Autokreso
Autokreso
2008-06-17 , Autor: Marko Tomac, Slike: Vanda Kljajo
Bookmark and Share

Može li prostrani "dostavnjak" dotjeran za prijevoz putnika, caddy maxi life, parirati cjenovno ekvivalentnom monovolumenu, Citroënu Grand C4 Picasso, ako su oba jednako snažna i imaju po sedam sjedala?




Nekad je zgodno pomiješati kruške i jabuke, ako ni zbog čega drugog, onda da shvatite što više volite i što je slađe. Iz sličnih smo pobuda i napravili pomalo neobičan usporedni test – najveći caddy maxi life se poput majstora suprotstavio profinjenom arhitektu citroënu C4 picasso u produženoj izvedbi 'grand'. Provjerili smo koliko je do detalja razrađen monovolumen sedmerosjed uvjerljiv pored dotjeranog radnika grubijana također osmišljenog za putovanja sedam osoba.

Oba su modela bila opremljena najpoželjnijim motorima u ponudi, turbodizelima, pa dok je Francuz kilometre brzo nizao vođen 2,0-litrenim HDI-jem, caddy maxi je snagu pokazivao TDI-jem istog obujma. Za vratom sa 140 KS i 320 Nm, u aranžmanu pumpa-brizgaljaka, picassov common-rail HDI od 136 KS i 270 Nm gotovo je ostao bez daha. Razloga iznenađujućoj brzini caddyja ima nekoliko. Golemi caddy je, unatoč 30 centimetara većoj dužini od picassa, teži samo desetak kilograma, a na njegovoj strani bio je i ručni mjenjač.

U teškom picassu se, naime, nalazio automatski mjenjač kao jedina alternativa robotiziranom BVA-mjenjaču koji se još može naći uz 2,0-litreni HDI. Ručnog nema u ponudi. Da stvar bude bolja, picasso s robotiziranim mjenjačem ima još lošije ubrzanje (12,4), jer s klasičnim automatikom do stotke ubrzava za 12,3 sekunde - dok veliki caddy istu brzinu postiže za 11,5. Inače, izmjereni su podaci u oba slučaja bili lošiji od obećanih.



Motori, iako sličnih snaga, moć prezentiraju na dva različita načina. Caddyjev je način razmetljiviji, pa samim time i dojmljiviji. Dojam ubrzanja u picassu je subjektivno lošiji jer caddy pri niskim okretajima jače primi gas i brutalno ubrza do kojih 2500 okretaja. Nakon tih okretaja utrka se izjednačava jer VW naglo gubi dah i želi viši stupanj prijenosa, a linearni i uglađeni HDI u svom nježnijem ritmu nastavlja putovati prema 3500 okretaja. Dakle, borba je izjednačena, no rafiniranost je definitivno na francuskoj strani. Potrošnja također ide u prilog citroënu, no zbog velike čeone projekcije caddyja nešto viši prosjeci potpuno su opravdani.

Test grand picassa završili smo s prosjekom od 8,1 litru, a maxi life nam je trošio 8,6 litara - zbog čega ima i 50-ak kilometara kraći radijus kretanja. Razlike zbog drukčije koncepcije mjenjača osjete se i u komforu jer je putovanje picassom, ako vam se nikamo ne žuri, puno opuštenije i bezbrižnije od onog u caddyju s ručnim mjenjačem. Nesvakidašnje rješenje je i "američka" pozicija ručice picassovog mjenjača iza volana, no zamjerki na njen rad nećete imati jer se ionako rijetko koristi. Adut u rukavu su polugice iza volana kojima se brzine mogu ručno mijenjati, što nećete naći u mnogo monovolumena. Iako nijansu sporije ubrzava, picasso zbog svega toga ima kompleksniji i kompletniji mjenjački sustav koji će zadovoljiti svakoga.

Brzina izmjene stupnjeva nije sportska, ali zadovoljava. Dojmove "šaltanja" caddyja ne treba puno opisivati; isti su kao u golfovima, touranima i sličnim modelima. Poklonici ručnih mjenjača neće se nimalo buniti, naprotiv. Kao vozački automobil, picasso nimalo ne iznenađuje. Od njega smo puno očekivali i na području dinamike, pogotovo pored "robusnog dostavnjaka" kao što je caddy, pa su rezultati testova dinamike samo potvrdili očekivano. Brz je i udoban, ali zahtijeva privikavanje kao i svaki citroën, pogotovo ako je opremljen i zračnim ovjesom. Pri ekstremnoj vožnji, koja nikako ne priliči ovakvom obiteljskom autu, zanošenja su predvidljiva, a ESP dobro radi svoj posao.



Veći je problem što će prosječnom vozaču trebati vremena da se privikne na šifrirane signale podvozja, ali kada ih jednom svlada - svakako će uživati. Tu, doduše, i leži šarm vožnje ovog prekrasnog automobila. Nešto manje prekrasan, zapravo potpuno drukčiji, caddy maxi life svidjet će se konzervativcima. Kockasta karoserija, malo povišeno sjedenje (ali ipak puno drukčije od onog u picassu), mjenjač na svom mjestu i dobar odziv na gas svidjet će se službenim "šoferima". A ako malo bolje razmislimo, njih će caddy maxi najprije i dopasti - puno prije nego obiteljske vozače.

I caddy ima svojih blistavih trenutaka u vožnji. Za početak, izuzetno je udobno putovati na tri metra dugom međuosovinskom razmaku, a i upravljivost je iznenađujuća, pa je lako ostati impresioniran mogućnostima ove "kutije". Ne treba smetnuti s uma da su oba modela u stanju održavati putnu brzinu od 180 km/h, uz koju maxi druge sudionike prometa ostavlja u čudu. Ipak, nakon nekoliko stotina kilometara miris dostavnog vozila počinje izbijati ispod velikih ravnih površina interijera i leptir prozora.

Takvo što zasmetat će svakom arhitektu, ali niti jednom majstoru. Majstor će biti jako sretan što je golema unutrašnjost izrađena od robusnih materijala, te što će u radno vrijeme, kada izvadi zadnja dva reda sjedala, u nju moći nagurati 3995 litara stvari. Caddy maxi, naime, sa sedam uspravnih sjedala ima prtljažnik od 530 litara, odnosno čak 1650 litara kada se treći red izvadi. To su brojke s kojima se niti jedan monovolumen ne može boriti, pa čak ni solidno prostrani picasso koji, uz pet sjedećih mjesta, ima prtljažnik od čak 670 litara. Njemu se dva dodatna sjedala nalaze u tom prtljažniku, pa kada ih aktivirate, povlačenjem iz poda, obujam "gepeka" svest će se na samo 208 litara. Dva dodatna sjedala nisu prevelika, nazovimo ih dječjima, ali će poslužiti na kraćim relacijama i za prijevoz odraslih.

Puno je zanimljivije što je picasso jedan od rijetkih koji u drugom redu ima tri jednako vrijedna sjedala široka 45 cm, pa je na tom dijelu komforniji i od caddyja. Spomenimo i da visoki caddy ima užu kabinu od vrlo širokog picassa. Finese modela i zanat koji su proizvođači ispekli upoznat ćete pregledom stražnjeg dijela karoserije. Klizna vrata široka 75 mm ulazak u caddy čine maksimalno jednostavnim, no Nijemci se vjerojatno primaju za glavu kada zavire u prtljažnik arhitektovog automobila.

Za početak, pritiskom na gumb zračni će ovjes spustiti stražnji kraj auta kako biste što lakše utovarili stvar. Podnica prtljažnika sastoji se od vezanih ravnih panela koji s unutrašnje strane imaju magnete kako bi lijepo sjeli kada ih sklopite, a uhvati li vas mrak, svjetiljku iz prtljažnika možete izvaditi i osvijetliti put do kuće ili izgubljenih ključeva. S teškim sjedalima koja nije jednostavno izvaditi caddy tu gubi bodove. Unatoč tome što je zanimljiva alternativa, čak i nevjerojatno dobro prilagođena svakodnevnom korištenju, predstoji mu prelistavanje bontona i svladavanje poglavlja – što voli obitelj?

S druge strane, ako vozite na relaciji hotel-aerodrom, ili ako ste sretni majstor s petero djece i voljenom ženom - onda za vas nema boljeg automobila. Na cilj ćete stići brzo i odmorni, a u gepeku će biti sve stvari, i ženine i dječje, pa i one iz picassa.

Potpisi

Caddy je opremljen i dostavnim detaljima poput ravnog utovarnog praga i kukica za lakše učvršćivanje tereta, a odličan je i za prijevoz dugih predmeta



Osnovna cijena grand picassa s bogatijim paketom 'exclusive' je, pod stalnim popustom, 215.500 kuna, a osnovni caddy maxi life stoji 202.675 kuna. Iako je VW zbog toga u startu jeftiniji, bogatija serijska oprema citroëna u konačnici mijenja poredak. Kada na caddy doplatitie climatronic (5696 kuna), daljinsko centralno zaključavanje (2099), aluminijske naplatke (8528), multifunkcijski kožni upravljač i putno računalo (4155), preklapanje drugog reda (4122), maglenke (1599) i metalik lak (4226 kuna), cijena velikog VW-a penje se na 233.131 kuna.

S druge strane, grand C4 picasso poput testiranog imao je još metalik lak (2800 kuna) i panoramski stakleni krov (6000), pa mu je cijena dosegla 224.300 kuna. Razlika od devet tisuća kuna i nije toliko velika, no na važnosti joj daje činjenica da je picasso puno bolje serijski opremljen. Zbog toga ćete u njemu lakše vidjeti na što ste potrošili oko 30 tisuća eura.


1.
Produženi picasso kao uvjerljivji pobjednik dominirao je u svim poglavljima, no to je i očekivano jer je riječ o modernom autu jedne od najpopularnih klasa. Kaska po pitanju osjećaja snage, a mogao bi biti i udobniji na lošim cestama

2.
To što je caddy maxi life izgubio - nimalo ne čudi, no učinio je to dostojanstveno. Picasso dugo nije znao na čemu je, pa postavite li caddy u pravi kontekst, lako bi mogao biti savršen auto. Izuzetno je udoban, a prostran je i praktičan na "dostavnjački" način


Motor-Presse Online: Motorevija / Motor-Presse Hrvatska d.o.o.

Nedavno pretraživani izrazi: octaviarrs renault megane grandtour ii usporedni.testezadnjiupogonki hyundai matrix renaultrmeganeigrandture usporedni.testezadnjiupogonki twindair peugeot za juniora mini one astraf renault megan sedan fiatmultipla jtd stari model kompjuter motora ford vw polo honda accord tourer vwpolovariant savjeti kvaliteta goriva promjena mercedes b klase brava vrata testcnovogutouarega koliko ide ulja u getribu opel testcnovogutouarega usporedni test - volkswagen go punto gt clio test rabljeih polo gti koliko ulja ide u motor audi prednji zadnji novircaddy prednji zadnji fiat panorama maraton jaguaroxjd focus karavan usporedbagpogona mercedes e coupe bombina za skuter zimske gume honda accord corsa b maraton test skoda fabia povratak legende sls novi auris prednji zadnji koliko ulja ide u mercedes a k jelena rozga kristijan belohradski nissan micra cc dijelovi gume dimenzije vw polo audi cc kvaliteta goriva promjena