon', te 'sport wagon'. Francuzi i dalje ne nude službeno objašnjenje. Oni samo njeguju jedinstven koncept karavana u službi monovolumena i lako pronalaze kupce koji s veseljem prihvaćaju ovakvu konfiguraciju. Galski su dizajneri ovakav recept automobila prozvali poluvisokom arhitekturom automobila.



Što se tiče dimenzija, međuosovinski je razmak za deset centimetara duži, pa su i ukupne mjere promijenjene. Sada je ukupno duži sedam cm, a širi 12, dok je visina zahvaljujući povoljnijem rasporedu snižena za dva i pol centimetra. Za razliku od prethodnika, 308 je širi pa su i sjedala raskošnija. Sada straga, u srednjem redu bolje sjedi putnik u sredini koji je dobio pravo sjedalo. Još bolje, srednje sjedalo može se izvaditi pa se vanjska dva mogu bolje repozicionirati. Stražnja su sjedala, doduše, prilično malih dimenzija, ali su svejedno upotrebljiva, te ovom peugeotu daju prednost koju nema niti jedan sličan automobil u klasi.

Novim uvlačenjem naslona za glavu u naslon sjedala, te njihovim preklapanjem dobiva se posve ravan pod automobila, što znači i veću praktičnost. Ona se još više povećava jednakim preklapanjem suvozačkog sjedala, pa sa standardnih 573 litre raste do velikih 1736 litara. Najduži predmeti koji se mogu utovariti u ovakav raspored sjedala mogu biti do 310 cm. Motornu ponudu kupac može birati između pet benzinskih i tri dizelska stroja. Benzinski su motori VTi i THP tehnologije razvijeni u suradnji s BMW grupom, dok su dizeli kućni proizvod. Benzinci se kreću u rasponu od 95 do 175 KS, a dizeli od 90 do 136 KS. Osim ručnih, u ponudi su i automatski mjenjači s četiri i šest stupnjeva prijenosa.

Novost su i Michelinovi Energy Saver pneumatici. Zamišljeni kao hi-tech proizvod, odlikuju se smanjenim otporom kotrljanja za 20 posto, smanjenjem nužne energije za pokretanje vozila i, posljedično, smanjenjem potrošnje goriva za skoro dva decilitra na svakih sto kilometara. Ujedno smanjuju i emisiju štetnog CO2 za oko pet grama po kilometru, što u životnom vijeku vozila iznosi oko jedne tone manje emitiranog CO2.



Kako prezentacija ne bi imala samo putno-teretni karakter, Peugeot nam je na vožnju ponudio i prestižnu sportsku verziju GT THP koja na tržište stiže nepunih šest mjeseci nakon pojave modela 308. Stroj obujma 1,6 litre razvijen je u suradnji s BMW-om, a opremljen je izravnim ubrizgavanjem goriva, varijabilnim razvodom ventila i twin-scroll turbopunjačem. Razvija 175 KS pri 6000 o/min, uz najveći okretni moment od 240 Nm pri samo 1600 o/min. Uz kratkotrajnu funkciju overboosta moment raste i do 260 Nm.

U sprezi s posve novim šestobrzinskim mjenjačem koji omogućuje bolje izmjene brzina, ovakav automobil ubrza do 100 km/h za samo 8,3 sekunde, te je u stanju uloviti i 225 km/h najveće brzine.
Najsnažniji model u ponudi izvana je moguće prepoznati po sportskim obilježjima. Sprijeda se izdvaja prepoznatljivim donjim dijelom branika koji je identičan konceptnom 308 RC Z modelu, te velikim stražnjim spojlerom. Automobil serijski stiže na 17-palčanim naplacima, a mogu se naručiti i dojmljiviji 18-colni.

Model GT THP impresivno se vozi. Performanse su mu silovite, ležanje izvrsno, a kočnice još bolje. Meke su i precizne, a čini nam se i dugotrajne. Sprijeda se odlikuju novim 302 mm velikim, dodatno hlađenim diskovima, dok su straga standardnog promjera 249 mm.
Sve u svemu, novi je 308 popunom svoje game još jednom pokazao koliko je velik korak učinjen od prethodnika. Poboljšana je kvaliteta vožnje, dodano je obilje prostora, a i cijeli se automobil sada doima još zrelijim.



Najveći doprinos nudi svakako putnički prostor koji se na skupljim modelima opasno približio gornjem dijelu tržišta, nudeći birane materijale, te impresivnu listu dodatne opreme. U tom smjeru ide i cijena, pa najbolje opremljen i najsnažniji peugeot 308 GT THP stoji priličnih 173.500, ali za stvarno impresivan sportski i uglađen automobil.


Motor-Presse Online: Motorevija / Motor-Presse Hrvatska d.o.o.

Nedavno pretraživani izrazi: koliko ulja ide u motor ford subaru test linea robogó krovne lajsne za colt-a polo r koje ulje ide u motor suzuki skoda oktavija rs citroen nemo linea robogó andcruiser vwpolorline mini clbman test zarulja leovincezx christian louboutin bow satin usporedni test touran dsg marko tomac parking kia ceed dizel honda civiv all products : louis vuitton h golf tsi sexy focus servis osijek teretniprogramguma luka grobenski ford c max motori alfa romeo spyder motorno ulje honda hrv berrlingo veliki test ljetnih guma motri zimske gume za toyot auris dim logan roomster evoque cijenanovogmotora-seat mercedes klasa e hibrid mercedes a klasa automatic astra h gtc tlak u gumama audi dario konopek llllllredba golf test zimskih kiaitest koliko ulja ide u motor suzuk linea robogó vwpolorline gne boja krovne lajsne za colt-a digital-control pritisak u gumama honda jazz