2010-02-04 , Autor: Marko Tomac, Slike: Marko Tomac
Bookmark and Share

Pouzdana i robusna kia sportage ustvari je izuzetno zahvalan automobil. Solidno je prostrana te vrlo bogato opremljena, a jedino je pitanje - benzinac ili dizel




Na putovanje smo se otisnuli dvjema kiama sportage. Jedna je bila opremljena 2,0-litrenim benzincem snage 143 KS, a druga turbodizelom snage 150 KS. Cilj je bio doznati kakve su vozne osobine modela sa samo prednjim pogonom, troši li benzinac previše i, na koncu, vrijede li razlike među njima čak 30 tisuća kuna.

Vozeći zahtjevnim žumberačkim cestama brzo smo presudili. Dakle, želite li samo katkad juriti sportageom, svakako doplatite 12 tisuća kuna za pogon na sve kotače. Naime, s njim je karoserija mirnija i sigurnija, a trakcija neupitna. Sportage s prednjim pogonom pokazuje veliku tendenciju proklizavanja unutarnjim kotačem u zavojima, a na terenu je posve neuvjerljiv.

S druge strane, usporedna iznimno polagana vožnja otvorenom cestom dovela je do zanimljivog zaključka. Tko se planira voziti penzionerski oko vikendice u zabačenom kraju, dizelaš mu zasigurno ne treba. Uz to, razlika u minimalnoj potrošnji koja odgovara nježnoj vožnji ruralnim krajevima od oko 1,5 litara (benzinac 7,3, a dizelaš 6,5 litara) razliku od 30 tisuća kuna nikad neće otopiti. No, vožnja autocestom i gradom završava sasvim drukčije. Dizelaš ima stupanj više i može se voziti štedljivo, a benzinac i na autocesti i u gradu uvijek troši deset ili više litara, čak katkad do 14.

Stoga u tom slučaju razlika od 30 tisuća kuna vrijedi, a budući da je turbodizel 2,0 CRDI znatno ljepše voziti te lakše pretjecati, vrijedi i ocjenjujemo li zadovoljstvo putovanja. Naposljetku, osjetno je i jači jer mu je okretni moment uvelike dostupniji i viši čak 126 Nm.

Stoga, kupujete li kiu sportage, neka izbor bude skuplji dvolitreni CRDI i - ako može - s pogonom na sve kotače. Uz to, oprema EX champion donosi uistinu sve potrebno.





Motor-Presse Online: Motorevija / Motor-Presse Hrvatska d.o.o.

Nedavno pretraživani izrazi: testnmercedesnc fiatscromawdisel cjenikdijelovarenaultclio coltnczt kolekcionarskoizdanje adac test zimskih guma kolikotidesuljaeuagetribusfiat koje ulje ide u suzuki vitaru seataltea citroen visa opeluvectra nissan note test rabljenog hyundai atos elektro turbopunjac elektro zamjena karolina novi spider micubisi superbotestovi lagerfeld ferrari kolikouljaideumotorgolfa tojota verso dizel deflektor zraka megane accord tourer autogumeljetne novisandero turbo punjac nisan koliko ulja ide u motor nissan okretni moment tiffany elsa peretti open hear hond crv cijene servisa mitsubishi asx nissanctida opelsastrawgtcudijelovi volksvagen gte passat nissan hi-cross range rover sport supercharged spin city benzin ili dizel honda accord tourer jednimorezeroarom split honda spirit e class northpfacewgloves,etipunorthrf fiat linea black mercedes klasa mercedes b klasa kolikoulja u motor fiat punt eord