Autokreso
Autokreso
2009-10-14 , Autor: Jörn Thomas
Bookmark and Share

Mercedes SLS AMG pokazuje do čega dovodi ovisnost o sportu. Sa 571 KS, alu-okvirima, transaxleom i, naravno, galebovim krilima konkurenciju ostavlja daleko iza sebe




Već ste se zakopčali pojas, a vrata su još otvorena? Tja, početnička greška! Upravo ste propustili šansu da u velikom stilu odjurite u SLS-u. Profesionalci to rade drukčije, već pri ulasku, dok se pokušavaju ugurati u sjedalo između visoko podignutog praga i transaxle-tunela, jednom rukom grabe široku ručku i povlače vrata za sobom. Tako su vam, nakon što se zakopčate, vrata na dohvatu. U suprotnom slijedi istezanje. I otkopčavanje pojasa, naravno.

Kad ste to obavili, slijedi trenutak da se priberete u, istina - uz tijelo skrojenoj, ali nikako ograničavajućoj propovjedaonici za dvoje. Jake AMG-ove snage predvođene Volkerom Mornhinwegom shvaćaju da prvi njihov model, ne samo prerađeni serijski, ima očitu obavezu postaviti čvrste temelje sazidane na platformi transaxle. Samostalnost je ono što se od njega očekuje. Naravno, AMG bez imalo sumnje profitira od velikog Daimlera, prije svega po pitanju aktivne i pasivne sigurnosti. Dodatno, SLS se sklapa u Mercedesovom tehnološkom centru (MTC) u Sindelfigenu. Zato svi kontrolni gumbi u unutrašnjosti nesumnjivo potječu iz velikoserijske proizvodnje.



Obogaćen podesivim naslonom za ruku ispod kojeg je spremište, neuobičajeno velikim pretincem ispred suvozača te solidnim prtljažnikom, SLS već od početka zauzima egzotičan stav. Vrata što se vertikalno uzdižu to samo dodatno potenciraju. Okrugli izbornik putem kojeg se odabire mod mjenjača, otvori za ventilaciju s jasnim avio-uzorima, pa sve do cijene koja sigurno neće ići ispod 160.000 eura govore u prilog tezi da se ta zvijezda vozi nisko i brzo. Za dodatno objašnjenje tu su i spojler koji se podiže te sustav drive unit, čija klavijatura, kao i AMG-ove izvedenice SL i E, SLS dovodi u posebno raspoloženje.

Interjer - pregledan, stilski dotjeran - tipični mercedes
Interjer - pregledan, stilski dotjeran - tipični mercedes

Slijede mjenjač s dvostrukom spojkom i ESP sa strategijama koje se mijenjaju ovisno o pritisku i zakretu te 6,2-litreni V8 koji se budi pritiskom na gumb. Usisni, 206 kg težak motor vreba položen na aluminijske okvire tik ispred nogu putnika. Novi usis, razvod ventila, bregasta osovina i cijela lepeza novih crijeva sad podižu snagu V8 na 571 KS, bez potrebe da ju se potraži u višim okretajima. No, i kad se oni podignu do 6800 okretaja u minuti, maksimalnih 650 Nm okretnog momenta brine se za vrlo zdravu osnovu. Dalje se snaga preko takozvane torque-tube, laički rečeno jedne čvrste cijevi unutar koje rotira kardan od ugljičnih vlakana, prenosi na mjenjačku kutiju koja je tik prije stražnje osovine.

Sustav dvostruke spojke sa drive-unit tipkom (AMG) je serija, karbon je opcija
Sustav dvostruke spojke sa drive-unit tipkom (AMG) je serija, karbon je opcija

Za razliku od SL-a 63 i E 63, ovdje nije riječ o automatiku s mokrom spojkom, nego je na djelu potpuno novi sedmostupanjski mjenjač s dvostrukom spojkom, rezultat suradnje s tvrtkom Getrag. Njegova je građa kompaktnija i lakša (136 kg) nego u slučaju automatika, a što manja masa i što niže težište itekako su bili u fokusu razvoja SLS-a. Otud i transaxle, otud i suhi karter. Zbog toga V8 može još niže kliznuti, a 13,5-litreni uljni krvotok pritom ostati stabilan.

Ali, zašto nije korišten središnje postavljeni motor, tim više jer u slučaju SLS-a AMG nije imao nikakav predložak, nego je otvarao potpuno novu stranicu?
- Nismo to uzimali u obzir, ne bi dobro pristajao, došao bi umjetno poprijeko - objašnjava Volker Mornhinweg.

Vanjske proporcije nagovještaju ravnomjeran raspored težine
Vanjske proporcije nagovještaju ravnomjeran raspored težine

S transaxleom AMG je postavljen upravo kako treba. Kad netko prepozna paralele s originalnim gullwingom 300 SL, stvari sjedaju na mjesto. Nezgrapne retro natruhe SLS mudro zadržava za sebe, ne dajući detaljno objašnjenje tko je u dizajnerskom odjelu uzeo 300 SL kao predložak za konstrukcijsku skicu SLS-a.

Ali, dosta s dizajnerskim finesama, vrijeme je da se krene. Ravno na uspone i zavoje koji se otvaraju pred nama na Sachsenringu. SLS snažno grabi već pri izlasku iz boksa, na prvom oštrom desnom zavoju gumenim se pandžama hvata za podlogu. Ostajući postojano između rubnjaka uz pomoć preciznih parametara upravljača, dopušta mekani bijeg prema vanjskom dijelu staze. Čak i u seriji vezanih zavoja promjene nema, 1,6 tona težak SLS ide po željenoj liniji s dopadljivo jasno označenom granicom i vrlo fino podešenim radom ESP-a. Sa sportskim postavkama može se iskoristiti i zanošenje stražnjeg kraja u svoju korist, a da konačni račun ne uključi parkiranje u šljunak pored staze. Kut skretanja i brzina precizno se mogu dozirati preko upravljača i pedale gasa, tik prije nego se upali signalna lampica za izmjenu brzine.

Stražnji spojler aktivira se manualno pritiskom na prekidač, ili automatski
Stražnji spojler aktivira se manualno pritiskom na prekidač, ili automatski

Napuci za izmjenu brzina mjenjaču s dvostrukom spojkom tad se mogu dati ručno, pritiskom na polugice iza volana ili prepustiti automatici. Bez obzira na izbor, rezultat je uvijek isti, odabrani stupanj stiže brzo i bez zapinjanja. Poseban je doživljaj kad naglo treba spustiti u neku od nižih brzina sedmostupanjskog mjenjača, jer tad se besplatno dobiva i porcija međugasa. Problem je, međutim, što u stvarnosti i ne treba toliko često posezati za mjenjačem, V8 je pravi talent čiji raspon seže u visoke okretaje. Za sportski doživljaj brine se kombinacija dvostrukih trokrakih poprečnih ramena, kruto podešenih opružnih nogu i konvencionalnih amortizera. Uz doplatu će keramičke kočnice putnike još snažnije uprijeti o pojaseve nego standardne od sivog željeza - da s čeličnim krilima slučajno ne biste preletjeli cilj.




Mercedes SLS AMG e-drive: 2015. stiže elektrosportaš s četiri motora

Kad glavni šef sportske marke kojem su obično ventili i bregasta osovina glavne ikone počne odjednom fascinirano govoriti o huku transformatora i visokofrekventnom zavijanju e-motora, znate da se vremena neumitno mijenjaju. Naime, 2015. AMG kreće s elektrifikacijom SLS-a, što se vidi već i po koncepciji tog supersportaša. Osovina motor-mjenjač leti van s aluminijske rame i pravi mjesto za tri baterije koje bi se trebale pobrinuti za radijus od 180 km te četiri elektromotora smještena tik uz kotače. Te postavke omogućuju i posve nove postavke vozne dinamike u stilu aktivnog ESP-a. Dodatno uvijek dostupan maksimalni moment velika je prednost u odnosu na motor s unutarnjim izgaranjem. Aktivno hlađene litij-ionske baterije, plod suradnje Daimlera i Evonika, smještene su sprijeda, odnosno straga na mjestu prijašnjeg spremnika za gorivo, ali i u središnjem tunelu. Tako AMG uspijeva dobiti nisko težište. U tu se svrhu i prednjim opružnim nogama upravlja preko podizača, da bi ostalo prostora za nisko postavljanje e-motora. Sveukupno, elektro SLS ne bi trebao izgubiti na dinamici ni na sigurnosti. Hoće li doista tako biti, vidjet će se 2015. godine.



Motor-Presse Online: Motorevija / Motor-Presse Hrvatska d.o.o.

Nedavno pretraživani izrazi: leon fr seat cordoba jimmy polo vs clio ubrizgavanje megane ll usporedba.golf-fiat honda nsx usisne lamele promjene u kompaktnoj klasi mazda vsi policija pritisak u gumama ford focus i megane iv opel astra sport tourer roomster- logan mercedes vito sandero stepway dizel mitsubishi lancer ix zastitne boje tiffanyheartbracelet:zenc pritisak u gumama astra sport limarija skoda fabia porsche-panamera gorica romanoferaris novi vs stari elektrorautomobil vzili smo renault kadijar mitsubishi lancer dizel nico mini coper countryman test rabljenog bmw renaultgfluence test zimskih guma mercedes c mitsubishi evo moto poraki delta rally zimskegumetestovi head-up display seatacordoba motorno ulje za ford focus renault clio test vrsta antifriza za matiz koliko je seicento sporting golf highline tfsi yokohama zimske gume test auto gume bfgoodrich ljet