Autokreso
Autokreso
2010-01-18 , Autor: Marko Tomac, Slike: GEC
Bookmark and Share

Maratonski test auto motor i sporta počeli smo s mazdom 3, i to limuzinom, a stvari su utoliko zanimljivije jer je opremljena i novim 2,2-litrenim turbodizelom koji se treba dokazati




Ishod ovog maratonskog putovanja čekat ćemo s posebnim zanimanjem. Dojam kvalitete i čvrstoće nove trojke iznimno je jak u startu, ali bit će vrlo zanimljivo vidjeti hoće li ostati isti i nakon terora zvanog maraton test AMS-a. Pripremit ćemo vam kompletan troškovnik redovitog održavanja i, ne daj, Bože, izvanrednih akcija.

Moramo priznati da nam je mala limuzina velike nosivosti odmah dala misliti. Toliko smo se navikli na peterovratne kompakte da nismo ni shvatili koliko su nam male limuzine zapravo nedostajale. Ni jedan zaobljeni kompakt ne može polučiti eleganciju koju stvara klasični produžetak. Maratonka zato izgleda poput male mazde 6, što zapravo i jest. Držimo da su limuzine srednje klase sa svojih 4,8 metara dužine postale predugačke za svoju ideju. Dužina od 4,5 metara oduvijek je bila prava mjera, a budući da je takvih limuzina sve manje, maratonki smo pronašli samo nekoliko konkurenata. Oni će odrediti je li cijena previsoka ili nije.



Cijena bogato opremljene maratonke od 187 tisuća kuna na prvi pogled može se učiniti previsokom, no kad trojku CD150 TX plus usporedite s konkurentima, brojke govore drukčije. Da bi joj parirao, volvo S40 2,0D mora imati opremu momentum, što mu cijenu podiže na 236 tisuća kuna. BMW 318d jest nešto drukčija priča, no za njegov početni model treba vam najmanje 261 tisuća kuna, što je gotovo neprihvatljivo. Na koncu, kompromisna VW jetta 2,0 TDI comfortline od trojke je skuplja desetak tisuća kuna, a opreme ima manje. Dakle, mazde 3 nemaju dobru cijenu samo ako je riječ o početnim modelima, a priča je dodatno zanimljivija ako je riječ o top-izvedbama poput naše maratonke. Tad trojke opravdavaju uložen novac.

Prva duža putovanja već smo odradili i zasad o 2,2-litrenom turbodizelu sa 150 konja imamo samo riječi hvale. Brutalno je snažan i samo ga rijetki dizelski rivali sa 150 KS mogu pratiti. Počinje čupati ispod 2000 okretaja i ne zaustavlja se do 5000, nakon čega se ubrzo pali i limitator na 5200 okretaja. Motor je odličan i pred crvenim područjem, što je rijetkost kod dizela, no Mazda je usis motora dimenzionirala tako da dobra ubrzanja traju i nakon 3700 okretaja. Ustvari, o snazi motora dovoljno govori činjenica kako je zamišljen da bi u velikom CX-7 ili u mazdi 6 vukao prikolicu na more. Zamislite onda kako vuče u nevelikoj trojci. Očarava, jer silina kojom kazaljku prebacuje preko 100 km/h ne jenjava sve do 200 km/h. Tek tad počinje usporavati.

Zasad smo GPS-om zabilježili najvišu brzinu od 212 km/h, što je i bolje od tvornički obećanih 205 km/h, i moramo priznati da zaista uživamo. Žustroj vožnji odlično pristaje i vrlo precizan te brz mjenjač. Po nama je jedan od najboljih u klasi, no neki bi se mogli žaliti da im je čak i preoštar.

Kilometre ubrzano radimo tako da ćete uskoro moći čitati o ishodu prvog servisa, prvim opsežnijim mjerenjima potrošnje, performansi... Prosječna potrošnja zasad je 7,3 litre. Ali ne štedimo ju.


IZDVOJENO
Gleda, priča, grije...



Očekivali smo bogatu opremu, ali smo svejedno iznenađeni jer trojka ima sve osim kože i navigacije. Dovoljno je pogledati na volan na kojem je čak 17 prekidača. Putno računalo je kompletno, Boseov je audiosustav sa 10 zvučnika i CD-izmjenjivačem odličan, a dame će se lako priviknuti i na sjedala grijana u čak pet stupnjeva.

Iznenadio nas je prekidač RVM (rear vehicle monitoring) kojim se uključuje radar zadužen za nadzor nepreglednih dijelova vozila u vožnji. Nađe li se vozilo u mrtvom kutu, u retrovizoru će zasjati žuta lampica te vas diskretno, ali učinkovito alarmirati. To je inače sustav iz viših klasa vozila.

Odlično funkcioniraju i bluetooth telefonija te glasovno upravljanje sustavom. Rukovanje je vrlo jednostavno, a veza se uspostavlja bez većih komplikacija i ne puca. Zbog povišenog stražnjeg kraja dobrodošli su i parkirni senzori.


Motor-Presse Online: Motorevija / Motor-Presse Hrvatska d.o.o.

Nedavno pretraživani izrazi: koliko ulja ide u motor wv ced elektro automobil quashqaistest croatian drift chelenge automatik ili rucni klip za skuter christianlouboutingoldleath citroen berlingo hdi xenon svjetla passat cc maratonltestnopeldcoesavc ford b-max zimska guma dunlop autoskatalog vtrogasna.vozila usporedni.testvalfasromro theinorth.facerdenaliljacketem alfahromeoegiulietta,test popravaksjedala tuning audi usporedni test qashkai porez na uvoz japanski auti golf vi mali strastklizicestom koliko ulja ide u motor fordtr tiffanytringslfenceeinbsilver golf variant elektronski podizaci porsche panamera gts testovi rabljenih vozila ford pokosivan watches seatsleon.cupra christian louboutin apricot pe etox sedan dijelovi za jeep ciroki suzukuesplash porez na uvoz pritisak u gumama ford s max usporedbajdownsizingemotora motori mini bike mrgud megane coupe cjenik dijelova za opel vektru ducati pretpata vw golf cijenardijelovatseattaltea landcruiser