Autokreso
Autokreso
2009-06-08 , Autor: Neven Novak
Bookmark and Share

Novi XKR je sa 510 KS najsnažniji jaguar u povijesti, a motor mu je posljednja riječ tehnike u razvoju benzinskih agregata




Ovo je najbolji jaguar koji smo ikad proizveli, a slobodan sam tvrditi da još od 50-ih i 60-ih godina nismo imali tako uzbudljive proizvode - bila je vrlo pretenciozna, ali i znakovita uvodna rečenica na press-konferenciji pri prezentaciji najsnažnijeg jaguara, XKR-a održanoj u Zagrebu.

Kada smo kratko isprobali automobil, pokazalo se da je izgovorena s punim pravom. Novi XKR nije samo nova najsnažnija izvedba, a iako su vanjske promjene uistinu samo kozmetičke prirode, ispod lima mehanika je znatno izmijenjena u odnosu na prethodni model. To se i vidi, točnije - osjeti i čuje. Jaguar je prvi put u neki svoj model ugradio motor s više od 500 KS (510) i tako zakoračio na sasvim novi nivo automobila preko 500 KS.

Osim snage, motor nudi i odlične karakteristike okretnog momenta, maksimalnih golemih 625 Nm dostupno je u jako širokom radnom području između 2500 i 5500 o/min. Takva krivulja rezultira impresivnim međuubrzanjima, kada vas automobil praktično zakuca u sjedalo svaki put kada malo snažnije pritisnete papučicu gasa. Posebna pažnja posvećena je zvuku - nestalo je karakteristično zviždanje mehaničkog kompresora (po željama kupaca), a ostali su samo dubok i uvjerljivo moćan zvuk V8 motora.



Ovjes je odlično prilagođen karakteru automobila i omogućuje vrlo brzu vožnju, ali bez kompromisa po pitanju putnog komfora, koji je u ekskluzivnoj kabini na najvišoj razini. Ipak, najviše nas je impresionirao, premda to sigurno nije presudno u odluci o kupnji automobila koji koštaju 150.000 eura, pogled na prosječnu potrošnju na putnog računala, koji je nakon prijeđene testne rute pokazivao samo 13,6 litara. Budući da se radi o automobilu sa 510 KS, taj podatak izgledao nam je nevjerojatno, i sigurni smo da se njime može voziti i s manje od 10 litara u prosjeku, a uz to je i potvrda da se radi o motoru koji je posljednja riječ tehnike po pitanju benzinskim motora. Uostalom, radi se o jedinom tako snažnom motoru koji u prosjeku ispušta manje od 300 g/km CO2.

Motor-Presse Online: Motorevija / Motor-Presse Hrvatska d.o.o.

Nedavno pretraživani izrazi: porsheicarreraogt poprvakmturbine popravak sjedala turbotpunjacanisan golf vi tsi pritisak u gumama ford focus i e vozila dachiatduster seat cordoba elektricni romobil megane iv koliko ulja ide u motor ford t megane ll subaru impresa zamjena opel astra gtc b voznja peugeot opel vectra opc farovi rabljeni ford cmax grand s-cross roomster- logan leon fr mazda vsi pritisak u gumama astra sport mercedes vito honda nsx forester diesel mitsubishi lancer ix polo vs clio opel astra sport tourer limarija skoda fabia sandero stepway dizel range rover evo honda vezel koliko ulja ide u motor alfa testgumazasuv sigurnost fordafocusdtest koliko ulja ide u motor alfa gorica hyundai tucson grand cherokee testrabljenogtoyotaauris audi zanimljivosti novi vs stari djelovi peugeot jet force c te setovi acura octaviatestovi romanoferaris zamjenska hauba