Autokreso
Autokreso
2008-12-01 , Autor: Marko Tomac, Slike: Vanda Kljajo
Bookmark and Share

Potpuno nova lancia delta stigla je 28 godina nakon što je osvojila titulu europskog automobila godine. Tada je bila kompaktni auto, a danas je sve samo ne stereotipno vozilo




Vozeći se prije nekoliko godina s jednim od glavnih testnih vozača Auto motor und sporta od Stuttgarta prema Hochenheimu zbog lancije thesis u retrovizoru kabinom našeg audija A6 je odzvonilo - sjajan automobil! Misli koje povezuju talijanski dizajn i Lanciinu besmrtnost doktor sa staze usmrtio je jednom rečenicom, rekavši: Ali, audi A6 je puno bolji auto! Pitamo se mogu li se uopće mjerenja sa staze konfrontirati Lanciinoj senzualnosti, odnosno smije li se tehnički crtež uspoređivati s umjetničkim djelom koje neće uvijek biti shvaćeno na pravi način?

O čemu smo uopće pričali? Nažalost, ili nasreću, o istoj stvari o kojoj i danas raspravljamo vozeći se u novoj revolucionarnoj lancii delti! Ona nije savršena, ali ima ono nešto. Svaki dio karoserije, pogotovo ako je riječ o dvobojnom modelu, skriva neki detalj - poput slike Salvadora Dalija. Doduše, ne pronalazimo značenje baš svih detalja, ali kao cjelina delta izgleda savršeno skladno, pa talijanskim svjetlima čak i audijevske “ledice” dobro pristaju. Lancia delta je nova mjera za sportsku eleganciju, što nužno - nažalost - ne znači da je ona i sportski automobil.

Poklonici marke u tome bi mogli vidjeti problem, ili prije svetogrđe, ali ovaj put s njima ne dijelimo mišljenje. Isto tako vjerujemo da bi se nova delta svidjela i pokojnom Vincenzu Lanciji, ocu te posebne talijanske marke. Za njega kažu da je bio poseban čovjek te da nije previše pazio na pravila i zadatke koje mu je otac zadavao, čak i da je bio loš đak - a upravo je takva i nova delta. Lancia se njome potpuno oglušila na okvire najpopularnijih klasa (kompaktne i srednje), pa je napravila karoseriju koja je točno između. Istina, zbog toga nam je danas teško zamisliti ciljanu skupinu vozača nove delte, ali je isto tako činjenica da je delta na prvi pogled nešto posebno. To je auto za individualce koji se ne uklapa u stereotipe.



Na testu handlinga nije nas oduševila jer se postignutim rezultatima nije izdigla nad prosjekom manje kompaktne klase. Ponudila je samo zadovoljavajući rezultat i dijelom ga popravila dobrim kočnicama. Karoserijom dužom od 4,5 metara delta je zaronila među aute srednje klase. Dinamikom podvozja nije ih dostigla, ali je zato u kabini ponudila čak i više prostora od popularnih poslovnih limuzina. Nakon ulaska u nju odmah ćete primijetiti poseban dizajn sjedala koji nepogrešivo podsjeća stari Lanciin šarm. Dobru poziciju za volanom nije problem pronaći, naprotiv, smještaj je vrlo udoban, pa problema s leđima neće biti ni za višesatne vožnje. Šteta je samo što sjedala još malo bolje ne drže tijelo.

Delta brzo počinje sugerirati da je odličan putni automobil. Osim komforom na prednjim sjedalima, to čini i uređenjem, ergonomijom te prostorom iznad glava. Naposljetku, s dugim putovanjima pod ruku idu i tišina koja vlada u kabini te jedinstvena stražnja klupa. Ona je, naime, klizna - kao u monovolumenima - i opet se pitamo zašto je nemaju svi auti kompaktne klase. Delta je ima, i zbog toga se može pohvaliti nevjerojatno prostranom stražnjim sjedalima ili obujmom prtljažnika, koji s osnovnih 380 može narasti na 465 litara.

Povrh svega, stražnja se sjedala mogu i odvojeno pomicati naprijed-nazad, pa je, dakle, i deltina fleksibilnost na visokoj razini. Zbog svega nabrojenog delta lako može biti odličan, ali netipičan poslovni auto i vrlo prostrana obiteljska limuzina. Njenom poslovnom licu u prilog idu detalji poput tkanine na krovu koja odlično upija zvuk, odnosno posebna plastika kokpita koja na dodir uistinu izaziva osjećaj dodirivanja kože. Šteta je što taj dojam kvalitete materijala ne prate i sve ostale plastike po kabini. Udobnost je pak posebno poglavlje, jer baš u trenucima kada smo deltu željeli proglasiti udobnom, iznenadila nas je poprečna neravnina koja je osjetno uznemirila inače vrlo mekano podvozje.



Zanimljivo i znakovito, ali tijekom testa ni jednom nismo pomislili na sveticu - poznati sportski model HF integrale - koja je obilježila stare modele delte. Dok sjedite iza novog lijepog kokpita sportski okus se ne pojavljuje u vozačevim ustima. Potpuno suprotno, putujući deltom nismo imali poriva stiskati je do kraja i juriti jer u njoj vlada umirujuća atmosfera. Uživali smo u udobnim sjedalima i dobrom audiosustavu - znajući da vozimo lanciu. Trenutačno je to jedinstven osjećaj, jer Lancia nudi imidž kao ni jedna druga marka - to je maksimalno luksuzan auto za smrtnike. Brzi prolasci kroz zavoje su ostvarivi, no delta se prilično naginje i vozaču preko volana daje na znanje da joj to ne paše previše.

S druge strane, kao i u puntu, prisutna opcija city u gradu maksimalno olakšava okretanje upravljača.
Osjećaju posebnosti nije odmagao ni novi dvolitreni turbodizel sa 165 KS i 360 Nm. U početku nam se nije svidio zbog prva dva stupnja prijenosa proračunata jako kratko i, mislili smo, nedovoljno impresivnog osjećaja snage. U gradu je zbog toga gas bolje ne forsirati, nego treba nježno dočekati treći stupanj i brzinu iznad 60 km/h. Delta 2,0 MJTD, naime, tek tada počinje pokazivati svu raskoš snage i momenta, a to ponovno ukazuje na vrline putnog auta.

Budući da je šesti stupanj vrlo dugo proračunat, na oko 2000 okretaja delta juri oko 110 km/h, pa putovanje otvorenom cestom može biti vrlo štedljivo. Najmanje smo uspjeli potrošiti 5,3 litre i taj podatak smatramo reprezentativnim. 2,0 MJTD je zbog takvog proračuna mjenjača impresivan i na autocesti, pa brzinu od oko 190 km/h odrađuje na samo 3500 okretaja. Potrošnja se tada kreće malo iznad 10 litara, a impresivna je i maksimalna brzina od 214 km/h koju delta na brzinomjeru prezentira kao 230 km/h.



Jasno je, nova je delta auto u kojem ćete se udobno zavaliti u sjedala-fotelje i jako brzo i lagodno odraditi duge dionice autoceste. Zbog toga mislimo kako bi bilo dobro da je spremnik goriva veći od 58 litara, no i ovako je lako dosegnuti više od 700 km sa samo jednim punjenjem. Dizelska delta u prosjeku nam je trošila 8,2 litre, a najviše -11,2 - zabilježili smo na autocesti.

Nova lancia delta je kompletan i vrlo zanimljiv proizvod. Lako je zaključiti da nije sportski orijentirana, ali je svakako šminkerski dotjerana. Pogotovo s najskupljim paketom opreme platino, koji uključuje i dvobojnu izvedbu karoserije. Prednost delte je i u cijeni, što je danas rijetkost, jer za 27.500 eura u srednjoj klasi nema modela koji nudi toliko opreme. Sretni smo, povrh svega, što je delta i dalje prava lancia.




Motor-Presse Online: Motorevija / Motor-Presse Hrvatska d.o.o.

Nedavno pretraživani izrazi: nissan qaschaqai corvette fiat scudo panorama renault clio storia golf viii luka zmija na motoru honda civic zimske gume honda hrv alfa romeo giulia qv test opel mokka automatik suzuki burgman goran puhovski opel corsa color edition citroen pariz zamjenska hauba za clio test rabljenog honda crv mercedes c classe coupe cijene servisa toyota auris cijene servisa toyota auris cijene servisa toyota auris crashetest auto motor sport katalog hotelzagume cjenikodijelovaczavvwlpassatlv popravak sjedala sustav audi quattro concept dizel model pritisak u gumama fiat stilo fiatecromaadisel mercedesna cijene servisa toyota auris skoda fabia sdi cijena galerij fupexjok passattsynhroxdsgstest renaultrtraffic pourilesudelocalisationsetrop pouzdanosti centar fupexjok motoriomini renaultrtraffic ljetne gume motrio fupexjok combi vw polo comfortline maxi mercedesecabrio octavia facelift komande seat ibiza