2009-06-08 , Autor: Marko Tomac
Bookmark and Share

Nisu brutalni i ne pozivaju na stazu, ali upravo zbog te specifične odmjerenosti jaguari XK i XF vožnju čine posebno zanimljivim




Poslije povratka iz Coventrya, Jaguarove središnjice u Velikoj Britaniji, kolega nije mogao skriti oduševljenje. Tada smo pisali o novom dizajnu modela XK, ali i novim Jaguarovim motorima. Famozni dizajner Callum i njegovo društvo inženjera napravili su sjajan posao, a to se moglo vidjeti i na njihovim licima.

Mjesec dana kasnije zadovoljstvo je zgrčilo mišiće na našim licima. Na parkiralištu u Nici dočekali su nas XK i XF s novim motorima, a iznad, u brdima Provance, više od 400 kilometara ceste kao stvorene za „posljednju vožnju”. Rutu su, čini se, prethodne grupe novinara dobro zagrijale. Na asfaltu su se još vidjeli tragovi guma, a “domoroci” su izgledali kao da su navikli na prolaske petolitrenih V8 motora pred blokadom okretaja. Kakav dan! Prepun filmskih prizora, ali i visokoprodukcijske zvučne kulise.



Prvi je dan na repertoaru bio novi XK. Sad izgleda bolje nego ikad, iako nije bitno izmijenjen. Promijenjena su mu stražnja svjetla, vizualno su mu osnažene bočne linije, a nevelikih izmjena ima i na prednjem kraju. Da auto izgleda sjajno, dokazale su nam i razmahane azurne sponzoruše, jer u tom kraju i one moraju znati što je lijep auto.

Jaguar si je napokon priznao da dosadašnji 4,2-litreni V8 nije bio ništa posebno. Još jednom smo uvidjeli, pogrešku je najlakše priznati kada je već ispravljena, a s novim petolitrenim V8 to svakako jest. Novi motor nije samo izvedenica stare osnove, nego potpuno nov, a s prethodnikom nema gotovo ništa zajedničko. Zapravo, isti su ostali samo šarafi za zatezanje glave motora. Povećan mu je obujam, a varijabilan je postao rad i usisnih i ispušnih ventila. Stiglo je i danas obavezno izravno ubrizgavanje goriva pa zaista mislimo da je to postao možda čak i najljepši V8 današnjice. To je glazbenik koji u slobodno vrijeme diže utege, a čini nam se i da ne voli popiti previše.



Početak vožnje otkriva veličinu automobila. XK nije igračka poput mazde MX-5, nego pravi grand tourer dug gotovo 4,8 metara. Izabrali smo kabriolet i s pomalo žaljenja što neće biti brutalnog XKR-a počeli spuštati krov. Zvuk iz ispuha brzo nas je počeo tješiti, a zaživjela je i ideja da bi i novi V8 mogao biti prava stvar. I jest! Iskoristili smo već prvu priliku - gas do poda i povlačenje (+) polugice mjenjača na volanu proširili su nam vidike. Jaguar je podignuo ljestvicu, a to nam je potvrdio i glavni inženjer novog V8 motora - Paul.

On, naime, tvrdi da je novi atmosferski XK V8 brži od prethodnog XKR-a s kompresorom, a mi mu nakon vožnji vjerujemo. Stotka uvjerljivo pada za samo 5,5 sekundi, a brzina je elektronski ograničena na 250 km/h. Snage nikako i nikada ne nedostaje. Svih 385 KS, odnosno čak 515 Nm vrlo je lako dostupno, pa igra zvana vožnja u svakom trenutku može početi. Ipak, iako je stražnjopogonaš, XK nije ljuta drift-mašina (to će biti XKR). Iako nema problema s prijenosom snage na podlogu, šteta je što nema zatvarač stražnjeg diferencijala.

Pregršt je stvari kojima će vas XK ne samo pokušati, nego i zaista zavesti. Imidž, stil, dizajn i skupi materijali samo su dio obaveznih manira, ali priča nakon toga postaje puno zanimljivija. Među sjedalima je odličan sustav adaptive dynamics, kojim se podvozje može dodatno ukrutiti, rad mjenjača ubrzati, a moguće je i sigurnosnu elektroniku potpuno isključiti. To je novost u Jaguarovoj ponudi, a prisutna je i u XKF-u, koji nas je čekao sljedećeg jutra.



Od ZF-ove automatske mjenjačke kutije dobit ćete sve što očekujete. Brzinu, preciznost i slobodu, a vrhunac je činjenica da se njome zapravo savršeno dirigira zvukom iz ispuha. Bit će dovoljno kažemo li da je zvuk senzacionalan te da ga se može istraživati, kao i vožnju u jaguaru XK. Bilsteinov podatni adaptivni ovjes udobno guta neravnine, ali podlogu ne napušta. Kočnice su vrlo dobre i zaista je moguća i divljačka vožnja s ubrzanjima i nizanjem brzina u stilu F1, pa kočenjem na nož i ispaljivanjem iz vrha zavoja. U podvozje je uloženo dovoljno iskustva za jurnjavu s povjerenjem. Brza vožnja je uzbudljiva, ali ne i sportski dramatična. Na koncu, tu treba povući jasnu crtu. Handling je odličan, užitak vožnje vrhunski, no atmosferski XK nije brutalan i oštar poput skalpela. To je očito prepušteno R-modelu, koji će pokucati na vrata supermodela iz štala Porschea, Ferrarija, Lamba...

S druge strane, u BMW-u su se već zabrinuli. Jaguar je izbrusio profinjeni XK, a još je opasnije pripremio XF. To su jako fini auti koji nemaju svog Banglea i ne moraju biti modeli iz najnovije serije da bi bili vrijedni pokazivanja...

Dan je počeo slično kao i s XK-om. XF smo dočekali s mislima na R-izvedbu. Držeći se one stare - od puno konja bolje je samo još više konja - sjeli smo u nešto što se zove XF 3,0 V6 D S. To je nova dizelska perjanica kuće koja pretendira na tron u svojoj klasi. Očigledno je, XF s novim trolitrenim dizelom u jačoj izvedbi S želi pobijediti BMW 535d. Sudeći po isprobanom, to bi mu lako moglo poći za rukom. Jaguarov je top-dizel snažan 275 KS i 600 Nm, a nevjerojatno je uglađen. Za razliku od BMW-a, snagu ne razvija eksplozivno i zato je prvi dojam možda ublaženiji. No, nakon što smo s upitnom preciznošću poželjeli provjeriti ubrzanje do stotke od samo 6,4 sekunde, postalo nam je jasno da je XF u snažnijoj izvedbi S raketa na nuklearni pogon. Brzina mu je elektronski limitirana na 250 km/h, a svih 600 Nm momenta postaje raspoloživo samo pola sekunde nakon starta. Slabija izvedba ne nosi nikakvu oznaku, no bit će prepoznatljiva kao „500-tka”, jer razvija 500 Nm i 240 KS - također dovoljno.

Elastičnost S-dizela zapanjuje, ali i mirnoća te tišina na putovanjima. ZF-ov mjenjač i u ovom slučaju zaslužuje pohvale, odlično se dopunjuje s dvije paralelne turbine u sekvencijalnom radu. Sport stanuje u ovom dizelu. Motor ne gubi dah ni pri višim okretajima, jako se rado vrti, pa se slažemo i s voditeljom projekta Mikeom O'Driscollom da je 3,0 V6 D S najveći benzinac među dizelašima.



Jaguar je vrlo vješto otvorio novo poglavlje u svojoj ponudi. Ponudio je sport tamo gdje ga nismo očekivali, a R-ove je napokon dovoljno nabrusio za bespoštednu borbu.

Poslije povratka iz Coventrya, Jaguarove središnjice u Velikoj Britaniji, kolega nije mogao skriti oduševljenje. Tada smo pisali o
novom dizajnu modela XK, ali i novim Jaguarovim motorima. Famozni dizajner Callum i njegovo društvo inženjera napravili su sjajan posao, a to se moglo vidjeti i na njihovim licima.

Mjesec dana kasnije zadovoljstvo je zgrčilo mišiće na našim licima. Na parkiralištu u Nici dočekali su nas XK i XF s novim motorima, a iznad, u brdima Provance, više od 400 kilometara ceste kao stvorene za „posljednju vožnju”. Rutu su, čini se, prethodne grupe novinara dobro zagrijale. Na asfaltu su se još vidjeli tragovi guma, a “domoroci” su izgledali kao da su navikli na prolaske petolitrenih V8 motora pred blokadom okretaja. Kakav dan! Prepun filmskih prizora, ali i visokoprodukcijske zvučne kulise.

Prvi je dan na repertoaru bio novi XK. Sad izgleda bolje nego ikad, iako nije bitno izmijenjen. Promijenjena su mu stražnja svjetla, vizualno su mu osnažene bočne linije, a nevelikih izmjena ima i na prednjem kraju. Da auto izgleda sjajno, dokazale su nam i razmahane azurne sponzoruše, jer u tom kraju i one moraju znati što je lijep auto.

Jaguar si je napokon priznao da dosadašnji 4,2-litreni V8 nije bio ništa posebno. Još jednom smo uvidjeli, pogrešku je najlakše priznati kada je već ispravljena, a s novim petolitrenim V8 to svakako jest. Novi motor nije samo izvedenica stare osnove, nego potpuno nov, a s prethodnikom nema gotovo ništa zajedničko. Zapravo, isti su ostali samo šarafi za zatezanje glave motora. Povećan mu je obujam, a varijabilan je postao rad i usisnih i ispušnih ventila. Stiglo je i danas obavezno izravno ubrizgavanje goriva pa zaista mislimo da je to postao možda čak i najljepši V8 današnjice. To je glazbenik koji u slobodno vrijeme diže utege, a čini nam se i da ne voli popiti previše.



Početak vožnje otkriva veličinu automobila. XK nije igračka poput mazde MX-5, nego pravi grand tourer dug gotovo 4,8 metara. Izabrali smo kabriolet i s pomalo žaljenja što neće biti brutalnog XKR-a počeli spuštati krov. Zvuk iz ispuha brzo nas je počeo tješiti, a zaživjela je i ideja da bi i novi V8 mogao biti prava stvar. I jest! Iskoristili smo već prvu priliku - gas do poda i povlačenje (+) polugice mjenjača na volanu proširili su nam vidike. Jaguar je podignuo ljestvicu, a to nam je potvrdio i glavni inženjer novog V8 motora - Paul.

On, naime, tvrdi da je novi atmosferski XK V8 brži od prethodnog XKR-a s kompresorom, a mi mu nakon vožnji vjerujemo. Stotka uvjerljivo pada za samo 5,5 sekundi, a brzina je elektronski ograničena na 250 km/h. Snage nikako i nikada ne nedostaje. Svih 385 KS, odnosno čak 515 Nm vrlo je lako dostupno, pa igra zvana vožnja u svakom trenutku može početi. Ipak, iako je stražnjopogonaš, XK nije ljuta drift-mašina (to će biti XKR). Iako nema problema s prijenosom snage na podlogu, šteta je što nema zatvarač stražnjeg diferencijala.

Pregršt je stvari kojima će vas XK ne samo pokušati, nego i zaista zavesti. Imidž, stil, dizajn i skupi materijali samo su dio obaveznih manira, ali priča nakon toga postaje puno zanimljivija. Među sjedalima je odličan sustav adaptive dynamics, kojim se podvozje može dodatno ukrutiti, rad mjenjača ubrzati, a moguće je i sigurnosnu elektroniku potpuno isključiti. To je novost u Jaguarovoj ponudi, a prisutna je i u XKF-u, koji nas je čekao sljedećeg jutra.

Od ZF-ove automatske mjenjačke kutije dobit ćete sve što očekujete. Brzinu, preciznost i slobodu, a vrhunac je činjenica da se njome zapravo savršeno dirigira zvukom iz ispuha. Bit će dovoljno kažemo li da je zvuk senzacionalan te da ga se može istraživati, kao i vožnju u jaguaru XK. Bilsteinov podatni adaptivni ovjes udobno guta neravnine, ali podlogu ne napušta. Kočnice su vrlo dobre i zaista je moguća i divljačka vožnja s ubrzanjima i nizanjem brzina u stilu F1, pa kočenjem na nož i ispaljivanjem iz vrha zavoja. U podvozje je uloženo dovoljno iskustva za jurnjavu s povjerenjem. Brza vožnja je uzbudljiva, ali ne i sportski dramatična. Na koncu, tu treba povući jasnu crtu. Handling je odličan, užitak vožnje vrhunski, no atmosferski XK nije brutalan i oštar poput skalpela. To je očito prepušteno R-modelu, koji će pokucati na vrata supermodela iz štala Porschea, Ferrarija, Lamba...



S druge strane, u BMW-u su se već zabrinuli. Jaguar je izbrusio profinjeni XK, a još je opasnije pripremio XF. To su jako fini auti koji nemaju svog Banglea i ne moraju biti modeli iz najnovije serije da bi bili vrijedni pokazivanja...
Dan je počeo slično kao i s XK-om. XF smo dočekali s mislima na R-izvedbu. Držeći se one stare - od puno konja bolje je samo još više konja - sjeli smo u nešto što se zove XF 3,0 V6 D S.

To je nova dizelska perjanica kuće koja pretendira na tron u svojoj klasi. Očigledno je, XF s novim trolitrenim dizelom u jačoj izvedbi S želi pobijediti BMW 535d. Sudeći po isprobanom, to bi mu lako moglo poći za rukom. Jaguarov je top-dizel snažan 275 KS i 600 Nm, a nevjerojatno je uglađen. Za razliku od BMW-a, snagu ne razvija eksplozivno i zato je prvi dojam možda ublaženiji. No, nakon što smo s upitnom preciznošću poželjeli provjeriti ubrzanje do stotke od samo 6,4 sekunde, postalo nam je jasno da je XF u snažnijoj izvedbi S raketa na nuklearni pogon. Brzina mu je elektronski limitirana na 250 km/h, a svih 600 Nm momenta postaje raspoloživo samo pola sekunde nakon starta. Slabija izvedba ne nosi nikakvu oznaku, no bit će prepoznatljiva kao „500-tka”, jer razvija 500 Nm i 240 KS - također dovoljno.

Elastičnost S-dizela zapanjuje, ali i mirnoća te tišina na putovanjima. ZF-ov mjenjač i u ovom slučaju zaslužuje pohvale, odlično se dopunjuje s dvije paralelne turbine u sekvencijalnom radu. Sport stanuje u ovom dizelu. Motor ne gubi dah ni pri višim okretajima, jako se rado vrti, pa se slažemo i s voditeljom projekta Mikeom O'Driscollom da je 3,0 V6 D S najveći benzinac među dizelašima.

Jaguar je vrlo vješto otvorio novo poglavlje u svojoj ponudi. Ponudio je sport tamo gdje ga nismo očekivali, a R-ove je napokon dovoljno nabrusio za bespoštednu borbu.

Motor-Presse Online: Motorevija / Motor-Presse Hrvatska d.o.o.

Nedavno pretraživani izrazi: uporedni test suv-a nissan micra cc dijelovi renaulttwizy rollsroyce wranglertsahara testsautosjedalicanrefari carens meganihatchback voznja peugeot mercedes e laguna coupe att suzuki taksist turbina grand cherokee buba subari renaultalagunaggrandtour alternator renault espace audio fordfiestatestrabljenih vwopoloagoaluedition zimskihguma toyotakrav jeepscompas fiatideaactive subaru legacy jeepscompas polo atmosferski benzinac limarija skoda fabia punto grande mercedes slr peugeottorigin test-autorguam koje ulje ide u nissana auto igre vwctiguan testogorivardizel pritisak u gumama renault kang tiffany butterfly bangle inlai volkswagenvento neven novak neven mishelin gume prodajasatova lanciarkappasautomatik rabljeni megane opel astra classic alphabetlheheartatagrbracelet kvaliteta dizel goriva fiatideaactive