Autokreso
Autokreso
2010-02-24 , Autor: Domagoj Kodžić, Slike: Vanda Kljajo
Bookmark and Share

Druga generacija fiata crome iz temelja je protresla segment, pokazala dizajnerske slobode, narušila ustaljeni princip stvaranja te nas poučila da karavan može i ozbiljnije koketirati s monovolumenima te ponuditi vrhunska vozna svojstva




Cijenite li imalo osebujnost, Fiatova je croma najbolji automobil za vas. Neobičan kroj potpisuje stari majstor Giorgetto Giugiaro, čija koncepcija karavana uvelike nadmašuje slične uratke. Robusna i prostrana, povišene karoserije, croma prilično nadmašuje najbliže konkurente. Možda se ne čini tako na prvi pogled, no takav spoj karavana i monovolumena ne nudi nitko - sličan proizvod u gami imaju samo neki proizvođači kojima je crossover svakodnevna pojava.

Fiat je uz maštovitu koncepciju ponudio i višu kvalitetu. Zamjetna je već na prvi pogled. Jedini je problem nedostatak inovativnosti. Cromina se unutrašnjost doima kao da ju se pravili jedino inženjeri, a dizajneri nisu smjeli ni pristupiti. Suhoparno. Tamna unutrašnjost nema ni latinsku ležernost ni europsku temeljitost. Ništa ne nedostaje, ali je sve je malo drukčije. Konkurenti nisu u brizi.



Šteta, jer se croma od većine bolje vozi. Moćni dizeli iz obitelji multijet prava su mjera, a moderni common-rail donosi brojne prednosti. Početni je stroj nešto slabiji, a srednji je već bitan napredak. Pristojnih 150 KS i vrlo upotrebljivih 320 Nm u sprezi s ručnim šestobrzinskim mjenjačem dovoljni su za sve prohtjeve. Kome 210 km/h i 9,6 sekundi nisu dovoljni, možda uopće ne bi trebao razmišljati o poslovno-obiteljskom karavanu! Ovaj se automobil ipak više vozi s naglaskom na okretnom momentu, odličnim međuubrzanjima te izuzetnoj elastičnosti. Tad i potrošnja može biti vrlo niska - samo 7,4 litre. Može biti i osjetno štedljiviji - tijekom testa potrošnja nam se kretala od 5,8 do 8,3 litre.



Naša preporuka bi svakako bio automatski mjenjač i još snažniji model. Najjači u ponudi. Arhitekturom “petak“, obujma 2,4 litre, u talijanskom poimanju dizelaša kraljevska je klasa. To znači 200 KS i 400 Nm te bezbrižnu vožnju. Može biti i jurnjave. Tvornica je obećala 216 km/h te ubrzanje iz mjesta do 100 km/h za 8,5 sekundi. Možda vam se ne čini bitno bržim, no nakon dužeg zaleta prelazi i 220 km/h, što je u svijetu putnih dizela odlična vrijednost. Automatski mjenjač zapravo je automatski sekvencijalni koji uz klasičnu funkciju omogućuje i ručno mijenjanje.



Croma je jedan od ugodnijih karavana jer su putovanja na velikim sjedalima izrazito udobna, kao i ovjes velikog hoda. Kočnice su izvrsne, moćne i otporne, a dozirati ih je lako. Nenametljiv karakter izvire i iz upravljača, koji nije previše izravan (to nipošto nije sportski automobil) pa je pravo zadovoljstvo njime brzo krstariti.

Neki će u fiatu cromi vidjeti automobil za sve, a neki samo upotrebljiv karakter. Njima je možda najveća cromina prednost, ako je suditi po istaknutim dimenzijama i naglašenom prtljažniku, upravo teretni prostor. U početnom stadiju nudi 500 litara, a obaranjem sjedala povećava do priličnih 1610 litara. No, svi s više znanja shvaćaju da je croma dovoljno osebujna i dovoljno rafinirana i za više od toga.



Cijenom je čak pristupačna. Fiat croma 1.9 JTD 16v dynamic stoji 186.021 kunu, što je povoljnije od brojne konkurencije. No, ni najsnažnija te najbolje opremljena izvedba - kakvu konkurencija ne nudi - s cijenom od 223.375 kuna nipošto nije skupa.


Motor-Presse Online: Motorevija / Motor-Presse Hrvatska d.o.o.

Nedavno pretraživani izrazi: legacy christian louboutin bow satin cjenik dijelova za... vwrpoloarwline kart bmw gran coupe christian louboutin apricot pe lamela peugeot rcz powerabox svi modeli dacije testberlingoxtr auto presvlake kerestinec kompjuter toyotauproblemima kraljevi testrabljenoghondacivic suszki vitara nissan gt iznutra gume za prodaju north face accessories,north f staraefabia jaguar xf koliko ulja ide u motor fordtr pritisak u gumama renault clio opel zafira tourier zadnja lijeva vrata seat leon kompaktasuvrmasterdtest usporedni.testvalfasromro nissan gtr xenon svjetla peugeot test svejetala torsten auto stop autobiography centar north face triclimate jackets, pumpa goriva piaggio opelnastralgtc-dijelovi ford pickup kolikouljaideumotorvolvo podupravljanje giulieta alfa tromeo meganeciii mondeo accord testsgradskih chervolet.sedan svi modeli dacije auto zubak ulja peda obaranje rekorda