Autokreso
Autokreso
2009-12-18 , Autor: Marko Tomac, Slike: GEC
Bookmark and Share

…i svih onih koji su već odavno trebali shvatiti da rabljeni passat i stara 'mečka' nisu najbolji auti na svijetu. Dacia je napravila sandero i logan, a sad i zgodni stepway


+ čvrstoća, robusnost, preglednost, udobna sjedala, mjenjač, cijena - udobnost straga, bučnost, ergonomija
+
čvrstoća, robusnost, preglednost, udobna sjedala, mjenjač, cijena
-
udobnost straga, bučnost, ergonomija

Nemojmo se zavaravati - prosječan Hrvat živi u nekoj urbanoj sredini, ali barem jednom tjedno „leti na selo“ kositi travu, promijeniti ventile, pozdraviti roditelje… Zato su poljski putovi još sastavni dio života mnogih vozača koji kupuju aute za manje od 15 tisuća eura.

Dacia je zato na tržišta poput našeg stigla poput proroka kojeg bi trebali slijediti svi razumni kupci ograničenog budžeta. Rumunjski Renault u proizvodnji se odrekao svega što diže cijenu vozila te se fokusirao samo na nužno. Sandero je dobar primjer, a stepway je njegova zanimljivija izvedba. Mehanika je ista, pa nije riječ o modernijem autu.

Pozicija za volanom nije sjajna. Pohvale udobnom sjedalu
Pozicija za volanom nije sjajna. Pohvale udobnom sjedalu

Na jednom je forumu netko veselo objasnio: „Vozim sandera, ladim se klimom, kočim ABS-om, zaključavam daljinski“. Dodao je još i da ga malotko pretekne na rutama po kojima vozi. I dobro je rekao, jer to je naša domaća zbilja. Zbilja u kojoj nitko ne juri jer ili ne umije ili štedi gorivo. Istina, ABS ne radi sjajno, kao ni klima, a daljinsko je zaključavanje glasnije od lupanja vratima. Ali, hrvatski kupac koji kupuje na akciji i za manje od 15 tisuća eura to najčešće ne doživljava i sigurno će biti zadovoljan. Dacijini modeli nisu jeftini i loši, nego samo skromni.

Stepway u odnosu na obični sandero donosi puno više nego što to popis opreme govori. Prije svega stila i imidža, a potom i upotrebljivosti. Crvena mu boja odlično pristaje, baš kao i „terenski“ detalji zbog kojih izgleda skuplje, ozbiljnije i pametnije. Plastične zaštite blatobrana i ojačanja na branicima dobrodošli su, a sigurni smo da će i krovni nosači naći svoju primjenu.

Stepway je zapravo clio druge generacije povišen 17,5 centimetara. I da, naravno, ovjes mu je nešto drukčije podešen - tako da bez problema stigne do najudaljenijeg drveta slavonske ravni
Stepway je zapravo clio druge generacije povišen 17,5 centimetara. I da,
naravno, ovjes mu je nešto drukčije podešen - tako da bez problema stigne
 do najudaljenijeg drveta slavonske ravni

Test smo započeli laganom vožnjom starom cestom prema slavonskoj Zlatnoj dolini i odmah nam je postalo jasno da je upravo to prirodno stanište dacija. Susreli smo ih neočekivano mnogo, a njihovim je vozačima stepway (najnovija dacia) sigurno popravio dan. Stepway je nakon Ivanića postao „kralj radova na cesti“. Za njim su se okrenuli svi, od bagerista do dečka na pneumatskom čekiću. Bageristu bi povišeni stepway bio dobar za vikend-akcije, a dečko s čekića njime bi mogao svuda, pa i u disko subotom.

Stepway zaista izgleda dobro, a to primjećuju čak i oni što se kunu samo u provjerene DE-brendove. No, njihovi modeli ni kao opciju ne poznaju doplatu za petogodišnje jamstvo poput Dacijinih i sigurni smo da ne bi mogli jurnuti makadamom kao što to stepway može.

Prtljažnik je  obujma 320 litara, a sjedala se mogu asimetrično preklopiti
Prtljažnik je obujma 320 litara, a sjedala se mogu asimetrično preklopiti

Stepway je od običnog sandera viši dva centimetra. Od tla je udaljen 17,5 centimetara, ali kad ga gledate s boka, čini se još i višim. Izvan asfalta je dobar i zbog kratkih prevjesa te dobrih napadnih kutova, no nemojte misliti da je terenski auto. Blato je uvijek opasnost. Stepway je izletnički auto koji će lako naći parking pored plaže, slobodno prijeći preko polja i preskočiti jarak gdje bi obični auti ostavili poklopac kartera. No, prosječnom vozaču to je ionako ekstremna terenska vožnja.

Stepway smo prodrmali i makadamskim stazama. Nisu mu nikakav problem, naprotiv, tamo smo otkrili i njegovu zabavnu stranu. Zbog „otvorene“ geometrije kotača i tvrđeg prednjeg ovjesa „step“ vrlo rado grize u zavoj, a doziranje gasa veseli stražnji kraj. Upravljiviji je nego što smo očekivali. Zbog toga, okretnosti i kompaktnih dimenzija, stepway šumskim stazama i poljskim putovima može juriti kao da je ukraden. Istovremeno veseli i činjenica što tada u kabini sve djeluje čvrsto i dobro spojeno. Ni na grubom makadamu ne izgleda kao da će se raspasti, a i ovjes mu je robusno dimenzioniran.

Vozne osobine na otvorenoj cesti pobuđuju potpuno drukčije dojmove. Prednost su mu osigurale odlične zimske gume bridgestone blizzak, no svejedno ga ne možemo smatrati odličnim vozačkim autom. Upotrebljiv je i dovoljno stabilan, a pri malo bržoj vožnji zanosi se na najsigurniji mogući način. Zaključno - nije brz, ali koliko god ga forsirali, neće vas iznenaditi nenadanim kretnjama. Najviše nam je smetala količina vibracija i udaraca koja kroz volan stiže do vozačevih ruku.

Pregledni, ali lažljivi instrumenti pokazuju 140 km/h dok dacija juri
Pregledni, ali lažljivi instrumenti pokazuju 140 km/h dok dacija
 juri "samo" 131 km/h

Budući da je stepway pokretao najjači motor u ponudi, 87 KS snažan stari 1,6-litreni benzinac s osam ventila i jednom bregastom, moramo priznati da smo očekivali bolje performanse. Stepway (163 km/h i 12,4 sekunde) od jednako motoriziranog sandera sporiji je čak 11 km/h, a do 100 km/h ubrzanje traje dvije sekunde više. Za grad je dovoljno snažan, za sporu otvorenu cestu također, no s četvero putnika na magistralnoj cesti šleper nije zabavno pretjecati. Na autocesti mu također nije mjesto. Tamo je prilično bučan već poslije 120 km/h, iako lako održava i 160 km/h, a pribrojimo li tomu i bučan ventilacijski sustav, zaključujemo da serijski audiosustav ne treba uzimati. U stepway treba ugraditi neki dobar „radio“ s dosta dobrim zvučnicima i putovanje će biti puno ugodnije.

U gradu i na sporoj otvorenoj cesti 1,6-litreni benzinac je utoliko zanimljiviji jer tuda može jako malo trošiti. Ali, ako se ne pazi, u gradu može biti itekako žedan. Umjereno znači do osam litara, a loveći semafore računajte i na 10. U vožnji do 80 km/h trošio nam je samo 5,8 litara, pa autonomija može dosegnuti i blizu 900 km. Možda čak i više s obzirom na to da smo u spremnik uspjeli uliti čak 56 litara. A kako to znamo? Putnog računala koje bi pokazivalo prosječnu potrošnju i doseg u stepwayu nema, pa smo zbog nepreciznog digitalnog indikatora količine goriva uspjeli ostati bez benzina. Stepway nije teško gurati. Forsiranje na autocesti znači potrošnju 11 do 12 litara, a test smo završili s prosjekom od 8,6 litara.



Prednja su sjedala vrlo udobna, ali pozicija za volanom i ergonomija nisu sjajne. Šteta je što se volan uopće ne da podešavati, barem ne po visini, a središnji je greben neprirodno nakošen.

Prtljažnik je isti kao u sanderu (320 litara), krug okretanja je čak 10 centimetara bolji, a nosivost je (425 kg), zbog 60 kg veće mase i višeg težišta, lošija 20 kg.

Pitanje je sad - isplati li se 76.600 kuna vrijedan stepway pored običnog sandera s istim motorom? Itekako, jer u samo tisuću kuna skupljoj SUV-olikoj daciji vozač ima puno više mogućnosti, ali i stila. Zbog cijene samo nešto više od deset tisuća eura i jamstva od pet godina jednostavno mu se ni na čemu ne može ozbiljno zamjeriti. Možda na buci…
2011-02-13 11:01:48

koliko para toliko i muzike, meni je auto sasvim O.K, i definitivno sam odlučio kupiti ga, kada ga usporediš sa konkurencijom, znači autima iz iste klase i razine opreme, on je jeftiniji i do 35 000kn. Znam da će se naći oni koji će reći da je auto bar 10god iza konkurencije ali ja kažem, neka vi samo kupujte dodatke koji se nude u drugim markama koji vam uglavnom i netrebaju ( mislim na stvari tipa dvozonske klime, USB priključci, i masa drugih gluposti ), ali neka se zove da imaju. Neželim plaćati masu novaca samo onaj znak na nosu auta, meni treba auto koji će služiti meni, a ne ja njemu. Što manje elektronike i ostalih gadgeta, to auti duže služe a to im je i svrha, služiti a ne lječiti frustracije svojih vlasnika... pozdrav!

Morate biti prijavljeni kako bi ostavili komentar Prijava >


Dacia sandero stepway 1,6

Dacia sandero stepway 1,6

Tržišni podaci

Vrsta: Dacia

Cijena: 76.600 kuna

Motor

Motor: benzin redni 4

Radni obujam klipa: 1598 cm3

Nominalne performanse: 85 KS @ 5250 rpm

Okretni moment: 135 Nm @ 3000 rpm

Najviša brzina: 160 km/h

Ubrzanje od 0 do 100 km/h: 13,5 s

Prosječna potrošnja: 7,3 l/100km

Dacia

idi na detaljne informacije >>

Ford Mustang 2,3 Ecoboost vs. 4,0 V6 Pony
Motor-Presse Online: Motorevija / Motor-Presse Hrvatska d.o.o.

Nedavno pretraživani izrazi: logan roomster logan roomster amortizeri za gepek vw polo subarubr-z panasonic laptop battery : lap logan roomster mitsubishitgalant pritisak u gumama astra tourer meganeigeneration srednjaiklasa nissan micra cc dijelovi prednji zadnji astrah subaruolegacy vento,sharan,clio,espace,derbi freemond novi polo shvati forrester svi modeli dacije ibiza tsi dsg volkswagentpassatetdi cijena dijelova seat alhambra usporedba svijetala dacia duster test kompjuter motora ford grand vitara largerimageultrashortchoco prednja obloga lamela renault kadjar shvati forrester corsahlineaetest opelvastraposvoji koliko ulja ide u motor ford e panasonic laptop battery : lap fiat stillo odepetkahdoanedjeljeevwotuning golfniv karting arena limarija skoda octavia amortizeri za gepek vw polo seat ibica christianlouboutinblackand slikeafordofokusa koje je gorivo bolje vrsta ulja za motor audi conditionsofuse:ugg,uggbo agip antifriz koliko ulja ide u motor volvo fulda exelero ugg classic tall