Autokreso
Autokreso
2009-06-01 , Autor: Marko Tomac, Slike: Marko Tomac
Bookmark and Share

Optimalno opremljena i motorizirana honda CR-V 2,2 CTD kao stvorena je za obitelji koje često idu na duga putovanja. Po mnogočemu je dobar SUV, a isto tako je i jednostavan prostrani auto




Za razliku od prethodnih generacija honde CR-V, gdje smo manjkavosti uspjeli relativno lako otkriti, aktualna serija puno više drži do sebe. Posljednji mastertest auto motor i sporta je to možda čak i najbolje dokazao, jer tamo se CR-V izborio za poziciju među pet najboljih SUV-a u klasi.

Honda CR-V pruža sve što očekujete od prosječnog kompaktnog SUV-a, čak i više. Za početak, već njeno lice otkriva da je riječ o tipičnoj hondi, a to će poklonici marke znati cijeniti. Honda ima dobar imidž, i to CR-V obilno koristi, pogotovo model poput testiranog u trendi bijeloj boji. No, nije sve samo u prvom nastupu, a CR-V ne ostaje bez teksta ni kada zavirite ispod površine.

Odličan nastup počinje sportski profiliranim interijerom. Izveden je dvobojno, a materijali su moderni i robusni, istovremeno izgledaju dobro i lako se održavaju. Izvedba središnjeg grebena se odlično uklopila, kao i veliki i jednostavni glavni instrumenti. Ergonomija je također vrlo dobro zamišljena, pa upravljanje CR-V-om nije zadatak, nego zadovoljstvo. Tomu pridonose i dobra vozačka pozicija, dobro podesivo sjedalo, ali i sjajna pozicija ručice mjenjača. Nedostatke je teško pronaći.



Ugodno smještenima ispod krovnog prozora i iza hvaljenog 2,2-litrenog turbodizela CDTi zaista je teško poželjeti nešto više. Eventualno navigacijski sustav s kojim bi bijeg od stvarnosti bio još jednostavniji. To ističemo samo zato što je CR-V kao stvoren za daleka putovanja. Dok ste u kabini, lako je pomisliti da je riječ o monovolumenu jer prostora ima u izobilju na svim sjedalima. Sprijeda je to najprostraniji model SUV-klase, prije svega po korisnoj širini kabine. To će najprije osjetiti svi koji cijene osjećaj prostranosti. S tim pod ruku ide i kut pod kojim je postavljeno vjetrobransko staklo, ali i korisna visina sjedenja, koja je u prosjeku klase.

Situacija straga također je dobra, CR-V je tu prosječan, a na natprosječne vrijednosti ponovno nailazimo u prtljažniku. Sa slobodnih 525 litara iza velikih petih vrata CR-V je bolji od svih konkurenata. Seciranje dimenzija otkriva i dužinu sjedala nešto veću od prosjeka, pa po pitanju iskoristivosti interijera ta obiteljska honda za slobodno vrijeme svakako zaslužuje peticu.



Na testovima rijetko srećemo toliko usklađene modele jer koncepciji udobnog putovanja snažni 2,2-litreni motor odlično pristaje. Nekad je s tim obujmom bio jedan od rijetkih na tržištu, a danas su mu se kao konkurenti pojavili Mazdini i Toyotini motori istog obujma. Hondina uzdanica razvija 140 KS, a iako ta brojka danas nije ništa posebno, realno - više vam neće trebati. Najviša brzina od 187 i ubrzanje do stotke od 10,3 sekunde sasvim su solidne performanse jer pretjecanja su jednostavna i pri 150 km/h, a putna brzina lako može biti i maksimalna. Tako je zahvaljujući velikom okretnom momentu (340 Nm) i dobro proračunatom mjenjaču, a njemu treba zahvaliti i na lako ostvarivoj niskoj potrošnji. Naime, većina takvih motora vrlo je štedljiva, no ni s jednim nisku potrošnju nije lako ostvariti kao s Hondinim. Najmanje smo uspjeli zabilježiti samo 4,8, a najviše 9,7 litara. Iako bi CR-V mogao imati i veći spremnik goriva od 58 litara, uz prosječnu potrošnju od 7,2 litre (nije ju problem postići), doseg će lako premašiti 800 km.



Manjkavosti, kao što vidite, honda CR-V gotovo i nema. Poželjeli bismo samo nešto učinkovitije kočnice za dinamičniju vožnju i nešto agilnije podvozje. CR-V se u zavoju voli nagnuti, no problema s trakcijom nema zbog stalnog pogona na sve kotače. S druge strane, kad bi podvozje bilo tvrđe podešeno, na nečujno upijanje neravnina mogli bismo zaboraviti. Ovako je CR-V krstarica kojom se nećete žuriti što prije završiti putovanje, a zbog pogona i povišenog podvozja skretanje izvan asfalta nameće se samo po sebi.
Cijena, kontra svim očekivanjima, ipak nije nepremostiva prepreka. Dizelski CR-V ima početnu cijenu od 232.900 kuna, a model s opremom executive, poput testiranog, košta 252.990 kuna. Toliko, naime, stoji obiteljsko-putno zadovoljstvo u prepoznatljivom Hondinom pakiranju.


prostranost, motor, mjenjač, potrošnja, prtljažnik, tišina na putovanju, materijali, oprema, ergonomija

kočnice, naginjanje

Tehnički podaci

Karoserija
SUV s peterim vratima, dužina x širina x visina 4525 x 1820 x 1675 mm, međuosovinski razmak 2690 mm, masa praznog vozila 1669 kg, obujam prtljažnika 524 litre, spremnik goriva 58 litara, krug okretanja 11,8/12 m

Motor
Četverocilindarski turbodizelski motor, postavljen sprijeda poprečno, dvije bregaste osovine po glavi, četiri ventila po cilindru, blok i glava od aluminijske legure, obujam 2204 ccm, snaga 103 kW (140 KS) pri 6000 o/min, najveći okretni moment 340 pri 2000 o/min

Performanse
Ubrzanje 0-100 km/h    10,3 s
   
Najviša brzina           187 km/h

Potrošnja (ECE)            5,7/6,5/8,1
    na testu       7,2
    najviša        9,7
    najniža        4,8

Doseg           805 km

Cijena

Honda CR-V 2,2 CDTi    232,900 kuna

Honda CR-V 2,2 CTDi executive

Honda CR-V 2,2 CTDi executive

Tržišni podaci

Cijena: 232,900 kuna

Motor

Motor: benzin redni 4

Radni obujam klipa: 1973 cm3

Nominalne performanse: 147 KS @ 5500 rpm

Okretni moment: 182 Nm @ 4200 rpm

Najviša brzina: 174 km/h

Ubrzanje od 0 do 100 km/h: 10,5 s

Prosječna potrošnja: 106 l/100km

idi na detaljne informacije >>

Motor-Presse Online: Motorevija / Motor-Presse Hrvatska d.o.o.

Nedavno pretraživani izrazi: honda fr-v citroenmberlingo novi ford focus kia ceed ubrz honda fr-v ford focus c-max bmw i fiat fiesta cayenne prprema katalizator za polo clasio hair color test rabljenih opel corsa d verso honda fan klub megane cupe brizgaljkeopelvectraa bmw i fiat gtiv usporedni.testfaudifbmwtmerced usporedni.testfaudifbmwtmerced rangeproverwevoque santa fe vs sorento cijenanovoggolfa mercedesnml uggiclassicwshortepaisley,fugg verso jean todd oel insignia astra gtc ljetnje koliko ulja ide u motor qashqa guiness rekord rapid spaceback motorno ulje za ford koliko ulja ide u motor golf orlando citroen.. mercedes benz c klasa plug in zimske gume za toyot auris koliko ulja ide u motor golf domagoj kodzic most za polo fordlmax kupnjaozimskihaguma peugeot boxer polortsi svjetala na vozilima scotti nova astra koliko ulja ide u mercedes a e