Autokreso
Autokreso
2008-06-17 , Autor: Ozren Adamović, Slike: Vanda Kljajo
Bookmark and Share

Nova je generacija Citroënove limuzine srednje klase idealan spoj ozbiljnog izgleda, više kvalitete izrade i tradicionalne udobnosti, a s velikim turbodizelašem C5 je i pravi gutač kliometara




Već nam se dugo nije dogodilo da s toliko zanimanja očekujemo prvi test nekog novog automobila kao što je to bio slučaj s citroënom C5. Jednako tako dugo nije nam se dogodilo da nas na semaforima i parkiralištima toliko promatraju i zapitkuju o autu. Izgleda da je Citroën svojom novom limuzinom pogodio ukus mnogih. No, nije riječ o nekom novom francuskom ekstravagantnom proizvodu. Naprotiv, novi je C5 puno klasičnije oblikovan nego što se od Citroëna očekuje, a posebno je to naglašeno u vanjskom izgledu.

Već i karoserijski koncept klasičnog trovolumena bez petih vrata (koja su već nekoliko generacija karakterizirala francuske limuzine) korak je prema konzervativnijim kupcima. Tržištem automobila ove klase danas vladaju kupci flota za tvrtke, a oni ne cijene ekstravaganciju. Zbog njih, ali i zbog velikog njemačkog tržišta, s novim C5 Citroën je napravio još jedan veliki korak. C5 nudi se s dvije vrste ovjesa - klasičnim "mehaničkim" i hidrauličnim. Sve to pokazuje koliko su inženjeri truda uložili da naprave auto koji će se jednako svidjeti i tradicionalnim ljubiteljima marke, ali i konzervativnim kupcima koji žele klasičnu limuzinu.

Unutrašnjost je također svojevrsna kombinacija klasike i citroënovskih specifičnosti. U kućne specifičnosti svakako se ubraja volan s fiksnim središnjim dijelom, dok su oblici armature zaduženi za klasičnu crtu. No najviše su nas se dojmili instrumenti kojima dominira veliki brzinomjer s multifunkcijskim ekranom u sredini. Sa svake njegove strane još je po jedan manji krug, a sva tri imaju male kazaljke koje klize po obodu, dok su u sredini digitalni pokazivači.



Vrlo je zanimljiva funkcija isključivanja svih instrumenata (osim brzinomjera) tipkom na volanu, što može biti vrlo korisno za duljih noćnih vožnji kada suvišna svjetlost iritira umorne oči vozača. Jednako se tako tipkom desno od volana gase ambijentalna svjetla u armaturi. Kad već spominjemo svjetla, ne smijemo zaboraviti osvjetljenje pretinaca u vratima, koje se uključuje pomoću senzora kada u pretinac gurnete ruku. Nepotrebno, ali zgodno.

Prednja su sjedala izdašna, a zahvaljujući podešavanju i svim uobičajenim smjerovima lako je naći pravi položaj. Testirani je automobil bio opremljen najbogatijim paketom opreme 'exclusive', što znači da se podešavati može i nagib gornjeg dijela naslona. To ujedno znači i da su sjedala presvučena kožom i grijana, a vozačko sjedalo ima i funkciju masaže.

Na stražnjoj klupi prostora nema napretek. Zapravo je teže ući i izaći, posebno ako su prednja sjedala dosta pomaknuta unazad, nego što stvarno nedostaje prostora. Visokima nedostaje mjesta za glavu, što je danak dinamičnoj liniji krova.Prtljažnik je osnovnog obujma od 470 litara i pravilnog je oblika. Izostanak nekoć obveznih petih vrata Citroënovi su inženjeri nadoknadili zanimljivim dizajnerskim rješenjem. Od većeg modela C6 "posudili" su konveksni oblik stražnjeg stakla, što je omogućilo dublje otvaranje poklopca prtljažnika, a time i veći otvor i lakši utovar prtljage.



Ono čega nedostaje u unutrašnjosti novog C5 su pretinci za odlaganje, kao i držači za čaše. Nismo baš toliko amerikanizirani da ocjenjujemo auto po broju držača za čaše, ali da nema baš niti jednoga, i to u limuzini napravljenoj da "mlati kilometre", nikako nam nije jasno. Točnije, postoji jedan, u pretincu između prednjih sjedala, ali nije nam baš jasno kako ga koristiti. Za odlaganje sitnica na raspolaganju su mali pretinci u vratima, klasični pretinac ispred suvozača i dva minijaturna pretinca s poklopcima na središnjem grebenu. Sve skupa jako malo.

Testirani automobil pokretao je najsnažniji dizelaš u ponudi. Riječ je o dobro nam poznatom 2,7-litrenom V6 HDi-ju kakav pokreće i našega maratonca iz istog koncerna - 407 kupe. Razvija solidnih 204 KS i najveći okretni moment od 440 Nm koji je na raspolaganju vozaču već od 1900 o/min. Tog smo se motora nahvalili u pričama o maratonskom peugeotu, a nakon iskustva s citroënom C5, njegovoj snazi i uglađenosti možemo samo dodati i izvrsnu zvučnu izolaciju, što i nije karakteristika motora nego automobila.

Snaga se na prednje kotače prenosi putem šestostupanjskog automatskog mjenjača koji nudi i mogućnost ručnih izmjena. Tijekom sedmodnevnog testa samo smo jednom probali kako radi - dobro, ali posve nepotrebno. U automatskom modu izmjene su brze i nježne, a za živahniju je vožnju namijenjen program 'sport', što je i više nego dovoljno. Performanse koje ovako pokretani citroën C5 postiže posve su respektabilne - iz mjesta do stotke stiže za 9,6 sekundi i postiže najvišu brzinu od 224 km/h.

Potrošnja je za tako motorizirani "komad auta" sasvim solidna. Prosjek testa od 10,4 litre postigli smo u kombinaciji gradske gužve i brze vožnje autocestom. Najmanje što nam je uspjelo trošiti bilo je 7,4 litre, dok je druga krajnost bila 13,6 litara, što je kombinacija velikog motora i automatika u gradskoj vožnji. Uz najbogatiji paket opreme serijski dolazi i hidraulični ovjes hydractive posljednje generacije. Uz obvezno podizanje i spuštanje automobila, koje će vozač možda upotrijebiti dvaput godišnje, ima dva načina rada - običan i sportski. Ovaj drugi je, naravno, tvrđi pa ovjes manje "radi" na neravninama. Udobnost je na visokoj razini, a C5 s lakoćom svladava mnoge neravnine i uspornike odnosno ležeće policajce.

Teže se nosi jedino s kratkim neravninama, ali tu plaća danak velikim niskoprofilnim gumama (245/45 R18). Za isprobavanje sportskog načina rada poslužili smo se starom cestom kroz Gorski Kotar, a osim ovjesa u mod 'sport' prebacili smo i mjenjač. Moramo reći da nismo očekivali previše, zato smo valjda i ostali iznenađeni rezultatom. Auto je brz i upravljiv, a u kritičnim situacijama ESP-sustav nježno ga vraća na putanju. Prilikom pretjerivanja malo klizi nosom, puno manje nego što se može očekivati od limuzine s velikim motorom u nosu.

Dojam brzine guše izvrsna zvučna izolacija i udoban ovjes, pa tek pogled na brzinomjer otkriva prave mogućnosti podvozja. Osim što je lijep, brz, štedljiv i udoban, C5 2,7 HDi exclusive je i bogato opremljen. Spomenuli smo već kožom presvučena sjedala i 18-colne naplatke, a tu su još i audio-sustav, ABS, ESP, komplet zračnih jastuka i zavjesa (uključujući i onaj za koljena), parkirni senzori... Sve to do registracije stoji 276.400 kuna, a testni je automobil imao još i obveznu metalik boju i paket "glazba" koji uključuje i navigaciju, što mu je cijenu podiglo na još uvijek vrlo prihvatljivih 299.800 kuna.

Što je muškarac bez brkova?

U početnim paketima opreme novi C5 dolazi s klasičnim ovjesom, što je ustupak konzervativnim kupcima koji se iz nekog razloga "boje" hidraulike. No, veliki citroën bez hidraulike ljubiteljima francuskih limuzina isto je što i "muškarac bez brkova" u popularnoj knjizi i filmu. Testirani je automobil imao hydractive treće generacije i moramo reći da mu savršeno pristaje. Prije nekoliko mjeseci na međunarodnoj smo prezentaciji vozili i model s "klasičnim" ovjesom i apsolutno mu ništa nije nedostajalo, naprotiv, ali što je muškarac...


Motor-Presse Online: Motorevija / Motor-Presse Hrvatska d.o.o.

Nedavno pretraživani izrazi: chevroletcaptiva fast and maraton test fluence honda plin kamera focus st kako testaljetnefgume suzuki s-cross suzuki samurai dizel marea hgt motrio auto gume test elektricni bicikl mercedesrvaneondci city safety dario rabljena corsaod rabljeniumegane kamera koliko ulja ide u mercedes a k ttestoberlingoaxtr offtroaddschnee staro mitsubichi zimski koliko ulja ide u motor golf v opelscorsawgsiodjelovi opel vectra c alfa spider toyotaland test svejetala kvalitetnogorivo minisbager atlasnecklaces:zencart!,t hrvatski elektro auto passatrblueamotion opelsastrawh stari hyundaistucson bmw coupe kadjar koje je gorivo bolje koliko ulja ide u motor seat citroen c crossover videoolatvalazfordafiesta kvaliteta goriva astrahcabrio mini morris slika dana