Autokreso
Autokreso
2008-10-18 , Autor: Ozren Adamović
Bookmark and Share

Nova generacija fieste lakša je i okretnija od prethodnice, a odlikuje se dinamičnim izgledom i solidnom paletom motora




Ford fiesta dugo je među najpopularnijim gradskim automobilima u Europi. Od 1976., kada je predstavljena prva generacija, do danas ih je prodano više od 12 milijuna. Novom generacijom Ford želi nastaviti taj uspjeh i proširiti ga izvan Starog kontinenta, te učiniti fiestu globalnim proizvodom.
U to kako će fiesta proći u Aziji ili Americi ne bismo se upuštali, ali nakon prvih kilometara tijekom dvodnevnog druženja možemo joj prognozirati svijetlu budućnost u Europi.

Izvana je nova fiesta atraktivno i vrlo dinamično oblikovana, a izvrsno joj stoje žive i pune boje, što će sigurno znati cijeniti pripadnice ljepšeg spola koje čine velik udio kupaca ove klase automobila. Trovratna inačica je očekivano dinamičnijeg izgleda, ali ni par vrata "viška" nije narušio živahne fiestine linije, tek je inače jako "zbijen" stražnji kraj kod petvratne verzije malo "prozračniji".

Unutrašnjost je vrlo zanimljiva, posebice središnja konzola čiji je donji dio prilično prazan i jednostavan, dok se gornji dio vizualno širi oko otvora za ventilaciju. Vozačka je pozicija dobra, a sjedala dobro drže tijelo u zavojima. Zbog niske linije krova prostora za glavu viših putnika nema napretek, ali i viši vozači naći će ugodnu poziciju.



Straga prostora nema baš puno, što nije baš ugodno za odrasle, kao i u većini ostalih modela u ovoj klasi, ali je zato pristup na stražnju klupu prilično lak čak i u trovratnoj verziji.
Prtljažnik je osnovnog obujma 281 litru (295 s kitom za popravak gume) i može se povećati na 965 litara (979 s kitom), što je solidno za klasu. Nažalost, stražnja se klupa ne pomiče naprijed-nazad, a ni kada se preklopi ne ostaje posve ravna površina, što nude mnogi konkurenti.

Nova fiesta dijeli platformu s mazdom 2, što objašnjava i smanjenje težine u odnosu na prošli model za 40 kilograma u prosjeku. No, unatoč zajedničkoj platformi, fiesta se vozi drugačije. Modifikacije u ovjesu i deblji stabilizatori, uz nisko težište i dobar balans, osiguravaju izvrsna dinamička svojstva, u što smo se iz prve ruke uvjerili na zavojitim cestama Toskane. Čak ni u kratkim i brzim zavojima nije ju lako izbaciti iz takta. Volan je precizan pa, unatoč električnom servu, pruža dovoljno povratnih informacija - naravno, u usporedbi s ostalim "električarima" koji danas i tako postaju standard.

Ponuda motora već u startu bit će prilično bogata. Benzinci započinju s dobro poznatim 1,25-litrenim motorom u dvije verzije, od 60 i 82 KS, a slijede ga 1,4-litreni s 96 KS i novi 1,6-litreni motor s varijabilnim upravljanjem ventilima od 120 KS. Dizelsku ponudu čine 1,4-litreni TDCI od 68 KS i dvije verzije 1,6-litrenog motora od 90 KS - jedna je "obična", dok je druga, označena kao econetic, posebno ekološki prihvatljiva. Tako pokretana fiesta izlučuje samo 99 g/km CO2.
Točne specifikacije opreme i cijene za naše tržište još nisu poznate, a u prodaji će se nova fiesta naći početkom sljedeće godine.



Automobil ford fiesta

model 1,25 1,25 1,4 1,6 Ti-VCT 1,4 TDCi 1,6 TDCI
Vrsta motora/broj cilindara R/4 R/4 R/4 R/4 R/4 R/4
Obujam ccm 1242 1242 1388 1596 1398 1560
Snaga kW (KS) 44 (60) 60 (82) 71 (96) 88 (120) 50 (68) 66 (90)
Pri o/min 6000 5800 5750 6000 4000 4000
Maksimalni okretni moment Nm pri o/min 109 pri 3600 114 pri 4200 128 pri 4200 152 pri 4050 160 pri 1750 204 pri 2000
Dužina x širina x visina mm 3950/1722/1481
Međuosovinski razmak mm 2489
Najviša brzina km/h 152 168 166 193 162 175
Potrošnja l/100 km 16,9 13,3 13,9 9,9 14,9 11,9
Emisija CO2 g/km 128 133 154 139 110 110 (99)*

* vrijednost u zagradi odnosi se na model econetic


Motor-Presse Online: Motorevija / Motor-Presse Hrvatska d.o.o.

Nedavno pretraživani izrazi: slike ford fokusa napad s boka street race subaru buba mercedes citan staza subaru sv svjetla nova b klasa mercedes kranik paliwa honda testovi auta the north face libre triclimat the north face womens fleece j udobnost utrka barcelona vw sharan westgate passat cc fiesta zimske gume honda crv alfa romeo mito accord type s astra clasic astra gtc black and white audio atra vs megane boxer diesel dnevna haldex spojka maraton test fluence pirelli gume volkswagen golf suzuki sx test mini subaru inpreza test zimskig guma test buster head-up rail test rabljenog test zimske testmini cooper rabljeni tiffany somerset star dangle c tokic tomislav twizy ugg classic cardy veliki usporedni test tomislav muhek test guma test rabljenih mercedes c