Autokreso
Autokreso
Auto Katalog
2010-01-28 , Autor: Marko Tomac, Slike: Vanda Kljajo
Bookmark and Share

Mondeo ve_ desetak godina slovi za vrhunski putni automobil, a sa 2,2-litrenim dizelom sa 175 KS uz to je i vrlo brz




Mondeo je dug poput većih limuzina srednje klase, a kad sjednete u njega, veličinom bi vas mogao i uplašiti. Ne samo da mu je kabina golema, nego zastrašujuće izgledaju i dugi poklopac motora te stražnji kraj koji pokušavate otkriti u retrovizoru. No, upravo bi vam se to moglo svidjeti.

Mondeo je vrlo reprezentativan, pogotovo ako je opremljen bogatom opremom poput testiranog modela. Veliki kotači, kromirani okviri maske i prozora na velikoj karoseriji zaista daju novi sjaj Fordovom plavom ovalu. Sjaj odvažne poslovne limuzine.

Jednako je uvjerljiv i u kabini, pogotovo s paketima iznad opreme trend. Mondeo će s ghiom izgledati luksuznije, a s titaniumom pomalo sportski, no za te opreme potrebno je izdvojiti još oko 3000 eura. Tad će se u opremi naći, između ostalog, sportska sjedala, bogato putno računalo i odličan audiosustav s osam zvučnika. Sve to kvalitetu putovanja diže na vrlo visoku razinu i zapravo zato do zadnjeg trena nismo mogli dokučiti je li mondeo bolje voziti ili je ipak bolje u njemu biti vožen. Ambijent u kabini je malo mračniji, ali vrlo ugodan. Putnike grle mekani materijali i dobro odabrani alu-umeci, pa mondeo i putnim prostorom ispunjava velika očekivanja nametnuta raskošnim dimenzijama. Zamjerki na koncepciju gotovo da i nema.



Upitnici se pojavljuju kad sjednemo za volan, prije vožnje. Tanki mu upravljač jednostavno ne pristaje, a pomalo zabrinuto proučili smo i instrumente s velikim ekranom. Zamjerku bismo uputili i ručici mjenjača, ali ne i njenom radu. Loše je profilirana i nije baš najbolje pozicionirana. No, to je otprilike to, jer mondeo je po svemu ostalom superiorna poslovna limuzina. Dokazao je to i vrlo visok plasman na našem prošlogodišnjem mastertestu srednje klase, u kojem je analizirano jedanaest automobila.

Sa 175 KS i čak 420 Nm pod poklopcem vrlo je brz. Iznenađujuće, ali pogon na samo prednje kotače nema problema s trakcijom zbog golemog momenta. Ali, sjećamo se i prvih modela na testu. Prednji ovjes mondea s posebnim ublaživačima udara i ukrutama pravo je remek-djelo. Voli zavoje. Motoru bi dobro pristajao i automatski mjenjač, no takvog u ponudi s najjačim 2,2-litrenim turbodizelom nema. Ručni mjenjač je dobro proračunat i glatko klizi kroz brzine, a mondeo svoju moć najupečatljivije prezentira pri visokim brzinama. Kad stignete do pete ili šeste brzine, stvar u svoje ruke preuzima odlična elastičnost. Pretjecanja iznad 80 km/h gotova su u trenu, a lakoća ubrzanja iznad 160 km/h impresivna je. Dobar je i oko 3000 eura jeftiniji dvolitreni turbodizel sa 140 KS, no voziti jaču 2,2-litrenu izvedbu, osim brzine, povlači i osjećaj prestiža.


Izbornik na velikom ekranu među instrumentima skriva pregršt opcija i informacija, a kroz
njega se prolazi logikom posuđenom s mobilnih telefona. Potrebno je dosta privikavanja

Vozne osobine su na razini sportskih modela, kao i kočnice, no u mondeu je to poglavlje zaokruženo mekšim oprugama i udobnim putovanjem. Ukratko, mondeo je savršen vozački kompromis za nekoga tko puno putuje s mislima o poslu, ali ponekad voli misliti i na vožnju. U putovanje s pet zvjezdica uklapa se i niska potrošnja u kombinaciji sa spremnikom goriva od 70 litara. Najmanje smo potrošili vozeći starom karlovačkom 80 km/h, kada je potrošnja pala na samo 5,7 litara. Brzina na autocesti znači oko 10 litara, a prosjek testa se sveo na 8,1 litru. Korektno.

Testirani je model imao karoseriju s velikim petim vratima koja je od limuzinske s uskim prtljažnim otvorom skuplja 713 eura. Doplata je to koja vrijedi jer 550 litara prtljažnika s njome postaje još iskoristivije, a stilske razlike gotovo ne postoje.

Početni model mondea 2,2 TDCi s opremom trend stoji 31.618 eura, a s opremom ghia ili titanium 34.664. Isti takav mondeo ghia X ili titanium X još je skuplji - 36.956 eura. Ti modeli donose zakretna svjetla, kožna sjedala, veće naplatke, grijanje sjedala, a sva ta oprema mondeu baš dobro pristaje. Testirani je model bio takav i, ako je moguće, to svakako doplatite.

2010-01-29 14:31:49

Slažem se sa konstatacijama novinara. Mondeo je vrhunski stroj i zapravo spada u višu srednju klasu jer je čak i veći od takmaca iz te kategorije. Nevjerojatno je koliko je primitivno HR tržište, ako gledamo opću podcjenjenost Fordova koji redom , iako konfekciskog predznaka, imaju premium tehniku. Mondeo MK3 je bio preobučeni Jaguar X type, a ovaj aktuelni je Volvo S 80. Uz napomenu da u oba slučaja bolje "dišu" nego premium braća. Mislim da niti jedan auto u klasi ne nudi sveukupan paket kakvog nudi Mondeo, ali to je očito podatak samo za znalce. Ostali će raspravljati o narodnim kolima sa TDI motorima i pritom jesti kotlovinu na Jakuševcu...

Morate biti prijavljeni kako bi ostavili komentar Prijava >

Ford Mondeo 2.2 TDCI titanium X

Ford Mondeo 2.2 TDCI titanium X

Tržišni podaci

Vrsta: Ford

Cijena: 269.778 kuna

Motor

Motor: dizel redni 4

Radni obujam klipa: 2179 cm3

Nominalne performanse: 175 KS @ 3500 rpm

Okretni moment: 400/420 Nm @ 1750-2750 rpm

Najviša brzina: 223 km/h

Ubrzanje od 0 do 100 km/h: 8,7 s

Prosječna potrošnja: 6,2 l/100km

Ford

idi na detaljne informacije >>

Motor-Presse Online: Motorevija / Motor-Presse Hrvatska d.o.o.

Nedavno pretraživani izrazi: can-am terracan vwjpologsi tiffany accessories,tiffany ac lanciaokapawcupe brizgaljke opel citroen c ulysses starost gume-pokazatelj subaru forrester subrau vw polo facelift opelazafiragdijelovi fiatepuntocevo bmw,eaudi,amercedes privacy notice : tiffanycompan dizel ili benzin conditions of use : tiffanyoff opel vectra opc farovi renault nissan megan cijena seat cordoba cjene testavw zakretnotsvijetlo testupassatacc vw golf - usporedni test mazda dakarttoyotashi-lux mercedestfiltri girls just wanna have fun test motora gume ljetne . great wall tiffanybanglesmoondanglein crashktest theanorthlfacepgorestexpjacket infinity m daewo leganza discount christian louboutin p koje ulje ide u land cruiser priotisak u gumi kia carnival hyundaicoupe test rabljenog suzuki jimny videoolatvalazfordafiesta pritisak u gumama honda hrv renault laguna gt clio ulja cijena dijelova seat ibiza novi stepway opel sintra