Autokreso
Autokreso
2008-06-17
Bookmark and Share

Malena je Panda i u prošloj generaciji bila popularna i s pogonom na sve kotače, a aktualni se model može pohvaliti i posebnom izvedbom koja nosi naziv 'Cross'




Kada je prije nekoliko godina Fiat predstavio koncept imena 'simba', oblikom i konceptom najavljivao je novu pandu. Panda je stigla, prvo kao "obična", a onda i s očekivanim pogonom na sve kotače, i svi su mislili da je to - to. Fiat je ipak pripremio malo iznenađenje u obliku pande 4x4 cross. Većina dizajnerskih elemenata koji su oduševljavali na spomenutoj simbi upotrijebljeni su kako bi od pande 4x4 napravili šarmantan mali terenac i neodoljivu igračku za odrasle.

S vizualne strane čitava je tajna zapravo samo u kompletu ukrasnih dodataka koji pandu cross čine posebnom, ali prava zabava nalazi se ispod atraktivne vanjštine. Veliki razmak od tla i pogon na sve kotače pomoću središnje visko-spojke drugi su dio pandine privlačnosti.

Za najteže uvjete vozaču je na raspolaganju i elektronska blokada diferencijala. Na cesti ne treba previše očekivati od 1,3-litrenog turbodizelaša od 70 KS koji pokreće pandu, mada uz malo igranja ručicom mjenjača, pametno smještenom na središnju konzolu, može biti prilično živahan u gradu.



Pogon na sve kotače "ubija" performanse, pa takva panda iz mjesta do 100 km/h stiže za 18 sekundi i postiže najvišu brzinu od 150 km/h. Samo za usporedbu, obična panda s prednjim pogonom i istim motorom odlikuje se bitno boljim brojkama - 13 sekundi i 160 km/h.

Možda će vam zvučati čudno, ali to uopće ne smatramo važnim. Panda cross sposobna je pružiti pravi užitak "valjanja" u blatu, a izleti izvan ceste glavna su joj namjena. Strmi usponi, voda do vrata i blato do koljena predstavljaju savršen ambijent za osmijeh "od uha do uha" na vozačevom licu.

Zahvaljujući malenom turbodizelašu, čak i uz puno terenske vožnje i nemilosrdno stiskanje papučice gasa u gradu, prosječna potrošnja na testu bila je 6,7 litara. Najviše što smo zabilježili bilo je 7,9 litara, a najniža je brojka na putnom računalu bila 4,6 litara.No, osim što je beskrajno zabavna, simpatična i štedljiva, panda cross ima i "mračnu" stranu - cijenu.



Osnovna cijena do registracije iznosi 133.042 kune. Ona, doduše, uključuje i pozamašan popis serijske opreme koji podrazumijeva i klima-uređaj, audiosustav, ABS, kompletnu elektrifikaciju i još mnogo toga, no i dalje je pozamašna. Ako tome dodamo još i automatsku klimu, metalik boju i komande audiouređaja na volanu - što je sve posjedovao testirani automobil - cijena se penje na 143.458 kuna, što je ipak malo previše za auto za zabavu.


+ izgled, terenske mogućnosti, potrošnja
- cijena, performanse

Tehnički podaci

Karoserija

Kombi limuzina s peterim vratima, dužina x širina x visina iznosi 3540 x 1590 x 1540 mm, međuosovinski razmak 2300 mm, masa praznog vozila 1090 kg, obujam prtljažnika 206/860 litara, spremnik goriva 35 litara, krug okretanja 9,5 m

Motor

Četverocilindarski redni turbobenzinski motor s intercoolerom, postavljen sprijeda poprečno, radilica u pet ležajeva, dvije bregaste osovine u glavi, četiri ventila po cilindru, obujam 1248 ccm, snaga 51 kW (70 KS) pri 4000 o/min, najveći okretni moment 145 pri 1500 o/min

Performanse

Ubrzanje 0-100 km/h 18 s

Najviša brzina 150 km/h
Potrošnja (ECE) 4,4/5,3/7
na testu 6,7
Doseg 522 km

Cijena

Fiat panda 1,3 JTD 16v 4x4 cross 143.458 kuna


Motor-Presse Online: Motorevija / Motor-Presse Hrvatska d.o.o.

Nedavno pretraživani izrazi: berend novi passat return to tiffany round tag se passatotdi purple domagoj fiat linea black australia ugg classic bailey b branimir dacia duster testovi koliko ulja ide u mercedes c k testeautoigumeslkleberndinaxer vikend skoda yeti alfauromeo volvo trucks test auto gumekleber land rover free lander magane dubravko usporedba downsizing motora testautogumekleberdinaxer koliko ulja ide u motor golf ford s-max mini cooper d honda civic turier opel opc dacia dokker citroen nemo citroen nemo kolikouljaideumotoropelm citroen nemo citroen nemo testsmini.morisscooper vozili smo daciju sandero renault megane generation clio iv rensultmeganrs usporedba: mercedes cla vs e mercedes-benz chrysler pt cruiser bmw vs mercedes fiat marea weekend citroen nemo kolikouljaideumotoropelm cijeneservisaaudi golfrtsietdi golf gtd plava perla x type jaguar corsaiopc