Autokreso
Autokreso
2008-12-27
Bookmark and Share

Nešto više od godinu dana nakon što je teracan izašao iz proizvodnje Hyundai je na njegovo mjesto doveo znatno profinjeniji veliki SUV. Gospodina u odijelu - model ix55




Je li moguće da je stiglo vrijeme kada ćemo Hyundai nazivati odvažnim proizvođačem? Teško je povjerovati u to, no isto je tako podosta činjenica koje tom stavu idu u prilog. Naime, dizajn karakterističan za istočna vozila miljama je udaljen od novopredstavljenih hyundaia, a svaki novi model iznova nas ugodno iznenadi. Najnoviji je ix55 i upravo je on razlog što počinjemo razmišljati o Hyundaiu kao odvažnom proizvođaču. Uz to, smatramo da je potrebna velika hrabrost da usred globalne krize predstavite "veliki" automobil, i to u opasnom društvu u kojem vladaju gospoda s kravatom.

No, pitanje je sad - hoće li hrvatski kupac kraj ustaljenih veličina poput BMW-a X5, M-klase i ostalih, prepoznati potencijal modela ixa 55. Ako neće na prvi pogled, možda mu tada pripomogne osjetna razlika u cijeni koja će s doplatama postajati još drastičnijom. Naime, navedene cijene konkurenata tek su početni modeli koji za standard klase imaju iznimno malo serijske opreme. Uz to, u korist velikom hyundaiu svakako ide i ugrađeni motor. Riječ je o trolitrenom stroju V6 CRDi s varijabilnom turbinom VGT koji razvija 240 KS i čak 451 Nm. Trebao bi nuditi obilje prostora, a pritom bi komfor u kabini podizala serijski bogata oprema.

Kao i manji santa fe opremljen je središnjim visko-diferencijalom koji prema potrebi raspoređuje moment između prednje i stražnje osovine. Također, kao u manjim modelima može ga se i blokirati putem prekidača "4WD lock", što će pri brzinama do 40-ak km/h pomoći u težim terenskim uvjetima. Cijena bi mu se trebala kretati oko 360 tisuća kuna te smatramo kako je riječ o izuzetno zanimljivom automobilu za sve kojima prestiž nije na prvom mjestu.
Ipak, to je u ovom segmentu također sastavni dio automobila. Budućnost modela ix55 je, dakle, neizvjesna.



Izleti za dušu

Kao i svake godine i ove smo prisustvovali već tradicionalnom off-roadu u organizaciji domaćeg zastupnika marke i još jednom smo se uvjerili u isto. Naime, Hyundaievi su SUV-i čvrsti momci i nećete ih iznenaditi ni surovom makadamskom vožnjom. Budući da smo uspjeli uživati u više od stotinu kliometara makadamskih ruta koje se nisu ponavljale, neizbježno nam se nametnuo zaključak da bi ih trebao proći svaki vozač SUV-a. Iako su rute dovoljno nježne i za obične putne gume, bilo bi odlično kada bi na njihovom mjestu bile neke iz serije A/T. Dakle, ukoliko ste vlasnik nekog SUV-a, sigurni smo, uz iznimno malo istraživanja na internetu ćete pronaći zanimljiv put kroz šumu kojim ćete iznenaditi prijatelje. Pritom ne brinite, na putu vas neće očekivati iznenađenje, kao primjerice zahtjevni prelasci preko jaraka ili dubokih potoka. Ponavljamo, većina je puteva dovoljno "ispeglana" za najobičnije automobile. Uživajte!


Model Snaga Dužina Cijena

VW touareg V6 TDI 239 KS 4755 mm 397.753 kuna
Volvo XC90 185 KS 4805 mm 405.750 kuna
Mercedes ML 224 KS 4780 mm 501.621 kuna
BMW X5 235 KS 4855 mm 509.360 kuna
Hyundai ix55 240 KS 4840 mm oko 360.000 kuna

Obuća za izlete kompaktnim SUV-om

Oznake na gumama kojima bi vozili po terenu su različite od proizvođača od proizvođača, no naposljetku, i terenska vožnja je vrlo širok pojam. Terenske rute koje smo odradili s Hyundaievim vozilima tehnički pripadaju uvjetima "off-roada". Ipak, njima se polako možete voziti i s većinom običnih automobila. Bolje, odnosno za teren sposobne gume, dopuštaju vam veći komfor vožnje, više brzine kretanja i na koncu veću sigurnost vožnje.

Terenske gume u načelu možemo podijeliti u tri skupine. U prvoj se nalaze gume s oznakama M/T, MT/R i sl. koje su predviđene za blaže, odnosno nježnije terene poput blata i mekane zemlje. Proizvođači ih marketinški opisuju gumama s omjerom 20/80 posto u korist terena. Druga skupina guma, koju opisuju oznake A/T i AT/R, predviđena je za "all terrain", Takve su gume dimenzionirane kao kompromisna rješenja za putovanja asfaltiranom i terenskom podlogom.



Na koncu tu su i gume s oznakama S/T, H/P, STR koje su predviđene za ozbiljnije terenske zahtjeve. No, to je lako zaključiti i prema izgledu njihove šare. Sve u svemu,vama preostaje da odlučite na kakve izlete želite voditi svoju obitelj ili prijatelje, no u svakom je slučaju za preporučiti da običnu SUV-gumu zamijenite pravom za vožnju izvan asfalta. Ako ne zbog brzine i mogućnosti, tada zbog sigurnosti. Još uvijek, naime, sve izletničke ceste nisu pokrivene telefonskim signalom.

Model cijena (kuna)

Federal ML-357 606,30 kn
General grabber AT2 882,20
Goodyear wrangler HP all weather 891,70
Pirelli scorpion S/T 902,30
Pirelli scoropin STR 906,40
Goodyear wrangler AT-R 919,40
Dunlop grandtrek ST 20 925,30
Dunlop grandtrek touring A/S 1033,50
* cijena guma se odnosi na dimenziju 215/65 R16 koja je jedna od najčešćih na kompaktnim SUV-ima


Motor-Presse Online: Motorevija / Motor-Presse Hrvatska d.o.o.

Nedavno pretraživani izrazi: fordspuma autososiguranje koliko ulja ide u motor megane fiat croma clio test rabljeih golf rabit mercedes cl amg atmosferski benzinac suzukiosfift fordfocus povijesno.vozilo renault clio rs hladnjak vode opel usporedni test audi bmw merced renault scenic test mazdadsky womens north face fleece jacke promjenausisnegrane nissan gt -r mercedesrvaneo puric renault clio toyota yaris renaultetwingo golf vii gume dimenzije vw polo berlingoxtr cijene servisa reno clio opel astra h sedan suzukiignissuv megan lll feerari astra cabrio citroenrberlingorfurgon peugeotdpartner koliko ulja u motor nissan qas logandpickiup ford focus combi nagradaswift marko tomsc peugeotdpartner octaviatestovi podupravljanje nissan quashai filip mercedes cdi giuliettaiklubalfisti autopoliture fordntourneo cadillac srx najavaonovogwbroja nanzahvalnostisarajevskenou