Autokreso
Autokreso
2008-09-01 , Autor: Marko Tomac, Slike: Vanda Kljajo
Bookmark and Share

Nastao po uzoru na etabliranog kralja srednje klase - običnog passata - model CC je prigrlio sve prednosti svoje osnove, pa se ušminkao i postao još zanimljiviji i atraktivniji




Običnom smo passatu često zamjerali pretjerano suzdržan dizajnerski izričaj zbog čega je s vremenom prestao biti tako upečatljiva limuzina. No, s druge strane, njegova superiorna uporabljivost i funkcionalnost, ali i imidž marke koji naveliko koristi, nikada nisu došli u pitanje. Zbog svega toga, danas, dok gledamo i vozimo novi passat CC, postaje nam jasno da su u VW-u napravili dobar posao. Pitanje je samo što će biti s običnom limuzinom.

Passat CC, jednostavno rečeno, donio je sve ono što je nedostajalo običnoj limuzini, a jedini kamen spoticanja može predstavljati stražnja klupa. VW-ovi konstruktori predvidjeli su, naime, mjesta za samo dvoje putnika, smjestivši nasred stražnjih sjedala golemi, ali elegantni pretinac. Od tako velikog automobila očekuje se, doduše, da primi petero putnika, no kada ste posljednji put vozili troje ljudi na zadnjem sjedalu? Zamišljate li passat CC kao reprezentativnu poslovnu limuzinu, nije nužno smještati straga troje ljudi jer poslovne partnere nije pristojno tjerati da se gužvaju.

Dvije ugodne fotelje razdvojene pretincem osiguravaju više prostora za ramena i osjetno podižu komfor vožnje. Sjedala su uz to i profilirana, pa je i vožnja zavojima ugodnija. Elegantni završetak krova, zbog kojega passat CC "može pričati" da podsjeća na kupe, umanjio je korisnu visinu sjedenja, ali ne previše. Samo je centimetar ili dva manje prostora za glavu u usporedbi s običnim limuzinama srednje klase, odnosno, dva do tri u odnosu na modele tipa audi A6, BMW serije 5 i sl. Nema ga, dakle, u izobilju, ali je sasvim dovoljan. Mišljenja samo kako je to danak koji se isplati platiti s obzirom na sve ono što nudi, a zbog čega ćete se u prometu osjećati kao da ste goli i da vas svi svlače pogledom. Usput - da - passat jest savršen auto za samodopadne vozače, ali ima li drukčijih?



Dizajneri su napravili odličan posao jer su spomenutu osnovu, koja nam je polako već svima dosadila, a na kojoj je zasnovan običan passat, pretvorili u mistera fotogeničnosti. Nadamo se bez crne prošlosti. Dojam sportskog, masivnog i snažnog automobila postignut je povećanjem širine i dužine 3,5 centimetra, ali i ključnim spuštanjem karoserije za punih pet centimetara. Na kraju, šlag na torti predstavljaju markantnija prednja svijetla i moderan stražnji kraj s elegantnim i decentnim spojlerom integriranim u poklopac prtljažnika. Veliki kotači, impresivna kromirana maska i pregršt kromiranih detalja u obliku lajsni svemu tomu odlično pristaju.

Passat je napokon dobio svoju agresivno-elegantnu izvedbu sportskih predispozicija. Vjerojatno ćete se složiti da model CC izgleda sjajno. Vrata s prozorima bez okvira, rješenje iz svijeta kupea, detalj je koji nam se najviše svidio. Time, kao i stražnjom klupom za dvoje, CC jasno govori da je VW jednostavnosti i funkcionalnosti pretpostavio emocije i strast u vožnji. A to nije tipično za VW!

Vozeći, odnosno jureći passatom CC sa smiješkom smo spoznali kako strast stanuje i ispod papučice gasa te u dijelovima podvozja. Vrlo je važno istaknuti da je upravljati CC-om pravi užitak te da njegov DNK ima veze sa sportskim automobilima. Daleko do toga da bismo ga opisali istinskim sportskim modelom, no i on se može pohvaliti preciznošću upravljanja specifičnom za sportaše. Kirurški točno odraditi zavoj ne predstavlja nikakav problem, naprotiv, pruža zadovoljstvo. Svjesni toga, u VW-u su zaključili kako slabiji motori nisu dostojni CC-a te nas u ponudi ne zamaraju izvedbama sa 1,6-litrenim benzincima koji navodno "malo troše i ne zagađuju okoliš".



U CC-u dobre performanse ne smiju biti zapostavljene i zato su dostupne već s početnim benzincem. Riječ je o 1,8-litrenom TSI-u koji s turbopunjačem kombinira izravno ubrizgavanje. To je provjeren recept koji se počeo dokazivati s golfom GTI, gdje su performanse po prvi put spojene s niskom potrošnjom u prihvatljivim okvirima. Najslabiji benzinski CC, model poput testiranog, snažan je 160 KS i 250 Nm, a snagu opisuje činjenica da je okretni moment dostupan već od 1500 do 4200. To je podatak s kojim bi se svi proizvođači rado pohvalili. Motor, naime, prima gas od samog starta i dugo linearno ubrzava. 160 KS u aranžmanu TSI motora ostavlja najsnažniji dojam u toj klasi motora. Brzinu od 200 km/h nije nikakav problem postići, a budući da CC 100 km/h premašuje u drugom stupnju, ubrzanje od 8,6 sekundi u stvarnosti je vrlo dojmljivo.

 Ni na najvišu brzinu od 222 km/h ne treba dugo čekati. Reprezentativan je i na otvorenoj cesti i na autocesti, a u gradu, povrh svega, osvaja atraktivnošću. Vozite li ga nježno, "šaltajući" oko 3000 okretaja, putnike ćete zainteresirati tihim radom motora i uglađenošću jer je CC vrlo lako voziti umirujuće, bez neugodnih trzaja pri izmjeni brzina. S druge strane, razvlačite li brzine do crvenog područja (6000 okretaja) probudit ćete glasnice ispuha i turbine, pa će CC zazvučati resko sportski. Tada će do izražaja doći odličan brz i precizan mjenjač sa šest stupnjeva, a upoznat ćete i razlike u radu aktivnog podvozja s tri režima rada: normal, sport i comfort.

Putovanje prolazi vrlo tiho i uz nizak šum vjetra, ali i nisku razinu buke podvozja i motora. Zbog toga solidnost izvedbe još više dolazi do izražaja. I CC, poput većine VW-a, odiše monolitnošću i čvrstoćom.
Potrošnja 1,8-litrenog motora TSI iznenađuje i budi zanimanje za CC poput testiranog. U prosjeku je trošio 10,4 litre, a najmanje što smo uspjeli postići jest potrošnja od samo 7,4 litre – što je i više nego odličan podatak s obzirom na snagu i performanse. Najviše smo uspjeli potrošiti oko 14 litara, a ta brojka ovisi isključivo o tome koliko ste hrabri s gasom na autocesti.

Od konkretne cijene passata CC vjerojatno je zanimljivije koliko je CC skuplji od klasične limuzine. Iako postoje male razlike u opremi osnovnih modela, razlika se svodi na oko 28.500 kuna, odnosno, dok je za CC potrebno izdvojiti 223.771 kunu, običan passat sa 1,8-litrenim TSI-jem stoji 195.327 kuna. Mi bismo izabrali CC, ali za model poput testiranog trebala bi nam 290.671 kuna. Naravno, stvar je u bogatijoj opremi, no ona u CC-u kao reprezentativnom atraktivnom autu mora biti potpuna. Takav je, naime, život na "visokoj nozi" - mnogima skup, a odabranima prihvatljiv.

Prilagodljivosto jurite li sami za upravljačem, ugodno putujete s poslovnim partnerom ili se samo vozite, od koristi će vam biti tzv. adaptivna regulacija podvozja DCC. Pritiskanjem tipke 'sport-comfort' pored ručice mjenjača utječete na rad električno podesivih amortizera koji se trenutačno prilagođavaju. Na ekranu između instrumenata možete pročitati koji je način rada aktiviran. Primijetit ćete da razlika između modova 'normal' i 'comfort' nije prevelika, odnosno, da izbor moda 'sport' podvozje čini tvrđim i boljim za dinamičniju vožnju.

Tipkama koje su smještene oko mjenjača moguće je isključiti ESP, aktivirati 'hill hold', odnosno pomoć pri kretanju uzbrdo, ali i pomoć pri parkiranju. Sa sustavom za lakše bočno parkiranje upoznali smo vas na posljednjem testu tiguana. Funkcionira jednako kao i na passatu. Dok sporo prolazite pored slobodnog mjesta, senzori mjere prostor. Nakon što prođete mjesto za parkiranje i ručicu mjenjača ubacite u "rikverc", potrebno je samo dodavati gas. Elektromotor sam okreće volan, a parking-senzori signaliziraju brzinu.


Motor-Presse Online: Motorevija / Motor-Presse Hrvatska d.o.o.

Nedavno pretraživani izrazi: novismax dacia duster elia cijena schlumberger rope two-row ring dunlop du sport maxx zr xl renault clio dci hamann yves saint laurent shoes,yves australia ugg classic argyle k aktualni broj heartengagementringsnecklac mitsubishiragalant auto gume adac test slika alfaaromeoagiuliettantest tvingo rs usporednietes dijelovitcitroennxantia motori mini lotus elise renault clio test kennedy punto gt mazdapsky.motori koje ulja ide u motor seat fr-v servis honda cr-v mercedes a klasa kia stonic hostese car wash senzor pritisak u gumama insig motorno ulje... koliko ide ulja u fiat coupe citroen pariz getriba za opel astru kraljevi dacia duster hrvojeadokoza chevrolet cruz cruz paloma picasso hammered ring - test rabljenih mercedes seat arosa mercedesassamg citroen ulysses nissangtr prodaja satova renault clio rs nissan gt -r koliko ulja ide u getribu audi a klasa promjene audio