Autokreso
Autokreso
2010-02-03 , Autor: Neven Novak, Slike: GEC
Bookmark and Share

Svojom pojavom i unutrašnjim uređenjem lancia delta zrači prestižem i elegancijom, a taj poseban dojam sad je prenesen i u vožnju uvođenjem novog 1,8-litrenog benzinca sa 200 KS, koji osigurava neočekivane performanse




Lancii je delta poseban model. Njena prva generacija u cestovnim izvedbama proslavljenog reli automobila delte HF 4WD i HF integrale s kraja osamdesetih i početka devedesetih postala je automobilistička ikona i predmet poštovanja svih zaljubljenika u sportske automobile. Današnji model, iako dijeli isto ime, pa čak i kad je pokreće turbobenzinski motor, potpuno je drukčiji automobil. Jednostavno, zamišljena je drukčije.

Lancia se odrekla sportske agresivnosti i priklonila eleganciji. Napravila je vrlo zanimljiv i uspješan odabir, svojevrsnog klona, smjestivši deltu teoretski u kompaktni C-segment, ali s međuosovinskim razmakom i posljedično prostranijom unutrašnjošću iz klase više. Tipično talijanski, a za razliku od nekih prethodnih modela, poput recimo thesisa, uspjelo joj je sve to zapakirati u vrlo elegantan dizajn koji zrači prestižem, ali i posebnošću.



Delta ne samo da odlično izgleda izvana, nego jednako impresionira i unutrašnjim uređenjem, u kojem manju zamjerku imamo samo na prednja sjedala, koja bi trebala bolje obuhvaćati tijelo, a manje ostavljati dojam sjedenja na stolici. Prostor na stražnjoj klupi, pa i u prtljažniku, također je impresivan i potpuno izvan standarda klase.

Ipak, posebnost je tog automobila 1,8-litreni turbo benzinac s izravnim ubrizgavanjem i 200 KS, uparen s posljednjom generacijom iz Alfinih modela poznatog mjenjača selespeed. Teoretski „opasna“ kombinacija, no Lancia se više ne „fura“ na sportski imidž pa - iako praktično vrlo brz automobil, što potvrđuju i brojke koje kažu da ubrzanje od 0 do 100 km/h traje 7,4 sekunde te da joj je maksimalna brzina 230 km/h - sve to postiže bez sportske dramatike, buke i brutalnih poteza.



Zanimljivo je kako je rekalibriran mjenjač selespeed. Da podsjetimo, to je robotizirani ručni mjenjač sa šest brzina (a ne klasična automatika) kod kojeg, osim automatski, brzine možete mijenjati i pomoću pedalica sa stražnje strane volana. Naime, više nema nekad karakterističnog „klanjanja“ pri mijenjanju na više, a da se istovremeno ne popusti gas, ali je isto tako nestalo i tipično (i u alfama totalno zarazno) automatsko dodavanja međugasa pri mijenjanju brzina na niže. Ovako je vožnja komfornija, tečnija i pogodnija za gradsku gužvu, ali i manje sportska - što nije ni bio cilj.

Tehnički podaci


Ipak, bio je pravi gušt u retrovizoru promatrati začuđena lica vozača nekih sportski nabrijanih, ili puno skupljih automobila kad bi na autocesti lancia protegla svoje elegantne duge turbo noge i lakoćom nestala u daljini.



Motor-Presse Online: Motorevija / Motor-Presse Hrvatska d.o.o.

Nedavno pretraživani izrazi: chevrolet cruz cruz mitshubishi space wagon land cruser ford s ma mjerenje snage discountmkidiuggzboot,kidrugg passattsynhroxdsgstest opel vektra senzori citroen c ulysses tiffany charms adac test pouzdanosti suv yves gume energy saver opelsomega daciasanderostepway toyota yaris luna coach handbags black with gray renaultrdizne slika kako se motor sastavlja focus ecobust motor chevrolet spark test auto gume kleber testsmini.coopertrabljeni testngumaasuv mercedes e skoda tuning sjedala koliko ulja ide u mercedes via opel crossland koliko ulja ide u motor mini nissan premiera dizne clio test gume yeti prodaja satova pritisak u gumama ford b max pritisak u gumama renault clio renault laguna gt line vw golf vi gti by cfc stylings toyota corola wagon test auto gum audi tt roadser citroen c ulysses zimska guma dunlop spone povijest automobila turbo punjac opel audi coupe konopek concept mazda polo vs up tricilindra motor hotel za gume