Autokreso
Autokreso
Book
2009-12-21 , Autor: Marko Tomac, Slike: GEC
Bookmark and Share

Iako je nissan qasqai bio opremljen najslabijim motorom u ponudi, svako duže putovanje završilo je neočekivano bezbolno i ugodno




Mnogi su od početnog qashqaia 1,6 pri kupnji okrenuli glavu misleći da je preslab i nezanimljiv. E, kako su se prevarili! Nakon kraćeg maraton testa qashqaia s početnim motorom i početnom opremom došli smo do neočekivanog zaključka - taj je model itekako zanimljiv i zaslužuje svaku preporuku.

Karoserija je svima dobro poznata, ali bismo još jednom istaknuli da je vozačka pozicija odlična, a sjedalo toliko udobno da ne umara ni nakon višesatne vožnje. Iznenađenja su počela spoznajom snage 1,6-litrenog motora. Taj smo agregat vozili u najrazličitijim modelima, od nissana micre do renaulta meganea, gdje je imao 110 KS, pa i sada u qashqaiu. Micru pretvara u sportaša, u meganeu je taman, a ništa mu ne nedostaje ni u qashqaiu.



Iako qashqai ima 1470 kilograma, snage mu zahvaljujući kraće proračunatom mjenjaču sa 115 KS snažnim benzincem nimalo ne nedostaje. Okretni moment od 156 Nm pri 4400 okretaja prilično je dobar za tu vrstu motora, ali budući da je smješten pri višim okretajima, potrebno mu se prilagoditi. Kratka „getriba“ i motor koji voli okretaje imaju svoja pravila.

U gradu se pri čestim kretanjima motor čini snažnijim nego što jest. Prvi je stupanj vrlo kratak tako da „qash“ vrlo rado krene. Ipak, budući da motor nema dizelsku karakteristiku, to ga ne čini napornim u svakodnevici. Gas do daske kroz prva tri stupnja stvara atmosferu koju bismo prije desetak godina zvali sportskom. Nije brz, do stotke dolazi za 12 sekundi, ali brzina i linearnost kojom nabire okretaje upečatljivi su za tu klasu motora. Zbog svega toga qash 1,6 je za ceste na kojima se ne prelazi 120 km/h i više nego dovoljan. Putovanje tom brzinom tiho je i prolazi ispod 4000 okretaja, a poželite li pretjecati, obavezno je skinuti brzinu, čak i dvije. Pretjecanja su tada laka, a nastavak vožnje postaje ugodan čim se vratite u petu brzinu.



Upotrebljivost na autocesti ovisi o vozačevim navikama. Ako vozite u skladu s ograničenjima, početni qash je sasvim dovoljan. Može on i brže, po brzinomjeru i 190 km/h (u stvarnosti 176), ali tad je buka previsoka. Na koncu smo zaključili da mu snage nimalo ne manjka, a brzinu putovanja određuje jedino buka. Tu bi mu dobro došao mjenjač sa šest brzina.

Reducirana snaga dolazi do izražaja na velikim usponima i kad je maksimalno opterećen. Vozač će shvatiti zašto postoje snažniji auti kada s cijelom obitelji i punim prtljažnikom krene na more. Ipak, prosječan Hrvat to čini jednom godišnje, pa taj kompromis smatramo prihvatljivim.


Tablce: servis i kvarovi, podaci i mjerenja, cijena i redoviti troškovi(klik na tablicu)

Qashqai je najslabiju točku pokazao kad se poteglo pitanje voznih osobina, no sve ovisi o tome je li vozač svjestan da ne sjeda u sportski auto. Nježna vožnja po dobroj podlozi ne otkriva nikakve probleme, eventualno poskakivanje stražnjeg prevjesa prekratkog hoda. Manjkavosti podvozja i pogona otkriva tek dinamičnija vožnja po mokroj podlozi. Očito je, qashqaievo podvozje optimizirano je za pogon na sve kotače, jer testirani model sa samo prednjim pogonom ima problema s trakcijom čak i s najslabijim motorom u ponudi. U oštrijim će zavojima unutrašnji kotač po kiši proklizavati čak i u trećem stupnju prijenosa, a qash će tada djelovati kao da bi mogao ispasti iz ravnoteže. Malo manje gasa i sve će biti u redu, odnosno - ESP bi dobro došao.

Kraj putovanja dugog 30 tisuća kilometara qash je dočekao u stanju kojeg se ne bi posramili ni auti netom izišli iz salona. Nije se rasklimao, niti umorio. Nije ni čudno što je toliko poželjan. Qashqai je praktičan i okretan i zaista je neki novi oblik kompaktnog automobila za svaki dan.



Neočekivano štedljiv

Velik auto s „malim“ motorom, qashqai nas je iznenadio i potrošnjom. Očekivali smo da će se 1,6-litreni benzinac s petobrzinskim mjenjačem ipak malo više mučiti s pokretanjem karoserije. Ali nije. Nevjerojatno, ali nježna vožnja seoskom cestom često je znala završiti s prosjekom od samo 6,9 litara, a da se pritom nismo previše trudili štedjeti. Na putovanju autocestom sve je ovisilo o vozačevom slobodnom vremenu. Ako ga nije bilo, qash je pri punom gasu znao trošiti do 12 litara. S malo manje gasa potrošnja je bila puno prihvatljivija. Uz prosjek od 140 do 150 km/h potrošnja nije prelazila 9,7 litara, a to je u ovoj kombinaciji također neočekivano malo.

Morate biti prijavljeni kako bi ostavili komentar Prijava >

Motor-Presse Online: Motorevija / Motor-Presse Hrvatska d.o.o.

Nedavno pretraživani izrazi: range rover evogue hyundaistucson kolikooidewuljajucgetribuefiat brzisioopasni lamela ford puma hrvatski tunirani automobili grijanje auta vinjete za vodene skutere mercedes cl amg nisan qashqai samuraj pa dizel ford s-max mitsubishi colt megane dci citroen racing watch tera,guide,for,high,level,skil testsmotora kamionislike tlak opel renault scenic test test nissan quashqai pirelli zero rosso opel dizel frv peugeotipartner nissan tida daciapsandero eurogncap mercedes vito dijeloviccitroentxantia jochen dimter polo vs up nokiangume vectra gts test dizelrmodel thednorthifacetapexnbionicfjac giulia golfsdi toyota uskrs nevennovaknovak polo tdi gpsinavigacija cijena nije renault clio night mercedes viano kvaliteta benzina mercedes-benz vitoretrovizor investicijski vw polo goal edition chevroletcorveta