Autokreso
Autokreso
2008-10-30
Bookmark and Share

Jedno je sigurno - mini clubman neće vas ostaviti ravnodušnim. Jednostavno, ili ga obožavate ili vam se nipošto ne sviđa. U svakom slučaju, karakter mu je više nego jasno naglašen, a kada ga bolje upoznate, vrlo lako vam se uvuče pod kožu




Moramo priznati da spadamo u onu grupu koja na prvi pogled nije vidjela u čemu je tu štos, osim da se definitivno istaknete i privučete pažnju svih u prometu. Jednostavno, kada smo mini vidjeli na slikama, a kasnije prvi put uživo na Ženevskom autosalonu - nije nam „legao“. Međutim, stvari (ali i osjećaji) su tu da bi se mijenjale, pa se tako i naš stav prema clubmanu (skoro) u potpunosti promijenio nakon sedmodnevnog testa za vrijeme kojeg smo naš auto detaljno upoznali.
Štos je, naravno, u njegovom dizajnu. Ovakvu produženu, karavan izvedu nekada je imao i prvi, originalni mini, no u današnje vrijeme takav karoserijski oblik među automobilima minijevih dimenzija prava je rijetkost, štoviše, trenutno nam na pamet ne pada niti jedan drugi automobil takve koncepcije.

Clubmanova posebnost su asimetrično postavljena vrata. Ukupno ih je pet, no dvoja se nalaze na desnom boku i straga – ispred prtljažnog prostora, dok su s lijeve strane samo jedna. Pritom se „druga“ stražnja desna vrata otvaraju suprotno smjeru vožnje, a sve zajedno vrlo je praktična kombinacija koja uvelike olakšava ulazak na stražnju klupu, primjerenu i namijenjenu ipak prvenstveno prijevozu djece. Da se u dizajnu clubmana uvelike mislilo upravo na djecu, potvrđuje i vrlo praktično izveden serijski Isofix sustav za učvršćivanje dječje sjedalice, s ugrađenim plastičnim vodilicama s poklopcem (oni koji imaju razloga koristiti dječje sjedalice, i pritom ih seliti iz auta u auto, znat će cijeniti ovakvu izvedbu).

Praktična su i dvostruka krilna vrata ispred prtljažnika, kakva se obično viđaju na transportnim kombijima, ali koja imaju i svoju lošu stranu jer njihov centralni dio (spoj) smanjuje vidljivost straga. Iza tih vrata krije se 260 litara prtljažnog prostora (u osnovnoj izvedbi koja se rušenjem stražnje klupe može povećati na 930 l), što je manje nego što bismo očekivali iza tako naglašeno kutijastog stražnjeg kraja. No, ruku na srce, clubmanovi vlasnici sigurno ni ne namjeravaju prevoziti vreće krumpira ili krenuti na obiteljsko ljetovanje u proširenom sastavu, već će u prtljažnik najčešće stavljati shopping vrećice nekog poznatog kreatora ili sportsku torbu za trening…



Za volanom razlike između clubmana i običnog minija nema, i to kako u smještaju, tako i u samoj dinamici vožnje. Prostora je na prednjim sjedalima puno više nego što bismo realno očekivali, tako da u miniju sprijeda dva dvometraša sjede komotnije čak nego u nekim modelima srednje klase – što zvuči pomalo nevjerojatno. Sjedalo i volan mogu se vrlo opsežno prilagođavati, a ergonomija je besprijekorna, tako da se vozač na „radnom mjestu“ odlično osjeća. Minijeva unutrašnjost oduvijek nas je oduševljavala svojim rješenjima, a posebno specifičnim „avionskim“ prekidačima na centralnom grebenu i krovu, te tipično minijevskim ogromnim kružnim glavnim instrumentom na centralnom grebenu i zasebnim brojačem okretaja ravno pred očima vozača. No, osim što izgleda atraktivno i specifično, sve zajedno je i vrlo funkcionalno - kada jednom popamtite raspored svih prekidača.

Međutim, najljepše dolazi kada pritisnete gumb za paljenje motora. U biti, teško nam se odlučiti je li nam se više svidjelo ležanje na cesti, upravljivost i preciznost volana, ili sportski odaziv motora na komande gasa i brzina rada ručice mjenjača sa šest brzina. Klinac ili klinceza koju pokupite u vrtiću do kuće će se definitivno voziti potpuno drugačije od onih po koje dolaze u SUV-ovima. Iako se mini može voziti i sasvim ležerno s nižim okretajima i bez sportskog umjetničkog dojma, ovdje vas sve jednostavno vuče da motor malo više zavrtite, kočite malo kasnije, i pritom naglašeno koristite kočenje motorom, mijenjajući na niže uz dodavanje međugasa čak i do prve. Tada ni relativno tvrdo podešeno podvozje ne primjećujete, a na licu vam lebdi lagani šeretski smiješak.



Clubman cooper pokreće novi 1,6-litreni benzinac koji je BMW razvio u suradnji s PSA-om i koji sa svojih 125 KS pruža sve što vam treba. Odlično se i lagano vrti, dobro zvuči, i sasvim je solidno elastičan. U tom dijelu veliku ulogu ima (u odnosu na prethodnu generaciju minija) novi šestobrzinski mjenjač odlično proračunatih prijenosnih omjera, koji brzinom i preciznošću uvelike doprinosi ugođaju vožnje.

Sa vrlo široko na same rubove karoserije postavljenim kotačima, preciznom prednjom, te mulitilink stražnjom osovinom - mini se ceste drži kao zalijepljen i vrlo točno prati željenu putanju. Potrošnja jako ovisi o načinu vožnje, a nama se tijekom testa kretala od 8,5 do 12,8 litara na 100 km. Po pitanju opreme, kombinacija boja i individualizacije - miniju nema premca, a katalog navodi da postoji čak 1001 kombinacija koje omogućavaju da svatko složi upravo „svoj“ mini. Naš testni bio je bogato nakrcan dodatnom opremom zbog čega mu je cijena narasla na 32.700 eura.


Advertisement
Motor-Presse Online: Motorevija / Motor-Presse Hrvatska d.o.o.

Nedavno pretraživani izrazi: seat ibiza-fiat grande punto mini cooper rabljeni renaultrcliownight suble hyunda koje ulje ide u motor suzuki citroentclcrosser zvukmotora zavjesice za snijeg miniumoisacubman honda fr-v isplativost dizela opel zafira tourer dizel class staratfabia usporedni test ljetnih guma mitsubishi lancer sportback crashatest seat exeo polovnitautomobili gume continentaln dizel model peugeottbbq goranrstrk mi testiramo one biraju igor jakopec subaru tribeca mercedes s cijenacdijelovaeseatualtea hrvatska aplikacija amortizeri za gepek cordoba va toyota avensis ugradnja plina suzuki ignis zadnji desni zmigavac za clija cijenacdijelovaeseatualtea nisan qashqai cjenikdijelovazaopelmeriva test rabljeni profiloguma auto hold christian.louboutinvpumpssnib golf variant polovnitautomobili kamioniaslike s cross koliko ulja ide u motor audi goodyear wrangler usporedbajdownsizingemotora auto osiguranje igra autoposiguranje