Autokreso
Autokreso
2008-07-17 , Autor: Neven Novak, Slike: Neven Novak
Bookmark and Share

Kralj kabrioleta Mercedes SL u svojoj najnovijoj AMG izvedbi doživio je pravu dvosmjernu katarzu. U odnosu na prethodnu generaciju, vizualno je postao agresivni grubijan oštrih, “opasnih“ linija. Istodobno u vožnji (iako jednako brz, ako ne i brži) ostavlja daleko mekši dojam u kojemu je dramatika rezervirana samo za fantastičnu zvučnu kulisu moćnog V8 motora




Prestižan, poželjan i vrhunski rafiniran Mercedes SL automatski je prvi izbor među kabrioletima najviše klase, a kada se na stražnjem kraju nalazi AMG-ova značka - to znači da je pred vama njegova najbeskompromisnija hard-core izvedba. Međutim, u posljednjoj, sedmoj generaciji SL-a, predstavljenoj u ožujku ove godine, dogodila se jedna vrlo zanimljiva transformacija. Prethodne generacije SL-a vizaulno su bile vrlo elegantne, gotovo nježne, tako da je čak i u AMG izvedbi stari SL prvenstveno bio elegantni gentleman, a ne mišićavi grubijan. Istodobno, tadašnji SL 55 AMG s kompresorski nabildanim V8 motorom od 517 KS i ogromnih 720 Nm okretnog momenta bio je pravi „vuk u janjećoj koži“.

Brutalna ubrzanja i dugačke crne trake na asfaltu, uz dim spaljenih guma, bile su njegov zaštitni znak.
Nova generacije doživjela potpuni obrat. Kada ih se stavi jedan pored drugoga (slučajno smo imali priliku za to), odmah je jasno da osnovne proporcije nisu mijenjane. Međuosovinski razmak i visina ostali su gotovo identični. Međutim, vizualno se gentleman u savršeno krojenom odjelu pretvorio u pravog uličnog grubijana. Agresivne oštre linije, najuočljivije na prednjem kraju, ali jako naglašene i u cjelokupnom dizajnu, očigledno su inspirirane SLR-om.

U tome samom nema ništa loše, a riječ je i o osobnom ukusu, no takva agresivnost nekako kao da ne stoji jednom klasičnom „grand tureru“ kakav je SL (naš poljski kolega potpuno je suprotnog mišljenja i sviđa mu se nova SL-ova agresivnost).No, katarza je bila dvostruka i sveobuhvatna. Nasuprot agresivnom vanjskom dojmu, sadašnji SL 63 AMG s mehaničke strane pretvorio se iz brutalnog grubijana u savršeno kontroliranog atleta čiji je svaki pokret vrlo brz i efikasan, ali izveden bez bilo kakve (osim zvučne) dramatike i vidnog napora.



Teoretski, radi se o idealnom napretku koji je još bolji kada se glavne novosti pojedinačno raščlane. Jer, 6,2-litreni V8 prvi je u potpunosti AMG-ov motor, pravi biser prepun snage koja raste proporcionalno porastu broja okretaja (525 KS pri visokih 6800 o/min, i 630 Nm pri 5200 o/min). Vrlo se rado vrti i fantastično zvuči. Druga s voznom dinamikom povezana promjena je uvođenje također odličnog sedmobrzinskog automatskog mjenjača kod kojega postoje čak četiri različita programa rada (elektronika mijenja i parametre odziva motora): comfort, sport, sport + i manual. Najupečatljiviji je u manualnom modu rada kada „speedshift“ brzine mijenja za samo 100 milisekundi (jednako brzo kao Ferrarijev SuperFast sustav iz 599 GTB Fiorana).

Brzine se, naravno, mijenjaju putem pedalica sa stražnje strane volana, a cijela igra toliko je zabavna da smo se više puta ulovili u potpuno nepotrebnom mijenjanju, samo da bismo mogli osluškivati zvuk motora ili još jednom osjetiti lagani trzaj kod mijenjanja u višu pod punim gasom. Brzine se mogu ručno mijenjati i u druga dva sportska programa, ali tada elektronika ipak ima glavnu riječ i sama odlučuje hoće li ili ne poslušati vašu naredbu, odnosno promijeniti brzinu ako vi „zaspite“. U comfort modu rada brzine mijenja isključivo automatika.

I sada se ponovno vraćamo našem subjektivnom dojmu. Naime, kombinacija motora i novog Speedshift MCT 7 mjenjača (umjesto vremešne petstupanjske automatike kakva je ugrađivana u prethodnu AMG izvedbu SL-a i koja se i danas zbog enormnog okretnog momenta ugrađuje u SL65 AMG, biturbo V12 s točno 1000 Nm) toliko je manje dramatična u izvedbi da se sadašnji SL prema onom starom doima poput mlake vodice, a mi priznajemo da nam fali ona stara, sirova brutalnost. Ipak, tu je riječ samo o ukupnoj percepciji jer, prema mjerenjima, novi SL 63 AMG za starim u ubrzanju do 100 km/h kasni samo 0,1 sekundu, ukupno 4,6, dok mu je maksimalna brzina limitirana na 250 km/h.



Glavna je razlika u količini okretnog momenta i broju brzina mjenjača preko kojih se on prenosi na stražnje kotače. Iako 630 Nm ni u kojem slučaju nije malo, okretni moment, ali i snaga, sada su puno ravnomjernije raspoređeni, a mjenjač - osim što je drastično brži - ima i dvije brzine više i puno je uglađeniji u radu. Za takav ukupno smireniji dojam u vožnji zaslužno je i detaljno dorađeno podvozje s preciznijim i bitno komunikativnijim volanom s kojim je potrebno manje raditi, te vrlo lako dozirajućim, snažnim kočnicama.

Oprema je, naravno, vrhunska i iznimno bogata, međutim posebno treba istaknuti tzv. zračni šal oko vrata (o „airscarfu“ smo više pisali u posebnom prilogu o kabrioletima u broju 5).
Među brojnim mogućnostima nadoplate nalazi se i ona AMG performance paketa (cca 9500 eura) s kojim se, između ostalog, skida elektronska blokada brzine, a bez koje SL 63 AMG potegne do (navodno – nismo probali) točno 300 km/h.

Cijena? Prava sitnica. Osnovna – 198.131 eura, bez brojnih mogućih nadoplata. No, kako nam je jednom jedan policajac rekao (i imao potpuno pravo): „Tko se hoće brzo vozit – mora i platit!“


Motor-Presse Online: Motorevija / Motor-Presse Hrvatska d.o.o.

Nedavno pretraživani izrazi: chevrolet.cruzndizelaakcija speed max naj auto poprvak turbine pritisak u gumama renault mega skodaprapid koliko ulja u motor mazda nissanlquashqai fiat punto multijet damieraazurasmalleringuagenda sojednimttankomizaaguinnessa koliko ulja ide u motor corsa apexdbionic,north zagrebacke novine golfs-opetwplus tennisracquetcharmandbrace zamjena lanca pokrivka prtljaznog prostora nissan micra motorno ulje koje subarurinpreza pritisak u gumama mercedes spr volfcvagen vw golf - usporedni test motor show chevrolet.cruz satovi polo elektricni turbopunjac opelnastralgtc-dijelovi fabia rs opel corsa c newivwopassat alto propisi test datacol hyundai sonata dijelovi za jeepciroki a class vrsta ulja za motor audi vrsta ulja za motor audi testamercedessglk promjena smart forfoue poliranjesfarova nissan qasqi peugeotenatjecanje cijenikguma christianlouboutinmultiboot test mini cooper rabljeni staro street race osijek libero