Autokreso
Autokreso
2009-06-08 , Autor: Neven Novak
Bookmark and Share

Novi XKR je sa 510 KS najsnažniji jaguar u povijesti, a motor mu je posljednja riječ tehnike u razvoju benzinskih agregata




Ovo je najbolji jaguar koji smo ikad proizveli, a slobodan sam tvrditi da još od 50-ih i 60-ih godina nismo imali tako uzbudljive proizvode - bila je vrlo pretenciozna, ali i znakovita uvodna rečenica na press-konferenciji pri prezentaciji najsnažnijeg jaguara, XKR-a održanoj u Zagrebu.

Kada smo kratko isprobali automobil, pokazalo se da je izgovorena s punim pravom. Novi XKR nije samo nova najsnažnija izvedba, a iako su vanjske promjene uistinu samo kozmetičke prirode, ispod lima mehanika je znatno izmijenjena u odnosu na prethodni model. To se i vidi, točnije - osjeti i čuje. Jaguar je prvi put u neki svoj model ugradio motor s više od 500 KS (510) i tako zakoračio na sasvim novi nivo automobila preko 500 KS.

Osim snage, motor nudi i odlične karakteristike okretnog momenta, maksimalnih golemih 625 Nm dostupno je u jako širokom radnom području između 2500 i 5500 o/min. Takva krivulja rezultira impresivnim međuubrzanjima, kada vas automobil praktično zakuca u sjedalo svaki put kada malo snažnije pritisnete papučicu gasa. Posebna pažnja posvećena je zvuku - nestalo je karakteristično zviždanje mehaničkog kompresora (po željama kupaca), a ostali su samo dubok i uvjerljivo moćan zvuk V8 motora.



Ovjes je odlično prilagođen karakteru automobila i omogućuje vrlo brzu vožnju, ali bez kompromisa po pitanju putnog komfora, koji je u ekskluzivnoj kabini na najvišoj razini. Ipak, najviše nas je impresionirao, premda to sigurno nije presudno u odluci o kupnji automobila koji koštaju 150.000 eura, pogled na prosječnu potrošnju na putnog računala, koji je nakon prijeđene testne rute pokazivao samo 13,6 litara. Budući da se radi o automobilu sa 510 KS, taj podatak izgledao nam je nevjerojatno, i sigurni smo da se njime može voziti i s manje od 10 litara u prosjeku, a uz to je i potvrda da se radi o motoru koji je posljednja riječ tehnike po pitanju benzinskim motora. Uostalom, radi se o jedinom tako snažnom motoru koji u prosjeku ispušta manje od 300 g/km CO2.

Motor-Presse Online: Motorevija / Motor-Presse Hrvatska d.o.o.

Nedavno pretraživani izrazi: toyota auris premium x uggmclassicatall previse hyundao tucson turbotpunjacanisan leon fr seat cordoba jimmy polo vs clio ubrizgavanje megane ll usporedba.golf-fiat honda nsx usisne lamele promjene u kompaktnoj klasi mazda vsi policija pritisak u gumama ford focus i megane iv opel astra sport tourer roomster- logan mercedes vito sandero stepway dizel mitsubishi lancer ix zastitne boje tiffanyheartbracelet:zenc pritisak u gumama astra sport limarija skoda fabia porsche-panamera gorica romanoferaris novi vs stari elektrorautomobil vzili smo renault kadijar mitsubishi lancer dizel nico mini coper countryman test rabljenog bmw renaultgfluence test zimskih guma mercedes c mitsubishi evo moto poraki delta rally zimskegumetestovi head-up display seatacordoba motorno ulje za ford focus renault clio test vrsta antifriza za matiz koliko je