Autokreso
Autokreso
2008-10-30
Bookmark and Share

Fiat definitivno ima „kliker“ za male automobile. Qubo je najnoviji uradak koji to dokazuje. Kada smo ga nakon prvog vrlo pozitivnog i dopadljivog umjetničkog dojma krenuli razmatrati s čisto praktične strane, vrlo brzo nam je pala napamet misao – a zašto se prije nitko toga nije sjetio?




Nastao je na platformi grande punta, od kojeg koristi nekih trideset posto mehaničkih dijelova, a praktično je riječ o putničkoj izvedbi komercijalnog fiorina koji je razvijen u suradnji s PSA grupacijom. No, qubo su razvijali paralelno s fiorinom, pa se tu ne radi samo o naknadno „prišarafljenim“ stražnjim sjedalima i malo više tapiserije u unutrašnjosti - kako je to čest slučaj s putničkim izvedbama kombija raznih vrsta.

 Prvenstveno ovjes, ali i ergonomija unutrašnjosti, posebno sustav preklapanja sjedala, te na kraju vizualni detalji u vanjštini pomno su promišljeni i čine zasebnu i vrlo dopadljivu cjelinu.U manje od četiri metra (3,95 m) dobivate jako puno prostora i praktičnosti kakva se može naći još samo u kompaktnim monovolumenima, ali sve po daleko prihvatljivijoj cijeni. Sve to stiže u vrlo jednostavnoj kombinaciji dvaju (primjerenih) motora i dva paketa opreme, o kojima ćemo malo kasnije.

Posebno impresioniraju dvoja iznimno praktična bočna klizna vrata, te veličina i prilagodljivost prtljažnog prostora. Osnovna zapremina (do stražnje police) mu je 330 litara, no ako ga se mjeri do plafona - raste na 650 litara. Ako se pak ukloni stražnji red sjedala, onda je qubo rekorder u klasi, s čak 2,5 kubna metra (transporterski geni ovdje jasno dolaze do izražaja). Qubo je rekorder i po duljini predmeta koji se mogu prevesti, jer u samo 3,9 metara ukupne duljine auta mogu se, kad se preklopi prednje desno sjedalo, staviti čak 2,5 metara dugi predmeti.



Motori su poznati - 1,4-litreni benzinac sa 73 KS i 1,3 JTD dizel sa 75 KS, što je sasvim dovoljno za ovakvo malo obiteljsko vozilo od kojega se, pogotovo u ovo vrijeme podivljalih cijena benzina, prvenstveno očekuje da bude štedljiv. Prema tvorničkim podacima qubo s dizelom ima autonomiju od čak 1000 kilometara, uz prosječnu potrošnju od samo 4,5 litara i samo 119 g/CO2 na 100 km.

Na prezentaciji održanoj na Sardiniji vozili smo upravo tako motorizirani qubo koji vas definitivno neće ostaviti bez daha od ubrzanja (16,5 s 0 – 100 km/h), ali je sasvim dovoljan za vrlo ugodna i štedljiva putovanja. U ponudi su dva paketa opreme, 'active' i 'dynamic', koji se prvenstveno razlikuju po kozmetičkim detaljima i klima uređaju (dynamic), kao seriji ili mogućnosti nadoplate.

Ni spisak dodatne operme nije dug, ali se na njemu nalazi upravo ono što vas zanima – alu naplatci od 16'', još malo kozmetičkih detalja, kožom presvučen volan i ručica mjenjača, te fiatov „blue and me“ audio-multimedijalni sustav s priključkom za iPod. Slatko stiže na kraju, a to je cijena. U Italiji će najavljena cijena biti u rasponu od 12 do najviše 14 tisuća eura. Nadamo se samo da će tako „slatke“ biti i kod nas.



Tehnički podaci

Automobil 1,4 8v 1,3 16v
Vrsta motora/broj cilindara R4 R4
Obujam ccm 1368 1248
Snaga kW (KS) 54 (73) 55 (75)
Maks. okretni moment Nm pri o/min 118/2600 190/1750
Masa kg 1255 1275
Dužina x širina mm 3959 x 1716
x visina x 1735
Međuosovinski razmak mm 2513
Prtljažnik l (VDA) 330/2500 330/2500
Ubrzanje 0-100 km/h s 16,2 16,5
Najviša brzina km/h 155 155
Potrošnja (ECE) l/100 km 5,9/7,0/8,8 3,8/4,5/5,7



Motor-Presse Online: Motorevija / Motor-Presse Hrvatska d.o.o.

Nedavno pretraživani izrazi: renault thalia marin bulicic alfanromeoegiuliettaatest seljacina toyota urban crruiser urban aoklasarmercedesttestovi thetiffanymarkquartzresona propisi mitsubishi carisma christianlouboutintrottinett hyundai tuscon koliko ulja ide u mjenjac aud beru dario skoko stranke tablice testu gradskih i auta inapsnij kolikouljaideumotorbora usporedba golf-fiat termo otpornik wv polo jochen vozilo koliko ide ulja u getribu clio hladnjakhvodeaopel cjenik dijelova za opel astra maraton test volswagen kuka za fiat palio bregasta osovina marke bravo sport mercedesa sport-utexbandwagonpsport test auto guma rabljenihmegane nissan gtr motor za mercedes sprinter gje se sasija nalazi koliko ulja ide u motor pola igra b mercedes eco tour louis vuitton classic china ru hondaccord lambomokrozwsnijeg astrahrabljeni mastertest ford eko m s gume klima koliko ulja ide u motor toyota citroen nemo staro