Autokreso
Autokreso
2008-11-11
Bookmark and Share

Odmjeren da bi uspio u zahtjevnoj kompaktnoj klasi, hyundai i30 uspravno stoji pred konkurentima i kada je opremljen najsnažnijim turbodizelom u ponudi




Ako još uvijek gajite predrasude prema korejskim genima Hyundaija, onda vas je vrijeme pregazilo. Pokrovitelj ovogodišnjeg europskog nogometnog prvenstva hrabro je iskoračio naprijed još 2005. godine predstavivši drugu generaciju santa fea, a još je značajniju poruku poslao je s proeuropskim i30. To je model koji u potpunosti stoji uz bok vodećim modelima kompaktne klase, kako ponudom prostora, tako i paletom motora, ali i paketima opreme.

Testirani kompakt i30 perjanica je ponude jer je opremljen snažnim dvolitrenim CRDi turbodizelom od 140 KS. Osnova mu je blok starog CRDi-motora koji je nekada razvijao 112 KS, a modernija i jača izvedba u glavi ima dvije bregaste osovine i turbinu sa zakretnim krilcima koju opisuje oznaka VGT.

Moćan stroj koji pokreće i veće modele poput tucsona i sonate u i30 je zaslužan za impresivne mogućnosti. Zbog 304 Nm okretnog momenta dostupnog od 1800 okretaja elegantni hyundai u svakom trenutku odlučno prima gas i ne posustaje sve do visokih okretaja, ali ga za optimum ne treba tjerati iznad 2700 okretaja. Iznad toga postaje pomalo bučan te izlazi iz razreda ultra-štedljivih motora i postaje tek štedljiv.



Govorimo li o otvorenoj cesti, to znači da vožnjom do 3000 okretaja u prosjeku možete trošiti i manje od 6 litara, a nama je za još brže vožnje taj prosjek rastao do 7,4 litre, ali ne i više. To je ujedno i prosjek testa mješovite vožnje. Budući da je jaki i30 sposoban za najvišu brzinu od 205 km/h i ubrzava do stotke za 103 sekunde, omjer performansi i potrošnje mu je odličan. Na koncu, još je impresivniji po pitanju međuubrzanja. Tu do izražaja dolazi i dobar proračun šestostupanjskog ručnog mjenjača, koji je čak i iznenađujuće precizan.

Prostora ima dovoljno, i sprijeda i straga, pa pred i30 bez razmišljanja valja staviti sva očekivanja od kompaktne klase. Zadovoljit će i razinom udobnosti te komfora, pa i prtljažnikom obujma 340 litara. Zapravo, nema područja na kojemu je ispod prosjeka klase, a debelo je iznad i po pitanju opreme.

Primjerice, testirani je model imao 'iLove' opremu (automatska klima, kožne presvlake, putno računalo, parking senzori...) i s njome je stajao 150.150 kuna. Ta cijena nije mala, no još uvijek je niža od etablirane, ali ne i vidno bolje konkurencije. U i30 sve je vrlo dobro, ali ne i bolje od toga – što je i više nego dovoljno da steknete povjerenje u snažnog korejca.



Ugodan i atraktivan kokpit – sve na svome mjestu

+ cijena, motor, robusnost, oprema, potrošnja, performanse, elastičnost, okretnost
- osjećaj na volanu, rad sigurnosnih sustava ABS i ESP, velika masa, veličina spremnika za gorivo



Tehnički podaci

Karoserija

Kombi limuzina s petorim vratima, dužina x širina x visina iznosi 4245 x 1775 x 1480 mm, međuosovinski razmak 2650 mm, masa praznog vozila 1430 kg, obujam prtljažnika 340/1250 litara, spremnik goriva 53 litre, krug okretanja 10,2 m

Motor

Četverocilindarski redni benzinski motor, postavljen sprijeda poprečno, radilica u pet ležajeva, dvije bregaste osovine u glavi, četiri ventila po cilindru, blok i glava od aluminijske legure, obujam 1991 ccm, snaga 103 kW (140 KS) pri 3800 o/min, najveći okretni moment 304 pri 1800 o/min

Performanse

Ubrzanje 0-100 km/h 10,3 s

Najviša brzina 205 km/h
Potrošnja (ECE) 4,4/5,5/7,2
na testu 7,4
Doseg 716 km

Cijena

Hyundai i30 2,0 CRDI VGT iLove 150.150 kuna

2010-04-05 19:33:23

Pozdrav,
kako je moguće da piše u djelu teksta da citiram "...a modernija i jača izvedba u glavi ima dvije bregaste osovine i turbinu sa zakretnim krilcima koju opisuje oznaka VGT." kada je 2.0 motor u biti jedna bregasta sa 16 venitla? Ako se grdo ne varam benzinac 2.0 je 2 bregaste?
Hvala.


Motor-Presse Online: Motorevija / Motor-Presse Hrvatska d.o.o.

Nedavno pretraživani izrazi: peugeottorigin zamjena land cruzer testapassatrcc motorno ulje za ford c-max pritisak u gumama honda civic cadillactescalade ford fiesta test golf highline iv motorno ulje za ford focus diz starost guma linkbraceletwithheartclasp renault megane berline test politura mercedes servis u kovinskoj opel-zafiraudijelovi-dijelovi renault megan grandtour cijena dijelova seat alhambra astra cabrio bf katalog rabljenih mini cooper rabljeni citroen c-crosser vs. nissan x kvaliteta.wbenzina lock charm key engagement ring mens north face vests video peugeot koliko ulja ide u motor audi ugg bailey button triplet boot potrosnja goriva... mercedes m mondeo zadnja osovina udarac p pink uggs classic romantic flo s klasa savijeti o kupnji auta jednim rezeroarom ljetnejgume pritisak u gumama ford ka sprice ventila starost gume teretni program guma vulkal test rabljenog golf novi ignis volkswagen touareg testoljetnihnpneumatika usporedni.testdgolfova rolex datejust : , replica swi redoslijed zlaska test seat leon testovi auta ulja za motore