Autokreso
Autokreso
2008-06-17
Bookmark and Share

Malena je Panda i u prošloj generaciji bila popularna i s pogonom na sve kotače, a aktualni se model može pohvaliti i posebnom izvedbom koja nosi naziv 'Cross'




Kada je prije nekoliko godina Fiat predstavio koncept imena 'simba', oblikom i konceptom najavljivao je novu pandu. Panda je stigla, prvo kao "obična", a onda i s očekivanim pogonom na sve kotače, i svi su mislili da je to - to. Fiat je ipak pripremio malo iznenađenje u obliku pande 4x4 cross. Većina dizajnerskih elemenata koji su oduševljavali na spomenutoj simbi upotrijebljeni su kako bi od pande 4x4 napravili šarmantan mali terenac i neodoljivu igračku za odrasle.

S vizualne strane čitava je tajna zapravo samo u kompletu ukrasnih dodataka koji pandu cross čine posebnom, ali prava zabava nalazi se ispod atraktivne vanjštine. Veliki razmak od tla i pogon na sve kotače pomoću središnje visko-spojke drugi su dio pandine privlačnosti.

Za najteže uvjete vozaču je na raspolaganju i elektronska blokada diferencijala. Na cesti ne treba previše očekivati od 1,3-litrenog turbodizelaša od 70 KS koji pokreće pandu, mada uz malo igranja ručicom mjenjača, pametno smještenom na središnju konzolu, može biti prilično živahan u gradu.



Pogon na sve kotače "ubija" performanse, pa takva panda iz mjesta do 100 km/h stiže za 18 sekundi i postiže najvišu brzinu od 150 km/h. Samo za usporedbu, obična panda s prednjim pogonom i istim motorom odlikuje se bitno boljim brojkama - 13 sekundi i 160 km/h.

Možda će vam zvučati čudno, ali to uopće ne smatramo važnim. Panda cross sposobna je pružiti pravi užitak "valjanja" u blatu, a izleti izvan ceste glavna su joj namjena. Strmi usponi, voda do vrata i blato do koljena predstavljaju savršen ambijent za osmijeh "od uha do uha" na vozačevom licu.

Zahvaljujući malenom turbodizelašu, čak i uz puno terenske vožnje i nemilosrdno stiskanje papučice gasa u gradu, prosječna potrošnja na testu bila je 6,7 litara. Najviše što smo zabilježili bilo je 7,9 litara, a najniža je brojka na putnom računalu bila 4,6 litara.No, osim što je beskrajno zabavna, simpatična i štedljiva, panda cross ima i "mračnu" stranu - cijenu.



Osnovna cijena do registracije iznosi 133.042 kune. Ona, doduše, uključuje i pozamašan popis serijske opreme koji podrazumijeva i klima-uređaj, audiosustav, ABS, kompletnu elektrifikaciju i još mnogo toga, no i dalje je pozamašna. Ako tome dodamo još i automatsku klimu, metalik boju i komande audiouređaja na volanu - što je sve posjedovao testirani automobil - cijena se penje na 143.458 kuna, što je ipak malo previše za auto za zabavu.


+ izgled, terenske mogućnosti, potrošnja
- cijena, performanse

Tehnički podaci

Karoserija

Kombi limuzina s peterim vratima, dužina x širina x visina iznosi 3540 x 1590 x 1540 mm, međuosovinski razmak 2300 mm, masa praznog vozila 1090 kg, obujam prtljažnika 206/860 litara, spremnik goriva 35 litara, krug okretanja 9,5 m

Motor

Četverocilindarski redni turbobenzinski motor s intercoolerom, postavljen sprijeda poprečno, radilica u pet ležajeva, dvije bregaste osovine u glavi, četiri ventila po cilindru, obujam 1248 ccm, snaga 51 kW (70 KS) pri 4000 o/min, najveći okretni moment 145 pri 1500 o/min

Performanse

Ubrzanje 0-100 km/h 18 s

Najviša brzina 150 km/h
Potrošnja (ECE) 4,4/5,3/7
na testu 6,7
Doseg 522 km

Cijena

Fiat panda 1,3 JTD 16v 4x4 cross 143.458 kuna


Motor-Presse Online: Motorevija / Motor-Presse Hrvatska d.o.o.

Nedavno pretraživani izrazi: soping maglenkeinissansqasqai radari cliovrs far tricilindrarmotor testsauto.guma corsaplineawtest subaru imprezs sti opelscorsawopc radnopmjesto alpine suv-a i terenaca tniw turbo golf christianlouboutinfastenlea renaultalaguna motorno ulje honda civic debica srbija povijesno vozilo seat leon cupra zvuk cijene servisa toyota yaris amortizeri sport acura rsx type s test rabljenog hyundai gett tel. broj hondamazda yokohama zimske gume renomegan opelamerivaadijelovi opelvivaro test rabljenog honda euro standart att suzuki testovi guma land rover free landler mercedes mini bus astrapgtc.farovi rezervoar za gorivo cijena ford focus test tdcititanium cijena dijelova seat ibiza st renault coupe konopek audi veliki kranik paliwa honda osovina fordsfusion citroen deflektor zraka golf tiffany love