Autokreso
Autokreso
2009-05-08 , Autor: Marko Tomac, Slike: Vanda Kljajo
Bookmark and Share

Izuzetno prostran, dobro opremljen i sa snažnim motorom, hyundai ix55 3,0 CRDi izlaže interesantnu ideju, a još je zanimljiviji kad čujete cijenu, za koju se ni na tržištu rabljenih ne može lako naći slično opremljen model s podjednakim mogućnostima




Hyundai je izgubio negativan prizvuk “korejca” i u Europi se udomaćio kao i na vlastitom tržištu. Istraživački centar u Rüsselsheimu očito je urodio plodom, a taman kad smo se navikli na njegov novi stil, proizvođač je počeo s američkim forama.
Govorimo o modelu ix55, koji je najprije zamišljen za američko tržište pod imenom veracruz, da bi potom bio preimenovan i dopremljen u Europu. Mi smo bolje prošli, jer dok je u “ameru” veliki 3,8-litreni benzinac, europski modeli voze s potpuno novim turbodizelom i boljim paketima opreme.

Veliki hyundai na prvi dojam izgledom ne oduševljava. Možda samo dimenzijama, a razlozi su manjka dizajnerske inspiracije u činjenici da je zamišljen kao model za mnoga tržišta. U tim se situacijama ne riskira s “hrabrim” dizajnom, koji je vrlo često dvosjekli mač - sjetite se samo prvog santa fea. Doduše, ix55 za naše tržište izgledat će još bolje od modela sa slika. Mi smo vozili pomalo “pogrešni” primjerak, jer nije bio opremljen detaljima poput kromiranih kvaka i kožnih presvlaka.



Dok nekima ix55 izgleda previše bezlično, drugima je smireni dizajn bez sportskih pretenzija dobrodošlo osvježenje. “Ionako ni jedan veliki SUV nije pravi sportaš, pa zašto onda svi pokušavaju izgledati nabrijano?” - komentirao je potencijalni kupac, iznenađen ponudom prostora. Uistinu, prostora u kabini ima kao u priči. Najviši članovi redakcije brzo su primijetili izuzetno visoku kabinu, jer im prostora za glavu nije nedostajalo ni na prednjim, a ni na stražnjim sjedalima.

Raskošna ponuda drugog reda sjedala vrijedna je isticanja pa će ix55 biti zanimljiv i obiteljima čija su djeca potencijalni košarkaši. Stražnja je klupa i klizna, a njeno klizanje sastavni je dio puta do dva dodatna sjedala u prtljažniku. Čak su i ona iznenađujuće prostrana i laka za rukovanje. Za pohvalu je i prtljažnik obujma nepunih 600 litara. Ukupno, Hyundaiev novi SUV ima kabinu poput velikog monovolumena sa sedam sjedala. S obzirom na dimenzije, nosivost bi mogla biti i veća od 553 kg, no ix55 mogao bi se dokazati kao tegljač prikolice jer kočena može biti teška do 2500 kg.



Ergonomija je općenito dobra, no postoje detalji na koje se valja priviknuti, odnosno mogli bi biti i bolji. Tu prije svega mislimo na volan, koji je u najvišoj poziciji previše nakošen. Bilo bi dobro i kad bi vozač sjedio malo niže u odnosu na kokpit. Sve je ostalo - pretinci, prekidači i otvori ventilacije - na pravom mjestu. Najupečatljiviji dojam na kokpitu ostavljaju središnji greben i tunel između prednjih sjedala. Ti su dijelovi presvučeni kvalitetno obrađenom i sastavljenom plastikom, a dobro su zamišljeni i vrhunski klima-uređaj te jako dobar audiosustav.

Veliki hyundai svoju prezentaciju premium opreme počinje automatskom klimom s četiri zone. Čak i putnici straga imaju vlastite komande kojima mogu podešavati ventilaciju iz krovnih otvora i onih u B-nosačima krova. Postoje otvori i za treći red sjedala. Golicanje osjetila nastavlja se solidnim Infinityjevim audiosustavom - iako bismo voljeli da je još snažniji - a nakon toga se oprema poput tempomata, komandi na audiosustava na volanu, ali i ESP-a te parkirnog senzora podrazumijevaju. S obzirom na velike dimenzije, vozač bi pri parkiranju mogao poželjeti i kameru za parkiranje unazad, a i senzore sprijeda koji su izostali. Velika je novost i uvođenje ksenonskih svjetala, jer je ix55 prvi hyundai koji ih ima.



Na dugo putovanje s ix55 nije teško pomisliti jer su takvi automobili stvoreni za to. Za njega je tu i novi trolitreni šestak, koji nije V-konstrukcije, nego redni. Snažan je čak 240 KS, pa je Hyundai uhvatio priključak s vodećima u toj klasi motora, a prati ih i količinom okretnog momenta. Zbog njegove vučne snage nikad se nećete osjećati zapostavljenima, no nova šestostupanjska automatika zahtijeva poseban pristup. Riječ je o klasičnom dobrom automatiku, no njegov rad ne oduševljava, nego samo zadovoljava. S druge strane, pohvalili bismo brzinu rada u ručnoj izmjeni brzina.

Sportske osobine podvozje ne nudi, pa je ix55 po zavojima najbolje voziti nježno, putnim ritmom. Ipak, nemojte misliti da vas 451 Nm ne može smjestiti s one strane zakona, i to debelo. Lako će postići najvišu brzinu od 200 km/h i ubrzanje od 10,4 sekunde do stotke. Iako proizvođač navodi da je najviša brzina elektronski limitirana, brzinomjer se zaleti do 210 km/h, a više vam u glomaznom putnom automobilu nikada neće ni trebati. Koliko je dobar na autocesti, dovoljno govori podatak da pri brzini od 180 km/h motor ne prelazi 3000 okretaja.



U oštrijoj vožnji po zavojima karoserija se počinje osjetno naginjati, a kraći skliski zavoji lako probude neugodan rad ESP-a. Tada nam je najviše smetao rad servoupravljača. U naglim promjenama smjera volan brzo mijenja težinu otpora (to posebno dolazi do izražaja na terenu), a neravnine po zavojima grubo prenosi do ruku vozača. Ali, naravno, sve to ne dolazi do izražaja dok vozite umjereno. Visoke brzine valja ostaviti za autocestu. Sve dok je vozač staložen, putnici će uživati u udobnosti vrijednoj hvale, niskoj razini buke te prostranosti dnevne sobe.

Potrošnja novog motora pitanje je koje bi vlasnike moglo nervirati. Naime, iako smo se gradom u prosjeku vozili sa 14-15 litara, na otvorenoj cesti postigli smo i puno niže brojke. Pri brzinama do 100 km/h potrošnja se spustila na 9,2 litre, a prosjek nježnog putovanja sveo se na 11,5 litara. Prosjek cijelog testa bio je 13,2 litre. Brzo je postalo jasno - 3,0 CRDi voli popiti u gradskoj gužvi.



Pogon na sve kotače je isti kao i na popularnom manjem santa feu, a sastoji se od središnjeg diferencijala (visko-spojka), koji vozač može blokirati do brzina od nekih 50-ak km/h. Iako bi vozači vozila s pogonom 4x4 mogli poželjeti više, prosječni korisnik ni tu najjednostavniju opciju vjerojatno neće često koristiti. Hyundai ix55 je na terenu sposoban koliko mu to dopuštaju njegova veličina, masa i međuosovinski od 2,8 metara. Nije baš okretan, ali obitelj će sigurno stići na najudaljeniji izlet što ga otac može zamisliti. Pritom mu uz pogon pomaže i podvozje od tla udaljeno 20 centimetara.

Ideja ix-a bila bi diskutabilna kad bi se on gurao u razred s velikim premium SUV-ima, ali ovako nije nimalo. To što ne blista skupim sjajem može biti i prednost, a nekoliko lošijih detalja niska cijena u trenu čini nevažnima. Istina, iznos od 359.400 kuna teško je nazvati povoljnim, ali ako pokušate kupiti auto sličnih mogućnosti, opreme i dimenzija, završit ćete na tržištu rabljenih. U tu je cijenu uključena sva spomenuta oprema, ali i kožne presvlake, kromirane kvake te 18-colni kotači. Ako planirate česte izlete u prirodu, savjetovali bismo investiciju u što bolje gume.

Motor-Presse Online: Motorevija / Motor-Presse Hrvatska d.o.o.

Nedavno pretraživani izrazi: mustangagt mercedesbenz mazdanpremacy fusion tdci contenutocarrello:replicas test auto gume kleber dinaxer bmw tds tuning auta contenutocarrello:replicas landoroverrevoque pad prodaje seatavtest haubazapolocross italia testnljetnihtguma koliko ulja ide u motor lancia pro ceed focus cup test astra c croser dunlop igor testsmini news:christianlouboutinhee koliko ide ulja u getribu clio astralopc markfunkjacko srednjaklasa mercedes-benzvitoretrovizor mercedes benz c kvarova balonke koja su najbolja suv vozila audi coupe dario konopek opel koliko ulja ide u nissan note chevroletpcruz mercedes-benz vitoretrovizor rain expert australia ugg classic cardy bo punto sx mercedes cdi clk skuteri test test test yeti porsche panamera karavan grandeur,azera opel astra h mini bager mini morris astra karavan