Autokreso
Autokreso
2009-12-28 , Autor: Marko Tomac, Slike: GEC
Bookmark and Share

Honda insight je nakon deset godina proizvodnje stigla i na naše tržište. Modernog izgleda, ali zapravo vrlo jednostavan, insight je dobar svakodnevni automobil, povrh svega i pristupačan




Sve je izglednije da ćemo i mi postati androidi koji sanjaju električne ovce jer struja i auti na struju dolaze iz svih smjerova. Vezano s tim, napokon je i na naše tržište stigla famozna honda insight. Prvi hibrid koji se na svjetskoj razini izravno suprotstavio razmahanoj toyoti priusu. Prvi je susret završio prepun dvojakih dojmova. Insight je potpuno nov, a opet, kao da je već negdje viđen. Ultramodernih linija i jarke plave boje, gotovo trenutačno podsjeti na svog najopasnijeg rivala. Čini to i idejom, atmosferom u kabini, čak i razinom komfora. Slični su to auti, ali, ipak, insight „miriše“ potpuno drukčije od priusa, a novi miris djelomično može zahvaliti i vrlo dobroj cijeni koja se kreće od 170 do 180 tisuća kuna, čak i kada je opremljen top-opremom.

S obzirom na specifičan dizajn, vozač će ispred Hondinog hibrida ponosno stajati. Insight izgleda dovoljno dobro i neće stvarati lošu sliku o vlasniku, a istovremeno je i dovoljno nezgrapan te atipičan da se ureže u pamćenje svakog tko ga vidi barem jednom. Naposljetku, insight je tipična honda, nabrijana u svakom detalju.



Iako je izvana prepun detalja, nije pretenciozan, istovremeno izgleda i suzdržano pa bi mogao leći i starijim vozačima. Ulazak u kabinu je zbog toga dramatičan poput nagle promjene glazbe pored vrlo glasnog zvučnika. Suzdržanost tamo više ne postoji, pa insight unutra izgleda kao trkaći automobil. U detaljima je intenzivniji čak i od sportskih modela type-R. Gdje god pogledali, vidjet ćete nešto smisleno i sportsko profilirano. Takav je volan, takvi su glavni instrumenti, izdvojeni brzinomjer, pa čak i otvori ventilacije te komande automatskog klima-uređaja. Zaista, pogled kokpitom može lutati punih tjedan dana, a da ne otkrijete sve detalje.

Vrlo je zanimljivo kako je Honda sve to skupa zamislila i moglo bi vam se svidjeti ako ne stremite jurnjavi i uzbuđenju. Riječ je, dakle, o serijskom ili mild hibridu koji za pogon uvijek koristi benzinski motor, a elektromotor je tu kao ispomoć. Ideja je utoliko zanimljiva jer je u vezu ubačen CVT-mjenjač koji prijenosne omjere mijenja poput brdskog bicikla, samo ne koristi zupčanike, nego remenicu preko dva konusa. Zamislite sljedeću situaciju. Motor se vrti na 2000 okretaja, a CVT-ovi konusi stoje u omjeru 1:1. Dolaskom na uzbrdicu CVT-mjenjač automatski, kao da ste prebacili u niži stupanj prijenosa, mijenja prijenosni omjer razmakom konusa, pa okretaji rastu. U insightovu slučaju u taj je spreg uključen i elektromotor. Zbog njegove pomoći na toj istoj uzbrdici okretaji motora neće se promijeniti, pa će CVT ostati u istom položaju, a motor na istim okretajima. Zbog zadržanih niskih okretaja niska će ostati i potrošnja.



Isto se događa i tijekom pretjecanja, samo što tada zbog potrebe za snažnim ubrzanjem uz uključivanje elektromotora istovremeno rastu i okretaji. Pritom jedino privikavanje zahtijeva zvuk naglog porasta okretaja tipičan za automatski mjenjač. Tada vas može smirivati nježno pretapanje pozadine brzinomjera iz plave u zelenu boju, što ovisi o tomu generirate li energiju u bateriju ili ne. To se vidi i na zasebnom instrumentu pored velikog brojača okretaja.

Pitanje je sada: juri li insight poput tipične honde? Nažalost, ne, ali to ionako nije njegova ideja. Shvatit ćete čim krenete. Čim povučete ručicu bezstupanjskog CVT-mjenjača u položaj za vožnju (D) i pritisnete gas. Okretaji će skočiti gore, ali brojke na izdvojenom digitalnom brzinomjeru s turnićem neće uhvatiti ritam. Sve ovisi o tome što ste očekivali, ali kad biste znali da je pod poklopcem 1,3-litreni benzinac sa 88 KS, vjerojatno se ne biste razočarali. Put do stotke traje 12,4 sekunde, a najviša je brzina 182 km/h, što je u rangu 1,6-litrenih benzinaca. Riječ je o klasičnom robusnom benzincu s jednom bregastom i dva ventila po cilindru. Ništa posebno, no dodanu vrijednost insightu daje maleni elektromotor koji se vrti na 1500 okretaja. Snažan je 10 kW i 92 Nm pri ubrzanju od 0 do 500 okretaja. Zbog njega je potrošnja puno niža nego u 1,6-litrenih benzinaca.



Mjerenje potrošnje dovelo je do zanimljivog rezultata. Insigt u svim uvjetima od priusa u prosjeku troši samo litru više. Najmanje smo uspjeli izmjeriti 4,8 litara, prosjek testa bio je 6,2 litre, a najviše smo trošili 9,5 .

Vozač se u rad hibridnog sustava može uključiti korištenjem polugica za izmjenu brzina (položaja variomata) iza volana. Korištenje polugice (+) za smanjivanje prijenosnog omjera (brzina više) baš i nema previše smisla. Jedino što vam preostaje jest polugica (-), a ona je odlična u funkciji „retardera“. Pri kočenju ju je dobro pritiskati jer se tako pojačava kočenje motorom i učinkovitije obnavlja energija. Da, i Honda poznaje zakon očuvanja energije.



Iz vozačke perspektive insight nikako nije sportski automobil. Začudo, nije težak, sa 1230 kilograma je čak i lakši od priusa, ali svejedno ne voli zavoje. Mekani ublaživači udara u kombinaciji s dugim hodom podvozja u zavojima ne anuliraju bočni stres u dinamičnijoj vožnji. Osjećaj preciznosti na volanu je prisutan, no u podvozju nema kapaciteta za jurnjavu. U početku nam je to nedostajalo, no kada smo se uživjeli u plavo-zeleni insightov film, stvari su sjele na svoje mjesto. Kočnice, s druge strane, zaslužuju svaku pohvalu. Insight se sa 100 km/h, s toplim ili hladnim kočnicama, uvijek zaustavlja ispod 40 metara, a dobro mu radi i razdjelnik kočenja na površinama s različitim trenjem.

Treba istaknuti da je insight veći od klasičnih kompaktnih modela i s njima ga ne treba brkati. Dug je 4,4 metra, doduše toliko su dosegnuli i neki kompakti, a zbog dvobojnog kokpita i svijetle unutrašnjosti osjećaj komfora je dojmljiv. Insight zbog toga poziva na putovanje i mirnu vožnju. Kao da vam nečim između redaka stalno govori da on nije tako običan automobil. I nije! Tijekom putovanja na stražnjim sjedalima zamjerili smo mu jedino na preniskom krovu. Prosječna visina sjedenja straga se kreće oko 950 mm, a u insightu je slobodno samo 910 mm. Prtljažnik nije golem (410 litara), ali je dovoljan, a korisnog prostora ima i ispod podnice.



Ako ne očekujete sport, nego želite samo ravnopravno sudjelovati u prometu, insight je dovoljno dobro motoriziran. U tom slučaju uživati se može u iznimnoj tišini kotrljanja i jako ugodnom ambijentu. Ravnopravno klizeći cestom insight dobiva puni smisao, a vozač se počinje osjećati vrednijim i važnijim od ostalih u prometu. Zaista i bez podsmijeha. Vožnja hibridnim insightom izgleda kao upravljanje nekim pametnim strojem koji ne šteti svjetskoj klimi. U njemu se osjećate kao dok jedete zdravu hranu ili podržavate zabranu pušenja u kafićima. To je nešto što nas čeka u budućnosti, kao i hibridni auti poput insighta - pa možda zaista i mi jednom postanemo androidi koji sanjaju električne ovce.


Motor-Presse Online: Motorevija / Motor-Presse Hrvatska d.o.o.

Nedavno pretraživani izrazi: bicikl mini clbman cijene servisa audi girls ulja ide u motor ford tera news - tera news - www.te daciasanderostepway passat blue motion straight najskuplji auti citroen suw straight gume dimenzije vw up! straight test auto gume bfgoodrich ljet nissan juke dain martin mercedes ml ivana cjenik novih automobila panamera porsche louboutin bridal shoes sale,ch grand c-max nova corsa accord tourer skoda rs ferrari california galaxy alfa bwm nissan gt -r gol vii onaboard tanja koje ulja ide u motor seat alt suzuki eko tour usporedniltestekaravana testavw test zimskih guma suv astra clasic iii test suv guma citroen elise subaru justy maraton test pritisak u gumama fiat punto usporedniatest test rabllenog nissan note minismoto mercedes gla ford focus sedan bentley camaro rent a car thegnorthifacelgoreotexpwaterp