Autokreso
Autokreso
2010-03-01 , Autor: Neven Novak, Slike: GEC
Bookmark and Share

Ovaj je lexus prvi automobil svoje vrste koji nam je pokazao da hibridni pogon nije samo štedljiva 'dosada', nego nudi i vrlo moćne performanse




Lexus GS 450h je automobil koji vam otvara oči. Odnosno, malu usku luknju kroz koju se vide samo osebujno dizajnirane zeleno-štedljive tehnološke izmišljotine pretvara u veliki prozor kroz koji se vidi veliki šareni i uzbudljivi svijet hibridnih automobila budućnosti. Bio je to prvi automobil svoje vrste koji nam je pokazao da hibridni pogon nije samo neka štedljiva „dosada“, nego vrlo moćan saveznik po pitanju poboljšavanja performansi - i to kakvih!



Osupne vas kad pritisnete gas i s nevjericom promatrate kakvom lakoćom juri kazaljka brzinomjera, i to bez ikakve naznake posustajanja čak i kad brzine dosegnu astronomske visine. Kombinirana snaga od 345 KS (benzinskog V6 i elektromotora) poigrava se tim teškašem (krive su baterije) od 1,9 tona kao percem, uz potrošnju upaljača. Za tako velik i težak automobil prosječne 10,2 litre, uz teško više od 12 i mogućnošću vožnje i sa 9 l/100 km, još su jedan veliki hibridni plus.



No, u životu nikad sve nije ružičasto, pa tako zbog baterija lexus koji se natječe s „teškašima“ (druge vrste, ne po kilama) poput BMW-a serije 5, mercedesa E-klase ili audija A6 jednostavno ne može imati samo 280 litara prtljažnog prostora. To je ispod standarda i klase clia i punta. Naravno, za dvije poslovne torbe ima dovoljno mjesta, ali što kad tajnica ponese dva kostima?

Drugi minus posljedica je velike mase. Naime, dok je cesta savršena, i udobnost putovanja je takva. No, bez obzira na aktivni ovjes i mogućnost odabira modova vožnje sport i comfort, ovjes je samo umjetno udoban, s jasnim udarcima u kratke neravnine i jasno naglašenom inercijom u modu comfort, ili (u modu sport) to isto, ali uz dodatak sad umjetne tvrdoće s još jačim udarcima i bez poboljšanja dinamičkih voznih osobina.



Oprema je više nego bogata, a kvaliteta završne obrade vrhunska, kao i cijena od oko 640.000 kuna, koje se nitko neće posramiti, pa čak ni oni koji umjesto C-klase kupuju veći E kako se ne bi pomislilo da nemaju. Jedino što vlasnik lexusa, umjesto razmetljivog, ostavlja dojam prestiža i promišljene umjerenosti - da baš!


Motor-Presse Online: Motorevija / Motor-Presse Hrvatska d.o.o.

Nedavno pretraživani izrazi: vw polo epway lambda sonda ravnanje felgi autongumeegoodyear bmw vs mercedes taigun kolikoideuljaufiatulyusse marke auta bmw vs mercedes jaguar renault megane generation tesla prva lijeva lampa mitshubishiwlancer poklopaczacitroenpikaso nissan tino golf gte clio storia hyundai grandeur testovi rabljenih vozila ford fiatstillo hibridni motori test gradskih auta clio storia panasonic laptop battery : lap golf gti test gradskih auta naljepnice testovi rabljenih vozila ford koliko ulja ide u motor ford g testovi rabljenih vozila ford koje ulje ide u motor audi a volkswagen golf koliko ulja staje u motor toyo grand c-max suzukisamurai mini clubman volkswagen golf chevroletjcruis mercedes clk citroennxsara honda mazda golf v oneibiraju suviipterenci renolt megane ii chevroletrcruze autonshow audisavant opeldizel