2008-06-17 , Autor: Ozren Adamović
Bookmark and Share

Novi je accord dinamičniji i izgledom i voznim svojstvima, a temeljito su mu dorađeni i već otprije poznati motori




Još od početka devedesetih godina prošlog stoljeća honda accord jedan je od popularnijih japanskih automobila u nas. No Hondina je limuzina bitno starija, štoviše, prvi je accord predstavljen 1976., a danas je pred nama osma generacija.Na prvi se pogled čini da novi accord izgledom i nije toliko različit od prethodnika, ali već nakon nekoliko sekundi dojam je drugačiji. Izgled ima logičnu vezu s prošlim modelom, ali sve je novo - kako vizualno, tako i mehanički. Prva razlika (osim, naravno, izgleda) koja se vidi jest da je auto širi i niži, što ga čini i vizualno i vozački dinamičnijim.

Sljedeće što upada u oči je dojam koji je najjednostavnije opisati kao "skuplji". Hondini su se inženjeri i dizajneri potrudili kako bi stvorili dojam nečega što se u autoindustriji često naziva dojmom "premium" proizvoda. To, naravno, ne znači da stari accord nije bio kvalitetan i dobro složen, naprotiv, to znači samo da je taj dojam sada dodatno naglašen i da ga vozač i putnici stalno vide i osjete. Naravno, to uključuje i bogatije pakete opreme.

No, osim kvalitete i pouzdanosti, Hondini su automobili uvijek imali i određeni sportski "štih", a i na tome polju novi accord ima što za reći.Čvrstoća karoserije je viša, ovjes je temeljito izmijenjen, upravljač je precizniji, a težište automobila je niže. Brza vožnja zavojima u accordu pruža vozaču puno zadovoljstva. Auto je pri brzim prolascima kroz zavoj dugo neutralan, a kod pretjerivanja se lako kontrolira i vraća na pravi put. Elektronski sustav stabilnosti efikasan je i nenametljiv. Unutrašnjost je uređena modernije i svježije, s nekim elementima iz drugih kućnih modela.



Ploča s instrumentima podsjeća na onu s civica, ali je smirenija od njegovog "svemirskog" ugođaja - kako limuzini poput accorda i dolikuje. Središnjom konzolom dominira veliki okrugli gumb za navigaciju kroz razne menije, a konzola se naglašeno nastavlja na visoki središnji greben.Prostora ima za četvero odraslih putnika, a i peti će se ugurati u nuždi. Šira karoserija znači i više prostora u širinu u unutrašnjosti. Prtljažnik je obujma 467 litara, dakle među najvećima u klasi.Pored limuzine, predstavljen je i karavan, odnosno u Hondinom nazivlju 'tourer'.

Za razliku od prethodnika koji je obilovao prostorom čak i nauštrb izgleda, novi je accord tourer zamišljen upravo suprotno. Dinamičnom obliku stražnjega kraja žrtvovan je obujam prtljažnika koji je sada samo 395 litara u osnovnoj konfiguraciji. Nedostatak pukog volumena nadoknađuje pretincima i jednostavnim sustavom preklapanja stražnjih sjedala. Kao i ranije, accord tourer nudi i opciju električno pokretnog poklopca prtljažnika.

Što se motora tiče, situacija je gotovo jednaka kao i dosad. Benzinsku ponudu započinje dvolitreni četveroclindraš od 156 KS koji je dorađen pa mu je već niska potrošnja iz prethodnog modela dodatno smanjena i u prosjeku troši samo 7,3 litre na 100 kilometara. Drugi benzinac poznati je 2,4-litreni stroj koji sada razvija 201 KS i 234 Nm. Osim povećanja snage i momenta, i on se odlikuje niskom prosječnom potrošnjom od devet litara.



Najveće promjene doživio je 2,2-litreni turbodizelaš koji nosi i novu oznaku i-DTEC. Odlikuje se najnovijom generacijom ubrizgavanja po principu common-rail i piezoelektričnim brizgaljkama koje su omogućile ubrizgavanje u čak pet faza. To ga čini tišim, efikasnijim i štedljivijim. Sada razvija 150 KS i najveći okretni moment od 350 Nm zahvaljujući čemu njime pokretan novi accord iz mjesta do 100 km/h stiže za 9,6 sekundi i postiže najviših 212 km/h. Sve to čini uz samo 5,9 litara prosječne potrošnje i 155 g/km CO2.

Svi motori serijski su opremljeni ručnim šestostupanjskim mjenjačima, a na benzincima je dostupan i automatik s pet stupnjeva prijenosa. Dizelaš će automatski mjenjač dobiti kasnije, najvjerojatnije krajem godine.Novi accord na naše tržište stiže uskoro, već početkom lipnja. Karavan će doći kasnije, a cijene još nisu poznate.

Inteligentni sustavi
Uz snažnije motore i najbogatiji paket opreme u novom accordu dostupan je Hondin napredni sustav ADAS - advanced driving assist system - koji se sastoji od tri tehnološki napredne komponente. Prva od njih je LKAS, sustav koji prateći linije na cesti po potrebi zakreće volan i drži auto na zadanoj putanji. ACC je druga kratica iza koje se krije adaptivni tempomat čiji radar zadržava stalni razmak od vozila ispred, a treći je član ovog elektronskog "trija fantastikus" CMBS - sustav koji upozorava vozača da se prebrzo približava vozilu ispred i pomaže pri kočenju u takvoj situaciji.

Model: Honda accord
Motor: 2,0 i-VTEC 2,4 i-VTEC 2,0 i-DTEC
Snaga (kW/KS): 115/156 148/201 110/150
Pri o/min: 6300 7000 4000
Moment (Nm): 192 234 350
Pri o/min: 4300 4500 2000
Najviša brzina (km/h): 215 (212)* 227 (222) 212 (207)
Ubrzanje do 100 km/h (s): 9,3 (9,4) 7,8 9,6 (9,8)
Dužina/širina/visina (mm): 4726/1840/1440 (4740/1840/1470)
Međusovinski razmak (mm): 2705
Prtljažnik (l): 467 (395)
Potrošnja ECE-norma 7,2 (7,3) 8,8 (9) 5,6 (5,9)
Emisija CO2 170 (173) 209 (215) 148 (155)
* vrijednosti u zagradama odnose se na tourer


Motor-Presse Online: Motorevija / Motor-Presse Hrvatska d.o.o.

Nedavno pretraživani izrazi: alphabethhearttagbracelet audidario zglob hom passat vwgolfvigtibycfcstylings mercedescslrumclaren damierocanvas romanoferaris venga honda crv hak test guma seat cordoba dijelovi adac test pouzdanosti theinorth.faceatriclimatetgore gulia kombivozila theinorth.faceatriclimatetgore pritisak u gumama grande punto opel zafira tourer audioavant christianlouboutinchangeof autitnazakciji nissanalmeradjelovi chevroletrcruze sportage and x=y clioatest strip koliko ulja ide u motor citro noviskiatsorento renaultsmeganedcc koliko ulja ide u motor audi a vlak velikiokalendarusvihanoviteta audiq nissan micra motorno ulje koje lancia povrataklegendeslr pritisak u gumama grande punto usporedni.testtzadnjiapogonri zadnja lijeva vrata seat leon christianilouboutinrjoliegslin nisan qashqai mercedes-benzsclass nissan micra motorno ulje koje mercedesose porcheacayman audiottsacijena fordmondeotddi audiq subaru legacy speedmax pritisakugumamasuzukiswift