Autokreso
Autokreso
2010-04-27 , Autor: Igor Doležal
Bookmark and Share

Nova generacija još više razdvaja jednojajčane blizance. S-Max kreće oštrije u smjeru sporta, Galaxy ostaje u sferi luksuza. Promjene uključuju novi ecoboost benzinac sa 203 KS i rafiniranije dizele



Nastali na zajedničkoj platformi, S-max i galaxy vrlo su važni modeli u Fordovoj gami monovolumena. Zapravo, dok galaxy još možemo bez problema utrpati u tu kategoriju, uz pridjev veliki, za „sportski“ se S-max čini kao da otvara, automobilskim žargonom, sasvim zasebnu nišu. Fordovcima je to uspjelo izvesti svojevrsnom derivacijom karavana i klasičnog monovolumena, a kada se 2006. godine pojavio (u paru s galaxyjem), svijet je i prvi put vidio kako će izgledati i ostali modeli na bazi tzv. kinetičkog dizajna.

Tada, a još više danas, kad smo isprobali obnovljenu generaciju, Ford se potrudio dodatno naglasiti razlike jednojajčanih blizanaca. Iako oba imaju isti cilj, a to je prijevoz veće količine putnika i prtljage, S-max sad još više profilira svoj sportski karakter, dok galaxy gura u smjeru elegancije i komfora. Izvana sve ide u smjeru novog global one focusa/C-maxa, no promjene nisu toliko drastične koliko bi europski šef dizajna Martin Smith voli naglasiti.

Dok revni Martin broji navodnih 1500 izmjena, spomenimo znatno važniju činjenicu da u S-maxu/galaxyju debitira nova obitelj ecoboost benzinskih motora, odnosno unaprijeđeni dvolitreni dizel s comon-railom u tri izvedbe snage (115, 140 i 163 KS). Radi većeg komfora, ecoboost benzinac (isključivo) te dva jača dizelaša (opcionalno) dolaze i s mjenjačem s dvostrukom spojkom koji Ford krsti imenom powershift. U hrvatskim bismo ih salonima trebali vidjeti u svibnju ove godine, a zasad znamo da S-max kreće s cijenama od 187.000 kuna, a galaxy od 211.630 kuna. Spomenuto, naravno, vrijedi za kombinaciju s poznatim početnim benzincem (145 KS) i trend opremom.

S-max

Podvozje/vožnja

Napravljene su samo sitne prilagodbe s obzirom na nove motore i mjenjač. U praksi to znači da je S-max kao i prije voznim osobinama bliže kompaktima nego monovolumenima. Naginjanje karoserije je, s obzirom na volumen, minimalno, a upravljač je prilično izravan. Tate (ili mame) s nikad prežaljenim sportskim ambicijama to će cijeniti, oni koji više naginju obiteljskoj vožnji krivit će preizravne komande i ubrzo shvatiti da sjede u pogrešnom modelu.

Dizajn

Do 2006. Ford je velike monovolumene pravio u suradnji s Volkswagenom, a tad predstavlja par galaxy/S-max s novim kinetic dizajnom. Ova godina donosi revoluciju kinetičkog dizajna. Teška riječ. Da vam pomognemo - prednji i stražnji kraj neznatno su promijenjeni da bi marketinški gurui mogli govoriti o 3D dizajnu. Zapravo, sprijeda je sad povećana donja trapezoidna maska, u sjajnom crnom finišu, straga su LED-svjetla povezana ukrasnom letvicom od brušena kroma, a ispod nalazimo novi profil branika. Ako investirate u nešto više od početne opreme trend, dobijete i dnevna LED-svjetla sprijeda, kromirane okvire oko bočnih prozora, konzolu iznad glave…

Detalji
Da bi naglasili sportski karakter S-maxa, fordovci nude škrge iznad lukova kotača. To, naravno, znamo i s prošlog modela. Novost su, međutim, specijalno dizajnirane 18-inčne felge, panoramski krov, posebna bijela boja ice white u četiri sloja te atraktivni karoserijski dodaci. Ako ni to nije dosta da vas zamijete, zbog premium audiosustava sa 265 vati sigurno će vas čuti.

Ecoboost motor

Ford ističe da su obnovljena braća prvi modeli u kojima premijeru doživljavaju ecoboost motori, čija će uloga uskoro biti globalna (slijedi mondeo). Možda, zanemarimo li na trenutak 3,5-litreni V6 (370 KS), također ecoboost, nedavno predstavljen u američkom fordu taurusu. Ipak, dvolitreni benzinac SCTi diči se izravnim ubrizgavanjem, turbom s niskim otporima i varijabilnim razvodom ventila, a kombinacija manjeg obujma (i mase) te veće efikasnosti baca karizmatični 2,5-litreni petcilindarski, inače boljih performansi, ali veće potrošnje (7,9 s, 230 km/h, 9,4 l/100 km), Volvov turbo u arhivu.

Na cesti, a isprobali smo ga u okolici španjolskog Jereza u S-maxu, spomenuti turbo vrlo brzo reagira pa je već 90 posto momenta dostupno na 1400 okretaja. Nakon toga S-max vuče vrlo linearno u širokom rasponu (sve do 5500 okretaja), zbog čega su lako mogući visoki brzinski prosjeci uz nevjerojatno malu količinu buke motora. Usprkos tome, zbog nemale mase, više od 1,6 tona, dostupnih je 203 KS ponekad lako sakriti. Obavezna kombinacija s powershiftom dodatna je garancija da će vožnja pritom biti tečna, jer iako taj mjenjač s dvostrukom spojkom možda kasni koju milisekundu za VW-ovim (najprimjetnije pri žestokom kick-downu), izmjena brzina je i dalje glatka i gotovo neprimjetna. Naravno, pridjev eco mora opravdati i svoju „zelenu“ stranu, što se očituje u ispuhu od samo 189 g/km. Nešto manje kapacitetnu izvedbu, 1.6 ecoboost, trebali bismo krajem godine vidjeti u novom C-maxu.

Čep spremnika

Više nema petljancije s čepom, jer ga po uzoru na ostale modele - nema. Ruke se ne prljaju, a zbog profiliranog otvora teže je pogriješiti u pravilnom izboru goriva. Zašto je tu? Zbog 200.000 Engleza i Nijemaca koji godišnje uspiju odabrati pogrešno gorivo.

Potez više

Blind spot information system (sustav nadzora mrtvog kuta) posuđen je s Volvovih polica, a zasniva se na dvije radarske zrake koje nadziru mrtvi kut i dojavljuju nadolazeće vozilo paljenjem žute LE-diode u bočnim retrovizorima. Dodatno, tu napokon i key free, sustav za otvaranje vrata i pokretanje motora bez potrebe za vađenjem ključa i džepa, odnosno kamera za vožnju unatrag.


GALAXY

Dizajn

Za razliku od sportskog brata, galaxy podrazumijeva putovanje u prvoj klasi. Takav je i dizajn. Prednji kraj u, pogodili ste, novom 3D dizajnu ide u smjeru luksuza. Ipak, i tu je donja trapeziodna maska povećana, stražnja su svjetla u prepoznatljivoj LED-tehnici V-oblika, pa ostaje samo spomenuti kromirane ukrasne letvice na bokovima, odsad integrirane krovne nosače te, ne šalimo se, nove ručke na vratima.

Unutrašnjost

Za razliku od S-maxa, koji to nudi u višim paketima opreme, u galaxyju se tri reda sjedala podrazumijevaju. Pritom putnici (djeca) u trećem redu imaju znatno više mjesta, ponajprije za glavu, jer se krov ne spušta kao u sportskom bratu. Naravno, i dalje je tu Fordov fold flat, način sklapanja sjedala u pod za lakši utovar stvari. Sad novosti. Centralna je konzola redizajnirana, naslon za ruku po novom integriran između sjedala, a tu je i novo premium osvjetljenje. Nas je pak oduševila opcija (nedostupna na S-maxu) koja nudi deblje podstavljene materijale (od kože na upravljaču do obloga na vratima), čija mekoća koristi raznim dijelovima tijela.

Vožnja

Mekan i podatan, galaxy se tako i vozi. Za razliku od S-maxa, više iskazuje svoj velikomonovolumenski karakter - znatno veće naginjanje karoserije. No, iako nije poželjno napadati baš svaki zavoj, ako ni zbog čega drugog onda zbog činjenice da zbog komotnog, ali slabo profiliranog sjedala tijelo ovisno o zavoju oslonac nalazi na vratima ili središnjoj konzoli, vožnja sasvim zadovoljava. Najviše smetaju (vrijedi i za S-max) masivni, položeni A-nosači koji su, pogotovo u lijevom zavoju, spremni sakriti i 32-tonski kiper koji curi iz njega. Zanimljivo, u galaxyju postoji osjećaj da se sjedi niže nego u tvrđe profiliranim sjedalima u S-maxu. Dopuštamo da je to i posljedica kombinacije upotrebe mekših materijala u galaxyju i naše mase.

Motor
Za razliku od benzinskog motora, koji više odgovara S-maxu, galaxy smo isprobali s novim dvolitrenim comon-railom snage 163 KS (prije 2,2 litre, 175 KS). Poput slabije braće (115 i 140 KS), i on je temeljito prerađen da bi udovoljio normama Euro 5. Novi solenoidni injektori goriva (zamjenjuju Piezove) sad ubrizgavaju pod tlakom od 2000 bara, zbog čega je i komora za izgaranje modificirana. U praksi je dizel, koji će realno činiti 90 posto prodaje, nešto glasniji od benzinca, ne toliko sklon okretajima, ali karakterom čitaj elastičnošću) više odgovara ideji monovolumena kao sredstva za prijevoz više ljudi. Očekivati da će vozači galaxyja težiti jurnjavi posve je nerealno, ali je lijepo znati da je moment dostupan vrlo nisko, dok se pretjecanja odvijaju brzo i sigurno (od 50 do 100 km/h za 9,3 s). Preporuka, iako je i 6-brzinski ručni mjenjač sasvim pristojan, powershift je komotniji izbor. Čak se i motor od 115 KS (stiže kasnije) može pohvaliti momentom dostupnim već na 1500 okretaja, odnosno primjerenom elastičnošću (50 - 100 km/h za 11 s).

TEHNIČKI PODACI



2010-04-28 23:12:19

Krasna vozila. Mislim da konkurencija uopće nema prave odgovore na njih. Naravno, kako je autor primjetio, oni koji ne shvaćaju bit ovih Fordova, naći će zamjenu i u voznodinamički neusporedivo lošijim automobilima. Ali za sladokusce, koji još k tome ne pate od kompleksa "premium" branda, već čeznu za premium tehnikom i još više- setupom, boljih nema.


Motor-Presse Online: Motorevija / Motor-Presse Hrvatska d.o.o.

Nedavno pretraživani izrazi: opel zafira zamjenski motor subaruotest auto djelovi spark focus cup hrvatska toyota corolla domagoj kao nijedan drugi cijene novih automobila zoran nagradna igra suzuki peugeot bipper goran puhovski mladenplecko all products : louis vuitton h test megana iii koliko ulja ide u motor toyota dijelovitzawjeepriciroki golf-plusyiv mladenplecko koliko ulja ide u motor mazda test vw touran chevroletcamaross pritisak u gumama astra sport pritisak u gumama astra sport cjenik dijelova za vw touran ispuh prednje staklo bmw city a-klasa koliko minimoris opelvektrasenzori dariokonopekaudi nisan quashkai bicikl jaguar xe r sport zimska guma dunlop sp winter r cjenik dijelova za novu opel a renault captur octaviagfacelift renaultrmeganelrs oprugelanciakappa oprugelanciakappa srednjatklasa motor za mercedes sprinter opel felge test seat leon nagradnaigraautozubak gt line yvesksaintolaurentrshoes,yves koliko ulja ide u motor alfa prednja duga duga svjetla toyo