2008-12-23
Bookmark and Share

ili Nova ka-rizma




U vrijeme kada smo svi naviknuli na prosječno šestogodišnji vijek jedne generacije nekog modela, čak 12 godina koliko je na tržištu izdržala prethodna generacija forda ka doima se pomalo nestvarnim. No, Fordov mališan u to je vrijeme postao karizmatičan, a proslavili su ga otkačen i izuzetno jedinstven dizajn te usprkos realno slabašnim motorima odlične vozne odlike. Istina je da ka kod nas nije imao ni približno tako veliki tržišni uspjeh, pa ni ka-rizmu, kao u ostatku Europe, a posebice u Velikoj Britaniji gdje je dosegnuo kultni status.

Njegova nova generacija po pitanju dizajna zaokret je u posve novom znatno konzervativnijem smjeru „mainstreama“. Platformu i tvornicu u kojoj se proizvodi dijeli s fiatom 500, a cijelokupan dizajn prati smjernice novog Fordovog dizajna kinetic. Stoga ne čudi što sprijeda ponajviše sliči također novoj fiesti, a s boka je pak mnoge podsjetio na aktualnu opel corsu. Stari ka prepoznatljiv je tek u obliku i kutu kojim se spuštaju stražnja treća vrata.

Uz to, svakako je zanimljivo da - iako se doima osjetno većim - ka je prema dimenzijama istovjetan svom prethodniku. Usprkos tome, unutrašnjost je prostranija no u prethodnoj generaciji, a za 20 posto je povećan i prtljažnik (ukupno 244 liltre), no treba imati na umu da je ka namijenjen prijevozu najviše četiri osobe. Isto tako, moderna je arhitektura uvelike povećala sigurnost pa budući da je fiat 500 ostvario pet zvjezdica na Euroncapovim testiranjima, nema razloga da - kada bude testiran - ih ne osvoji i novi ka.



Za razliku od dizajna novi ka je zadržao izvrsne vozne odlike svog prethodnika. Povrh toga, u Fordu su potpuno preradili osnovnu konfiguraciju podvozja naslijeđenu od fiata 500 te je nesumnjivo prilagodili fordovskim voznim odlikama. Osim promijenjenih karakteristika elektronskog nadzora električnog serva, izmijenjena je i njegova geometrija, a najveća novost je uvođenje stabilizatora na stražnjoj osovini. Osim toga, ugrađene su i nešto mekše opruge uz amortizere drukčijih karakteristika. Ukupan je dojam naprosto odličan.

Naime, ka je zadržao upravljivost i preciznost vođenja kroz zavoje prethodne generacije, no s uvelike boljim upijanjem neravnina i gotovo sasvim izbrisanim 500-kinim miješanjem karoserije u zavojima. U prodaju ka kreće s ponudom dvaju motora, a za razliku od prethodnika uz benzinca se nudi i dizelski motor. Uz to, oba su motora Fiatovog porijekla - benzinac ima obujam od 1,2 litre i 69 KS, a 1,3-litreni dizel razvija 75 KS. Oba motora imaju svoje prednosti - iako poprilično male snage benzinac je ugodno iznenadio, jer se tipično talijanski izuzetno rado vrti, a bez dana ne ostaje ni na otvorenim dijelovima ceste.

Uz to, osjetno je lakši od dizela pa je ka s njim nešto precizniji na ulasku u zavoje. S druge strane, dizel je iznimno ekonomičan (oba motora vrlo su ekološka i emitiraju manje od 120 g/kmCO2). Naime, tvornica deklarira prosječnu potrošnju od samo 4,2 litre dizela na 100 km. Ipak, s obzirom na razliku u cijeni i realno gotovo neznatno veću rastrošnost (5,1 l/100 km - tvornički podatak) benzinska je izvedba na nas ostavila bolji ukupni dojam.



Također, dobrom imidžu novog modela ka trebalo bi doprinijeti i njegovo pojavljivanje u najnovijem nastavku sage o tajnom agentu 007 „Quantum of Solace“ (film se počeo prikazivati i u našim kinima samo nekoliko dana prije prezentacije modela ka), gdje mu je pripala uloga automobila Bondove djevojke Olge Kurylenko.

No, kao što je Daniel Craig u prethodnom nastavku Casino Royale potpuno promijenio imidž Jamesa Bonda i od neuništivog superheroja, pretvorio ga u modernog muškarca od krvi i mesa i taj imidž dodatno pojačao u svom drugom filmu, tako je i novi ka zadržao srž, ali dizajnom sasvim promijenio ukupni dojam. Je li, da ostanemo u holivudskim mjerama, Ford ovaj put producirao nastavak uspješan poput recimo Kuma II, ili film za zaborav poput Ralja II, pokazat će zanimanje kupaca. Nama se čini da bi novi ka ovaj put mogao biti osjetno uspješniji u našim krajevima i ostatku kontinentalne Europe, nego u katkad iznimno ekscentričnoj Velikoj Britaniji.

Tri specijalca

Pripadnost segmentu malih gradskih automobila, koji osim praktičnošću kupce trebaju privući i prihvatljivom cijenom, vidljiva je u nešto „sirovijim“ plastičnim dijelovima (u odnosu na viđeno u novoj fiesti) unutrašnjeg uređenja. Za zahtjevnije je Ford osim četiri standardna paketa opreme - studio, style, style+ i zetec, uz najbogatiji zetec pripremio i tri vrlo personalizirana dodatna paketa različitog optičkog dojma nazvana - digital s kričavim zelenim detaljima, grand prix u sportsko crvenoj boji i bijelim prugama te tatto s tetovažama na krovu i bokovima.



Automobil                                               1,2            1,3 TDCi
Vrsta motora/broj cilindara                     R4             R4
Obujam ccm                                            1242         1248
Snaga kW (KS)                                       51 (69)      55 (75)
Maks. okretni moment Nm pri o/min       102/3000  145/1500-3500
Masa kg                                                  940           1055
Dužina x širina mm                                 3620 x 1894
x visina                                                   x 1505
Međuosovinski razmak mm                     2300
Prtljažnik l                                               (VDA) 224/747)
Ubrzanje 0-100 km/h s                           13,1           13,1
Najviša brzina km/h                                159            161
Potrošnja (ECE) l/100 km                       6,3/4,4/5,1 5,2/3,74,2


Motor-Presse Online: Motorevija / Motor-Presse Hrvatska d.o.o.

Nedavno pretraživani izrazi: koliko ulja ide u mondeo motornaiulja astraegtc tehkarakt polotsi koliko ulja u motor mazda hyundai sw seataltearetrovizor tuningogolfwii ioniq suzuki sx tehkarakt vwkpoloacross kia vs brao bregasta osovina renault ii la cruze compact leganza usporednietestekaravana bluetooth moto oprema renault selection omvcpremiumadiesel opel agila subarulegacy fiatspanda general rabljena opel astra h butterflyearringstiffanyear aeklasatmercedesetestovi arsenal jerseys renaultcscenicktest sandero stepway leganza superbdcombi autorosiguranje dimenzije audilquattroeconcept djelovi peugeot jet force c te kamionislike renault nissan yaris hibrid koliko se bari pumpa guma na s lanciakappatds hibridna turbina corsaed ztestaberlingonxtr renault clio svi modeli dacije biosdizel pritisak u gumama grande punto opelsinsignijatsportsaturer