Autokreso
Autokreso
2008-08-01
Bookmark and Share

Mala Opelova škola dizajna potvrdila je naše znanje o stvaranju automobila - od dizajnerskih skica, preko makete modela, pa sve do gotovog automobila s potpuno različitim pristupima stvaranju unutrašnjosti




Kreativnim radionicama na bazi nove opel insignie, njemački su nam stručnjaci pokazali kod nastaju novi modeli, koji ih trendovi diktiraju, te kako se zapravo prema njihovom obrascu stvaraju automobili. Opel je pritom izvrsna marka koja odlično odaje stvarnu sliku današnjeg automobilskog svijeta. Opel je u vlasništvu američkog giganta General Motorsa koji ima podružnice dijelom svijeta, pa se onda i automobili dizajniraju prema globalnim mjerilima. Također, Opel je u europskim razmjerima sasvim prosječna marka s velikim rasponom modela, što nam još bolje nudi uvid u cijelu priču.

Model oko kojega se vrti budući Opelov svijet svakako je insignia. Na njoj sve počiva i njoj se sve podređuje. Ona je ujedno i prvi model na kojemu se pojavljuje novi znak Opela, što znači da se njome definira sasvim novo doba. Insignia je očigledno i prvi model koji donosi novu dizajnersku filozofiju koja će uskoro osvanuti na svim budućim modelima ovog proizvođača.
Od stvaranja prvih automobila do danas uglavnom su se mijenjali alati. Još od prvih automobila sve je počelo sa skicama. U početku su to bile inženjerske ideje, dok su to danas dizajnerski uratci. Nekada se model izrađivao od drveta ili gline, što je trajalo danima, a takva je baza uglavnom služila za izradu kalupa ili alata.

Danas od gotove dizajnerske skice na računalu do modela od gline prolazi tek nekoliko sati, a kada konačni oblik dobije zeleno svjetlo, kreće se u rješavanje svih drugih parametara.
U konačnici to znači i znatno kraće vrijeme potrebno za razvoj posve novog modela. Još prije samo petnaestak godina glavna je odlika u stvaranju novih automobila bio ručni rad. On je trebao biti visokokvalificiran, pa već samim time i skup. Tražio je i daleko duže vrijeme, pa je od prve skice do modela u serijskoj proizvodnji nerijetko prolazilo i pet godina, dok je danas prilično kraće - od dvije godine razvoja. Takvo drastično smanjenje rokova, koje znači i velike uštede, prije svega je rezultat korištenja naprednih tehnologija. Nakon naprednih Cad-computer aided designa i Cam-computer aided manufacturinga, odnosno programa koji je objedinjavao kompjutorsko dizajniranje te promptnu izradu maketa na osnovi toga dizajna, najveći je korak dalje virtualna stvarnost u 3D tehnologiji. Njome se stručnjaci uglavnom služe kako bi na golemim zaslonima, koji omogućuju uvid i u najsitnije detalje, te iz svih mogućih kutova proučavali sve još neproizvedene dijelove. Ovim programom mogu provjeriti njihovo funkcioniranje i probleme, te, zahvaljujući trodimenzionalnoj slici, bitno skratiti vrijeme izrade. Ne moramo ni spominjati koliko se još vremena i novaca uštedi na svim nerealiziranim detaljima.



Opel ima velikih iskustva s modernim i samosvjesnim automobilima koji su posljednjih godina uvelike određivali njegov imidž. Calibra je, primjerice, bila prvi automobil u potpunosti izrađen na računalu, vectra je bila prvi automobil s kompjutorski razvijenim imenom, a čak se i stara omega mogla pohvaliti iznimnom aerodinamikom u klasičnoj formi.

Buduća nasljednica vectre, koja ove jeseni treba doživjeti pravu globalnu premijeru, ujedno bi trebala biti i najmoderniji te najkvalitetniji automobil ovog proizvođača. Pri izradi insignie upute su bile vrlo jasne. Mjesecima su se proučavali stilovi, definirale površine, stvarale osnovne linije ili tražile posebne boje. Logičan rasplet je njezin dojmljiv izgled koji neosporno označava veliku prekretnicu u Opelovom svijetu.

Možda najvažnijim dijelom insignije dizajneri su proglasili unutrašnjost. Osim potrebnih ergonomskih zamisli, kako smo vidjeli na prigodnim dizajnerskim radionicama, poželjeli su na jednome mjestu objediniti dašak sportskog luksuza i funkcionalnost, sa svim potrebnim stilskim obilježjima. Pažnja je posvećena najsitnijim detaljima - razmaku između pojedinih dijelova, bojama, materijalima, pa čak i mirisima.



U gami opelovih automobila insignia još uvijek nema svoje mjesto. Neki je svrstavaju iznad vectre, a ispod bivše omege, dok joj oni malo upućeniji namjenjuju ulogu signuma. Dakle, daju joj ulogu jedinstvenog modela u ponudi, koji iskače iz klišeja klasičnih opelovih automobila koje prije svega krasi konzervativan izgled.

Bilo kako bilo, opelovi čelnici i stručnjaci se nadaju kako će upravo insignia u potpunosti promijeniti stav kupaca o opelovim vozilima. Dakle, osim novog logotipa i novog dizajna, toliko nesvojstvenog dosadašnjim srednje velikim opelima, te posebno sređene unutrašnjosti na koju su svi u Opelu nemjerljivo ponosni, jasno je da insignia postaje i rasadnik dostupnih tehnologija.

Velike pomake ostvaruje i po pitanjima kvalitete izrade te korištenja materijala u kabini, čime se opel do sada nije baš najbolje nosio s boljom europskom konkurencijom. Ako se smijemo marketinški izraziti, Opel svojom insignijom napokon želi postati članom premium segmenta srednje klase. Za takav je pothvat, osim dizajna i kvalitete, te brige za najsitnije detalje, potrebno raditi i na imidžu.



Motor-Presse Online: Motorevija / Motor-Presse Hrvatska d.o.o.

Nedavno pretraživani izrazi: hrvatska zimske gume honda accord zamjena usisne grane edogalic autobusi qashquai test dizela opelaoastraaclassic renoklio opel corsa b joy kiaibeta mercedes a class ibizatsi prodajni mercedestvaneo zimske gume test rabljenog scenic scirocor obiteljski roomster-slogan hondalcrvbtest test rabljenog seat altea gokf v polotest minismoto wwlturan mini cabrio novi dacia sandero markomtomac hyundai n grijano prednje staklo ford mo tifonomv miniscoupe golfkviitsi modelska hondapcrv hibridna renolt megane ii opel astra gtc b fordpuma koliko ide ulja u fiat ulyusse tifonomv gumeazimskeanner australia renault megane grandtour potro latitude xenonsvjetlapassatcc kiabservisazadar miniscoupe vwtouran inter