Autokreso
Autokreso
2010-04-20 , Autor: Neven Novak
Bookmark and Share

“And now something completely new and different” - poznata je rečenica legendarnih Paytona koja u ovom slučaju nije ni najmanje sarkastična, a odlično opisuje novu generaciju opela merive



U posljednje vrijeme neki proizvođači zovu odabrane redakcije/novinare na probne ili, kako oni kažu, evaluacijske vožnje predserijskih izvedbi novih modela prije njihove službene prezentacije, kako bi poslušali njihovo mišljenje u vrijeme dok se još mogu napraviti fine promjene i prije nego što su u kamen zapisane njihove završne specifikacije. Prije gotovo dva mjeseca i mi smo tako rekli svoje mišljenje o novoj merivi, ali zbog embarga nismo o tome smjeli pisati.

Moramo priznati da smo na tu testnu vožnju krenuli dosta rezervirani. Meriva prethodne generacije nije bila automobil od kojeg bi vam navrle emocije i srce brže zalupalo, nego prije svega solidan, jednostavan mali obiteljski automobil. To je sigurno bio i jedan od razloga zbog kojih se tako dobro prodavala (uvjerljivi lider u segmentu) - barem u Europi. Drugi razlog suzdržanosti bio je u tome što nam se činilo da njena glavna inovacija, točnije - novost oživljavanja davno izumrlih vrata koja se otvaraju u smjeru vožnje, nema uistinu praktičnog smisla. U oba slučaja nakon testne vožnje pokazalo se da smo bili u krivu.

- Sviđale su nam se proporcije, ali željeli smo malo više mišića, naglašenije lukove kotača i općenito jaču prisutnost, jer nismo željeli da se nova meriva pretvori u one tipično američke blijede „mama-automobile“ - rekao nam je glavni merivin dizajner Stefan Arnd i nastavio kako je posebno ponosan na stražnji kraj, kojem je iz vrlo pragmatičnog razloga posvećena posebna pažnja: - Danas ako i gledate neki automobil, onda je to gotovo isključivo straga u koloni i zato nam je bilo jako stalo da upravo iz tog kuta izgleda impresivno.

Meriva uistinu izgleda drukčije, dinamičnije i snažnije nego njena prethodnica. No, puno veće iznenađenje bila je praktičnost upotrebe tih novih, tzv. vrata za samoubojice - suicide doors.

Drugo veliko iznenađenje bila je prostrana i praktična unutrašnjost. Nova meriva nastala je na platformi veće zafire, i to se vrlo jasno osjeti, kako u prostranosti, posebno velikoj širini karoserije, tako i u ukupnom dojmu koji ostavlja u vožnji. Naime, u merivi se za volanom, ali i na ostalim sjedalima osjećate kao u broj većem automobilu. Dizajn i relativno spušteni položaj instrumentne ploče (upravo suprotan „visokom zidu“ koji vas je djelio od prednjeg vjetrobranskog stakla u prethodnoj generaciji) ostavljaju dojam prozračnosti, ali nude i odličnu preglednost, uz također vrlo dobru ergonomiju.

No, meriva, osim što ostavlja dojam većeg automobila, tako se i ponaša na cesti. To je još jedna zasluga zafirine platforme.
- Željeli smo napraviti prije svega komforan automobil, ali bez kompromisa po pitanju sigurnih voznih odlika - tekao nam je dr. Klaus Nuchter, šef projekta nove merive, koji je tijekom vožnje sjedio na stražnjem sjedalu, pozorno slušao naše dojmove i objašnjavao što su bili glavni ciljevi u razvoju tog automobila. Zaista, nova meriva je jedan od rijetkih novih modela kojima USP nisu prije svega sportska dinamika i mladi aktivni parovi do 35 godine života. Taj auto mogu jednako praktično koristiti i obitelji s dvoje djece, ali i penzioneri, i tu je zadržala onu prednost solidnosti i jednostavnosti koja je bila glavni prodajni adut prethodne generacije, ali sad podignut na novu, višu razinu.

Tijekom evaluacijske vožnje isprobali smo samo jedan, ali najzanimljiviji novi motor, 1,4-litreni turbo sa 140 KS, koji je, iako lakoćom postiže brzine više od 200 km/h (na njemačkom autobahnu nema ograničenja), podešen prije svega na komfor putovanja i maksimalni okretni moment u vrlo širokom radnom području. Ukupno, omjer preciznosti volana, udobnosti ovjesa (iako to treba uzeti s malo rezerve jer su ceste u okolici Frankfurta u neusporedivo boljem stanju nego naše lokalne) te reakcija motora i prijenosnih omjera odlično su pogođeni upravo za tu vrstu ponajprije praktičnog obiteljskog automobila.



Mr. Flexybility

Obrnuta vrata, kad se malo bolje razmisli, iznimno su praktična, jer djeca više ne mogu istrčati sama van i onda obilazeći ih izići daleko na cestu i u moguću opasnost. Štoviše, kad otvorite vozačka vrata, onda nemirno dijete lako možete svojom rukom zadržati da ne jurne nesmotreno na cestu. Puno je lakše staviti, na primjer, dječju sjedalicu na njeno mjesto, a i ulazak i izlazak odraslih osoba puno je praktičniji. Jednostavno vidite kamo stavljate izlaznu nogu, koja uz to ne zapinje za sjedalo ispred i ne mora se povlačiti prema natrag, što je pak puno ugodnije za koljena. Posebna priča je fleksibilnost pomicanja malo povišenih stražnjih sjedala koja tako pružaju bolju preglednost prema naprijed, a koja se, ako je straga samo dvoje ljudi, mogu dijagonalno odmaknuti od vrata da bi pružila više prostora za ramena i ugodnije putovanje onima koji sjede na njima.


Motor-Presse Online: Motorevija / Motor-Presse Hrvatska d.o.o.

Nedavno pretraživani izrazi: mazda he allfa jaguar x x pritisak u gumama fiat brava putopis komada testagoriv kvalitetajgoriva australia ugg classic bailey b capur r c cijena mercedesbklasawww.youtube.co mustang gt cjenikodijelovaizatopelrastru kolikouljaideuhondu pritisak u gumama renault thal focuspfordwtest mercedes a lotus otkrio detalje i cijene rain expert treci koje je gorivo bolje jeep compas ford mondeo sw amortizeri za punto peugeot nagradna igra atv games skidanje kilometara deawoo rolls-royceghost novi passat jeep cherokee pokrivka mini suv vwsharan test rabljenog mazda ksenon ili biksenon benzinac ili diesel mini bike poljskaputopis hrvatski kraljevi prerada motocikli dakar toyota hi-lux koliko ulja ide u motor xsara select neutral renault scenic test rabljenog honda crv motria guma jeep wrangler opel astra sport type r