Autokreso
Autokreso
2010-01-08 , Autor: Marko Tomac, Slike: Gojko Vukov-Colić
Bookmark and Share

Dosad vezana uz snažni turbomotor 2,3 DISI, koji je još u ponudi, mazda CX-7 napokon stiže i s turbodizelom. Zanimljivija je nego ikada dosad




Sve dok se prije nekoliko godina nije pojavila mazda CX-7, mislili smo da SUV bez dizelskog motora u ponudi jednostavno nema smisla. Međutim, zbog tada svježeg, nabrijanog izgleda i poštene cijene Mazdin SUV turbak sa 260 konja rasprodao se u trenu.

Priča je sada promijenila smjer. Mazda CX-7 je blago redizajnirana, a ponuda motora proširena joj je krasnim dizelskim primjerkom. Premijerno smo ga upoznali u limuzini šestici, gdje se ugrađuje u tri razine snage, sa 125, 163 i 185 KS.



Za CX-7 predviđena je najsnažnija izvedba, no transplantacija najmoćnijeg kućnog srca ipak nije protekla bez izmjena. Obujam od 2,2 litre ostao je isti, ali je ugradnjom manjeg turbopunjača, također IHI-jevog, snaga reducirana 12 KS, pa je sada 173 KS. Okretni moment je zadržan na istoj razini, pa je načelno riječ o jednako snažnom motoru. Štoviše, mogli bismo reći - i učinkovitijem.

CX-7 je od najjače limuzine šestice u prosjeku teži barem 300 kilograma, a tu su i lošija aerodinamika te pogon na sve kotače. Odluka na manju turbinu zbog toga je vrlo logična. Veća masa CX-7 dodatno bi naglasila inercijske sile velike turbine, a to bi za sportski profilirani SUV bio kraj. Ovako mala turbina uvijek ima dovoljno zraka i odaziv na gas zadovoljava u svakom trenutku.

Novi, dizelski CX-7 vrlo je uvjerljiv u svim prilikama. Od alternative u obliku 2,3-litrenog turbaka nježniji je pri startu i uglađeniji u nespretnoj gradskoj vožnji. Zbog golemog okretnog momenta, ali i njegove izuzetno ravne krivulje, CX-7 je upečatljiv i na zahtjevnoj brdskoj cesti. Istina, s dizelom nema onog benzinskog gušta u okretajima i reskom zvuku, ali je zato vrlo lako juriti. Posebno projektiranim usisom i ispuhom Mazda je postigla lakoću vožnje u visokim okretajima. To znači da će snage biti i nakon 3500 okretaja, odnosno - pretjecanja će tim dizelom biti jednostavnija nego ikada. I zaista, motor odlučno kreće pri nižim okretajima i uživa kada brzine izmjenjujete pri 3000 okretaja, a ne buni se ni pred crvenim područjem.



Ručni mjenjač sa šest stupnjeva odgovarat će ponajprije sportskim vozačima, no držimo da je šteta što u ponudi nema makar i obični automatik. S njime bi CX-7 zainteresirao i neke nove kupce, a ne samo nabrijane i sportski usmjerene. U konačnici, novi je motor dovoljan za 200 km/h najviše brzine i ubrzanje od 11,3 sekunde, što realno nije bitno lošije od 210 km/h i osam sekundi koje postiže turbobenzinac. Ubrzanje 2,3-litrenom turbaku DISI sa 260 KS jest bolje, ali tko se još SUV-om utrkuje od 0 do 100 km/h. Osim toga, jasno vam je da je potrošnja debelo na strani dizela. Poželite li ih razlikovati izvana, indikator - osim zvuka - može biti i dvostruki ispuh na benzinskom modelu.

Vizualne razlike što ih je donio redizajn nisu velike. Novi je model prepoznatljiv po prednjem kraju, ponajprije braniku, koji je sada puno sličniji onom sa šestice. Bokovi vozila dobili su izraženije pragove, a na stražnjem su kraju nove samo maglenke i katadiopteri. Na podvozju su pred kotačima dodani i novi deflektori, koji osiguravaju bolje opstrujavanje zraka, što rezultira i nižom razinom buke.



CX-7 je uzoran i kada je riječ o ekologiji jer mu motori zadovoljavaju ekološku normu Euro 5, a to je postignuto ugrađivanjem SCR-sustava (Selective Catalytic Reduction) koji u ispuh nakon filtra čađe ubrizgava adblue iz posebnog tanka od 15,5 litara. Time se ubija štetni NOx, odnosno razdvaja na dušik i vodenu paru.

Novosti redizajna najočitije su u kabini, odnosno po nekoliko novih detalja na kokpitu. Novi su ventilacijski otvori, nešto su drukčiji instrumenti, a obnovljen je i dosad siromašno zamišljen središnji info-ekran. Ponuda je bogatija za detalje poput integrirane navigacije, a priključak s konkurentima uhvaćen je i ugradnjom volana iz nedavno predstavljenih modela. Sada se i u CX-7 može podesiti sve sustave putem komandi na volanu, pa čak i klima-uređaj.

Cijena je načelno definirana vrlo slično kao i kod prethodnog modela, no sitne razlike u opremi ipak postoje. Novi je model nešto skuplji, ali još ne toliko da bismo ga smatrali preskupim. Ipak, pored svakakvih SUV-a, mazda CX-7 najprije bi se mogla smatrati dijelom premium segmenta.

Cjenik mazda CX-7 (model, kuna)

2.3 DISI turbo revolution                  299.900
2.3 DISI turbo revolution luxury navi 312.900
2,2 CD173 emotion                          266.500
2,2 CD173 challenge                        276.500
2,2 CD173 revolution                       299.900
2,2 CD173 revolution luxury navi      312.900


2010-01-23 17:00:58

majke ti, sad su nam i auti postali kao kamioni pa koriste adblue.. ne kužim, što se desi ako recimo potrošiš svu tekućinu, a ne odeš u servis... jel auto i dalje vozi samo ne zadovoljava norme ili prelazi u neki safe mod, pa radi recimo sa samo 50% snage..?(


Motor-Presse Online: Motorevija / Motor-Presse Hrvatska d.o.o.

Nedavno pretraživani izrazi: nosaczabicikleskoda motorno ulje za ford focus tdc honda mazda fiatapanda golfii testezimskihvgums honda mazda monroe ice ford ulja i maziva stariautomobili seat altea chrysler neonindex.php alfasromeowgiuliettaialfisti audi biturbo golfhrabbit dachiaologanwvan seat adac test pouzdanosti laguna duga putovanja teretnirprogramdgumavvulkal vwbeetle zmija na motoru pritisak u gumama ford focus meganesiii kymco regulator testapassatbcc renault laguna gt sirion honda mazda stariautomobili kymco regulator croatian drift chelenge kiaiceedtvwfocus avante zagreb komande seat ibiza komande seat ibiza dacia duster koliko ulja ide u motor touare alanser passataalletrack dacia duster cijena aplikacija za iphone advanced search : ugg boots on quattro volkswagengtouareg goran puhovski reno clio giulietta i klub alfisti koliko ulja ide u multitronic