Autokreso
Autokreso
2008-08-30 , Autor: Igor Doležal
Bookmark and Share

Par vrata manje učinilo je mazdu 2 atraktivnijom, a uz još pokoji kilogram manje i s dizelskim motorom kao posljednjom opcijom u nizu - može biti i štedljivija




Već s petvratnim modelom Mazda je s novom dvojkom bila na dobrom putu. Dobrih 100 kg manje u odnosu na kutijastu prethodnicu donijelo je puno više agilnosti i lakoće u upravljanju. Naravno, ponekad je uz performanse jednako važan, ako ne i važniji, vanjski dojam.

Za sve one koji tako misle, ali i one mlade (barem duhom) i dinamične, kako u Mazdi vole naglasiti, od nedavno je dostupna i verzija s parom vrata manje. Trovratna verzija nastala je na osnovi koncepta 'sassu' (u prijevodu 'pozitivno razmišljanje'), ali osim nekih očitih razlika (nedostaju vrata), najviše se ističu novi bočni stražnji prozori koji naglašavaju sportske linije dvojke.



Ostalo je manje-više identično petvratnoj izvedbi, uz uštedu od pet do deset kilograma, ovisno o izvedbi. Dodatnih razlika postajemo svjesni tek prilikom ulaska, i to posebno na stražnju klupu, kada je očito da vrata imaju veći otvor, ne samo od vratima brojnijeg modela (+163 mm), nego i od većeg dijela konkurencije.

Pohvalno je da se suvozačko sjedalo maksimalno pomiče unaprijed, ali ne pamti svoju prijašnju poziciju pa ga valja svaki put iznova namještati. Uz trovratnu verziju, novost je poznati 1,4 common-rail dizel snage 68 KS (Ford, PSA) koji u praksi pruža puno bolji osjećaj nego što to brojke na papiru pokazuju. Službene brojke govore o potrošene 4,3 litre na 100 km u prosjeku, a 114 g/km ispuštenog CO2 govori da je to „najčišća“ Mazda na europskom kontinentu.



No, iako štedljiva, veća cijena dizelskog goriva vjerojatno će učiniti svoje, pa je pitanje koliko će se kupaca odlučiti za tu opciju pored jeftinijih benzinaca. Dizelski motor odmah je krenuo u prodaju, ali u petvratnom modelu, dok trovratna izvedba stiže na tržište krajem kolovoza, i to u kombinaciji s tri poznata benzinska motora (75, 86 i 103 KS).

Verzija s peterim vratima

Mazda2/CD68/CE Pro 107.925 kuna
Mazda2/CD68/CE Plus 114.675 kuna
Mazda2/CD68/TE 119.925 kuna

Verzija s trojim vratima

Mazda2/1.3/TE Pro 105.675 kuna
Mazda2/1.3/TE Plus 112.425 kuna
Mazda2/1.5/GT* 122.175 kuna

*u odnosu na verziju s peterim vratima, ima SAP (sportski optički paket) u seriji

TEHNIČKI PODACI

Motor 1.4 CD68
Obujam ccm 1399
Snaga kW/KS 50/68
pri o/min 4000
Moment Nm 160
pri o/min 2000
Najviša brzina km/h 162
Ubrzanje 100 km/h s 15,5
d/š/v mm 3900x1695x1475
Međuos. razmak mm 2490
Prtljažnik l 250
Potrošnja (ECE-norma) 3,7/4,3/5,3
Emisija CO2 kombinirano 114



Motor-Presse Online: Motorevija / Motor-Presse Hrvatska d.o.o.

Nedavno pretraživani izrazi: najstariji broj auto motor spo mecedes a klasa goran puhovski osvoji vikend u mustangu fiat bravo mjt cijene servisa subaru okretnimoment test kvarova event whisky design award hyundai atos prima fordipuma renaultmeganrsredbull renault velzsatis chevroleticamarooss bosch filteri cijena seat cordoba schlumberger tablicadijelovi dokker slk citroencruze renaultrmeganears dekra moto oprema kvaliteta felgi akumulator spark cijena mitsubishiigrandisatest potrosnja po klasama armor all koliko ulja ide u motor golfa gradski astra st xenon svjetla passat cc test rabljenog nissan qashqai usporedbagolf-fiat pritisak u gumama renault twin novi focus st seateleonucupra koliko ulja ide u motor citro koliko ulja ide u motor vw lancer dizel haldex spojka automobili toyota bmw parnerstvo vozilismoporschepanameras chevroletncamaro honda accord aerodeck hyosung aquila koliko ulja ide u motor skoda audi dario konopek toyota landcruiser