Autokreso
Autokreso
2009-11-24 , Autor: Domagoj Kodžić, Slike: GEC
Bookmark and Share

Veliki monovolumeni svima su predmet želja, imperativ kupnje, a u fordu S-maxu dobivaju i novi smisao - ni jedan drugi nije toliko prilagodljiv i upotrebljiv, kvalitetno izveden i mudro dizajniran te toliko moćan u vožnji, uz jasno izraženu osobnost




Ako vam se monovolumeni dosad nisu sviđali zbog jednostavnog oblika, Ford je učinio mnogo ponudivši vam S-max. Od klasičnog galaxyja razlikuje se modernijim oblinama te izraženijim sportskim izričajem. Da, dobro ste pročitali, to je zaista sportaš u svom razredu. Ne samo zbog uspjelog dinamičnog izgleda, 18-palčanih kotača ili difuzora na prednjem blatobranu, nego prije svega zbog motora i performansi te mogućnosti i kvalitete vožnje. Europski automobil 2007. i danas je pravo čudo. Velik je i prostran, a nevjerojatno zabavan i lak za vožnju.



Kad je još opremljen i najjačim motorom te odličnim mjenjačem, kombinacija je još zabavnija. Nakon upoznavanja mrštili smo se na crnu boju na kojoj se pozna i najmanja prljavština, djeluje vrlo pretenciozno, a obline ne ističe dovoljno. No, već s prvim kilometrima sve je to palo u zaborav. S-max je savršen vozački automobil, a navikavanje na njega nije potrebno. Sjedi se jako dobro, sve je logično i nadohvat ruke. Doduše, putni je kompjutor drukčiji, kao i zaslon. Ford ponekad voli i komplicirati pa je i ručna kočnica drukčija, kao i komande za pranje stakala. Neka!

Motor vuče odmah, i to jako. Šest stupnjeva prijenosa odlično je proračunato, a peti i šesti su izuzetno dugi, putu namijenjeni. No, 175 KS pri samo 3500 o/min te čak 400 Nm između 1750 i 2750 upućuju na veliko zadovoljstvo. Iako tvornica navodi najvišu brzinu od 212 km/h, ta se brzina s lakoćom nadmašuje.



Ovjes je vjerojatno najbolji u klasi. S-max ga preuzima od mondea, a već je on letvicu postavio izuzetno visoko. Isto vrijedi za kočnice te izravni upravljač. Ni ESP nije smetnja, pa je ovaj monovolumen odličan i po uskim zavojima i po brzim cestama. Zapravo, ne znamo gdje mu nije mjesto.



Potrošnja je jednako dojmljiva. Tijekom ljetne stanke koja je uključivala izuzetno brze noćne vožnje, gmizanja kroz gužve, ali i odlazak na kupanja s čestim stajanjem, potrošnja mu je smiješno niska - samo 7,8 litara na stotinu kilometara, iako je težak 1725 kg.



Dodamo li tome i luksuznu unutrašnjost s presvlakama od kombinacije prirodne kože i alkantare te s brojnim dodacima koji olakšavaju život, vožnja postaje veliki užitak. Želite li još da vaša djeca na stražnjoj klupi bezbrižnoj gledaju DVD na dva ekrana, taj će vas mir tijekom putovanja stajati dodatnih 14.000 kuna. Sve u svemu, najjači i najbolje opremljeni ford S-max 2.2 TDCi titanium ne može biti jeftin. I nije.
Zapada visokih 352.000 kuna.


Ford S-max 2.2 TDCi titanium

Ford S-max 2.2 TDCi titanium

Tržišni podaci

Vrsta: Ford

Cijena: 352.000 kuna

Motor

Motor: dizel redni 4

Radni obujam klipa: 2179 cm3

Nominalne performanse: 175 KS @ 3500 rpm

Okretni moment: 400/420 Nm @ 1750-2750 rpm

Najviša brzina: 212 km/h

Ubrzanje od 0 do 100 km/h: 9,4 s

Prosječna potrošnja: 6,6 l/100km

Ford

idi na detaljne informacije >>

Motor-Presse Online: Motorevija / Motor-Presse Hrvatska d.o.o.

Nedavno pretraživani izrazi: suzukioliana chevrolet.cruzcdizelrakcija zimke gume nissan gt-r smart two benzin benzinjenovidizel upozorenje za ispuhanu gumu koliko ulja ide u motor volvo polo gti suzuki alto subaru imprezs sti daciatdusterutest peugeot rcz kolikouljaideumotoroctavi stranke usporedba mercedes c klasa vs mercedes c fiatrgrandelpunto testpolo elektro dacia auto presvlake cijena auta nagradna igra fiat christianwlouboutintanklefarie omega ev subarurtribeka diesel ili benzin suzuki cross ysl swiftgti recikliranje automobila mitsubishi spase subarunforrester octaviapomjeri opel zafira tourer dachia sandero stepway seat leon style koje ulje ide u motor seat leo test rabljenog audi toyotaoauris servisni interval kangoo citroen brabus zastitne boje cjenik zamjenskih dijlova za r bmw gran coupe mini morris dunlop du sport maxx zr xl spo christian louboutin jean paul getriba clio svjetla fiat panda