Autokreso
Autokreso
2009-05-08 , Autor: Marko Tomac
Bookmark and Share

Ford fiesta više nije neprimjetan auto za umirovljenike. Odsad ćete je itekako primjećivati gdje god da je sretnete, a pritom je, što je najbolje, i dalje sjajan vozački auto




Zamislite, stariji modeli prve generacije forda fieste danas se mogu registrirati kao oldtimeri. To možemo nazvati tradicijom u svijetu gradskih automobila: sedam generacija, 33 godine proizvodnje i više od 12 milijuna prodanih primjeraka.
Ford je u gotovo svim serijama fieste neke detalje uspio savršeno pogoditi, no isto je tako imao i tipična loša rješenja. Zaštitni fiestin znak zato su postali odličan volan i mjenjač te vrlo podatno podvozje. Odnosno, nedorađena unutrašnjost ako pričamo o nedostacima. No, i tomu je došao kraj, jer je sedma generacija posve drukčije profilirana od dosadašnjih. Kao da je napravljena za generaciju s Facebooka.

Za takvu “modernu” usporedbu dobrim je dijelom zaslužan i Niko Vidaković, šef dizajna interijera porijeklom iz Hrvatske, koji je fiestin kokpit učinio najmodernijim u klasi. Prosječan vozač će reći da fiesta iznutra izgleda svemirski, i dobro će reći, ali je puno važnije što je Niko komplicirane linije kokpita uspio učiniti relativno jasnima, lakima za upotrebu. Doduše, tek nakon faze privikavanja. Dakle, fiesta je iznutra svemirski brod u kojem će se nakon kratke prilagodbe snalaziti i vlasnici prvih modela iz 1976. godine.



Njih bi mogao iznenaditi i sadržaj velikog te naoko samo običnog ekrana u kokpitu. On je u ponudi, ovisno o opremi, siromašniji ili bogatiji, ali je već i jeftiniji zanimljiv. Pritiskom na tipku “menu” čak je moguće, na naše iznenađenje, podesiti hoće li žmigavci po naredbi trepnuti triput ili samo jednom. Testirani je model bio opremljen bogatijom opcijom, kompletom ICE 2 s USB-priključkom (435 eura), koja osigurava još bolje upravljanje audiosustavom. Podrška za mp3, odnosno ulazi aux i USB smješteni su nadohvat ruke, među sjedalima.

Materijali odabrani za interijer dvojaki su. Gornji je dio presvučen spužvastom i moderno skrojenom plastikom, ali donji baš i nije inspirativan. Komande ventilacije klima-uređaja također bi mogle biti ugodnije na dodir, a atmosferu u testiranom modelu vidno podiže svijetli plastični umetak preko cijelog središnjeg grebena. On se savršeno dopunjuje s novom idejom fieste, s pričom o kinetičkom dizajnu i nabrijanim vanjskim izgledom.



Puno je važnije što će nova fiesta iznenaditi i količinom prostora jer je novi model (od prvog iz 1976. godine duži 38,5 cm) na prednjim sjedalima danas najprostraniji auto u klasi. Krasi ga najveća korisna visina sjedenja i najveća širina sjedala. Za pohvalu je i odlična vozačka pozicija (odnos sjedalo-volan), ali subjektivno moramo priznati da se na sjedenje i vožnju valja priviknuti. Ne samo zbog neobičnog okruženja, nego i zbog prilično kosog vjetrobranskog stakla. Vozači stare fieste, koja je imala neugodno kratka sjedala, mogu biti ljubomorni. Pogađate, u novoj su sjedala komforno duga.

Prostranost na stražnjim sjedalima nije rekordna, ali je prosječna i dovoljna za prijevoz dvoje putnika. Zamjerki nemamo ni na prtljažnik. Bilo bi čudno kad bi stilizirani gradski auto ponudio više od 300 litara obujma, a fiesta se diči s “rupom” od 295 litara. Prostora za poboljšanje moglo bi se naći kada je riječ o nosivosti. Dok bolji u klasi mogu ponijeti i više od 450, fiesta ne bi smjela preko 395 kg. Bolja bi mogla biti i preglednost straga, no taj je danak glavni dizajner Martin Smith spremno platio sportskom stilu. Za njega kažu da može podrobno obrazložiti postojanje apsolutno svake linije na limu, a vjerojatno se slažete - fiesta tako i izgleda. Stilski, testirani je model sportski profiliran i dodatnom opremom, a na takav izgled možete računati samo ako doplatite za stražnji spojler, mrežu hladnjaka sa svijetlim okvirom te 16-colne alu-naplatke sa sedam krakova. Sve je to u paketu nazvanom sport pack 3, koji stoji 348 eura.

Ipak, možda nas je i najviše razveselila činjenica što je fiesta i dalje sjajan vozački automobil. Platforma mazde 2 odlično je iskorištena, a za još malo bolje vozne osobine od njenih brinu se prošireni trag kotača i dodatna ukrućenja ovjesa. Sportski će vozači brzo prepoznati da je riječ o vrlo krutoj karoseriji i oštrom podvozju. Za umirovljenike možda čak i preoštrom, jer fiesta je daleko od mekanog automobila. Poslije svakog izlaska iz zavoja postavljali smo si pitanje - a kad će izvedba ST ili RS? Razloga za to daje vam i izravan volan sa samo 2,75 okreta od kraja do kraja. Iako je riječ o električnom servoupravljaču, povratnih informacija je dovoljno. Tradicionalno je dobra i brza, čvrsta te precizna ručica mjenjača, no ostaje upitno je li kratak proračun petog stupnja najpametnije rješenje. Tko se puno vozi autocestom, neće biti sretan.



Četverocilindraš s promjenjivim razvodom ventila opravdava svoju nazivnu snagu od 120 KS, a i krivulja momenta mu je odlična. Prilično je snažan pri niskim okretajima, a bliže crvenom području postaje i zabavan. Većina okretnog momenta postaje raspoloživa nešto prije 3000 okretaja, a zasad najjači benzinac u ponudi daje optimum kad brzine izmjenjujete na oko 4000 okretaja. Tako ćete se voziti tečno i osjećati veliku snagu, ali ne i najnižu potrošnju.

Najmanje smo uspjeli trošiti vozeći pri minimalnim okretajima i tada je potrošnja pala na šest litara. Užitak u visokim okretajima i solidnim performansama stajat će vas oko 10,5 litara, a najmjerodavnija je brojka mješovite potrošnje od 7,8 litara. Novi je motor dobar za one koji fiestu od 120 KS doživljavaju pravim sportašem, no realno, takav pored današnjih snagatora nažalost nema što tražiti. Vrlo snažan jest, ali sportski ipak nije. Takvo je i ubrzanje do stotke od 10,6 sekundi, a zbog kratkog petog stupnja iznenađujuće je brz i nastavak puta k maksimalnoj brzini od 193 km/h na granici s crvenim područjem.

Pohvale se nastavljaju i na račun kočnica koje su u svakom trenu, i pod opterećenjem, fiestu spremne zaustaviti za manje od 40 metara. Rad ESP-a vrijednog 522 eura vrlo je dobar, a vozne mogućnosti ocjenjujemo odličnima i zbog rezultata postignutih na testovima dinamike. Generalno, nova fiesta je vrlo brz i siguran auto, što dokazuje i najviše bodova u klasi na Euro NCAP-ovim testiranjima.

Testirani je model bio odlično opremljen, a kako i ne bi kad se u njegovom cjeniku pronašla oprema titanium. To je druga, odnosno modernija interpretacija Fordovog najbogatijeg i klasičnog paketa ghia. Model sa 120 KS snažnim benzincem 1,6 Ti-CVT ni ne može se opremiti početnim paketima opreme, nego samo s dva spomenuta bogatija. U oba slučaja (titanium i ghia) cijena mu je 15.056 eura, a detaljnu serijsku i dodatnu opremu proučite u tablici. Ugrubo, dodatna oprema početnu cijenu podiže oko 2000 eura.

Usporedi li se cijena s izravnim konkurentima, ispada da je fiesta vrlo dobra kupnja. Naime, rijetko koji model ima bolju cijenu od nje. Uzmemo li u obzir i da je fiesta iz našeg velikog mastertesta izišla sa srebrnom medaljom, nema sumnje, u red za kupnju stat će i oni koji dosad nisu ni pomišljali na suživot s plavim ovalom. Mlađi i moderniji kupci.

Motor-Presse Online: Motorevija / Motor-Presse Hrvatska d.o.o.

Nedavno pretraživani izrazi: testeautoagume coachhandbags-greywithcho motorno ulje za ford fiestu motorno ulje za ford fiestu yokohama zimske gume for focus prednje staklo renault twingo kia sportage biturbo pologtest golf specijal test rabljenog note cijena servisa seat ibiza najbolja pritisak u gumama renault laguna i passat fiat marea corsa color edition hyundai tuscon usporedba: mercedes cla vs e koliko ulja ide u motor audi neven novak hondacivicgl koliko ulja ide u motor scenic tpolotgti polomtsi cjenikdijelovazavwpassato koliko ulja ide u motor scenic cjenik dijelova za superb popravakelektronike koje godine ste osnovani yarissmaratonctest toyotatires testsmini.coop seat arosa touareg troskovi djevojkadana meganecoupe generral graber continuous mini bean necklace isplativostldizela scenic grand kolika je potrosnja ulja passa vwvgolfi-ausporedniitest pritisak u gumama fiat punto karavan limuzina vibracije nicoarosberg renaultmeganeberline chevrolet malibu camaross