2008-10-18
Bookmark and Share

Novitet na sceni zove se 'nissan tiida', a predstavlja prilično čudan model koji dimenzijama nadmašuje većinu srednjih kompakata - uzdiže se u zrak, a nije monovolumen, te nudi samo benzinske motore. Svejedno, i u nas se očekuje dobra prodaja




Nissan tiida globalno je jako uspješan model. Doduše, na svom najjačem tržištu, onom sjevernoameričkom, zove se 'versa', ali je svejedno prodan u više od milijun primjeraka. Za taj uspjeh trebalo je skoro četiri godine, što znači da tiida baš i nije najnoviji model.
 
Dakle, nakon prekomorskih zemalja - na redu je Europa. Koliko tiida odgovara kriterijima Starog kontinenta, teško je unaprijed reći, ali znamo da bi joj moderan vanjski oblik i povišena silueta, zahvaljujući kojoj je i unutrašnjost prostrana, te dovoljno svjetla mogli donijeti dosta popularnosti. Prije toga, ipak se treba naviknuti na specifičan oblik.

Velika ukrasna maska i goleme svjetlosne grupe detalj su svih nissana novog doba. Naglašeno velika vrata upotpunjuju oblik kombi-limuzine koja otvoreno koketira s monovolumenima, a stražnji kraj djeluje kao velika opel corsa. Dakle, sve je u granicama očekivanog. Klasični mainstream.



Naglašena visina znači 1533 mm, dok širina zauzima 1695 mm. Pristojna je i dužina - 4303 mm.
Putnička kabina pak nudi više no što smo očekivali. Prva riječ je prostranost. S vrha segmenta. Velika sjedala, doduše ravnog i jednostavnog kroja, nude dovoljno mjesta. Ambijent je vrlo jednostavan, a automatska klima hvalevrijedan uređaj. Na stražnjim sjedalima ima još više mjesta, tako da je ovo s razlogom najprostraniji automobil u klasi.

Stražnja je klupa i klizna. Takvo rješenje trebali bi imati svi automobili u kompaktnoj klasi. Zašto? Samo zato jer je izuzetno praktično, pa korisnici, ovisno o potrebama, mogu birati između 300 ili 425 litara prtljažnika. Bravo za japanske konstruktore.
Tiida se kao i svaki 'japanac' ističe kvalitetnom izradom. Sve je sjajno skrojeno i savršeno sastavljeno. Nitko ne bi rekao da stiže iz Meksika. Točno, ovaj globalni proizvod koji nastaje i u Japanu i na Tajlandu - u Europu stiže iz Meksika (iz Civaca). To je japanski duh.

Možda je zanimljivo i to što tiida nastaje na poznatoj nissanovoj B platformi, tako da izvedbu šasije dijeli s manjim noteom. Čak ima i jednak međuosovinski razmak od 260 cm. Zbog toga su i prevjesi veliki, ali je auto okretan. Dakle, vozački ništa novo. Upravljač je lagan i bezosjećajan, mjenjač precizan ali dug, a motor solidan. Provjereni 1,6-litreni benzinac razvija 110 KS pri 6000 o/min, te 153 Nm na 4400 o/min. Sasvim dovoljno i dovoljno dobro.



Zadovoljava i Euro 4 normu. Servisni interval aluminijskog motora je svakih 30.000 km, pa je sasvim jasno da je ovo automobil namijenjen velikoj kilometraži. Trajnost i pouzdanost prije svega.
Čak ni prilično narasla tiida ne pokreće se loše. Iz mjesta do 100 km/h stiže za 11,1 sekundi, a u stanju je uhvatiti i 186 km/h. Testni je primjerak u našim rukama bio i brži, pa je nakon natjerivanja lovio i velikih 190 km/h, što je daleko više od želje i namjene automobila.

Otac obitelji to neće koristiti, ali će biti zadovoljan s ležanjem. Prvo malo valja, a onda se svi na to naviknu. Međutim, na potrošnju neće moći. Koliko god naši kilometri u cjelini bili nježni, i još k tome na otvorenoj cesti, potrošnja nije mala. Tijekom testa iznosila je 8,7 kilometara, a pri bržem tempu je s lakoćom prelazila 11 litara. Dakle, mnogo. Ni cijena joj nije malena, koliko god tiida bila korisna, ugodna i prostrana. Jednom riječju - dovoljna. Tiida je ipak običan automobil, a takvi baš ne bi smjeli u srednjoj verziji opreme zapadati punih 128.500 kuna.

Tiida je ukupno vrlo čudan proizvod čudna imena. Ono je izvedeno iz japanskih dijalekata i znači „vječna mijena“, nešto što se stalno mijenja i nikad ne ostaje isto. U tom duhu radije čekajmo novi model koji će valjda biti atraktivniji.



+ ponuda prostora, motor, kvaliteta
- cijena, potrošnja, bezličan izgled

Tehnički podaci

Karoserija

Kombi limuzina s petorim vratima, dužina x širina x visina 4303 x 1695 x 1533 mm, međuosovinski razmak 2600 mm, masa praznog vozila 1203 kg, obujam prtljažnika 300/425 litara, spremnik goriva 52 litre, krug okretanja 10,4 m

Motor

Četverocilindarski redni benzinski motor, postavljen sprijeda poprečno, radilica u pet ležajeva, dvije bregaste osovine u glavi, četiri ventila po cilindru, blok i glava od aluminijske legure, obujam 1598 ccm, snaga 81 kW (110 KS) pri 6000 o/min, najveći okretni moment 153 pri 4400 o/min

Performanse

Ubrzanje 0-100 km/h 11,1 s

Najviša brzina 186 km/h
Potrošnja (ECE) 5,7/6,9/8,9
na testu 8,7
Doseg 597 km

Cijena
Nissan Tiida 1,6 Acenta 128.500 kuna


Motor-Presse Online: Motorevija / Motor-Presse Hrvatska d.o.o.

Nedavno pretraživani izrazi: auto gume toyo test passat cc suzuki ignjis smart parkiranje usporedni test peugeot natjecanje bestscars euroeiv audivs kolikoideuljaumotorclio tuscon uggvbaileyabuttonbtripleteboot peugeot nagradna igra jeep grand cherokee bmwcoupe car wash good vectragts one biraji elektronskispodizaci chevrolet aveo sedan mitsubishi lancer sportback fiat albea renaultrmeganemgeneration hyundaieterracan bamboo test ljetnih guma pritisak u gumama ford focus mazdalhe testsmini.morismcoopertdiesel outletcentri karolina perisic polovniautomobili promjeneuuekompaktnojrklasi test rabljenog alfa mito thenorthfacegoretexwaterp vwrgolfr-.usporedniatest berlingo urban buba electric edge christian louboutin mary jane honda vfr rabljeni megane rs golf viiii christian.louboutinsjeanipaul skodakoctavianscoutioctavia quattro dizela maraton test: renault scenic note poloasdi