Autokreso
Autokreso
2008-06-17 , Autor: Domagoj Kodžić
Bookmark and Share

Uz novi izgled koji ga čini daleko atraktivnijim i poželjnijim, Ford Focus i dalje veže sve one dobre osobine – prostran je i ugodan za vožnju, leži poput sportskog automobila, vrlo je tih, a može biti i štedljiv




Ford je obnovio svoj focus - samo kozmetički, jer opsežniji zahvati još mu uvijek nisu potrebni. Focus se izvrsno prodaje i na globalnoj i na europskoj razini, a kako prilike stoje - i u Hrvatskoj mu slijede dobri dani. Izvana se novi model najviše razlikuje s nosa. On je posve nov. Moderna svjetla i dalje su velikih dimenzija, a sada djeluju vrlo trendovski i poželjno. Ukrasna maska pala je u sjenu odlično pogođenog odbojnika koji se ističu novom rešetkom ogromnih dimenzija. Ako je k tome još i titanium, kao testni primjerak, pa na sebi ima i 18-colne kotače, i dobro će upućeni susjedi misliti da je riječ o pravom, a ne samo stilski dotjeranom ST primjerku.

Pogled straga, trendovska siva boja, veliki stražnji spojler - sve djeluje vrlo dinamično. Čak i prenaglašeno. Ni unutrašnjost im neće otkriti adute. Presvučena je kožom, te opremljena svime što se može poželjeti. Naravno da imamo primjedbe. One se ne odnose na karakteristične Fordove komande putnog računala ili tempomata, pa čak ni na ručice brisača koji se silom žele razlikovati od konkurencije. Prije svega nam smeta izgled ponekih rješenja. Izgled središnjeg grebena prilično je neuravnotežen.

Zgodne elipse otvora za ventilaciju nakaradno su kombinirane s kvadratnim srednjim grebenom na kojemu se jako ističe Sonyjev audiouređaj posve neprikladnog oblika. Može on biti izvrstan, jednostavan za rukovanje i vrlo pregledan, ali je ružan i promašen. Idemo dalje. Aluminijski izgled nešto je na što smo se već navikli, ali ovdje je “porubljen“ plastikom koja nastoji izgledati kao da je od karbonskih vlakana. Da, samo nastoji.



Stvarno nam nije jasno što su na umu imali konstruktori kada su pristali na dizajnersku podvalu ekstremno malih i nepreciznih toplomjera i pokazivača goriva. Neka znaju da još uvijek postoje vozači koji radije pogledaju instrument nego kompjutor. Otklon od preciznosti instrumenta uvijek je podjednak, dok je kompjutor u pravilu podešen da stalno prikazuje manje. Možda je najbolji dio ovog automobila - motor. Odlično se vozi i dovoljno je brz, a može biti i štedljiv. Pogodili ste. Pokreće ga dvolitreni TDCi stroj.

Stvoren u suradnji Peugeota i Citroëna s jedne, te Forda s druge strane, ugrađuje se u mnoštvo modela svih triju proizvođača i vrlo je poželjan motor. Već se duže vrijeme kiti jednakim vrijednostima – 136 KS pri 4000 o/min, te 320 Nm pri 2000 o/min. Za kraće vrijeme uz upotrebu overboosta raste i do 340 Nm, što je već izvrstan rezultat, bolji od mnogih istinskih sportaša. Stroj radi vrlo mirno i tiho, čak i kada je hladan.

Motor se i dalje nalazi iza samo Fordu sklonog otključavanja. Da bi vozač pokazao namjernicima što pokreće ovaj ugodni automobil, i dalje mu je potreban ključ. Nježno preklopi zaštitni znak, te ključem u dobro znanom smjeru otključa i nadigne poklopac motornog prostora. Još samo othvat rukom i - poklopac je napokon podignut. Dugo? Da, k tome još i komplicirano, pa i zahtjevno, no svejedno daleko jednostavnije od neprestanog traženja sve manjih pipaca koji su zbog sve mekše plastike sve teže pokretljivi.



Tada prljamo ruke ili nerijetko gulimo kožu, a ovako ne. No, tko bi bolje znao?
Sjedamo na mala i kratka sjedala. Dobro se podešavaju. Na žalost, ni Ford nije izbjegao trend sve višeg sjedenja. Čini nam se da smo u starom modelu sjedili niže. Već nam prvi kilometri izvlače osmijeh. Focus se i dalje izuzetno vozi. Čudno nam je crveno i bijelo osvjetljenje instrumenata. Ipak, bolje je od prijašnje nijanse zamućene zelene boje. Sve su komande prikladne. Ručica mjenjača je izvrsna, brza i precizna. Motor prima gas već na blage dodire, a kako smo navikli da broj okretaja kod modernih dizela uglavnom držimo na malo preko 2000 o/min, stalno imamo na raspolaganju veliku količinu zadivljujućih ubrzanja. Zato se danas cijene dizeli.

Upravljač nam se doima malo preizravnim. Kako to da su u Fordu otišli ovako daleko? Čekaj, pa on ima podešavanje. Osim standardnog i komfornog položaja, bio je podešen na sportski mod. Kad znamo iz koje je redakcije stigao, to nam je još čudnije. Do sada smo mislili kako oni samo pokušavaju ostvariti što nižu potrošnju! Dakle, ni oni nisu imuni na dinamičan doživljaj novog focusa. Vozimo polako; malo je pretvrd ili su ceste još lošije. Niži profil još većih kotača automatski povećava tvrdoću, što je prilično osjetljivo. Taj efekt smanjujemo većim brzinama, a na otvorenoj cesti doista uživamo zahvaljujući izvrsnoj upravljivosti i kočnicama - impresivno su snažne, a precizno se doziraju.

Focus na sebi ima kontinentalke u dimenziji 225/40 R 18. Bolje su nego što smo očekivali, mada dosta cvile. Ni kiša ih ne ometa, stvarno su dobre. Igramo se ESP-om. Isključujemo ga. Focus odlično leži bez ikakve elektronske pomoći. Malo je danas ovako dobro napravljenih automobila. Uživamo u vožnji i performansama. Ubrzanje do 100 km/h traje samo 9,3 sekunde, čime se ovakav focus nalazi na granici sportskijih dizelskih modela u klasi. Dovoljno je visoka i krajnja brzina od 203 km/h. Do 180 km/h stiže impresivno, a kasnije je malo ljeniji.

Zahvaljujući dugačkom, šestom stupnju prijenosa, ni buka nije previsoka. Na 180 km/h motor se vrti na samo 3100 o/min, što može biti izuzetno dugotrajno. Tako dugu šestu brzinu nema ni jedan sličan automobil. Razlog? Zato jer ne može. Usprkos našim natjerivanjima, focus ne troši previše. Prosjek nam je bio nešto veći od osam litara. Da smo kojim slučajem htjeli manje, mogli smo ga održavati na otprilike 6,5 litara, ali tada je mudrije kupiti slabiji model pa još više uštedjeti.

Osim potpune gradske prikladnosti, ford focus je u ovakvoj kombinaciji s najmoćnijim dizelom u ponudi i prestižnim paketom opreme odlično rješenje za putovanja. Izvrsna dinamika vozila tada će još više doći do izražaja, pa će netko vješt i uz minimalno opsluživanje mjenjača biti vrlo brz i nadasve zadovoljan. Revidirajući unutarnje dimenzije, u Fordu su sada daleko bolje iskoristili prostor, pa im je narasao i prtljažnik.

U osnovnom stanju prima priličnih 395 litara, a prema potrebi (uz preklapanje stražnjih sjedala) raste i do 1260 litara, što je dovoljno i za veću obitelj koja će u svemu biti zadovoljna. 'Njemu' će biti dovoljno sportski i jako vozljiv, dok će 'ona' biti zadovoljna ugledom i atraktivnošću cjeline. Klinci ionako više cijene prostor, a playstation nije ugrađen. I bolje da je tako jer je i ovako cijena vrlo visoka – 184.000 kuna. Doduše, ona je nedovoljna da kupite neki drugi, razvikaniji, pomodniji ili možda šminkerskiji automobil u kojemu se nećete osjećati ovako dobro.

Kozmetičke promjene forda focusa dogodile su se samo zato jer ovakav izgled sada njeguje mondeo, a uskoro stižu ka i fiesta, pa bi bio red da ih već takav dočeka i najprodavaniji član obitelji. Focusa po ostalim parametrima ionako nema što uzdrmati.


Motor-Presse Online: Motorevija / Motor-Presse Hrvatska d.o.o.

Nedavno pretraživani izrazi: opel felge servis zimske gume honda accord kolikoulja u motor fiat punt oktanski zimske gume za toyota auris nissanx-trail usporedni test - vw golf vii, golf tsi ranault scenic promjene u kompaktnoj klasi novi passat povratakilegendejmercedes jaguar xj asxmitsubitshi test focus st mazdauhe grand auto disko getriba clio cijena servisa seat ibiza cijena rezervoara senzor nagiba continetal mitsubishi outlander hyundai elantra moderna lambda sonda bravo hgt ssang yong rexton honda accord test toyotalravev mercedes a klasa motorno ulje honda acord golf fsi tiffanytpalomalpicassoxscribbl octavia facelift koliko ide ulja u motor smart insigniasavjeti test mercedes r r struju cijena rezervoara ford focus combi kiaceed v focus obiteljsko akcije nissan note test rabljenog citroen croser laguna womensnorthfacetriclimatej cijene servisa mitsubishi asx