Autokreso
Autokreso
2008-12-02 , Autor: Igor Doležal
Bookmark and Share

Novo ime, nove ambicije. Insignia će s bogatom opremom, trima karoserijskim izvedbama, sedam motora i brojnim tehničkim novostima pokušati uspjeti tamo gdje vectra nije - Opel vratiti u sam vrh




Prelazak na novu razinu u Opelu su otpočetka jasno naznačili. Posve novo ime govori da insignia s ne toliko uspješnom prethodnicom želi imati malo toga zajedničkog. No, budući da nove dimenzije prije upućuju na nekadašnji Opelov admiralski brod omegu, insigniu olako okarakterizirati vectrinom nasljednicom možda i ne bi bilo sasvim pošteno. Da, limuzina sa 4,83 metra dužine i s četverim vratima znatno je više od većine modela u srednjoj klasi.

Tako je od VW passata duža punih sedam centimetara (477 cm), a samo centimetar, odnosno dva kraća je od BMW-a serije 5 (484 cm) ili škode superb (485 cm). Apetiti u Opelu svakako nisu mali, a pritom se insignia ne doima nezgrapnom jer su elegantne i aerodinamične linije rezultat iznimno niskog koeficijenta trenja (0,27 CD) - baš kao što je nekad u svom segmentu činila calibra (0,26 CD). Naravno, kupeovski izgled straga koji je danas u trendu, uskratio je putnicima dio prostora za glavu, ali ne i za koljena.

Kada smo već kod unutrašnjosti, napomenimo da je i tu insignia napravila korak od sedam milja u odnosu na vectru. Vrata koja se otvaraju u širokom luku omogućuju lagan ulazak u kabinu, gdje umjesto nemaštovitog radnog okruženja sada stoji privlačno vozačko okruženje. Uz to, tijelo primjetno dublje tone u izvrsno sjedalo (koje opcijski može biti još bolje), kvaliteta upotrebljenih materijala znatno je bolja, a dobilo se i na prostranosti. Instrumenti su duboko postavljeni, dobro osvijetljeni, a primjećujemo da su kontrole ventilacije napokon postavljene pokraj zaslona koji prikazuje temperaturu.



Za pokretanje insignie u početku će se nuditi četiri benzinska motora (od 115 KS do 260 KS) i tri nova dvolitrena turbo dizelska snage od 110, 130 i 160 KS, a svi će biti dostupni uz ručni šestostupanjski mjenjač, odnosno najjači benzinski i dizel motor će imati opciju šestostupanjskog automatika. Ponudu motora kasnije bi trebali zaokružiti novi 1,6-litreni turbo benzinac snage 160 KS te jači dizelaš 2,0 sa 190 KS. Također za početak, uz dva najsnažnija benzinca 2,0 turbo (220 KS) i 2,8 V6 (260 KS) bit će dostupan i pogon na sve kotače koji Opel naziva prilagodljivih 4x4 (adaptive 4x4), a radi se o Haldexovoj spojci koja prema potrebi moment prebacuje na stražnju osovinu.

Osim toga, u verziji sport dostupan je i diferencijal s elektroničkim ograničenjem (eLSD) koji do 1200 Nm raspodjeljuje između kotača na stražnjoj osovini, odnosno usmjerava moment prema onom koji bolje prijanja uz podlogu. Kasnije bi pogon 4x4 trebao biti dostupan i uz snažnije dizelske motore.
Kako bi vozne osobine bile što bolje, insignia nudi i novu generaciju mehaničkog podvozja nazvanu flex ride (standardna u opremi sport) s kojom se - ovisno o preferiranom načinu vožnje - mogu prilagoditi postavke ovjesa. Uz standardni mod, postoji još i tour za lagano opušteno krstarenje te mod sport za isto takvu vožnju.

Tako u sportskom načinu vozač dobiva brži odaziv na papučicu gasa, tvrđe podvozje, izravniji upravljač, dozira se rad ESP-a, u slučaju automatika izmjene su na višim okretajima, a kod pogona 4x4 više momenta ide na stražnje kotače. Srce je sustava ustvari jedinica DMC (driving mode control) koja nadzire flex ride te pomoću senzora prilagođuje postavke ovisno o situaciji, bez obzira o odabiru moda vožnje. Također, za bolju vidljivost Opel je predstavio i novi sustav prilagodljivih svjetala (AFL+) koji također dolazi sa štedljivim dnevnim svjetlima LED, a pomoću brojnih senzora određuje trenutačno najbolje postavke osvijetljenja.



Brojne tehničke novotarije, vrhunska sjedala, dinamičniji dizajn i kvalitetne materijale Opel bi tradicionalno trebao vezati uz iznimno pristupačne cijene pa je najavljena cijena početnog modela od 22.990 eura. Dakle, jasno je da Opel sve baca na jednu, ali izuzetno jaku kartu s kojom bi lako mogao odnijeti mnogo toga, a koliko vidjet ćemo već početkom iduće godine kada stiže na naše tržište, gdje će ga za koji mjesec pratiti i izvedba kravan (sports tourer).




Pogled u daljinu

Kao pomoć na dugim turama prvi put u klasi opcionalno se nudi sustav opel eye. Sustav uključuje kameru smještenu iznad unutarnjeg retrovizora koja skenira 30 sličica u sekundi te prepoznaje znakove ograničenja brzine i zabrane preticanja te ih prikazuje na zaslonu ispred vozača. Istodobno kamera provjerava i oznake na cesti te - dođe li do nenamjernog prelaska trake - upozorava zvučnim i audiosignalima.


Motor-Presse Online: Motorevija / Motor-Presse Hrvatska d.o.o.

Nedavno pretraživani izrazi: uporedniltest ferreri gt golfstditmotor amortizeri, branikfiesta vw golf v goal hibridi mercedes sls subaru forester dizel koje ulje ide u porsche paname the north face outdoor running kvalitete mazda demio popup.php vw pasat kotac za pojacavanje i smanjiv koliko ulja ide u motor mini opel vectra mercedes mini bus tiffany earrings,tiffany earri usporedni test fiat linea i c citroen c elisee passat blue motion citroenrnawstruju autilslmilijunckilometara prvi test: renault grand scen tel. broj noviskodinimodeli nissan navarra mini coper countryman motor godine policijaveyron renaultalagunaggrandtour cijene servisa toyota diskovi grandepunto visa electrique pritisak u gumama fiat punto ford fiesta motor za auto kangoo manekodkupnjedizela usporedni test karavana test auto guma tigar chestnuttuggs usporedni.testsgolfattdiairtsi test auto gume renault ze opel astra twin koje je gorivo bolje ulje motora dosadni ljudi