Autokreso
Autokreso
2009-06-04 , Autor: Marko Tomac
Bookmark and Share

Iako joj je koncepcija ostala ista, mazda 3 temeljito je i smisleno redizajnirana. Uz bolju izvedbu, opremu i motore, ideja sportivo japanskog golfa zanimljivija je nego ikad




Mazdu 3 svi jako dobro znamo. Taj japanski kompakt korijene vuče još iz 1977. godine, kada je Mazda predstavila prvi model 323. Novo ime, prva trojka, stiglo je 2002. godine. Model je redizajniran 2006., a nedavno je taj “japanski golf” dobio i svoje najnovije, nasmijano lice. Ono će s vremenom postati karakterističan stil svih Mazdinih modela.

Trica za 2009. godinu uživo izgleda možda čak i bolje nego na slikama, no s nogu vas neće oboriti, iako je pomodno stilizirana. Razlog je gotovo neizmijenjena ideja starog modela. Kroj karoserije ostao je identičan, a svježinu su donijeli drukčiji obrisi i nova svjetla.
U kabini smo više uživali nego pored automobila. Za upravljačem je lako pomisliti da karoserija mazde 3 izvana izgleda vrlo agresivno i dramatično. Tada vam ne pada na pamet da se zapravo vozite u “nasmijanom” autu japanske crvene ili neke druge simpatične boje. Pred vama su nabrijani instrumenti, sportski skrojeni volan i ručica mjenjača koja nas je još jednom oduševila pozicijom. Baš kao u mazdi 6, i u trojci je užitak u vožnji visoko na listi prioriteta.



Želja za jurnjavom i zavojitom cestom brzo će vas obuzeti, a sretni smo što ni nakon zanimljive portugalske testne rute nismo ostali razočarani. Ne zbog najzapadnijeg europskog rta Cabo da Roca ili pogleda na Atlantik, nego zbog već poznatog Mazdinog izravnog upravljanja. Vozač u trojci uživa u mogućnosti upravljivosti. Gušt je definitivno prisutan, a pravila vožnje vrlo slična kao u starom modelu. Podvozje je još oštrije i agilnije i, da ne znamo bolje, pomislili bismo da auto nije težak ni tonu. To je dobar znak, a trojka sluša sve naredbe i moguće ju je “šamarati” zavojima koliko god to gume dopuštaju. Takve dojmove, ali i opipljiva poboljšanja, Mazda je pobudila još krućom karoserijom te prilično širokim tragom kotača. Definitivno je riječ o dobroj sportskoj osnovi i MPS bi zbog toga trebao biti vrijedan pažnje.

Vozačko poglavlje Mazda njeguje i očekivanim zoom-zoom zahvatima. Novi je model, naime, od starog lakši 15-ak kilograma, a može se pohvaliti i odličnom aerodinamikom. Sedan ima indeks aerodinamike od samo 0,28, dok profil peterovratnog modela opisuje brojka 0,3. Inače, trojka je i dalje najduži auto kompaktne klase jer je duga gotovo 4,5 metara. Sedan je dug 4,56 metara, odnosno poput škode octavije, ali to ne prati i prtljažnikom koji zaprema 430 litara.



U kabini je sve na svome mjestu, no držimo da su se u odjelu za ergonomiju ipak malo zanijeli. Kupac će nakon šest mjeseci privikavanja vjerojatno zapamtiti poziciju svih 17 prekidača na volanu - i tada bi zaista mogao uživati - ali ima i onih kojima to neće poći za rukom. Novost u trojci je i navigacija. Smještena je pametno, duboko pod vjetrobranskim staklom na sredini. I, naravno, na volanu postoje tipke i za nju. Imali smo predrasuda prema veličini njenog ekrana (3,5 inča - poput malog garmina), no s obzirom na sjajnu poziciju, nismo imali problema. Srećom, izmijenjen je i preglednik putnog računala pa je na staromodnom ekranu s velikim crvenim znakovima ostala samo ventilacija. Svi ti sustavi na kokpitu izazivaju dosta pažnje pa su i oni zaslužni za dojam neke nove i bogatije trojke. Dok vozite novu mazdu 3, postaje jasno k'o dan - stara je vapila za obnovom.

Novosti tu ne prestaju zbog opreme, čija ponuda može biti na razini modernog biznis-hotela. Na popisu dodatne je wireless za prijenos audiopodataka, bluetooth, a audiofile će oduševiti i potpuna kompatibilnost s iPodom. To znači da se u trojci mogu slagati playliste na sve moguće načine, kao i na iPodu. U kombinaciji sa snažnim Boseovim surround sustavom s deset zvučnika to neće nikoga ostaviti ravnodušnim. Prvi put u ponudi su i električno podesiva sjedala, a pohvalno je što je već i u osnovnim modelima audiosustav s kompletnom podrškom za MP3 i izlazom aux.



Oprema u službi stila bolje je zamišljena i razrađena pa pred kupce dolazi u obliku paketa sport ili standard. Oprema sport naginje prema izvedbi MPS, pa pored standarda ima 17-colne naplatke, vizualno jače branike s tamnijim svjetlima, upečatljiviji usisnik te sve te sitne detalje koji na autu bude sportske primisli.

S ponudom motora opisanom u tablici mazda 3 na hrvatsko tržište stiže u svibnju. Nije jeftina - početni će model stajati oko 135 tisuća kuna. No, ne treba se odmah primati za glavu. Drugi bazni kompakti dolaze sa 1,4-litrenim motorom od 80-ak KS i malo opreme, a trojka starta bogato opremljena i sa 1,6-litrenim motorom od 105 KS. MPS stiže u drugom dijelu godine, kao i novi dvolitreni motor sa 155 KS i izravnim ubrizgavanjem. Zamijenit će postojeći, a na tržište će uvesti i famozni štedljivi sustav start-stop. Nema sumnje, nova trojka se smije, a čini se da bi se mogli i njeni budući vlasnici.





Snaga za svakoga

Uz poznate 1,6- i dvolitrene motore novost je 2,2-litreni turbodizel sa 150 i 185 KS. Benzinci su solidni, no dugo ih znamo i nisu nikakvo čudo tehnike. Jedino što se početni motor može pohvaliti niskom potrošnjom i najnižom emisijom CO2 (146 g/km) u klasi motora od 1,6 litara. Još smo ga jednom vozili i ustanovili da je sasvim dovoljno snažan.  Najjača izvedba sa 185 KS i 400 Nm uistinu je nešto posebno. Na volanu ostavlja drukčiji dojam (monolitniji i teži) nego slabije izvedbe, a provjerili smo, drukčiji su i stabilizatori. Top-dizel je i pet milimetara udaljeniji od tla. Dva najjača dizela imaju i veći promjer prednjih i stražnjih kočnica.


Motor-Presse Online: Motorevija / Motor-Presse Hrvatska d.o.o.

Nedavno pretraživani izrazi: nokiansgume grande punto jetavw maserati ghibli dogee auti na akciji cijenanovoggolfa test kvarova zene i auti renault espace toyota bmw parnerstvo aygo moto oprema renault megan iii schlumberger koliko ulja ide u motor audi dekra seateleonucupra mitsubishiigrandisatest renaultmeganrsredbull turbine oldtimer opelorekordlinsignija haldex spojka event whisky design award mercedesucharlston passat far citroen c-crosser slk kompakt autoumotor pritisak u gumama ford fiesta chevroletncamaro usporedbagolf-fiat tricilindra motor tiffanytcircletibandwringr- renault scenic kontrolna ploca chevroleticamarooss zimske ljetne gume razlika duga putovanja gradski fluence adacstestdguma crveni honda accord aerodeck vw polo r line koliko ulja ide u motor skoda hondatfrv zimskeugumeuhondaihrv previseouljaduemotoru dani orisa