Autokreso
Autokreso
2009-06-30 , Autor: Marko Tomac, Slike: Vanda Kljajo
Bookmark and Share





Kako pametno odlučiti koju mazdu 6 kupiti ako se u užem izboru nađe model s novim 2,2-litrenim turbodizelom? Koju karoserijsku inačicu odabrati i na koju se izvedbu motora odlučiti - onu sa 125, 163 ili 185 KS? Na naizgled jednostavno pitanje ipak nije tako lako odgovoriti. Upravo smo zato, ne bismo li savršeno precizno ustanovili kako stoje stvari, pred tri šestice postavili ispit dug tri dana i oko 1000 kilometara.

Ustanovili smo kakve su razlike u performansama, ne samo na papiru, nego i u stvarnosti, štedi li se sa slabijim motorima i koliko je pametnije kupiti model s petim vratima, odnosno karavan pred klasičnom limuzinom. Zadane testne etape zamislili smo tako da do izražaja dođu sve mane i vrline, a da bismo izmjerili točnu potrošnju, nismo vjerovali putnim računalima, nego smo često posjećivali benzinske postaje. I bolje da nismo gledali računala, jer se ispostavilo da lažu. Pokazuju i više i manje, a točna postaju tek nakon više stotina kilometara. Dok smo bilježili prosjek od samo 3,9 litara, računalo nam je pokazivalo doseg od 850 km - a trebalo je pokazati više od 1400 km. Prikaz, dakle, nekad nije bio ni logičan.
Test smo zaključili opteretivši šestice velikom masom, da bismo ustanovili raste li i koliko potrošnja, a na koncu smo im izmjerili i snagu. Posjet dyno-kočnici na AMC Mićevcu otkrio je najveća iznenađenja.




MAZDA 6 Po ograničenjima od Zagreba do Obrovca

POTROŠNJA - autocesta i otvorena cesta
POTROŠNJA - autocesta i otvorena cesta

Tempomat je sjajna stvar! Nakon naplatnih kućica u Lučkom memorirali smo putnu brzinu od 140 km/h i pričekali izlaz Maslenica. Dosada zvana tempomat opasna je stvar, pogotovo kad vam jedinu zabavu čini praćenje trenutačne potrošnje na nizbrdicama i uzbrdicama. Nakon 100 kuna i oko 242 km autoceste putna su računala pokazala potrošnju (5,7; 5,7 i 5,6 litara)*, a još smo dvadesetak kilometara do Obrovca odvezli u ritmu tamošnjeg prometa, dakle vrlo polako.

Sve se naprave kontroliraju, pa i brzinomjer pri 140 km/h po GPS-u pokazuje samo 130 km/h. Nagradno pitanje - tko je precizniji?
Sve treba pažljivo izmjeriti i zabilježiti, da kasnije ne bi bilo nikakve dvojbe.
Sve se naprave kontroliraju, pa i brzinomjer pri 140 km/h po GPS-u pokazuje samo
 130 km/h. Nagradno pitanje - tko je precizniji?

Točenje goriva na isti način kao u Zagrebu dovelo je do prvih zaključaka i konstatacije da su testirane šestice vrlo štedljive. Putna računala su lagala. Nakon cijele etape od 264 km u spremnike je stalo oko 16 litara eurodizela, što znači da je prosječna potrošnja bila oko pola litre viša nego na ekranu.

Zaključak se nametnuo sam po sebi. Dizelski motori u mazdama opremljeni su turbopunjačem i dok on ne radi, potrošnja je ista, a na tempomatu gotovo ne radi ili jednako radi u svima. Pritom istaknimo i da sva tri modela imaju mjenjač proračunat na isti način. Pri 140 km/h motor se vrti na 2450 okretaja. Eto još jednog iznenađenja! Dok brzinomjer pokazuje 140 km/h, GPS očitava točnu brzinu koja varira između 130 i 131 km/h. S jedne strane laže, a s druge vas čuva od prometne policije.
*(model 125, 163 i 185 KS)


MAZDA 6 Zoom-zoom od Obrovca preko Zelengrada do Plitvica

POTROŠNJA - brdska zavojita i brza magistralna cesta
POTROŠNJA - brdska zavojita i brza magistralna cesta

Zoom-zoom je specifičan način vožnje koji rezultira visokom potrošnjom, naprezanjem kočnica i velikim vozačevim užitkom. Zato smo za taj ritam odabrali dionicu od Obrovca preko stare velebitske ceste do grada Zelengrada, pa nazad na Velebit i do jedne plitvičke benzinske crpke. Bila je to etapa na kojoj smo još jednom provjerili handling šestica, ali i u 140 km potrošili gotovo jednako goriva kao i tijekom 240 od Zagreba do Obrovca.

Ta je etapa otvorila poglavlje o razlikama u snazi motora. Najjači će model (185 KS) teško pobjeći srednjem (163), a najslabiji s njima ne može držati priključak, pogotovo pri brzinama iznad 150 km/h. Nakon izlaska iz serpentina najslabiji motor je tečan, ali mu zna uzmanjkati zraka za nastavak trka. Veća braća s tim nemaju problema.



Ugodno je iznenađenje spektar okretaja u kojima su 2,2-litreni turbodizeli upotrebljivi. Nije da nema smisla prelaziti 3000 okretaja, štoviše, nekad ih je zadovoljstvo okrenuti i do 5000 okretaja. To je, opet, posebno izraženo na dva snažnija motora.

Vožnja u kojoj smo sve to uspjeli doznati završila je potrošnjom oko 10,5 litara, no tu smo primijetili i veće razlike u maksimalnoj potrošnji zbog različite otvorenosti turbine. Upravo smo tada telefonom doznali da su ugrađene turbine u sva tri motora iste, razlika je samo u tlaku prednabijanja.

Najjači bi model teoretski mogao maksimalno trošiti 14, srednji 13,5, a nasjlabiji oko 13 litara, no takav ritam bilo bi neljudski održavati dulje vrijeme. Zabilježili smo ga na uskoj zavojitoj cesti, a počeo je padati čim smo izišli na bržu otvorenu cestu.

Tu smo rutu završili sa zaključkom da šestice bolje dišu na 17-colnim kotačima. Najjači je model bio na col većim gumama pa je na neravnoj domaćoj cesti bio manje zabavan za zoom-zoom vožnju.


MAZDA 6 U ritmu balade starom cestom od Plitvica do Zagreba

POTROŠNJA - stara magistralna cesta
POTROŠNJA - stara magistralna cesta

Nesvjesno, ali agresivna glazba ubrzava ritam vožnje većine vozača, a dok smo mjerili najnižu potrošnju prema Zagrebu i spore domaćice s lokalnih radiostanica u stilu Maje Blagdan bile su nam prebrze. Tri posljednje brzine, ali češće peta i šesta, pri oko 1500 okretaja tad su bile naše radno područje. Šestice su vrlo tihe i udobne, a po putnom računalu i rekordno štedljive. Oprema mazdi s bluetooth-podrškom dopustila nam je stalnu vezu mobitelima, pa je zavladala gotovo euforija kad smo shvatili (putno računalo) da nam dva auta troše samo 3,9 litara. Nemoguće, ali nadali smo se. Najdosadnija ruta duga 123 km završila je na benzinskoj crpki u Zagrebu i ponovno dokazala da putna računala lažu. Najslabiji model je uspio potrošiti 4,73 litre, a model sa 185 KS još privlačnijih 5,13 litara.



Na koncu još želimo istaknuti da u baladičnom ritmu uopće nismo smetali ostatku prometa te da su brojke najniže potrošnje realne. Na tako nisku potrošnju i sami možete računati na putovanju.

MAZDA 6 Zagreb-Bosiljevo II-Zagreb s teretom na leđima

POTROŠNJA - autocesta
POTROŠNJA - autocesta

Pomalo revoltirani minimalnim razlikama u potrošnji, odlučili smo oznojiti sve tri mazde. Opteretili smo ih kanistrima ulja teškima oko 130 tisuća kuna iz centra Auto Krešo, odnosno zadali smo im 167 km dugu rutu pod opterećenjem od 420 kg (četiri osobe od 75 kg i 120 kila prtljage).



Promjenu voznih osobina odmah smo osjetili, a kako i ne bismo kada je ovjes legao punih pet centimetara. Probleme s kočnicama nismo primijetili. Mazda se nesumnjivo dobro nosi s teretom, što i nije čudno s obzirom na nosivost od oko 600 kg. Uglavnom, potrošnja je bila viša oko sedam decilitara nego kad je u autu bio samo vozač. Šestica je i dalje ostala štedljiv automobil, a 2,2-litreni turbodizel zaista je odličan motor.

MAZDA 6 VOZNE OSOBINE
Profil sportaša

Mazda 6 sjajan je vozački auto jer vozaču u svakom trenutku poklanja veliki užitak u korištenju svih komandi. Volan je odlično pozicioniran, jednako mu je dobro odmjerena i težina. Pruža dovoljno povratnih informacija i gotovo je sportski izravan. Ista je stvar i s mjenjačem, a samo veći broj kilometara otkriva i koliko je dobro pozicionirana njegova ručica. Mazda ju je s novom generacijom primaknula vozaču 20-ak milimetara i time napravila sjajan posao.



Podvozje je također oštro podešeno, pa je dojam svakako bliži sportskom nego udobno-putničkom. Prednji je ovjes otvoren i rado grize u zavoj, a stražnji je tvrđe podešen. Šestica vas svojim podešenjem jednostavno tjera na agresivnu vožnju. Pravi će vozač brzo pronaći tehniku za maestralno brze prolaske kroz zavoje, ali će pritom na površinu izbiti i dvije negativne osobine.

Stražnji ovjes na poprečnim neravninama neugodno poskakuje, ali i rado izlazi izvan putanje pri naglom otpuštanju gasa ili pri kočenju u zavoju. Za te simptome na suhoj podlozi treba biti jako brz i agresivan, no na skliskoj podlozi nervoza stražnjeg kraja brže dolazi do izražaja. Sportski vozači time će ovladati i bit će im zabavno.

U konačnici, šestica je po testovima dinamike (slalom, ISO- i VDA-test) brža od prosjeka klase, ali svejedno nije sportski prvak.


MAZDA 6 MJERENJE SNAGE
Ipak su snažniji!

Važna informacija - razlike u održavanju ne postoje. Cijene servisa su iste za sve modele
Važna informacija - razlike u održavanju ne postoje. Cijene servisa su iste za sve
 modele

Najslabiji model sa 125 KS snagu razvija ugodno i svakako je riječ o dovoljno snažnom izboru. Model CD163 snagu razvija puno impresivnije i osjećaj “čupanja” asfalta traje puno dulje nego kod izvedbe sa 125 KS. Vidi se to i na krivulji momenta, jer srednji model nudi 40-ak Nm više u rasponu od 1900 do 4000 okretaja.

Najsnažnija šestica sa 185 KS još je impresivnija, ali razlika nije prevelika u odnosu na model CD163. Do stotke stižu gotovo istovremeno, a osjetnija razlika počinje se primjećivati tek iznad 160 km/h. Brutalniji je osjećaj pri startu, ali naglo oslobađanje momenta djelomično se gubi u nedovoljnoj količini trakcije. Dojam modela CD185 je zato bolji, ali je rezultat isti.

Sumnje da su šestice u stvarnosti snažnije nego na papiru potvrdio se kad smo posjetili kočnicu. Pogledajte tablice, vjerodostojna kočnica je izmjerila da najslabiji model razvija 8 KS više, odnosno 133, a model sa 163 “tvornička konja” čak 10 KS više. Najsnažnija mazda nominalne snage 185 KS na kočnici krivulju nije uspjela podići iznad 182 KS. Budući da je snaga mjerena gotovo istovremeno i na isti način, podaci su mjerodavni.



Krivulja odlično pokazuje i da snažniji motori zaista dulje imaju zraka, odnosno da bolje vuku i iznad 3000 okretaja. Na koncu, još se jednom pokazalo da nije istina sve što piše na papiru.

MAZDA 6 KAROSERIJE
Limuzina, petera vrata ili karavan



Klasična limuzina s četverim vratima ima malo opipljivih prednosti pored druga dva modela. Možda izgleda nešto elegantnije i možda je decibel tiša zbog bolje izolacije stražnjeg ovjesa, a sve ostalo je zanimljivije na karavanu i peterovratnom modelu. Njemu prednost donosi širina otvora na prtljažniku, ali praktičnost limuzina možda je i bolje ne uspoređivati s karavanom. Istaknut ćemo da, osim boljeg prtljažnika, karavan na stražnjoj klupi ima čak 4,5 centimetara više prostora za glavu. Odnosno, višim putnicima straga u limuzinama i nije tako sjajno.


MAZDA 6 ZAKLJUČAK
185 je luksuz!



Sva tri motora su definitivno dovoljno snažna pa, ako nemate sportskih ambicija, početnih 125 KS u karavanskom odijelu svakako su kombinacija za poželjeti. Ipak, budući da je razlika u cijeni početnog i srednjeg modela nevelika (oko 7000 kuna kad je riječ o istoj opremi), najboljom nam se opcijom učinio karavan poput testiranog s opremom TE plus za 230 tisuća kuna. Izbor najjačeg motora stvar je prestiža, a ako vam oprema s kojom dolazi ne treba, držimo da ćete uzalud potrošiti više novca. Dakle, petera vrata ili karavan, pa 125 ili 163 KS (čak i više u stvarnosti) izbor su s kojim nećete pogriješiti.



Motor-Presse Online: Motorevija / Motor-Presse Hrvatska d.o.o.

Nedavno pretraživani izrazi: vw upi mladi faraon alfa romeo jul sklapanje motora mecedes nurburging vw novice ti opel mokka tuning audi fiat rabljeni zimskeogumewhonda.accord tkleberr-.hydraxer continuous mini bean necklace dacia elektro rabljeni mitsubishi outlander gradskim stilom kroz vrevu ford fiesta test rabljenih anlaser usporednidtestugolfova return to tiffany round tag se lamborghinimaventador opel muzej ah servis kia ceed ubrzanje test auto gume bfgoodrich seatscordoba prednja obloga seat cordoba dijelovi golf tsi cjenik zamjenskih dijelova zac corsa opc koliko ulja ide u motor passat frizirani unos automobila koliko ulja ide u motor dacia koliko ulja ide u motor dacia koliko ulja ide u motor dacia pritisak u gumama ford focus akumulator ford ranger test novi kia rio koliko ulja ide u motor dacia onboard australia ugg classic bailey b audi sv nova opel astra citroen nagradna igra fiat stilo abarth cjenik dijelova renault scenic kineski stranke subaru forester sg