Autokreso
Autokreso
Book
2010-01-28 , Autor: Marko Tomac, Slike: Vanda Kljajo
Bookmark and Share

Mondeo ve_ desetak godina slovi za vrhunski putni automobil, a sa 2,2-litrenim dizelom sa 175 KS uz to je i vrlo brz




Mondeo je dug poput većih limuzina srednje klase, a kad sjednete u njega, veličinom bi vas mogao i uplašiti. Ne samo da mu je kabina golema, nego zastrašujuće izgledaju i dugi poklopac motora te stražnji kraj koji pokušavate otkriti u retrovizoru. No, upravo bi vam se to moglo svidjeti.

Mondeo je vrlo reprezentativan, pogotovo ako je opremljen bogatom opremom poput testiranog modela. Veliki kotači, kromirani okviri maske i prozora na velikoj karoseriji zaista daju novi sjaj Fordovom plavom ovalu. Sjaj odvažne poslovne limuzine.

Jednako je uvjerljiv i u kabini, pogotovo s paketima iznad opreme trend. Mondeo će s ghiom izgledati luksuznije, a s titaniumom pomalo sportski, no za te opreme potrebno je izdvojiti još oko 3000 eura. Tad će se u opremi naći, između ostalog, sportska sjedala, bogato putno računalo i odličan audiosustav s osam zvučnika. Sve to kvalitetu putovanja diže na vrlo visoku razinu i zapravo zato do zadnjeg trena nismo mogli dokučiti je li mondeo bolje voziti ili je ipak bolje u njemu biti vožen. Ambijent u kabini je malo mračniji, ali vrlo ugodan. Putnike grle mekani materijali i dobro odabrani alu-umeci, pa mondeo i putnim prostorom ispunjava velika očekivanja nametnuta raskošnim dimenzijama. Zamjerki na koncepciju gotovo da i nema.



Upitnici se pojavljuju kad sjednemo za volan, prije vožnje. Tanki mu upravljač jednostavno ne pristaje, a pomalo zabrinuto proučili smo i instrumente s velikim ekranom. Zamjerku bismo uputili i ručici mjenjača, ali ne i njenom radu. Loše je profilirana i nije baš najbolje pozicionirana. No, to je otprilike to, jer mondeo je po svemu ostalom superiorna poslovna limuzina. Dokazao je to i vrlo visok plasman na našem prošlogodišnjem mastertestu srednje klase, u kojem je analizirano jedanaest automobila.

Sa 175 KS i čak 420 Nm pod poklopcem vrlo je brz. Iznenađujuće, ali pogon na samo prednje kotače nema problema s trakcijom zbog golemog momenta. Ali, sjećamo se i prvih modela na testu. Prednji ovjes mondea s posebnim ublaživačima udara i ukrutama pravo je remek-djelo. Voli zavoje. Motoru bi dobro pristajao i automatski mjenjač, no takvog u ponudi s najjačim 2,2-litrenim turbodizelom nema. Ručni mjenjač je dobro proračunat i glatko klizi kroz brzine, a mondeo svoju moć najupečatljivije prezentira pri visokim brzinama. Kad stignete do pete ili šeste brzine, stvar u svoje ruke preuzima odlična elastičnost. Pretjecanja iznad 80 km/h gotova su u trenu, a lakoća ubrzanja iznad 160 km/h impresivna je. Dobar je i oko 3000 eura jeftiniji dvolitreni turbodizel sa 140 KS, no voziti jaču 2,2-litrenu izvedbu, osim brzine, povlači i osjećaj prestiža.


Izbornik na velikom ekranu među instrumentima skriva pregršt opcija i informacija, a kroz
njega se prolazi logikom posuđenom s mobilnih telefona. Potrebno je dosta privikavanja

Vozne osobine su na razini sportskih modela, kao i kočnice, no u mondeu je to poglavlje zaokruženo mekšim oprugama i udobnim putovanjem. Ukratko, mondeo je savršen vozački kompromis za nekoga tko puno putuje s mislima o poslu, ali ponekad voli misliti i na vožnju. U putovanje s pet zvjezdica uklapa se i niska potrošnja u kombinaciji sa spremnikom goriva od 70 litara. Najmanje smo potrošili vozeći starom karlovačkom 80 km/h, kada je potrošnja pala na samo 5,7 litara. Brzina na autocesti znači oko 10 litara, a prosjek testa se sveo na 8,1 litru. Korektno.

Testirani je model imao karoseriju s velikim petim vratima koja je od limuzinske s uskim prtljažnim otvorom skuplja 713 eura. Doplata je to koja vrijedi jer 550 litara prtljažnika s njome postaje još iskoristivije, a stilske razlike gotovo ne postoje.

Početni model mondea 2,2 TDCi s opremom trend stoji 31.618 eura, a s opremom ghia ili titanium 34.664. Isti takav mondeo ghia X ili titanium X još je skuplji - 36.956 eura. Ti modeli donose zakretna svjetla, kožna sjedala, veće naplatke, grijanje sjedala, a sva ta oprema mondeu baš dobro pristaje. Testirani je model bio takav i, ako je moguće, to svakako doplatite.

2010-01-29 14:31:49

Slažem se sa konstatacijama novinara. Mondeo je vrhunski stroj i zapravo spada u višu srednju klasu jer je čak i veći od takmaca iz te kategorije. Nevjerojatno je koliko je primitivno HR tržište, ako gledamo opću podcjenjenost Fordova koji redom , iako konfekciskog predznaka, imaju premium tehniku. Mondeo MK3 je bio preobučeni Jaguar X type, a ovaj aktuelni je Volvo S 80. Uz napomenu da u oba slučaja bolje "dišu" nego premium braća. Mislim da niti jedan auto u klasi ne nudi sveukupan paket kakvog nudi Mondeo, ali to je očito podatak samo za znalce. Ostali će raspravljati o narodnim kolima sa TDI motorima i pritom jesti kotlovinu na Jakuševcu...

Morate biti prijavljeni kako bi ostavili komentar Prijava >

Ford Mondeo 2.2 TDCI titanium X

Ford Mondeo 2.2 TDCI titanium X

Tržišni podaci

Vrsta: Ford

Cijena: 269.778 kuna

Motor

Motor: dizel redni 4

Radni obujam klipa: 2179 cm3

Nominalne performanse: 175 KS @ 3500 rpm

Okretni moment: 400/420 Nm @ 1750-2750 rpm

Najviša brzina: 223 km/h

Ubrzanje od 0 do 100 km/h: 8,7 s

Prosječna potrošnja: 6,2 l/100km

Ford

idi na detaljne informacije >>

Motor-Presse Online: Motorevija / Motor-Presse Hrvatska d.o.o.

Nedavno pretraživani izrazi: citroen berlingo furgon nissan motorno ulje vwrpolortdi vwrbeetle astra cabrio automotorisport upozorenje nissan motorno ulje koje trosi test autosjedalica refari opel astra classic authentic minnesota vikings je alfa gt test mercedesebenz lancia musa test opelsinsignijatsportsaturer nemo multispace kvaliteta goriva renault megane gt test rabljenog honda toyota corolla kupci ispuh peugeotrnagradnapigra test rabljenog honda christian louboutin python lea toyota-prekowrijekeiisprekoamo test goriva gilera toyotanlandacruiser coach handbag - all dark purpl thefnorthdfacekhaydeniiicshoes prodaja u micubisi lancer testsovog.touarega tiffany paloma picasso scribbl test auto gume kleber dinaxer test pnevmatika toyota stari modeli prvi test alfa romeo e klasa toyotasurbandcruiser laguna gt clio williams williams william opelsmerivaodijelovi bluermotion daciaduster santafegume alfa romeo brera zimskemgumeshondayaccord ugradnja dizel motora u benzin peugeotrnagradnapigra