Autokreso
Autokreso
2010-02-03 , Autor: Neven Novak, Slike: GEC
Bookmark and Share

Svojom pojavom i unutrašnjim uređenjem lancia delta zrači prestižem i elegancijom, a taj poseban dojam sad je prenesen i u vožnju uvođenjem novog 1,8-litrenog benzinca sa 200 KS, koji osigurava neočekivane performanse




Lancii je delta poseban model. Njena prva generacija u cestovnim izvedbama proslavljenog reli automobila delte HF 4WD i HF integrale s kraja osamdesetih i početka devedesetih postala je automobilistička ikona i predmet poštovanja svih zaljubljenika u sportske automobile. Današnji model, iako dijeli isto ime, pa čak i kad je pokreće turbobenzinski motor, potpuno je drukčiji automobil. Jednostavno, zamišljena je drukčije.

Lancia se odrekla sportske agresivnosti i priklonila eleganciji. Napravila je vrlo zanimljiv i uspješan odabir, svojevrsnog klona, smjestivši deltu teoretski u kompaktni C-segment, ali s međuosovinskim razmakom i posljedično prostranijom unutrašnjošću iz klase više. Tipično talijanski, a za razliku od nekih prethodnih modela, poput recimo thesisa, uspjelo joj je sve to zapakirati u vrlo elegantan dizajn koji zrači prestižem, ali i posebnošću.



Delta ne samo da odlično izgleda izvana, nego jednako impresionira i unutrašnjim uređenjem, u kojem manju zamjerku imamo samo na prednja sjedala, koja bi trebala bolje obuhvaćati tijelo, a manje ostavljati dojam sjedenja na stolici. Prostor na stražnjoj klupi, pa i u prtljažniku, također je impresivan i potpuno izvan standarda klase.

Ipak, posebnost je tog automobila 1,8-litreni turbo benzinac s izravnim ubrizgavanjem i 200 KS, uparen s posljednjom generacijom iz Alfinih modela poznatog mjenjača selespeed. Teoretski „opasna“ kombinacija, no Lancia se više ne „fura“ na sportski imidž pa - iako praktično vrlo brz automobil, što potvrđuju i brojke koje kažu da ubrzanje od 0 do 100 km/h traje 7,4 sekunde te da joj je maksimalna brzina 230 km/h - sve to postiže bez sportske dramatike, buke i brutalnih poteza.



Zanimljivo je kako je rekalibriran mjenjač selespeed. Da podsjetimo, to je robotizirani ručni mjenjač sa šest brzina (a ne klasična automatika) kod kojeg, osim automatski, brzine možete mijenjati i pomoću pedalica sa stražnje strane volana. Naime, više nema nekad karakterističnog „klanjanja“ pri mijenjanju na više, a da se istovremeno ne popusti gas, ali je isto tako nestalo i tipično (i u alfama totalno zarazno) automatsko dodavanja međugasa pri mijenjanju brzina na niže. Ovako je vožnja komfornija, tečnija i pogodnija za gradsku gužvu, ali i manje sportska - što nije ni bio cilj.

Tehnički podaci


Ipak, bio je pravi gušt u retrovizoru promatrati začuđena lica vozača nekih sportski nabrijanih, ili puno skupljih automobila kad bi na autocesti lancia protegla svoje elegantne duge turbo noge i lakoćom nestala u daljini.


Motor-Presse Online: Motorevija / Motor-Presse Hrvatska d.o.o.

Nedavno pretraživani izrazi: utrka barcelona grand picasso cadillacesrx ljetnje gume mini john cooper works cijene servisa audi cijene servisa audi dunlop du sport maxx zr xl golfefocus opel corsa color edition retrovizor fordconckt testokvaliteteadizelrgoriva roomster-slogan pumpaulja citroen berlingo hdi subaru legacy jazzihonda koje je najbolje suv vozilo cijenepirponudaeljetnihegumasf fordsfiestawtestarabljenih koliko ulja ide u motor opel toyota auris hsd citroen xsara crjevo od serva rabljeni focus st polocvaljci toyotabverso-s wranglerosahara koliko ulja ide u motor suzuki vw golf vi gti by cfc stylings infiniti ex koliko ulja ide u motor nisaa protokomjerszraka loganpickup cijene servisa subaru kolikoouljawidedujmotorbrenaul crosland x pertner outdoor lancia kappa tds renault grandtour pitanja koliko ulja staje u motor toyo zadnji kocioni cilinder desni womensanorthjfaceowindstopper desna vwbgtiudsg ljetnelgumercijenaafurlan hond subaru impreza xv actros