Autokreso
Autokreso
2008-08-31 , Autor: Marko Tomac
Bookmark and Share

O njemu se već neko vrijeme toliko priča i nagađa da je u prvi mah bilo teško stvoriti vlastiti sud, no nakon nekoliko krugova postalo je jasno - legenda je stvarna




Koliko su automobilisti željni novog heroja i koliko im je dosta zelenih priča o ekologiji, najbolje dokazuje novi nissan GT-R. Stigao je na velika vrata usred priče o CO2 i zaslijepio i klince i studente, ali i sve vlasnike sportskih automobila. S prvim puštanjem GT-R-ove spojke konkurenti su počeli dobivati migrenu, a kada su pali i prvi rezultati sa staza, svijet je jednostavno poludio. Svi su ga odmah počeli gledati kao "svetu kravu", kao da je kakav prorok.

Prodaja u Europi još nije ni počela, kod nas je predviđena za sljedeće proljeće, a već više od 1500 vozača stoji u redu za kupnju. Nissan je u nevjerojatno kratkom roku uspio postići da svi misle kako je GT-R serije R35 najbolji i najbrži automobil na svijetu. Kako i je li to uistinu tako - saznali smo na prezentaciji "nissan360" gdje se između doslovno svih Nissanovih modela našao i on - junak novog doba.

Prošlo je već nekoliko godina otkada nema serije R34 (Europi gotovo nepoznate), zbog čega se stvorio prostor za novi model, a špijunske fotografije i provokativne najave novom su GT-R-u jednostavno rezervirale mjesto u središtu pozornosti. Tamo je stigao čim je bio gotov i čim su počela finalna testiranja. Prvi reflektori upalili su se kada je Nissan najavio da će GT-R biti superauto, cijenom ispod 80 tisuća eura, koji će "namazati" puno skuplje etablirane modele.



Nakon takvog zagrijavanja uspjeh je postao neizbježan kada je nissanov testni vozač Tochio Suzuki na najpoznatijoj europskoj stazi Nordschleife odvezao krug za samo sedam minuta i 38 sekundi. To je značilo da je samo deset automobila na svijetu brže od GT-R-a. Odmah je zavladala euforija, ali i nevjerica. Mnogi su govorili da to nije bio serijski auto i ukazivali na specijalne gume, a o rezultatu se pisalo uz opasku "kaže Nissan".

No, priča tu nije stala. Rekavši još kako su mu dva zavoja bila jako skliska, te da vjeruje kako bi GT-R mogao ići ispod sedam minuta i trideset, vozač Suzuki samo je dolio ulje na vatru. Nedavno je i uspio to dokazati; s GT-R-om je otplesao krug „zelenim paklom“, kako se staza od milja naziva, za samo 7,29 minuta, te tako „uzeo mjeru“ porscheu GT2 i GT3, znondi F, murcielagu, SLR-u, ferrariju 599 GTB... Legenda je rođena!

Čemu toliki uvod? Zasad je samo pet automobila postiglo vrijeme bolje od R35 i to jednostavno zaslužuje poštovanje. Ipak, to nas nije spriječilo da mu na stazi "Estoril Autodrome" u Portugalu zabijemo gas do poda. Respekt je brzo nestao i vožnja se pretvorila u igru s pripitomljenom zvijeri. S obzirom na snagu, masu, ali i cijenu koja ni kod nas neće prijeći 80 tisuća eura - R35 je uistinu najuvjerljiviji auto na svijetu!



Odmah smo skeptično upitali glavnog test vozača - kako je moguće da je GT-R slabiji i teži od spomenutih velikana, a brži? To ne ide jedno s drugim! Kao da mu je bilo drago što ga to pitamo. „Vidjet ćete“, kazao je, „težište mu je vrlo nisko, a manjak konja nadoknađuje mjenjačem i pogonom.“ Nastavio je hladnokrvno voziti i već je po igli okretomjera bilo jasno da dvije spojke mjenjača sa šest stupnjeva i polugicama iza volana rade ultra brzo (izmjena traje 0,2 sekunde).

Posebnost Nissanovog pogona na sve kotače ATTESA E-TS je u tomu što u načelu radi kao stražnji pogon, a do 50 posto momenta šalje na prednje kotače samo po potrebi. Nisko težište i dobra raspodjela mase postignuti su trans-axle koncepcijom. Mjenjač i komplicirani diferencijali smješteni su bliže stražnjoj osovini, pa sam motor na prednjoj osovini uspješno stvara ravnotežu.
Upravljajući tim tehničkim draguljima, nakon što nam je test-vozač poslije uputa prepustio volan, jedna se stvar odmah iskristalizirala - GT-R je stvoren za divljanje.

Samo, kamo je nestala masa automobila od 1730 kg? Kao da je nema dok jurite i gledate u štopericu. GT-R je zbog kilaže poput tenka, no maksimalna učinkovitost svih detalja (turbine, motor, kočnice, volan, ovjes) učinila ju je "razgovorljivom". Njegove se mase vozač ne boji jer zna da je upravljiva. Ipak, ne možemo zaboraviti da je ona tu, a nešto vam - dok ste za volanom - to tiho, ali stalno i govori.

Rezanje najoštrijih zavoja na uzbrdici, preko grubih pasica, snažno je uznemirivalo karoseriju zbog čega je poskakivala, a gubitak trakcije gotovo nismo ni osjetili. Veliki 20-colni kotači s gumama bridgestone potenza RE070R (255/40 ZRF) prenijeli su svaki djelić momenta, a pomogli su im i amortizeri nastali u suradnji s Bilsteinom. GT-R je asfalt bacao iza sebe kao što dobar terenac gura makadam.

Prebrzi ulasci u zavoj završili su laganim i sigurnim klizanjem preko nosa, no tada je za korekciju bilo dovoljno samo malo popustiti gas ili otvoriti putanju volanom. Nije ni čudo što GT-R ima veću brzinu ulaska u zavoje i još bolji izlazak od osramoćene konkurencije. Ne mijenjate li brzine ručno, lako je zaboraviti na stupnjeve i pomisliti kako je riječ o CVT-mjenjaču. Drama u kabini, koja nastaje zbog brzine kretanja, natjerala nas je da gledamo samo u točku kočenja, pa smo nakon prva dva kruga shvatili da ni ne znamo kakav je zvuk motora u kabini.

Iznutra, nažalost, nije raspjevan kao u talijanskih trkača, ali ima onu drugu notu - notu stroja koji maksimalnom snagom radi samo za vas. To je novi ručno sklapani 3,8-litreni V6 stroj s dvjema malim turbinama zalivenima u ispuh. Priča se, a gotovo je i potvrđeno, da je Nissanu pri stvaranju od pomoći bio i Coshworth. Snažan je 480 KS pri 6800, a okretni moment od 583 Nm počinje s 3200 i traje do 5000 okretaja.

Ubrzanje od 3,6 sekundi do stotke ne osjeća se svaki dan, a obećanu brzinu od 310 km/h nismo uspjeli postići. Budući da je položaj sjedenja i držanja za volan u GT-R-u fantastičan, tako snažna ubrzanja nisu naporna za vozača. Koliko je GT-R brz, dovoljno govore sljedeći podaci: od 0 do 400 m ubrza za 11,5 sekundi i postiže izlaznu brzinu od 195 km/h, slalom od 36 metara prolazi s oko 120 km/h, a sa stotke zaustavljanje traje samo 33 metra.

Uzbudljiva je i priprema za vožnju te popratni sadržaji zbog kojih vam nije jasno kako je cijena uspjela ostati toliko niskom (ili je drugi besramno napuhuju). Interijer je veliko iznenađenje. Bilo nas je strah da će multifunkcionalni veliki ekran izgledati poput stare video-igrice, te da GT-R-u neće pristajati.

Dojmovi su, srećom, potpuno drukčiji. Nissan je sve obložio vrlo dobrom kožom i skupim plastikama, a spojevi su vrlo precizni, pa je GT-R začudo i najskuplje uređeni Nissan. Uostalom, čudno je i nestvarno jako puno toga kod ovog fascinantnog automobila koji je svim sportašima junački oduzeo prednost i zadao zadatak. Šminkeri, traži se brži od R35! Kako kaže Nissanov slogan: "Legenda je stvarna".

Potpisi

1. obavezno, veliki potpis u sliku, lid istaknuto
Nakon vožnje GT-R-a sjeli smo u 350Z nismo i tada nam je postalo jasno: dorađeni Z činio se lagan poput igračke, ali spor poput almere. GT-R je nova dimenzija.

Ne samo da izgleda poput smrtonosnog oružja, on to uistinu jest. Specijaliziran je za lov na performanse.

Za izniman auto jednako iznimna unutrašnjost. Netipična je, ali i vrlo bogata opremom i detaljima. Sjedala dostojna natjecateljskih podešavaju se u svim smjerovima putem samo jednog gumba.

Višenamjenski ekran skriva brojne mogućnosti - kompletnu telemetriju (G-sile, jačinu kočenja, jačinu davanja gasa...)

xx. uz sliku gumbi na sredini
Najcjenjenija su tri prekidača pri dnu središnjeg grebena. Njima se upravlja pogonom, amortizerima i radom ESP-a. Ekstaza slijedi kada se svi nađu u položaju R.

Mjenjač posjeduje automatski i ručni mod - u kojemu se brzine mijenjaju ručicom ili polugicama +/-



Motor-Presse Online: Motorevija / Motor-Presse Hrvatska d.o.o.

Nedavno pretraživani izrazi: kabeli the north face sable shoes men the north face mens jackets yaris clio renaultimeganosedan cacrosser auto book zimacitroen odkadaizlazi cacrosser the north face elysium down ja lancanik ford mondeo tdci kennedy pritisak u gumama fiat doblo dacia dasterambience siva kontrola motot koliko ide ulja u getribu ford mercedes viano sedmi broj auto gume tigar mercedese class micubisi lancer man leskovac slike the north face down jackets,th pritisak u gumama astra tourer santa domenica koliko ulja ide u motor polo brizgaljkewopelwvectrava :wigs-lace.net nagrada vikend martin na muri mclaren mercedesslr :wigs-lace.net cijene - megane rs xenon svjetla fiat panda onsignia grijanomprednjesstaklo autizadjecu pirelli zero rosso ljetne gume cijena toyota avensis mitsubishi lancer sportback c crosser seal leon cupra thetnorthefaceboutdoorlrunning daciajdaster motor za auto motorno ulje za ford focus tdc