Autokreso
Autokreso
2009-12-28 , Autor: Marko Tomac, Slike: GEC
Bookmark and Share

Honda insight je nakon deset godina proizvodnje stigla i na naše tržište. Modernog izgleda, ali zapravo vrlo jednostavan, insight je dobar svakodnevni automobil, povrh svega i pristupačan




Sve je izglednije da ćemo i mi postati androidi koji sanjaju električne ovce jer struja i auti na struju dolaze iz svih smjerova. Vezano s tim, napokon je i na naše tržište stigla famozna honda insight. Prvi hibrid koji se na svjetskoj razini izravno suprotstavio razmahanoj toyoti priusu. Prvi je susret završio prepun dvojakih dojmova. Insight je potpuno nov, a opet, kao da je već negdje viđen. Ultramodernih linija i jarke plave boje, gotovo trenutačno podsjeti na svog najopasnijeg rivala. Čini to i idejom, atmosferom u kabini, čak i razinom komfora. Slični su to auti, ali, ipak, insight „miriše“ potpuno drukčije od priusa, a novi miris djelomično može zahvaliti i vrlo dobroj cijeni koja se kreće od 170 do 180 tisuća kuna, čak i kada je opremljen top-opremom.

S obzirom na specifičan dizajn, vozač će ispred Hondinog hibrida ponosno stajati. Insight izgleda dovoljno dobro i neće stvarati lošu sliku o vlasniku, a istovremeno je i dovoljno nezgrapan te atipičan da se ureže u pamćenje svakog tko ga vidi barem jednom. Naposljetku, insight je tipična honda, nabrijana u svakom detalju.



Iako je izvana prepun detalja, nije pretenciozan, istovremeno izgleda i suzdržano pa bi mogao leći i starijim vozačima. Ulazak u kabinu je zbog toga dramatičan poput nagle promjene glazbe pored vrlo glasnog zvučnika. Suzdržanost tamo više ne postoji, pa insight unutra izgleda kao trkaći automobil. U detaljima je intenzivniji čak i od sportskih modela type-R. Gdje god pogledali, vidjet ćete nešto smisleno i sportsko profilirano. Takav je volan, takvi su glavni instrumenti, izdvojeni brzinomjer, pa čak i otvori ventilacije te komande automatskog klima-uređaja. Zaista, pogled kokpitom može lutati punih tjedan dana, a da ne otkrijete sve detalje.

Vrlo je zanimljivo kako je Honda sve to skupa zamislila i moglo bi vam se svidjeti ako ne stremite jurnjavi i uzbuđenju. Riječ je, dakle, o serijskom ili mild hibridu koji za pogon uvijek koristi benzinski motor, a elektromotor je tu kao ispomoć. Ideja je utoliko zanimljiva jer je u vezu ubačen CVT-mjenjač koji prijenosne omjere mijenja poput brdskog bicikla, samo ne koristi zupčanike, nego remenicu preko dva konusa. Zamislite sljedeću situaciju. Motor se vrti na 2000 okretaja, a CVT-ovi konusi stoje u omjeru 1:1. Dolaskom na uzbrdicu CVT-mjenjač automatski, kao da ste prebacili u niži stupanj prijenosa, mijenja prijenosni omjer razmakom konusa, pa okretaji rastu. U insightovu slučaju u taj je spreg uključen i elektromotor. Zbog njegove pomoći na toj istoj uzbrdici okretaji motora neće se promijeniti, pa će CVT ostati u istom položaju, a motor na istim okretajima. Zbog zadržanih niskih okretaja niska će ostati i potrošnja.



Isto se događa i tijekom pretjecanja, samo što tada zbog potrebe za snažnim ubrzanjem uz uključivanje elektromotora istovremeno rastu i okretaji. Pritom jedino privikavanje zahtijeva zvuk naglog porasta okretaja tipičan za automatski mjenjač. Tada vas može smirivati nježno pretapanje pozadine brzinomjera iz plave u zelenu boju, što ovisi o tomu generirate li energiju u bateriju ili ne. To se vidi i na zasebnom instrumentu pored velikog brojača okretaja.

Pitanje je sada: juri li insight poput tipične honde? Nažalost, ne, ali to ionako nije njegova ideja. Shvatit ćete čim krenete. Čim povučete ručicu bezstupanjskog CVT-mjenjača u položaj za vožnju (D) i pritisnete gas. Okretaji će skočiti gore, ali brojke na izdvojenom digitalnom brzinomjeru s turnićem neće uhvatiti ritam. Sve ovisi o tome što ste očekivali, ali kad biste znali da je pod poklopcem 1,3-litreni benzinac sa 88 KS, vjerojatno se ne biste razočarali. Put do stotke traje 12,4 sekunde, a najviša je brzina 182 km/h, što je u rangu 1,6-litrenih benzinaca. Riječ je o klasičnom robusnom benzincu s jednom bregastom i dva ventila po cilindru. Ništa posebno, no dodanu vrijednost insightu daje maleni elektromotor koji se vrti na 1500 okretaja. Snažan je 10 kW i 92 Nm pri ubrzanju od 0 do 500 okretaja. Zbog njega je potrošnja puno niža nego u 1,6-litrenih benzinaca.



Mjerenje potrošnje dovelo je do zanimljivog rezultata. Insigt u svim uvjetima od priusa u prosjeku troši samo litru više. Najmanje smo uspjeli izmjeriti 4,8 litara, prosjek testa bio je 6,2 litre, a najviše smo trošili 9,5 .

Vozač se u rad hibridnog sustava može uključiti korištenjem polugica za izmjenu brzina (položaja variomata) iza volana. Korištenje polugice (+) za smanjivanje prijenosnog omjera (brzina više) baš i nema previše smisla. Jedino što vam preostaje jest polugica (-), a ona je odlična u funkciji „retardera“. Pri kočenju ju je dobro pritiskati jer se tako pojačava kočenje motorom i učinkovitije obnavlja energija. Da, i Honda poznaje zakon očuvanja energije.



Iz vozačke perspektive insight nikako nije sportski automobil. Začudo, nije težak, sa 1230 kilograma je čak i lakši od priusa, ali svejedno ne voli zavoje. Mekani ublaživači udara u kombinaciji s dugim hodom podvozja u zavojima ne anuliraju bočni stres u dinamičnijoj vožnji. Osjećaj preciznosti na volanu je prisutan, no u podvozju nema kapaciteta za jurnjavu. U početku nam je to nedostajalo, no kada smo se uživjeli u plavo-zeleni insightov film, stvari su sjele na svoje mjesto. Kočnice, s druge strane, zaslužuju svaku pohvalu. Insight se sa 100 km/h, s toplim ili hladnim kočnicama, uvijek zaustavlja ispod 40 metara, a dobro mu radi i razdjelnik kočenja na površinama s različitim trenjem.

Treba istaknuti da je insight veći od klasičnih kompaktnih modela i s njima ga ne treba brkati. Dug je 4,4 metra, doduše toliko su dosegnuli i neki kompakti, a zbog dvobojnog kokpita i svijetle unutrašnjosti osjećaj komfora je dojmljiv. Insight zbog toga poziva na putovanje i mirnu vožnju. Kao da vam nečim između redaka stalno govori da on nije tako običan automobil. I nije! Tijekom putovanja na stražnjim sjedalima zamjerili smo mu jedino na preniskom krovu. Prosječna visina sjedenja straga se kreće oko 950 mm, a u insightu je slobodno samo 910 mm. Prtljažnik nije golem (410 litara), ali je dovoljan, a korisnog prostora ima i ispod podnice.



Ako ne očekujete sport, nego želite samo ravnopravno sudjelovati u prometu, insight je dovoljno dobro motoriziran. U tom slučaju uživati se može u iznimnoj tišini kotrljanja i jako ugodnom ambijentu. Ravnopravno klizeći cestom insight dobiva puni smisao, a vozač se počinje osjećati vrednijim i važnijim od ostalih u prometu. Zaista i bez podsmijeha. Vožnja hibridnim insightom izgleda kao upravljanje nekim pametnim strojem koji ne šteti svjetskoj klimi. U njemu se osjećate kao dok jedete zdravu hranu ili podržavate zabranu pušenja u kafićima. To je nešto što nas čeka u budućnosti, kao i hibridni auti poput insighta - pa možda zaista i mi jednom postanemo androidi koji sanjaju električne ovce.


Motor-Presse Online: Motorevija / Motor-Presse Hrvatska d.o.o.

Nedavno pretraživani izrazi: nissan note test rabljenog koliko ulja ide u motor golf movi jimny aktualnilbrojdams skoda teti cijena po godinama koliko ulja ide u motor golf aktualnilbrojdams najskuplji auti cjenik dijelova za vw passatb daciasanderostepway wranglernsahara corsawlineaptest najudobniji auto skodasoctavija golf cabrio hauba seat altea golf highline iv outlander dizelomodel pumpa vode koliko ulja u motor fiat punt jimny test rabljenog mazda isplativostsdizela c-max megane generation koliko ulja ide u motor caddy koliko ulja ide u motor renaul al felge christianlouboutinsandals: mercedesnallasa the north face gtx xcr hiking clio vs fabia wwrpasat prvi broj prijava koliko ulja ide u motor caddy konfigurator australia ugg classic argyle k avante seicento otkup haldex spojka lancer redizajnirani apexdbionic,north qashqai servis i kvarovi, poda tablica su mazda cosmo