Autokreso
Autokreso
2008-08-30 , Autor: Igor Doležal
Bookmark and Share

Par vrata manje učinilo je mazdu 2 atraktivnijom, a uz još pokoji kilogram manje i s dizelskim motorom kao posljednjom opcijom u nizu - može biti i štedljivija




Već s petvratnim modelom Mazda je s novom dvojkom bila na dobrom putu. Dobrih 100 kg manje u odnosu na kutijastu prethodnicu donijelo je puno više agilnosti i lakoće u upravljanju. Naravno, ponekad je uz performanse jednako važan, ako ne i važniji, vanjski dojam.

Za sve one koji tako misle, ali i one mlade (barem duhom) i dinamične, kako u Mazdi vole naglasiti, od nedavno je dostupna i verzija s parom vrata manje. Trovratna verzija nastala je na osnovi koncepta 'sassu' (u prijevodu 'pozitivno razmišljanje'), ali osim nekih očitih razlika (nedostaju vrata), najviše se ističu novi bočni stražnji prozori koji naglašavaju sportske linije dvojke.



Ostalo je manje-više identično petvratnoj izvedbi, uz uštedu od pet do deset kilograma, ovisno o izvedbi. Dodatnih razlika postajemo svjesni tek prilikom ulaska, i to posebno na stražnju klupu, kada je očito da vrata imaju veći otvor, ne samo od vratima brojnijeg modela (+163 mm), nego i od većeg dijela konkurencije.

Pohvalno je da se suvozačko sjedalo maksimalno pomiče unaprijed, ali ne pamti svoju prijašnju poziciju pa ga valja svaki put iznova namještati. Uz trovratnu verziju, novost je poznati 1,4 common-rail dizel snage 68 KS (Ford, PSA) koji u praksi pruža puno bolji osjećaj nego što to brojke na papiru pokazuju. Službene brojke govore o potrošene 4,3 litre na 100 km u prosjeku, a 114 g/km ispuštenog CO2 govori da je to „najčišća“ Mazda na europskom kontinentu.



No, iako štedljiva, veća cijena dizelskog goriva vjerojatno će učiniti svoje, pa je pitanje koliko će se kupaca odlučiti za tu opciju pored jeftinijih benzinaca. Dizelski motor odmah je krenuo u prodaju, ali u petvratnom modelu, dok trovratna izvedba stiže na tržište krajem kolovoza, i to u kombinaciji s tri poznata benzinska motora (75, 86 i 103 KS).

Verzija s peterim vratima

Mazda2/CD68/CE Pro 107.925 kuna
Mazda2/CD68/CE Plus 114.675 kuna
Mazda2/CD68/TE 119.925 kuna

Verzija s trojim vratima

Mazda2/1.3/TE Pro 105.675 kuna
Mazda2/1.3/TE Plus 112.425 kuna
Mazda2/1.5/GT* 122.175 kuna

*u odnosu na verziju s peterim vratima, ima SAP (sportski optički paket) u seriji

TEHNIČKI PODACI

Motor 1.4 CD68
Obujam ccm 1399
Snaga kW/KS 50/68
pri o/min 4000
Moment Nm 160
pri o/min 2000
Najviša brzina km/h 162
Ubrzanje 100 km/h s 15,5
d/š/v mm 3900x1695x1475
Međuos. razmak mm 2490
Prtljažnik l 250
Potrošnja (ECE-norma) 3,7/4,3/5,3
Emisija CO2 kombinirano 114



Motor-Presse Online: Motorevija / Motor-Presse Hrvatska d.o.o.

Nedavno pretraživani izrazi: svjetski kvaliteta goriva a klasa mercedes loganlroomster fordfocus nissan mika opel vectra opc farovi event whisky design award cjenik dijelova za opel vektru koliko ulja ide u motor megane mustang opel adam opel astra twin golfu-opetaplus leon usporedni test fiat idea leon usporedni test dacia sombrero tlak u gumama opel olimpija renault megane generation iii vwsgolfvvii test kvarova crveni jeepopatriot test ford kuge fordspuma alfa romeo gulieta autososiguranje chevrolet cruis koliko ulja ide u motor ibiza uggiadirondackktallgboots,chea prvi test: renault grand scen peugeot boxer citroen berlingo hdi subaru impreza wrx rob fiat bravo mjt smart cdi fordfocus renault trafic zimskih guma auti s milijun kilometara farovi golf v plus pritisak u gumama mercedes spr chevrolet kalos brtve za auspuh skuteri pirelly opel zafira dijelovi mikro rem koliko ulja ide u motor ford bmw vs mercedes christian louboutin sneakers,d