Autokreso
Autokreso
2009-06-02 , Autor: Neven Novak
Bookmark and Share

Obnovljenog izgleda, s manjom masom, snažnijim motorom i kraćim međuosovinskim razmakom, novom nissanu 370Z još je pojačan karakteristični Z-faktor tvrdokornog vozačkog automobila, koji je sad lakše krotiti i još zabavnije voziti




U pet generacija, počevši od 1970. i modela 240Z, Nissan je prodao 1,6 milijuna  modela Z, koji je tako postao najprodavanija serija sportskih automobila na svijetu. Ove godine na red je došla i šesta generacija nazvana 370Z, koja nema nimalo lak zadatak - nadmašiti prethodnika, i kod nas kultni 350Z.

Izmijenjeno je ili usavršeno praktično sve, počevši od eksterijera. Vanjski dizajn vrlo je jasno inspiriran prethodnim modelom, no zahvaljujući 100 mm kraćem međuosovinskom razmaku te 15 mm širem prednjem i 40 mm širem stražnjem tragu kotača, nad kojima su naglašeni lukovi blatobrana, 370Z u odnosu na prethodnika izgleda agresivno kao kakav steroidima nakljukani bilder upravo izišao iz teretane. Od detalja posebno se ističu svjetla (prednja s LED-diodama u obliku bumeranga teško će proći nezamijećena) i povijesna posveta - amblem Z na boku, koji je ujedno i pokazivač smjera.



No, ipak je najimpresivnija činjenica da je novi Z 32 kg lakši od prethodnika, iako bi zbog sve strožih sigurnosnih zahtjeva prema proračunima inženjera trebao biti stotinjak kila teži da je pravljen tradicionalnim načinom. Čelik visoke čvrstoće i aluminij od kojeg su izrađeni prednja hauba i vrata, uz kraći međuosovinski razmak, doprinijeli su smanjenju mase. Istovremeno su povećana čvrstoća karoserije i poboljšana agilnost u vožnji, što je bio jedan od glavnih ciljeva inženjera za novi model.

Kontinuitet dizajna iz prethodne generacije nastavlja se i u unutrašnjosti, ali je ukupni dojam puno bolji. Unutrašnjost izgleda privlačnije, a napravljena je od kvalitetnijih materijala. Sjedala su profiliranija i pružaju više potpore u gornjem dijelu leđa. Napredak je očigledan posebno kod kožnih sjedala, čiji je središnji dio sada od specijalnog materijala koji smanjuje klizanje po njima, a jedini je dio unutrašnjosti koji nije na visokom nivou cijelog automobila plastika oko mjenjača, koja djeluje malo jeftino.

U automobilu se sjedi sportski nisko, no volan se može podešavati samo po visini, ali ne i po dubini - ta opcija, iako naizgled jednostavna, zahtijeva dosta velika ulaganja i inženjerske zahvate. Zahvaljujući krućoj šasiji, u novom modelu više nema posebnog učvršćivača karoserije koji je na 350Z-u povezivao stražnje mulde. Zbog toga 370Z ima pravi prtljažnik s praktično iskoristivih 235 litara zapremnine, koji je od očiju znatiželjnika skriven posebnom rolo presvlakom što se podiže i spušta sa stražnjim, trećim vratima.


Unutrašnjost je prepoznatljivo "zeovska" ali manje plastična i s udobnijim sjedalima

Jedna od ključnih promjena krije se iza imena i brojke 370 umjesto 350. Radi se o obujmu novog V6 motora, koji je sa 3,5 povećan na 3,7 litara. Dvjesto kubika više preslikalo se u 18 KS više, odnosno maksimalnih 331 KS, koje motor razvija pri 7000 o/min, te 366 Nm okretnog momenta. Motor se u vožnji doima moćno - snage, ali ni okretnog momenta nikada mu ne nedostaje. Odlučno vuče već od niskog broja okretaja i ostavlja puno uglađeniji i uvjerljiviji dojam od pomalo huliganskog karaktera prethodnog 3,5-litrenog motora, koji je u nižim okretajima bio ljeniji, a u višima divljiji.

No, da nas ne biste pogrešno shvatili, novi Z je i dalje pravi huliganski automobil, ali u pozitivnom smislu riječi. Od predstavljanja 2003. cijeloj jednoj generaciji vozača 350Z bio je pojam tvrdokornog vozačkog automobila koji se mora znati voziti i krotiti, stvorenog za heroizme driftanja oko kružnog toka i „posljednjeg mohikanca“ među klasičnim automobilima sa stražnjim pogonom, a još relativno dostupnom cijenom.

E pa, obožavatelji, nema straha, novi 370Z još je tvrdokornija beštija koja, uz to, sada ima pravu poslasticu - syncro rev match, odnosno sustav koji kod ručnog mjenjača sam dodaje međugas kada pritisnete kvačilo i prihvatite ručicu mjenjača s namjerom mijenjanja brzinu niže. Sada i oni manje vješti, koji nisu svladali tehniku vožnje „prsti-peta“ na kočenju pred zavoj ili semafor mogu izgledati kao heroji. Sustav nije samo za šminku, nego uvelike doprinosi stabilnosti pri kočenju. Može ga se i isključiti, no ako vam to smeta, možda je vrijeme da se zamislite je li ovo uopće automobil za vas.


Motor puca od snage i okretnog momenta, samo mu je zvuk sada siroviji i metalniji

Kraći međuosovinski razmak, širi trag kotača, 30 posto čvršća šasija i zadržana blokada diferencijala u vožnji najviše dolaze do izražaja. 370Z je agilniji, brže odgovara na naredbe volanom, ali i još lakše kliže stražnjim krajem - naravno, ako isključite ESP. Zahvaljujući sportski teškom, ali preciznom volanu koji daje prave informacije o tome što se događa pod kotačima, ta klizanja lako je kontrolirati. Naglašavanje sklonosti proklizavanju stražnjeg kraja ne znači da je 370Z nervozan automobil, štoviše na pravcu (autocesti, ali i običnoj seoskoj cesti punoj neravnina) ugodno nas je iznenadilo kako solidno stoji i drži pravac. Poboljšana kontrola i stabilnost postignuti su između ostalog i rekalibriranjem cijelog ovjesa, koji sada ima oko 10 posto tvrđe opruge i amortizere te deblje stabilizatore.

Za razliku od prethodne generacije, 370Z može se dobiti i sa sedmobrzinskim automatskim mjenjačem, kod kojeg u ručnom modu rada brzine možete mijenjati polugicama sa stražnje strane volana. U ručnom modu potpuno je drukčije kalibriran nego u automatskom. Brzine naviše ne mijenja čak ni kada dođete do maksimalnih 7500 okretaja (nešto prije se pali signalna lampica na instrumentnoj ploči kojom dominira veliki brojač okretaja), dok pri mijenjanju naniže snažno koči motorom, kao kod ručnog mjenjača. U automatskom je puno uglađeniji i kočenja motorom nisu tako naglašena, jer se računalo brine da se puna automatika koristi prije svega u gradskoj vožnji i kada vozač nema sportske ambicije. S automatskim mjenjačem 370Z u sprintu do 100 km/h stiže za 5,6 sekundi, odnosno samo tri desetinke sporije nego s ručnim, ali je u prosjeku 0,1 litru štedljivi i emitira manje CO2.

Jedina prava zamjerka, zaostala iz prethodne generacije, loša je vidljivost iz kabine. Istina, nešto je poboljšan pogled kroz središnji retrovizor, ali veliki stražnji nosač krova gotovo potpuno blokira pogled prema natrag pri uključivanju sa sporedne ceste.

Točno vrijeme dolaska na hrvatsko tržište još nije poznato, ali bi se prvi primjerci na našim cestama trebali pojaviti do ljeta. Isto je i s cijenom, za koju Nissan navodi da će ostati na razini cijene prethodne generacije - oko 50.000 eura. U toj je cijeni i vrlo bogati osnovni paket opreme koji između ostalog uključuje biksenonska prednja svjetla, Boseov sustav, inteligentni ključ (paljenje na gumb) i aluminijske naplatke od 18 cola.



Pametne kočnice

Kada pogledate kroz ukrasne naplatke, na kočnim čeljustima više ne piše Brembo, nego samo Nissan - što je od mjera štednje. Ali, nema straha, kočnice dolaze od manje poznatog, ali ništa manje efikasnog proizvođača Akebona, čije kočnice zaustavljaju i bolid Lewisa Hamiltona. Posebnost je što su kočnice tako podešene da u gradskoj vožnji nižim brzinama omogućuju duži hod pedale kočnice, što omogućuje finije doziranje sile kočenja. Pri višim brzinama pedala je tvrđa i snažnije grize, da bi se osigurao što kraći zaustavni put. U vožnji smo to i potvrdili, a kočnice su jedan od najimpresivnijih dijelova automobila.




IZDVOJENO

-    Visoko postavljena mjerila: pri konstruiranja novog modela kao mjerilo su postavljene vozne odlike porschea caymana
-    Synchro rev control: umjesto vas dodaje međugas pri promjeni brzina na dolje
-    Platforma: 370Z platformu, motor i automatski mjenjač dijeli s infinitijem G37
-    Dizajn je rezultat kućnog natječaja na kojem su sudjelovali dizajneri svih Nissanovih dizajnerskih centara u San Diegu, Detroitu, Londonu i Tokiju

Motor-Presse Online: Motorevija / Motor-Presse Hrvatska d.o.o.

Nedavno pretraživani izrazi: seatkaltea daciapdusterwvideo mazdaasedan blatobran za nisan qashai povijestautomobila opel meriva omvppremiumadiesel testoljetnihtpneumatika polo fresh mitsubishiicarisma seat eventi test rabljenog hyundai gett an seataleonatest bitterman elektricni automobili hyundaicatosoprima pritisak u gumama ford c max stepwey test rabljenog nissan qashqai subarustx suv-aiterenaca lambomikrozrsnijeg test mercedes r class lamborghini aventador swiftosport duster test test auto guma - unknow bulli isplativostldizela vwscirocco staro za staro rimac tembo fiesta st cijena auta outsourcing education the ris opel astra dimenzije opel vectra b mercedes slk hrv generralgraber daciaddusterivideo skoda octavia scout octavia zimskegumehondacrv renault megane grandtour ii outletjitalija koliko litra ulja ide u motor autogodine ne primanje gasa i palenje ven hyundai tuscon subaru legacy