Autokreso
Autokreso
2008-10-18
Bookmark and Share

Novitet na sceni zove se 'nissan tiida', a predstavlja prilično čudan model koji dimenzijama nadmašuje većinu srednjih kompakata - uzdiže se u zrak, a nije monovolumen, te nudi samo benzinske motore. Svejedno, i u nas se očekuje dobra prodaja




Nissan tiida globalno je jako uspješan model. Doduše, na svom najjačem tržištu, onom sjevernoameričkom, zove se 'versa', ali je svejedno prodan u više od milijun primjeraka. Za taj uspjeh trebalo je skoro četiri godine, što znači da tiida baš i nije najnoviji model.
 
Dakle, nakon prekomorskih zemalja - na redu je Europa. Koliko tiida odgovara kriterijima Starog kontinenta, teško je unaprijed reći, ali znamo da bi joj moderan vanjski oblik i povišena silueta, zahvaljujući kojoj je i unutrašnjost prostrana, te dovoljno svjetla mogli donijeti dosta popularnosti. Prije toga, ipak se treba naviknuti na specifičan oblik.

Velika ukrasna maska i goleme svjetlosne grupe detalj su svih nissana novog doba. Naglašeno velika vrata upotpunjuju oblik kombi-limuzine koja otvoreno koketira s monovolumenima, a stražnji kraj djeluje kao velika opel corsa. Dakle, sve je u granicama očekivanog. Klasični mainstream.



Naglašena visina znači 1533 mm, dok širina zauzima 1695 mm. Pristojna je i dužina - 4303 mm.
Putnička kabina pak nudi više no što smo očekivali. Prva riječ je prostranost. S vrha segmenta. Velika sjedala, doduše ravnog i jednostavnog kroja, nude dovoljno mjesta. Ambijent je vrlo jednostavan, a automatska klima hvalevrijedan uređaj. Na stražnjim sjedalima ima još više mjesta, tako da je ovo s razlogom najprostraniji automobil u klasi.

Stražnja je klupa i klizna. Takvo rješenje trebali bi imati svi automobili u kompaktnoj klasi. Zašto? Samo zato jer je izuzetno praktično, pa korisnici, ovisno o potrebama, mogu birati između 300 ili 425 litara prtljažnika. Bravo za japanske konstruktore.
Tiida se kao i svaki 'japanac' ističe kvalitetnom izradom. Sve je sjajno skrojeno i savršeno sastavljeno. Nitko ne bi rekao da stiže iz Meksika. Točno, ovaj globalni proizvod koji nastaje i u Japanu i na Tajlandu - u Europu stiže iz Meksika (iz Civaca). To je japanski duh.

Možda je zanimljivo i to što tiida nastaje na poznatoj nissanovoj B platformi, tako da izvedbu šasije dijeli s manjim noteom. Čak ima i jednak međuosovinski razmak od 260 cm. Zbog toga su i prevjesi veliki, ali je auto okretan. Dakle, vozački ništa novo. Upravljač je lagan i bezosjećajan, mjenjač precizan ali dug, a motor solidan. Provjereni 1,6-litreni benzinac razvija 110 KS pri 6000 o/min, te 153 Nm na 4400 o/min. Sasvim dovoljno i dovoljno dobro.



Zadovoljava i Euro 4 normu. Servisni interval aluminijskog motora je svakih 30.000 km, pa je sasvim jasno da je ovo automobil namijenjen velikoj kilometraži. Trajnost i pouzdanost prije svega.
Čak ni prilično narasla tiida ne pokreće se loše. Iz mjesta do 100 km/h stiže za 11,1 sekundi, a u stanju je uhvatiti i 186 km/h. Testni je primjerak u našim rukama bio i brži, pa je nakon natjerivanja lovio i velikih 190 km/h, što je daleko više od želje i namjene automobila.

Otac obitelji to neće koristiti, ali će biti zadovoljan s ležanjem. Prvo malo valja, a onda se svi na to naviknu. Međutim, na potrošnju neće moći. Koliko god naši kilometri u cjelini bili nježni, i još k tome na otvorenoj cesti, potrošnja nije mala. Tijekom testa iznosila je 8,7 kilometara, a pri bržem tempu je s lakoćom prelazila 11 litara. Dakle, mnogo. Ni cijena joj nije malena, koliko god tiida bila korisna, ugodna i prostrana. Jednom riječju - dovoljna. Tiida je ipak običan automobil, a takvi baš ne bi smjeli u srednjoj verziji opreme zapadati punih 128.500 kuna.

Tiida je ukupno vrlo čudan proizvod čudna imena. Ono je izvedeno iz japanskih dijalekata i znači „vječna mijena“, nešto što se stalno mijenja i nikad ne ostaje isto. U tom duhu radije čekajmo novi model koji će valjda biti atraktivniji.



+ ponuda prostora, motor, kvaliteta
- cijena, potrošnja, bezličan izgled

Tehnički podaci

Karoserija

Kombi limuzina s petorim vratima, dužina x širina x visina 4303 x 1695 x 1533 mm, međuosovinski razmak 2600 mm, masa praznog vozila 1203 kg, obujam prtljažnika 300/425 litara, spremnik goriva 52 litre, krug okretanja 10,4 m

Motor

Četverocilindarski redni benzinski motor, postavljen sprijeda poprečno, radilica u pet ležajeva, dvije bregaste osovine u glavi, četiri ventila po cilindru, blok i glava od aluminijske legure, obujam 1598 ccm, snaga 81 kW (110 KS) pri 6000 o/min, najveći okretni moment 153 pri 4400 o/min

Performanse

Ubrzanje 0-100 km/h 11,1 s

Najviša brzina 186 km/h
Potrošnja (ECE) 5,7/6,9/8,9
na testu 8,7
Doseg 597 km

Cijena
Nissan Tiida 1,6 Acenta 128.500 kuna


Motor-Presse Online: Motorevija / Motor-Presse Hrvatska d.o.o.

Nedavno pretraživani izrazi: auto gume tigar mercedese class micubisi lancer man leskovac slike the north face down jackets,th pritisak u gumama astra tourer santa domenica koliko ulja ide u motor polo brizgaljkewopelwvectrava :wigs-lace.net nagrada vikend martin na muri mclaren mercedesslr :wigs-lace.net cijene - megane rs xenon svjetla fiat panda onsignia grijanomprednjesstaklo autizadjecu pirelli zero rosso ljetne gume cijena toyota avensis mitsubishi lancer sportback c crosser seal leon cupra thetnorthefaceboutdoorlrunning daciajdaster motor za auto motorno ulje za ford focus tdc seat eventi mercedescdi poloabijeleeboje xsenon svjetla subaru forrester polo gti test tmaratonttestu straight wigs : zen cart!, the dokker porez na aute black daciadusterdcitest test rabljenih mercedes fiatkragujevac domagoj najava novog broja servis vinjetezavodeneskutere hondataccorddrs tesla s lllllredba golf