Autokreso
Autokreso
2008-10-31
Bookmark and Share

Hibridni pogon u kombinaciji motora s unutrašnjim izgaranjem i elektromotora trenutno je najrealnija i, zapravo, jedina održiva budućnost velikih SUV-ova koji u suprotnome troše i zagađuju previše da bi bili prihvatljivi kupcima čiji se prioriteti rapidno mijenjaju i ekologiju stavljaju na prvo mjesto




Lexusov RX bio je prvi automobil ove klase koji je hibridni pogon dobio još prije četiri godine, no od činjenice da je RX400 h na tržištu već deset godina još je interesantnija ona da je on još uvijek i jedini hibridni SUV na tržištu. No, ne zadugo, jer je upravo hibridni pogon ono što može spastiti društveno sve neprihvatljiviju klasu ovih, realno, nepotrebno velikih automobila.

Kod nas to možda još nije slučaj, no u nekim drugim zemljama vlasnike SUV-ova, koji su se do sada na cesti mogli osjećati nadmoćno i samozadovoljno, većina ostalih počinje gledati pomalo poprijeko kao one koji nepotrebno troše gorivo i u atmosferu ispuštaju previše mrskog CO2.

Ugled im mogu vratiti upravo hibridni pogoni, zahvaljujući kojima je potrošnja bitno manja, a time i emisija CO2, i to bez kompromisa po pitanju perfomansi. Štoviše, upravo je suprotno, jer elektromotor koji pomaže benzinskom motoru (ukupno 272 KS, samo benzinski motor 3,3 litre V6, 211 KS) savršeno nadopunjava njegove nedostatke u okretnom momentu, i to upravo pri nižim okretajima, što je idealno za međuubrzanja i vrlo lagodna putovanja autoputima.



Tako je to u teoriji, no konkretno testnom RX-u pomalo se osjećaju godine. Točnije, tjedan dana prije njega isprobali smo jednog drugog lexusovog „elekričara“ - limuzinu GS-a 450h u koju je ugrađena sljedeća generacija hibridnog pogona. Kada smo taj pogon usporedili s onim u RX-u, napredak je bio više nego očit, odnosno nedostaci starije generacije iz sadašnjeg RX-a bili su vidljiviji.

Oni se odnose na sklad rada između mjenjača i motora, koji nije uvijek najidealniji, posebno kada, recimo, morate naglo zakočiti, pri čemu nema stabilizirajuće pomoći kočenja motorom. Istodobno je i potrošnja ipak veća nego što biste očekivali i jako ju je teško spustiti ispod 14 litara u koliko-toliko normalnoj vožnji, dok je kod GS-a ona i uz puno „jaču“ vožnju rijetko prelazila 12 litara na 100 km.

Drugi nedostatak je u starijem automatskom mjenjaču koji ne nudi mogućnost sekvencijalnog mijenjanja brzina, nego samo funkciju svojevrsnog retardera kod kojega je nešto jače naglašeno kočenje motorom. Sve to nije nikakav veći minus, ali GS nas je naučio da sve može biti puno bolje.
Ono što nas je ugodno iznenadilo, uz očekivane vrlo solidne performanse, jest udobnost ovjesa, i to na vrlo različitim podlogama.



Nemala ukupna masa od 2075 kg (100 KG više od RX-a s klasičnim pogonom) jasno se osjeća, ali ona pridonosi stabilnosti u vožnji autocestom. Ipak, najveće iznenađenje bila je udobnost i uvjerljivost ovjesa na makadamu koji smo, suprotno uobičajenim „navikama“ ovakve vrste terenaca, tijekom ljetnih tjedan dana često koristili, i to bez obzira što je testni automobil (bogatiji 'luxury' paket opreme) na sebi imao ogromne 18'' naplatke sa, za „terenca“, vrlo niskoprofilnim gumama.


Motor-Presse Online: Motorevija / Motor-Presse Hrvatska d.o.o.

Nedavno pretraživani izrazi: cliolmaratonjtest gume suv ljeto promjena asdad nissan nissan navara pritisak u gumama mercedes clk mazda koeru selen blokovi union all select skoda-fabijamtest testsauto.gumantigar testkvarova hrvatski kraljevi preradakon nikola kappa test rabljenog hyundai matrix fordefilm corolla verso koliko ulja ide u motor audi c nissan micra test renautscenic cjenik dijelova za superb toyota auris usporedni.testtzadnjirpogonii vwepolorsi ispravan ispuh vedrana filteri skoda kodiaq kia ceed v focus cjenik ford mondeo veliki serv opel ford s-max max active park assist zadnji desno svijetlo za clija lamborghinidaventador testu gradskih i auta inapsnij dachiaduster skoda oktavia north face kids,north face for kompaktasuvrmasterstest cijena dijelova seat ibiza st fiat qubo mercedes charlston koliko ulja ide u motor fiat c usporedba.downsizingsmotora kabli za nissan almeru golfgtivsgolfgtd seat gume brzi gradskim stilom kroz vrevu